Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Honourstraject: doen of niet?

+13
ellibre
Antibes
June
Monte
Polly
Middleme
Pompoen
Minx
Zora
GreenGrass
Tania
Prosecco
SuperGrover
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? - Pagina 2 Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  SuperGrover di 19 jun 2012 - 9:37

Nee ik vind het juist fijn als je dit topic volspamt! Ik ken geen honoursstudenten van nu helaas, dus ik zou niet weten aan wie ik het moet vragen. Ik heb eigenlijk weinig zin om van alles te gaan doen dat over 5 jaar handig is op een cv. Mijn bijbaantjes zijn volgens mij niet heel slecht voor op mijn cv (samenvattingen schrijven voor geld en bijles geven) en ik ga de nieuwe eerstejaars begeleiden als mentor. Maar verder doe ik ook geen zak Razz
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? - Pagina 2 Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  Antibes di 19 jun 2012 - 9:43

Hmm, dat soort bijbaantjes + goede cijfers zijn denk ik echt sowieso wel goed voor je CV. Als het echt om CV gaat voor master/dan wel later, dan denk ik dat iets sociaals/organisatorisch het best zou zijn. In (sport)club/verenigingsverband en dan in een commissie/bestuur. En dat is sowieso leuk.. Wink

Wel vond ik het echt leuk (simpelweg omdat ik mijn studie namelijk gewoon leuk vind qua onderwerp) toch een soort van uitgedaagd te worden. Juist omdat ik zo lui ben, ben ik niet iemand die in zijn vrije tijd voor de lol superveel artikelen of extra stof gaat leren. Niet als ik ook naar etentjes/borrels kan gaan of in het park kan liggen met een wijntje. Dus wat dat betreft was het voor mij echt HOOFDMOTIVATIE om gewoon de lat wat hoger te leggen. Hoewel ik qua cijfers mijn lat wel hoog leg, deed ik dat niet qua extra werk/inzet, dan was ik toch liever lui. Dus wat dat betreft wel fijn om daar wat extrinsieke motivatie voor te krijgen.

En ergens eerder noemde iemand het "spijt krijgen". En daar zou ik wel voor uit kijken, zeker omdat jij eigenlijk zo jong bent. Ik was gewoon bang straks zo superflierefluiterig mijn bachelor af te ronden, met prima cijfers, meeste mensen zouden daar supertrots op zijn... Maar ik zou me toch wel afvragen "wat nou als ik echt mijn best had gedaan, hoeveel had ik dan kunnen bereiken?". Dat heb ik serieus nu nog steeds, omdat ik er nog steeds vaak met de pet naar gooi, maar ik denk dat ik het zonder die externe dwang wat extra's te doen helemaal moeilijk zou hebben. Kijk uit dat je straks niet uitgestudeerd bent, het prima gedaan hebt, maar zelf niet tevreden bent, juist omdat je er nooit écht moeite voor hebt hoeven doen.

Laatst aangepast door Antibes op di 19 jun 2012 - 9:58; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Antibes di 19 jun 2012 - 9:56

SuperGrover schreef:Nee ik vind het juist fijn als je dit topic volspamt! Ik ken geen honoursstudenten van nu helaas, dus ik zou niet weten aan wie ik het moet vragen. Ik heb eigenlijk weinig zin om van alles te gaan doen dat over 5 jaar handig is op een cv. Mijn bijbaantjes zijn volgens mij niet heel slecht voor op mijn cv (samenvattingen schrijven voor geld en bijles geven) en ik ga de nieuwe eerstejaars begeleiden als mentor. Maar verder doe ik ook geen zak Razz

Degenen die het traject begeleiden moeten toch wel weten wie het vorig jaar gestart zijn en je een emailadres bezorgen? Dat zou ik sowieso vragen, heb ik destijds ook initiatief toe genomen. Leuk dat jullie het aanprijzen, maar ik wil weten hoe het ervaren wordt.. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  ellibre di 19 jun 2012 - 9:57

Ik heb ook een honours programme gedaan, en mij heeft het veel opgeleverd. Zowel qua verdieping en ontwikkeling als qua "carriere". Als je zelf denkt dat je het aan kan zou ik het zeker aanbevelen.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Caulfield di 19 jun 2012 - 20:15

Ik zou het doen als je inhoudelijk geïnteresseerd bent in het vakgebied, en je overweegt een PhD te gaan doen. Met name als je op AIO plekken gaat solliciteren doet een honours traject het echt super goed op je CV.
Caulfield
Caulfield
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12

Bericht  ellibre di 19 jun 2012 - 21:53

Caulfield schreef:Ik zou het doen als je inhoudelijk geïnteresseerd bent in het vakgebied, en je overweegt een PhD te gaan doen. Met name als je op AIO plekken gaat solliciteren doet een honours traject het echt super goed op je CV.
Dat kan ik volledig onderschrijven. Ik had mijn PhD-plek twee jaar voor mijn afstuderen al binnen, en ik heb de financiering voor mijn onderzoek rond weten te krijgen dankzij het onderzoek dat ik voor het honours-programme heb gedaan, en de bijbehorende publicaties.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Marin di 19 jun 2012 - 21:57

Zeker doen! M'n zus heeft hier echt heel erg veel aan gehad. Het was hard werken, maar ze heeft ook veel leuke mensen leren kennen in het honours groepje waar ze in zat, mensen die net als haar de studie serieus namen en hard werkten. Maar bovenal heeft ze de professoren goed leren kennen, waardoor zij ook net wat meer bereid waren referenties te schrijven en helpen met een goede stage en PhD plek te vinden voor haar. Je bouwt echt tegelijkertijd je netwerk, reputatie en cv op!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Atelier Madame wo 20 jun 2012 - 3:32

ellibre schreef:Ik heb ook een honours programme gedaan, en mij heeft het veel opgeleverd. Zowel qua verdieping en ontwikkeling als qua "carriere". Als je zelf denkt dat je het aan kan zou ik het zeker aanbevelen.

Idd vooral mijn academische vaardigheden zijn goed ontwikkeld. Maar toe. Ik een andere opleiding in wilde komen werd ik ook zonder moeite aangenomen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  SuperGrover wo 20 jun 2012 - 20:53

Thanks meiden, ik ben overtuigd! Ik ga er in elk geval aan beginnen. smile
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Zora do 21 jun 2012 - 5:16

Goed van je!! cheers
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Janelie zo 24 jun 2012 - 21:32

Super goed!
Ik heb zelf geen honours programma gedaan, maar een aantal uit mijn jaar wel. Zij hebben niet eens heel veel meer tijd in hun studie moeten steken, maar vonden het wel heel leerzaam en nuttig. Misschien is dit wel opleidings/universiteitsafhankelijk. Heel veel succes!
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Antibes ma 25 jun 2012 - 10:03

Janelie schreef:Super goed!
Ik heb zelf geen honours programma gedaan, maar een aantal uit mijn jaar wel. Zij hebben niet eens heel veel meer tijd in hun studie moeten steken, maar vonden het wel heel leerzaam en nuttig. Misschien is dit wel opleidings/universiteitsafhankelijk. Heel veel succes!

Zeker, beide lijkt me.. smile
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: