Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zorgen om mijn paps

+9
Schaapke
Hoochie
Koffieleut
Rouxxxe
Macelka
Tinus
Arwyn
Pussycat
ShallY
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Zorgen om mijn paps - Pagina 2 Empty Re: Zorgen om mijn paps

Bericht  ShallY vr 10 aug 2012 - 20:58

De operatie is zonder complicaties verlopen en hij heeft geen stoma!!

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Koffieleut za 11 aug 2012 - 20:51

Wat fijn! Weten ze nu ook of het in de lymfeklieren zit? En waren het veel plekken of viel dat mee? Heel fijn dat hij geen stoma heeft. Mijn moeder heeft er één gehad, en het is verre van ideaal.
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Bericht  Lejow za 11 aug 2012 - 20:59

Wat goed om te lezen Shally!!
Hoe nu verder?

Mijn moeder heeft twee stoma's (urine en ontlasting), dus ik weet hoe vervelend het is Sad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  ShallY za 11 aug 2012 - 21:28

We weten de uitslag van de lymfeklieren nog niet, dus dat is nog wel even spannend. Maandag komt de chirurg weer langs en dan zal mijn vader wel meer weten.

De kanker zat in 1 stuk van zijn dikke darm en die hebben ze dus weg kunnen halen.

Hij heeft aan beide kanten van zijn navel 2 sneetjes waar ze met camera in zijn gegaan en een grotere snee in zijn lies waar ze de darm eruit hebben gehaald. Verder heeft hij nog een pleister op zijn navel, want hij bleek een navelbreuk te hebben en die hebben ze ook gelijk geopereerd.

Hij heeft tot nu toe weinig pijn in zijn buik alleen wat trekkende pijn van de wondjes. En vandaag is de katheter en zijn de infuzen eruit gehaald dus hij mag nu gaan lopen!

De arts heeft gisteren al gezegd tegen hem, als het zo doorgaat mag je maandag al naar huis.

ShallY
Prater
Prater

Bericht  Koffieleut za 11 aug 2012 - 22:51

Gelukkig heeft hij weinig pijn! En wat kan herstel dan snel gaan zeg, als hij nu al mag lopen, hopelijk blijft het zo gaan en kan hij morgen weer lekker naar huis. Wel nog even spannend dus of het ook in de lymfeklieren zit, ik duim voor jullie!
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Bericht  Schaapke zo 12 aug 2012 - 21:46

Het klinkt best positief, zeg. Fijn dat je vader goed uit de operatie gekomen is en dat een stoma hem bespaart is gebleven.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  ShallY vr 24 aug 2012 - 4:42

En daar ben ik weer met toch niet zo'n positief nieuws.

Mijn vader is nog herstellende van de operatie maar mocht maandag al naar huis, dus dat was positief! Maar nu blijkt dus dat er toch een lymfeklier aangetast was en nu krijgt hij 8 chemokuren. Volgende week hoort hij wanneer hij daar mee moet beginnen. Meestal mag het pas na 6 weken na de operatie maar omdat hij inmiddels al goed hersteld is en een 'goede' gezondheid heeft beginnen ze er eerder mee.
Het wil trouwens niet zeggen dat er iets uitgezaaid is, want op de ct scan voor de operatie was niks te zien maar er is een kans aanwezig en ze kunnen niet altijd alles zien. Dus het is ook preventief.

Maar goed, preventief of niet we zijn toch wel weer geschrokken en chemo krijgen is niet niks. Van de verhalen die ik gehoord of gelezen heb dat je er zo ziek van kan worden, kaal wordt enz.. moeten wij straks toezien dat dit onze vader overkomt. Ik voel me wel erg machteloos.

ShallY
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2