Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moet ik me hier zorgen om maken?

+6
Lejow
Hoochie
Muus
Roodkapje
Susan
Printje
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Moet ik me hier zorgen om maken? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik me hier zorgen om maken?

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 9:08

Volgens mij is het ook veel lastiger als een kind daadwerkelijk mishandeld wordt. Dan zal het, het namelijk niet zo snel zeggen uit angst en loyaliteit.
Ik heb een vriendinnetje gehad dat mishandeld werd en wij kwamen daar pas na jaren achter. Daarvoor heeft ze nooit gezegd dat hart vader haar sloeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik me hier zorgen om maken? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik me hier zorgen om maken?

Bericht  Printje di 19 jun 2012 - 9:09

Sunprincess schreef:Volgens mij is het ook veel lastiger als een kind daadwerkelijk mishandeld wordt. Dan zal het, het namelijk niet zo snel zeggen uit angst en loyaliteit.
Ik heb een vriendinnetje gehad dat mishandeld werd en wij kwamen daar pas na jaren achter. Daarvoor heeft ze nooit gezegd dat hart vader haar sloeg.

Klopt wanneer er ECHT iets aan de hand is verzwijgt het kind het meestal omdat het de schuld bij zichzelf zoekt en zich schaamt. Zo zijn er nog meer 'kenmerken' te noemen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik me hier zorgen om maken? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik me hier zorgen om maken?

Bericht  Tania di 19 jun 2012 - 9:17

Printje schreef:
Lejow schreef:
Printje schreef:We schakelen ook niet zomaar de kinderbescherming in, en iedere juf weet hoe kinderen kunnen fantaseren.

Ik heb ooit een 'cursus'' gehad over kindermishandeling en dit jaar komt er een herhaling.

Jup, dat is zeker zo!

Niet op jullie gericht uiteraard maar ik schrok ervan hoe vaak het voorkomt en wat er allemaal valt onder kindermishandeling.

Zoals wat dan bijvoorbeeld?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik me hier zorgen om maken? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik me hier zorgen om maken?

Bericht  Printje di 19 jun 2012 - 9:20

- Het echte slaan/schoppen
- Het verbaal mishandelen zoals je kind continue kleineren etc.
- Je kind erg dik laten worden en er niets aan doen (dus veel ongezond voedsel geven)
- Je kind ontzeggen van onderwijs door het dus niet naar school te brengen doordat je er zelf geen zin in hebt
- Alcohol gebruik in het gezin

etc. etc
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik me hier zorgen om maken? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik me hier zorgen om maken?

Bericht  Tania di 19 jun 2012 - 9:22

Printje schreef:- Het echte slaan/schoppen
- Het verbaal mishandelen zoals je kind continue kleineren etc.
- Je kind erg dik laten worden en er niets aan doen (dus veel ongezond voedsel geven)
- Je kind ontzeggen van onderwijs door het dus niet naar school te brengen doordat je er zelf geen zin in hebt
- Alcohol gebruik in het gezin

etc. etc

Ik had een familielid die haar kind heel vaak 'ziek' meldde omdat ze zich zo eenzaam voelde als ze alleen thuis was Evil or Very Mad

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik me hier zorgen om maken? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik me hier zorgen om maken?

Bericht  Printje di 19 jun 2012 - 9:32

Tania schreef:
Printje schreef:- Het echte slaan/schoppen
- Het verbaal mishandelen zoals je kind continue kleineren etc.
- Je kind erg dik laten worden en er niets aan doen (dus veel ongezond voedsel geven)
- Je kind ontzeggen van onderwijs door het dus niet naar school te brengen doordat je er zelf geen zin in hebt
- Alcohol gebruik in het gezin

etc. etc

Ik had een familielid die haar kind heel vaak 'ziek' meldde omdat ze zich zo eenzaam voelde als ze alleen thuis was Evil or Very Mad

Zoiets dus..dat is feitelijk dus kindermishandeling want je ontzegt je kind zo vanalles oa dus onderwijs maar ook vriendjes etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik me hier zorgen om maken? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik me hier zorgen om maken?

Bericht  Twellie di 19 jun 2012 - 10:30

Verhalen verzinnen is hier ook heel herkenbaar. Mijn dochter heeft volgens mij nog niet helemaal door wat er echt gebeurd is en wat ze gefantaseerd of gedroomd heeft. Daardoor hangt ze soms de gekste (en ook grappigste) verhalen op.

Voorbeelden:

- Op de opvang had ze verteld dat we op vakantie waren geweest naar Frankrijk. Ze kon zelfs wat over stokbrood vertellen, dus de leidster dacht dat we dan in een weekend heen en terug waren gereden aangezien ze ons verder niet gemist hadden op de opvang, zo overtuigend is ze dus.

- Ze heeft in de supermarkt tegen een willekeurige vrouw al eens verteld dat ik haar jongere zus heb geknepen :O .

- Ze heeft verder een heel fantasiewereldje: in onze straat loopt een baby-zebra (ze wijst hem zelfs aan als hij 'langs loopt'), als ik op de bank ga zitten moet ik altijd uitkijken dat ik niet op een onzichtbare baby ga zitten en 's avonds hoor ik haar in bed praten met de knuffels en die 'praten' dan ook terug Very Happy .

Ik ben ook wel eens bang dat ze op de opvang echt iets geks verteld wat niet waar is, maar ik neem aan dat ze het dan ook met mij zouden bespreken.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik me hier zorgen om maken? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik me hier zorgen om maken?

Bericht  SarahKey di 19 jun 2012 - 19:07

Ik snap best dat je denkt, oh jee!
Het is goed dat je hem verteld hebt dat je hier geen grapjes over kunt maken.

Ik herken ook zulke verhalen. En je wilt niet weten wat voor geheimen wij af en toe te horen krijgen Laughing
soms dingen waarbij ik denk, ohhh als mijn kind dit zou vertellen zou ik me rot schamen Embarassed
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik me hier zorgen om maken? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik me hier zorgen om maken?

Bericht  Printje di 19 jun 2012 - 19:19

Dat is waar SarahKey soms hoor ik verhalen.....

Juf weet je papa zei een heel stout scheldwoord tegen mama. En toen moest hij bij oma slapen en mocht ik bij mama in bed, leuk he

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik me hier zorgen om maken? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik me hier zorgen om maken?

Bericht  myloon di 19 jun 2012 - 20:11

Moeilijk is het inderdaad als een kind zoiets zeg, waar halen ze het vandaan? Is het fantasie, hebben ze het van anders kinderen of van tv ofzo? of is het echt?

Ik kreeg van de week een tekening van een kind(9) waar ik wel erg van schok.
Na overleg met collega's heb ik dit besproken en laten zien aan zijn moeder, die ook erg schok.
Deze jongen is dan al iets ouder, maar je gaat dan toch bedenken wat er achter hangt.

Ook vertelde een jongen mij laats (zijn moeder was net bevallen van het 4de kindje) Dat papa weg zou gaan, want mama is boos dat hij teveel achter de computer zit.
Nou, zijn ouders zie ik nog geregeld hand in hand lopen, ik heb het er dus maar bij gelaten.
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik me hier zorgen om maken? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik me hier zorgen om maken?

Bericht  SarahKey di 19 jun 2012 - 21:18

Printje schreef:Dat is waar SarahKey soms hoor ik verhalen.....

Juf weet je papa zei een heel stout scheldwoord tegen mama. En toen moest hij bij oma slapen en mocht ik bij mama in bed, leuk he


Ja dat soort verhalen laughcry

Of: mijn papa laat altijd hele harde scheten onder de douche. Dat zijn dan nog de meest milde versies. Laughing

en dan moet ik me zelf echt inhouden om niet te gaan lachen Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik me hier zorgen om maken? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik me hier zorgen om maken?

Bericht  Susan di 19 jun 2012 - 21:20

SarahKey schreef:

Of: mijn papa laat altijd hele harde scheten onder de douche. Dat zijn dan nog de meest milde versies. Laughing


Haha, en dan heel hard proberen daar niet aan te denken als die vader zijn kind komt ophalen, nog in zijn nette werkkleding.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik me hier zorgen om maken? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik me hier zorgen om maken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum