Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Honourstraject: doen of niet?

+13
ellibre
Antibes
June
Monte
Polly
Middleme
Pompoen
Minx
Zora
GreenGrass
Tania
Prosecco
SuperGrover
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Honourstraject: doen of niet?

Bericht  SuperGrover di 19 jun 2012 - 6:04

Hee allemaal,

Ik zit weer eens gigantisch te twijfelen over wat ik nou moet met mijn studie. Ik sta op dit moment een 8.7 gemiddeld, en ben daarom uitgenodigd om vanaf volgend collegejaar mee te gaan doen aan een honourstraject. Ik twijfel alleen enorm of hier op in zal gaan. Enerzijds is het een enorme ervaring en staat het natuurlijk super goed op je cv. Je hebt meer kansen op stageplaatsen, selectiemasters en later is het een pre met solliciteren. Anderzijds is het vooral ook op dit moment een tijdsinvestering.

Kort gezegd, ik twijfel of ik wel zin heb om naast mijn studie nog zoveel werk te gaan verrichten. Het gaat om 30 ects, verspreid over 2 jaar. Hoeveel uur dat praktisch kost, daar kunnen ze weinig over zeggen. In principe is 1 cursus (van 7,5 ects) 210 uur volgens mij, en hoewel ik sneller werk dan dat, zou het dan al snel neerkomen op 5 uur per week extra. Als ik bedenk hoeveel leuke dingen ik zou kunnen doen in die tijd... Het traject zelf schijnt leuk te zijn, maar goed, ik word niet gelijk wild van het idee om een half jaar wetenschapsfilosofie te moeten doen (daar begint het traject mee).

Een keuze om het niet te gaan doen, zou puur voortkomen uit luiheid. Ik kan het makkelijk, dat weet ik zeker. Maar hoewel ik fantastische cijfers haal, ben ik echt een gruwelijk luie student. Ik hou van stappen, winkelen, uitslapen, doelloos internetten, lezen, op terrasjes zitten, etc. Een keuze om het wel te doen, zou puur voortkomen uit het idee dat ik daar in de toekomst wat aan heb.

Heeft iemand hier iets nuttigs over te zeggen? Ik weet t namelijk echt niet :nopompom:
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  Prosecco di 19 jun 2012 - 6:11

Ik zou het wel doen. Op dit moment is het zo lastig om een goede baan te vinden dat elke pre mooi mee genomen is.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  Tania di 19 jun 2012 - 6:13

Ik denk dat als je het niet doet je achteraf wel spijt krijgt. Het kost nu een paar uurtjes extra maar volgens mij is dat het wel waard.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  GreenGrass di 19 jun 2012 - 6:13

Het is een leuk extra iets, maar ik twijfel altijd een beetje er aan hoeveel het nu werkelijk toevoegd aan de rest van je studie. In het geval van jouw studierichting kan het wel erg relevant zijn....

Ik ken ook mensen die een honourstraject doen en er behoorlijk wat tijd in moeten stoppen. Vooral het stukje extra al bovenop de studie kost ze relatief veel tijd en ze hebben er niet altijd plezier in.

De enige tip die ik je kan geven, doe het alleen als je het ook interessant lijkt! Dan blijf je ook gemotiveerd!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  Zora di 19 jun 2012 - 7:05

Ik ga het kort houden.

Doen!

Mafkees laughcry
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  Minx di 19 jun 2012 - 7:07

Zora schreef:Ik ga het kort houden.

Doen!

Mafkees laughcry

hahah maar wel echt een +1

Als je de kans krijgt zeker doen, het is zonde om te laten liggen
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  Pompoen di 19 jun 2012 - 7:08

Ik zou er wel mee beginnen! Als het je vies tegenvalt kun je altijd nog stoppen, maar er later nog mee beginnen is waarschijnlijk niet mogelijk.
Uiteraard is je plezier ook belangrijk, maar als dingen jou zo makkelijk af gaan dat je een 8,7 haalt en ook nog lui kunt doen, dan kun je dat honourstraject waarschijnlijk ook er wel bij hebben en toch nog leuke dingen blijven doen!
Ik zou ook in overweging nemen dat je er dus een aantal jaar extra tijd in moet steken, maar dat je dan wel je kansen voor later enorm vergroot, dat is voor nu misschien minder leuk, maar later heb je daardoor meer mogelijkheden die misschien wel opleveren dat je een leukere baan kunt krijgen, meer geld kunt verdienen, leukere stages kunt lopen etc.
Kijk dus vooral ook verder dan naar nu, je zult er niet direct gewin uit halen, dat is met elke studie, je moet investeren voor je kunt oogsten. Dat geldt uiteindelijk ook voor een honourstraject.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 7:18

тыквашка schreef:Ik zou er wel mee beginnen! Als het je vies tegenvalt kun je altijd nog stoppen, maar er later nog mee beginnen is waarschijnlijk niet mogelijk.
Uiteraard is je plezier ook belangrijk, maar als dingen jou zo makkelijk af gaan dat je een 8,7 haalt en ook nog lui kunt doen, dan kun je dat honourstraject waarschijnlijk ook er wel bij hebben en toch nog leuke dingen blijven doen!
Ik zou ook in overweging nemen dat je er dus een aantal jaar extra tijd in moet steken, maar dat je dan wel je kansen voor later enorm vergroot, dat is voor nu misschien minder leuk, maar later heb je daardoor meer mogelijkheden die misschien wel opleveren dat je een leukere baan kunt krijgen, meer geld kunt verdienen, leukere stages kunt lopen etc.
Kijk dus vooral ook verder dan naar nu, je zult er niet direct gewin uit halen, dat is met elke studie, je moet investeren voor je kunt oogsten. Dat geldt uiteindelijk ook voor een honourstraject.

Helemaal eens! Al heb ik weinig te zeggen,ik ben ook gestopt met een dubbele opleiding. Ik weet alleen niet óf ik dat had gekund.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 7:19

Ik zou het doen Super!

Als je zegt dat je met zoveel gemak een 8.7 gemiddeld staat, dan geeft dat aan dat je enorm veel in je mars hebt (dat wisten we natuurlijk allemaal al!). Juist dan lijkt het me goed een uitdaging extra te zoeken zodat je niet in luiheid kunt vervallen, maar geprikkeld wordt om te presteren.

Als ik kijk naar de middelbare schooltijd; daar fietst ik zo makkelijk doorheen dat ik echt geen zak uitvoerde en mijn Gymnasium-diploma op mijn sloffen haalde. Dat is niet erg, maar heeft er wel voor gezorgd dat ik aartslui werd en minder ging presteren toen ik begon met studeren. Nu weet ik eindelijk weer wat het is om hard te werken en vind ik het eigenlijk zonde dat ik zo lang stil ben blijven staan in mijn ontwikkeling. Volgens mij ben jij een enorm stuk slimmer, dus ik zou echt van start gaan met het Honours-traject!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  Middleme di 19 jun 2012 - 7:47

Ik zou het ook doen! Ook al is een deel niet aantrekkelijk Wink

Op het HBO (ik heb de Pabo gedaan) heb ik mijn derde jaar verkort gedaan: 60 ECTS in een half jaar. Het was af en toe zwaar (was voltijd - dus overdag - student en moest soms ook 's avonds naar school) maar ik heb er absoluut geen spijt van gehad..
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  Polly di 19 jun 2012 - 7:54

Ik denk dat ik het wel zou doen, maar als blijkt dat je het echt oersaai vindt dan lijkt het me zonde van je tijd. Als het je relatief weinig moeite kost is het een fijne bonus bovenop je studie. Terugkijkend op mijn studies heb ik vaak gedacht "Had ik maar een andere studie ernaast gedaan", omdat ik met minimale inspanning altijd goede resultaten heb behaald. Maar van de andere kant... De hoeveelheid leuke dingen die ik heb gedaan is enorm, ik heb altijd veel gewerkt, gereisd, muziek gemaakt, doelloos op het terras gehangen... En had ik dat willen missen? Absoluut niet. Heb ik moeite gehad met het vinden van een baan? Nee. Ik heb altijd juist het idee gehad dat goede resultaten niet echt beloond werden, omdat niemand er naar kijkt... Zeker in mijn vakgebied gaat het meer om je persoonlijkheid en hoe je overkomt. Maar het hangt natuurlijk af van het werkveld, als het moeilijk is om een baan te vinden in jouw vakgebied, dan is het juist weer WEL handig om zo'n honourstraject te doen.

Mwah, ik denk toch dat ik het zou doen als ik jou was. Het is sowieso een eer dat je hiervoor gevraagd wordt, en je kunt altijd nog stoppen als het echt niks is voor je.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  Monte di 19 jun 2012 - 7:55

Prosecco schreef:Ik zou het wel doen. Op dit moment is het zo lastig om een goede baan te vinden dat elke pre mooi mee genomen is.
Om deze reden zou ik het ook doen, zeker omdat je aangeeft het makkelijk aan te kunnen, maar niet echt tijd erin wilt investeren. Dan zou ik dat toch doen en dan heb je echt wel een pre op de arbeidsmarkt. En in deze tijd kan een streepje voor op anderen echt de doorslag geven voor een baan.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  SuperGrover di 19 jun 2012 - 8:45

Zo, wat een overweldigende meerderheid zeg dat ik het moet doen. Ik schaam me bijna dat ik twijfel vanwege een enorme drang naar nutteloze dingen doen. laughcry Het zal ongetwijfeld helpen bij het vinden van een baan, en de sociale wetenschappen staan er nou niet fantastisch voor op de arbeidsmarkt. Maar ja, ik ben pas eerstejaars, dus dat is nog zó ver weg. Maar ik kan er inderdaad wel aan beginnen en als het echt heel slecht bevalt, alsnog stoppen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 8:48

Ik zou het doen, zeker weten smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  SuperGrover di 19 jun 2012 - 8:51

Minneke schreef:Ik zou het doen Super!

Als je zegt dat je met zoveel gemak een 8.7 gemiddeld staat, dan geeft dat aan dat je enorm veel in je mars hebt (dat wisten we natuurlijk allemaal al!). Juist dan lijkt het me goed een uitdaging extra te zoeken zodat je niet in luiheid kunt vervallen, maar geprikkeld wordt om te presteren.
Ja maar, ja maar, lui is leuk laughcry
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  June di 19 jun 2012 - 8:51

Stoppen kan altijd nog en lieve SuperGrover, als jij een 8,7 gemiddeld staat (dat is pas idioot Wink), dan denk ik dat dit je misschien ook niet de meeste moeite zal kosten. Later zul je hier echt profijt van hebben en als je halverwege merkt dat dit echt NIET is hoe jij je studententijd wilt beleven, dan kun je altijd nog een andere overweging maken. Ik zou er sowieso mee starten als ik jou was. Wie weet valt het reuze mee en kost het je maar twee uur extra per week. Nou, dan maar twee uur minder op het forum Wink.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 8:54

SuperGrover schreef:
Minneke schreef:Ik zou het doen Super!

Als je zegt dat je met zoveel gemak een 8.7 gemiddeld staat, dan geeft dat aan dat je enorm veel in je mars hebt (dat wisten we natuurlijk allemaal al!). Juist dan lijkt het me goed een uitdaging extra te zoeken zodat je niet in luiheid kunt vervallen, maar geprikkeld wordt om te presteren.
Ja maar, ja maar, lui is leuk Honourstraject: doen of niet? 394967

Haha, op de korte termijn absoluut, maar op de lange termijn gaat lui vooral jeuken Honourstraject: doen of niet? 3079029344

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  SuperGrover di 19 jun 2012 - 8:55

Hadewijch schreef:Stoppen kan altijd nog en lieve SuperGrover, als jij een 8,7 gemiddeld staat (dat is pas idioot Wink), dan denk ik dat dit je misschien ook niet de meeste moeite zal kosten. Later zul je hier echt profijt van hebben en als je halverwege merkt dat dit echt NIET is hoe jij je studententijd wilt beleven, dan kun je altijd nog een andere overweging maken. Ik zou er sowieso mee starten als ik jou was. Wie weet valt het reuze mee en kost het je maar twee uur extra per week. Nou, dan maar twee uur minder op het forum Wink.
pale :shock: :O Neutral

Haha, nee jullie hebben wel gelijk... Dit is ook een slecht moment om te beslissen, aangezien ik nu onder stress sta. Heb donderdag een deadline en heb nog veel te doen (logisch dat ik dan uren lang hier rond zwerf, das nou mijn logica). Dus nu lijkt het alsof ik het altijd al zo vréselijk druk heb, terwijl ik geen probleem had gehad als ik serieus 8 weken voor die opdracht had uitgetrokken, in plaats van 1,5. Als ik in de zomer 4 weken meer dan 40 uur bij de hema heb gewerkt, denk ik er vast ook anders over.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 9:02

Ik kan alleen maar voor mijn eigen studie spreken, maar dan zou ik het niet doen. Als ik zie hoeveel extra werk er in gaat zitten, wat je aan de vakken hebt en hoeveel waarde ze er in de praktijk aan hechten zou ik het niet doen. Maar dat is mijn ervaring met rechten. Hoe dat bij jouw studie zit weet ik natuurlijk niet! Dan zou ik eerder gaan zoeken naar een andere waardevolle ervaring voor je cv zoals een leuke bijnaam of bestuursjaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 9:04

Wat ik er nog wel aan toe wil voegen, als je twijfelt zou ik er wel aan beginnen. Je kunt altijd nog stoppen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  June di 19 jun 2012 - 9:05

SuperGrover schreef:
Hadewijch schreef:Stoppen kan altijd nog en lieve SuperGrover, als jij een 8,7 gemiddeld staat (dat is pas idioot Wink), dan denk ik dat dit je misschien ook niet de meeste moeite zal kosten. Later zul je hier echt profijt van hebben en als je halverwege merkt dat dit echt NIET is hoe jij je studententijd wilt beleven, dan kun je altijd nog een andere overweging maken. Ik zou er sowieso mee starten als ik jou was. Wie weet valt het reuze mee en kost het je maar twee uur extra per week. Nou, dan maar twee uur minder op het forum Wink.
pale :shock: :O Neutral

Haha, nee jullie hebben wel gelijk... Dit is ook een slecht moment om te beslissen, aangezien ik nu onder stress sta. Heb donderdag een deadline en heb nog veel te doen (logisch dat ik dan uren lang hier rond zwerf, das nou mijn logica). Dus nu lijkt het alsof ik het altijd al zo vréselijk druk heb, terwijl ik geen probleem had gehad als ik serieus 8 weken voor die opdracht had uitgetrokken, in plaats van 1,5. Als ik in de zomer 4 weken meer dan 40 uur bij de hema heb gewerkt, denk ik er vast ook anders over.

Ja, belachelijk voorstel, sorry Honourstraject: doen of niet? 1270000679. Oh en mijn activiteit op het forum neemt ook altijd toe naarmate de druk rondom mijn studie toeneemt. Hoewel ik net wel te horen heb gekregen dat ik mijn eerste tentamen heb gehaald Honourstraject: doen of niet? 3920004554.

Maar goed: ik zou het doen. Vanuit rechten begrijp ik wel dat het niet zo zinnig is, want dan heb je wel meer nodig op je CV dan een honoursprogramma, maar voor mijn studie staat het in ieder geval wel goed. Mijn studie doe ik dan ook niet met duizenden anderen, dus dat scheelt ook. Ik kan niet oordelen over die van jou natuurlijk.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  Antibes di 19 jun 2012 - 9:08

Ik heb mijn bachelor met honourstraject nu bijna afgerond, dus als je vragen hebt kun je ze altijd kwijt. Wat mijn ervaring een beetje is (hoeft niet allemaal voor jouw opleiding ook op te gaan natuurlijk, maar dat van mij is ook 30 EC extra over 1,5 jaar):

Pro:
- erg goed voor je cv, zeker als je selectiemaster wilt doen
- echt wel meer uitdaging, ik ben ook liever lui dan moe, maar af en toe een opdracht die niet met 2 vingers in je neus een 9 oplevert is ook serieus fijn
- leuke contacten met de andere honoursstudenten
- connecties met docenten (beetje afhankelijk van hoeveel honours er zullen zijn)/hogere mensen binnen je opleiding, onzettend handig voor stageplekken/aanbevelingsbrieven

Con:
- het is ECHT VEEL extra werk, mijn ervaring - en van anderen bij andere opleidingen ook- is dat het aantal ec TOTAAL niet representatief is en niet te vergelijken met normale verdeling ec (hoewel dat ook vaak best scheef is), vaak is het echt veel meer werk, terwijl ik normaal juist minder uur per EC besteed
- het komt echt bovenop je reguliere werk, hopelijk is dat bij jou iets beter geregeld, maar bij mij heb ik dus serieus periodes gehad dat het regulier alle dagen van 9-18 was (+ voorbereiding) en dan twee honoursmodules ernaast (twee avonden in de week les + weekopdrachten en essay).. Dan is het serieus niet leuk meer en sowieso is het rond tentamens/deadlines echt niet leuk als je dan OOK nog honoursverplichtingen hebt
- ik weet niet of er verdere eisen aan het honourstraject zitten, bij mij mag je niet herkansen/onder zeven halen, die eisen breken je ECHT op. Zelfs als je dat nu makkelijk haalt, levert het gewoon enorm stress op... En het heeft me ook wel belemmerd in keuzes qua reisjes: Nee ik kan niet mee naar New York, ik heb tentamen en ik mag niet herkansen.
- bij ons zijn er ook dingen ingedeeld in juli en als het qua planning niet uitkwam, dan sloeg het vaak door in vakantie/tentamenperiode-inhaalslagen.. Die tikken ook aan. Ik heb nu eigenlijk vorige zomervakantie continu mijn scriptie in mijn achterhoofd gehouden en dit jaar ben ik ook pas augustus klaar. Dat is pittig..


Eigenlijk best veel con's... Maar ik moet wel bekennen dat ik het op het moment ook gewoon allemaal een beetje zat ben en miss niet zo positief ben, volgens mij stond ik er een jaar geleden eigenlijk wel wat positiever in.. In ieder geval heb ik GEEN spijt. Dus ik zou het doen als ik jou was.. =) Sowieso is het echt heel verschillend, zijn er geen honoursstudenten boven jou aan wie je advies kunt vragen? Daar heb ik ECHT het allermeest aan gehad namelijk. Zeker omdat je bij ons 2 honourstrajecten hebt. Interdisciplinair 30 EC in 2 jaar (eitje) en dat van mij 30 EC in 1,5 jaar (exclusiever, maar ze zijn belachelijk doorgeslagen qua opdrachten).


Laatst aangepast door Antibes op di 19 jun 2012 - 9:19; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  Antibes di 19 jun 2012 - 9:14

Powerbabe schreef:Ik kan alleen maar voor mijn eigen studie spreken, maar dan zou ik het niet doen. Als ik zie hoeveel extra werk er in gaat zitten, wat je aan de vakken hebt en hoeveel waarde ze er in de praktijk aan hechten zou ik het niet doen. Maar dat is mijn ervaring met rechten. Hoe dat bij jouw studie zit weet ik natuurlijk niet! Dan zou ik eerder gaan zoeken naar een andere waardevolle ervaring voor je cv zoals een leuke bijnaam of bestuursjaar.

Dit is wel zeker waar, want met bijv. cum laude afstuderen (of sowieso 8+ gemiddeld, ook als het niet echt cum laude is) heb je je qua studievaardigheden wel bewezen. Ik heb naast mijn honours ook nog vrijwilligerswerk/verenigingswerk op mijn CV, maar als het of/of zou zijn, dan denk ik dat CV beter zou zijn voor je toekomst. Beter goede cijfers + goed CV, dan goede cijfers/honours en verder niet veel activiteiten.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  Antibes di 19 jun 2012 - 9:24

Overigens als ik echt eerlijk ben, heb ik zelfs MET honours... Alsnog wel een behoorlijk groot deel van mijn afgelopen jaren met niksen doorgebracht hoor.. Er waren meer stressperiodes/deadlines etc... Maar het is niet dat ik van nietsdoen naar 40 uur per week ben gegaan... Wink

Ik denk dat ik echt een aantal periodes heb gehad dat ik echt zes slagen in de rondte heb gewerkt, maar ook genoeg periodes dat ik een paar weken nagenoeg niets aan mijn studie deed hoor.. Ik denk sowieso dat als je goed plant en het kunt verdelen qua studielast, dat het echt wel prima te doen is. Ik ben alleen niet zo goed in plannen, ik ben beter in uitstellen-leukedingendoen-uitstellen en me dan rotschrikken en nachten doorhalen.. Wink Als je die stressmomenten te vaak krijgt valt dat wel tegen.. =)


Ok, nu zal ik ophouden je topic vol te spammen.. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  SuperGrover di 19 jun 2012 - 9:34

Dank je Antibes! Verdere eisen zijn er niet, behalve dat je alles moet halen, maar dat lijkt me vrij logisch. Ik weet niet hoeveel toegevoegde waarde het voor mij heeft. Ik heb echt zo erg geen idee wat ik wil gaan doen. Een aantal weken geleden dacht ik nog een selectiemaster, maar inmiddels denk ik daar alweer anders over. Daarom is het ook moeilijk om te weten of het zinvol is voor het vinden van een baan, want ik weet totaal niet in wat voor sector ik terecht ga komen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honourstraject: doen of niet? Empty Re: Honourstraject: doen of niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum