Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op stap zonder buggy

+11
kwak
Liadan
Thunder
Flower_L
Printje
M@niek
Parisienne
Jazzlyn
Linda
meisjesmama
Darius
15 plaatsers

Ga naar beneden

Op stap zonder buggy Empty Op stap zonder buggy

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 0:35

Vanaf welke leeftijd hebben jullie dat gedaan? En dan bedoel ik bijv. op de fiets naar het centrum naar de Kruidvat oid en je kind daar laten rondlopen tijdens wat boodschappen bij elkaar zoeken. Het lijkt me echt zo eng haha. Ons kindje is 2 en ik ben echt nog nooit zonder buggy de deur uit gegaan. Ik zie al bepaalde scenario's voor me. Kind kwijt, schappen aan het leeghalen, lopen tieren en gillen. En ging de eerste keer goed of niet?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Op stap zonder buggy Empty Re: Op stap zonder buggy

Bericht  Darius di 19 jun 2012 - 0:40

Toen L. 1,5 jaar was ongeveer, kon ik hem even lopend meenemen naar het kruidvat. Maar dan moest ik wel in een geduldige bui zijn hoor! Sinds 2,5 jaar gaat het eigenlijk gewoon goed.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 0:42

Maar dat is gewoon een kwestie van oefenen samen toch? Dus je gaat samen op de fiets, naar 1 winkel, houdt je kind bij de hand, legt uit dat het kind ergens niet aan mag zitten, laat het de spullen pakken die je zoekt, gaat afrekenen en kijkt of dat goed gaat, en dan kun je naar nog een andere winkel smile Je moet het ook aanleren dat je kind luistert, je hand netjes vasthoudt en van andere spullen afblijft. Natuurlijk gaat een kind een keer kijken wat zijn grenzen zijn, maar daar ben je zelf bij natuurlijk!

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama di 19 jun 2012 - 0:44

Dat hebben we met de oudste vanaf 13 maanden en de jongste vanaf 16 maanden gedaan.
Zodra ze konden lopen hebben we dat meteen met ze gedaan.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Linda di 19 jun 2012 - 1:10

Wij gaan eigenlijk bijna altijd zonder buggy weg. Ze gaat er wel eens vandoor, maar ik hou haar altijd goed in de gaten.
In de winkel probeert ze vaak genoeg het schap leeg te trekken, maar dan probeer ik haar af te leiden en uit de situatie te halen. Dat gaat bijna altijd wel goed.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jazzlyn di 19 jun 2012 - 1:11

Linda schreef:Wij gaan eigenlijk bijna altijd zonder buggy weg. Ze gaat er wel eens vandoor, maar ik hou haar altijd goed in de gaten.
In de winkel probeert ze vaak genoeg het schap leeg te trekken, maar dan probeer ik haar af te leiden en uit de situatie te halen. Dat gaat bijna altijd wel goed.

+ 1 of ik til hem als hij dat wil..
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Parisienne di 19 jun 2012 - 1:13

Ik heb het nog nooit gedaan, omdat ik vaak niet naar maar één winkel ga. N. blijft buiten al niet bij me in de buurt lopen, laat staan in een winkel.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 1:38

Onze dochter is 22 maanden en zij loopt zeker al wel een maand of vier altijd zelf, dan gaat ze ook niet meer in de doek. Hier levert t eigenlijk nooit problemen op.

Gast
Gast

Bericht  M@niek di 19 jun 2012 - 2:56

Nou als ik f.elice laat rondlopen in de kruitvat dan weet ik zeker dat ze opnieuw kunnen gaan vakken vullen! Hier is dat dus niet zo´n succes.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Linda di 19 jun 2012 - 2:59

M@niek schreef:Nou als ik f.elice laat rondlopen in de kruitvat dan weet ik zeker dat ze opnieuw kunnen gaan vakken vullen! Hier is dat dus niet zo´n succes.

Maar is dat niet gewoon een kwestie van wennen?
Hier gaat het de ene keer beter dan de andere keer, maar afleiden werkt goed. Of ik geef haar een rijstewafel of wat speelgoed in haar hand.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 3:26

Als ik maar naar 1 winkel hoef (of twee) dan gaat ze wel "los" mee.
Maar anders heb ik teveel spullen om haar ook nog een hand te geven dus dan gaat de buggy mee.
Als A. ook nog mee moet, gaat ze sowieso mee in de duowagen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 3:44

Vanaf 1 tot zijn 2de verjaardag, nu is hij aangekomen bij de leeftijd dat hij niet luistert, weg rent, enzv en dus neem ik de buggy weer mee.

Gast
Gast

Bericht  Printje di 19 jun 2012 - 4:18

Hier ook al een hele tijd regelmatig weg zonder buggy. We gaan vaak naar het centrum en dan neem ik lang niet altijd de buggy mee. Hij luistert erg goed en daarnaast vind ik een buggy op de fiets een ellende en neem hem dan dus nooit mee, de buggy dus.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Flower_L di 19 jun 2012 - 4:22

Als ik op fiets ga, neem ik buggy niet mee. Alleen met auto. Hij luistert lang niet altijd, dus een succes is het vaak niet.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Thunder di 19 jun 2012 - 4:56

Darius schreef:Toen L. 1,5 jaar was ongeveer, kon ik hem even lopend meenemen naar het kruidvat. Maar dan moest ik wel in een geduldige bui zijn hoor! Sinds 2,5 jaar gaat het eigenlijk gewoon goed.
+1 voor de oudste, de jongste een tijd later pas. Die loopt pas sinds zijn tweede.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Liadan di 19 jun 2012 - 7:32

Sinds ze kon lopen liet ik de buggy vaak thuis (dat was toen ze 18 maanden was). Onze zoon zal wel wat langer in de buggy/doek gaan want ik heb er nu 2 om in de gaten te houden en kan mezelf niet in 2-en delen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  kwak di 19 jun 2012 - 8:07

D. neem ik ook regelmatig zonder buggy mee, dan moet ik wel een engelen geduld hebben en ogen in mijn achter hoofd maar het gaat wel goed. Wel zit ik constant op haar te letten omdat ze wel alles uit de schappen haalt.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Dille di 19 jun 2012 - 8:47

Vanaf het moment dat ie kon lopen eigenlijk (13 maanden). Als ie echt los ging in een winkel pakte ik hem op de arm, en ik heb eigenlijk altijd wel een draagdoek of ringsling bij me voor als hij niet meer wil lopen of voor als ik geen zin meer heb om op te letten en te corrigeren haha.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Bericht  Tania di 19 jun 2012 - 8:52

Vanaf een maand of 18 lieten we de buggy bij kleine stukjes wel is thuis, hij liep toen niet los maar wel aan de hand. Sinds ruim twee maanden loopt hij zelf en nu neem ik alleen de duowagen mee als ik alleen wegga of als hij echt heel moe is. Als we samen weggaan nemen we alleen de kinderwagen voor M. mee en tillen we J. een stukje als hij even niet wil lopen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Twellie di 19 jun 2012 - 11:33

Volgens mij ben ik welgeteld twee keer met de buggy weg geweest naar een winkel. Eerst had ik haar altijd in de draagdoek, toen ze begon met lopen liet ik haar zoveel mogelijk zelf lopen en anders tilde ik haar of ging ze in de draagdoek en vanaf anderhalf a twee kon ze prima meelopen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Pussycat di 19 jun 2012 - 22:29

Vanaf dat ze 11 maanden was liet ik wel eens de buggy thuis. Want toen kon ze aardig wat stukjes lopen.
En tegenwoordig neem ik hem helemaal niet meer mee. Tenzij ik echt lang ga winkelen zoals een hele dag ofzo.
Maar als ik maar een paar winkels bij langs ga of alleen boodschappen gaat die buggy niet meer mee.
Alleen als ik lopend naar de supermarkt ga dan wel, want dat is wel handig voor de boodschappen dan Op stap zonder buggy 2474380249

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven