Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sap drinken... tips gevraagd!

+7
Annie24
Coco
Annemie
PapillonRose
moepie
Minniemeisje
Parisienne
11 plaatsers

Ga naar beneden

Sap drinken... tips gevraagd! Empty Sap drinken... tips gevraagd!

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 21:50

Al vanaf dat I.sabelle 6 maanden is, ben ik bezig met haar sap/thee te laten drinken. Ze wil dat dus echt niet! Soms lukt het me, om met een oefenbeker, een paar slokjes naar binnen te krijgen, maar op andere dagen weigert ze dat ook gewoon.
Ik heb al verschillende tuitbekers (met of zonder antilek), een rietje, een andere fles (uit haar eigen fles wil ze alleen melk of pap drinken) en verschillende soorten drinken (Roosvicee, diksap, thee, water) geprobeerd.

Ze is nooit een goede drinker geweest, maar omdat ze nu haar melk ook niet meer zo fanatiek drinkt, willen we toch graag dat ze genoeg vocht binnenkrijgt.

Hebben jullie nog tips?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sap drinken... tips gevraagd! Empty Re: Sap drinken... tips gevraagd!

Bericht  Parisienne za 6 aug 2011 - 22:06

Ik lees mee! Buiten haar melkflessen om drinkt N. ook niet zo heel goed.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sap drinken... tips gevraagd! Empty Re: Sap drinken... tips gevraagd!

Bericht  Minniemeisje za 6 aug 2011 - 22:11

Heb je weleens geprobeerd om het met een lepeltje te geven?

Minniemeisje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 124
Registratiedatum : 03-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sap drinken... tips gevraagd! Empty Re: Sap drinken... tips gevraagd!

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 22:20

En nog meer ander drinken? Appelsap met wat water of wat sinassappelsap, drink yogurt. Zelf laten drinken, uit een flesje ( dan bedoel ik zo'n waterfles ofzo)
Een fruit shake maken, vers fruit pureren.
Waterijsjes ( zo krijgt ze wel vocht binnen)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sap drinken... tips gevraagd! Empty Re: Sap drinken... tips gevraagd!

Bericht  moepie za 6 aug 2011 - 22:26

Diksap een beetje warm maken? (al is thee natuurlijk ook al warm en dat wil ze ook niet....)
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sap drinken... tips gevraagd! Empty Re: Sap drinken... tips gevraagd!

Bericht  PapillonRose za 6 aug 2011 - 22:33

Waarschijnlijk heb je dit vast al geprobeerd, maar voor het geval dat: Ik geef diksap / roosvicee / vruchtensap heel erg sterk verdund en dat gaat best goed. Ik merk dat ze het dan veel beter drinkt dan wanneer ik bijvoorbeeld diksap aanmaak volgens de fles. Dan is het denk ik toch te sterk, zuur, zoet of wat dan ook.

Verder kan ik je qua bekers niet echt helpen, hier werkt tot op heden alleen de fles echt goed. Uit bekers (antilek, tuit, rietje) drinkt ze hooguit een paar slokjes, terwijl ze uit een flesje echt veel meer drinkt.

En water en thee doen het hier sowieso niet goed, nadat ze geproefd heeft wat het is wil ze meteen niet meer laughcry Misschien even zoeken en allerlei soorten drinken proberen voor zover je het nog niet gedaan hebt? Ik hoop dat ze beter gaat drinken iig!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Sap drinken... tips gevraagd! Empty Re: Sap drinken... tips gevraagd!

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 23:02

Hier duurde het ook een hele poos voor ze wat anders ging drinken dan melk.

Volgens mij pas zo tegen het jaar dat ze het "normaal" wilde drinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sap drinken... tips gevraagd! Empty Re: Sap drinken... tips gevraagd!

Bericht  Annemie za 6 aug 2011 - 23:11

Mijn zoontje drinkt nog steeds eigenlijk alleen maar melk uit zijn fles. Hij wil niet zo graag ander drinken, hij drinkt weleens een paar slokken water uit de tuitbeker, maar dat is ook niet elke dag.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sap drinken... tips gevraagd! Empty Re: Sap drinken... tips gevraagd!

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 23:20

- Allerlei verschillende soorten proberen? Er is bij ons op het kdv een meisje die drinkt maar 2 soort diksap .. En als je bijv. Wicky uit een pakje geeft?
- Bij ons op het kdv is er ook een jongetje dat de tuitbeker/rietjesfase compleet heeft overgeslagen, die drinkt (met hulp) uit een bekertje.

Let iig goed op haar plasluiers, misschien heeft ze wel gewoon weinig drinken nodig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sap drinken... tips gevraagd! Empty Re: Sap drinken... tips gevraagd!

Bericht  Coco za 6 aug 2011 - 23:31

Mijn dochtertje dronk ook heel slecht, totdat ik roosvicee boomfruit (appel-peer) heb gegeven, sindsdien drinkt ze veel beter. Dit zijn 1,5 liter pakken.
De sinaasappel-mango en aardbei variant drinkt ze nu overigens ook goed.

Ook een oefenbeker met daarin een klein rietje van een pakje taxi werken een stuk beter bij haar dan alle andere bekers/flessen/rietjesbekers.

Momenteel is ze ziek en drinkt ze alles slecht, maar een spuitje vind ze wel erg interessant en daar gaat haar mond wel voor open. Het is dan wel maar een paar ml per keer, maar dan biedt ik het spuitje gewoon wat vaker aan.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sap drinken... tips gevraagd! Empty Re: Sap drinken... tips gevraagd!

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 23:37

Ik zou verschillende dingen blijven proberen: D. is bijvoorbeeld zo gek op appel-perensap dat wanneer ik haar dat aanbiedt, ze ineens minstens het dubbele drinkt van wat ze normaal doet. Misschien is er ook iets waar jouw zoon heel gek op is?

Verder laat ik D. al vanaf ongeveer een jaar uit een normale beker (alleen dan van plastic) drinken, tuitbekers en zo lukten haar ook niet goed. Ze vindt het erg stoer om op dezelfde manier te drinken als ons, dus dat stimuleert ook weer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sap drinken... tips gevraagd! Empty Re: Sap drinken... tips gevraagd!

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 3:51

S. had ik het begin ook moeite met ander drinken dan alleen z'n melk. Ik heb thee geprobeerd en Diksap maar dat wilde hij niet. Nu krijgt hij gewone Roosvicee en dat lust hij wel. Ik heb ook een tuitbeker voor hem gekocht bij de Prénatal met een zacht tuitje. In het begin kreeg hij het uit een normale fles met speen maat L maar ik had het idee dat hij er niet veel uit kreeg naar zijn zin. Nu drink meneer hardstikke goed uit de beker. Ik het begin had ik een soorteglijke van Nuby die helemaal aan de bovenkant zacht was maar die trok helemaal vacuum. Hier is allleen het tuitje zacht


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sap drinken... tips gevraagd! Empty Re: Sap drinken... tips gevraagd!

Bericht  Annie24 zo 7 aug 2011 - 4:10

Heb je al verse sap geprobeerd? Bijvoorbeeld een appel/peer oid stomen en het vocht wat daar vanaf komt geven? Dat is het enige dat Y. drinkt naast zijn flessen. Heb vanmiddag fruithapjes gemaakt en het overgebleven sap geef ik dan verdund met water.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sap drinken... tips gevraagd! Empty Re: Sap drinken... tips gevraagd!

Bericht  applestar zo 7 aug 2011 - 4:35

heb je het al warm geprobeerd? bij mij op de KDV waar ik werk doen wij dit regelmatig bij kleintjes die slecht dap drinken ( wel in overleg met ouders natuurlijl ) sap warmen we op in de magnetron. ongeveer net zo warm als dat we een fles melk warm maken. dit in een flesje en de kindjes drinken het zo op. op een uitzondering daar gelaten. als je liever thee wilt geven kan je smaakjes thee proberenn
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : M.

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Sap drinken... tips gevraagd! Empty Re: Sap drinken... tips gevraagd!

Bericht  ekjir@M zo 7 aug 2011 - 8:14

J. is ook niet zo gek op ander drinken dan melk. Maar perensap is hij wel gek op. Dat krijgt hij niet heel vaak want ik wil dat hij ook wat anders gaat drinken als water of limonade. Vanmiddag had hij een tuitbekertje met hele dunne bosvruchten limonade en hij had toch weer 50cc op. Alle beetjes helpen zullen we maar zeggen.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sap drinken... tips gevraagd! Empty Re: Sap drinken... tips gevraagd!

Bericht  Susan zo 7 aug 2011 - 8:19

Yrsa drinkt het allerliefst uit een gewoon rietje, dus niet een rietjesbeker, maar of uit een drinkpakje, of uit een beker met een los rietje erin. Ze kan ook wel gewoon uit een beker drinken, maar een rietje vindt ze veel en veel prettiger. Ik heb dus altijd een pak rietjes in de kast staan. Af en toe geef ik haar ook wel eens drinken zonder rietje omdat ik vind dat ze dat ook moet oefenen, maar toen ze zo oud was als I hoefde ze dat nog niet en toen dronk ze dus alleen uit rietjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sap drinken... tips gevraagd! Empty Re: Sap drinken... tips gevraagd!

Bericht  LMCurious zo 7 aug 2011 - 8:23

je schrijft al dat de melk ook mindergoed gaat nu, dus ik weet neit of het gaat helpen, maar Joris wilde alleen bij boterhammen drinken. Dus bij ontbijt en lunch. Dan deed ik zijn melk 50/50 met thee verdunnen en dan direct 2-3 bekers geven, en dat 2x per dag. Overdag had ik altijd water in een bekertje op tafel staan, en elke keer maar blijven vragen of hij een slokje wilde. Maar pas ver na zijn 1e verjaardag ging hij meer drinken. Nu drinkt ie de hele dag door en vraagt hij zelf ook geregeld om drinken, en drinkt nu ook van alles, van sap en melk (favouriet) tot thee en water.

Ohw, ja losse rietjes deden het hier ook goed. Ik had ook een grot pak, en knipte dan een stukje van het rietje af zodat ie ook goed bleef staan in een klein bekertje.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Sap drinken... tips gevraagd! Empty Re: Sap drinken... tips gevraagd!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum