Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zonder kinderwagen/buggy naar buiten?

+3
Parisienne
RiLiJu
meisjesmama
7 plaatsers

Ga naar beneden

Zonder kinderwagen/buggy naar buiten? Empty Zonder kinderwagen/buggy naar buiten?

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 22:22

Wanneer zijn jullie zonder kinderwagen/buggy weg geweest? Bijvoorbeeld om lopend naar iemand op visite te gaan die 3 straten verderop woont of om even een winkel binnen te gaan vanuit de auto

Ik merk dat ik altijd de kinderwagen/buggy mee neem ook al is het voor iets kleins. Hij heeft ook een driewieler met zo'n voetenplankje waar hij binnen soms op zit maar daar zijn we nog niet meer naar buiten geweest. Ik ben gewoon bang dat hij er vandoor gaat of in de winkel iets kapot maakt terwijl ik vaak moeder in een winkel zie die hun dreumes gewoon los laten lopen

Vanaf welke leeftijd hebben jullie dat eens gedaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder kinderwagen/buggy naar buiten? Empty Re: Zonder kinderwagen/buggy naar buiten?

Bericht  meisjesmama vr 17 feb 2012 - 22:24

In een winkel hebben we ze meteen laten lopen dan leren ze wel dat ze nergens aan mogen komen. Maar 3 straten verder op neem ik de buggy mee omdat als ze moe word van de wandeling altijd nog lekker kan gaan zitten.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder kinderwagen/buggy naar buiten? Empty Re: Zonder kinderwagen/buggy naar buiten?

Bericht  RiLiJu vr 17 feb 2012 - 22:25

Vanaf het moment dat ze kon lopen. Bij ongeveer een jaar.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder kinderwagen/buggy naar buiten? Empty Re: Zonder kinderwagen/buggy naar buiten?

Bericht  Parisienne vr 17 feb 2012 - 22:50

De eerste keer dat N. echt 'los' liep buiten was toen op de terugweg van boodschappen doen. De AH is hier zo'n 10 minuten vandaan lopen. Op de heenweg zat ze in de kinderwagen, op de terugweg bedacht ik me dat ze misschien wel even lekker wilde lopen. Dit heeft ze dus gedaan en het ging prima, al wilde ze af en toe wel wat tuintjes inrennen Wink

Echt op pad zonder kinderwagen heb ik nog niet gedaan. In een supermarkt/winkel laat ik N. nog echt niet zelf lopen. Dan ben ik haar zo kwijt gok ik! Dan gaat ze of in de kinderwagen of in een winkelwagentje. Kleine stukjes loopt ze wel zelf de laatste tijd. Bijvoorbeeld naar het ziekenhuis (vanuit de parkeergarage naar de afdeling), van de auto naar huis (auto kan niet altijd voor de deur geparkeerd worden), etc.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder kinderwagen/buggy naar buiten? Empty Re: Zonder kinderwagen/buggy naar buiten?

Bericht  Tania vr 17 feb 2012 - 23:01

J. loopt nogsteeds niet los maar als we even naar de winkels gaan ofzo dan nemen we hem gewoon aan de hand mee. In de supermarkt zit hij in het karretje en verder ook gewoon aan de hand.
We nemen de buggy of kinderwagen alleen nog mee als we echt langere tijd weg zijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder kinderwagen/buggy naar buiten? Empty Re: Zonder kinderwagen/buggy naar buiten?

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 23:29

Op visite toen ze echt een tijdje goed los kon lopen, dat was zo rond de 16 maanden denk ik.
Naar de winkel wel wat eerder, we hebben haar geleerd altijd een handje te geven, zeker buiten op straat als er auto's zijn.
Maar hier gaat de wagen ook nog vaak mee hoor. Al is het maar dat als ze zin heeft om te zitten dat ze in de buggy kan.

En als A. ook mee is, is het sowieso geen probleem omdat dan de duowagen mee is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder kinderwagen/buggy naar buiten? Empty Re: Zonder kinderwagen/buggy naar buiten?

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 23:30

Vanaf dat ze goed liepen. De oudste ging lopen met 16 maanden en de jongste met 18 maanden, dus daarna een keer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder kinderwagen/buggy naar buiten? Empty Re: Zonder kinderwagen/buggy naar buiten?

Bericht  PiP za 18 feb 2012 - 0:04

Ik heb echt geen idee meer, maar ze liep met 11 maand.
Denk dat ze rond de 15 maand wel eens zelf liep, als we even snel 1 ding op het dorp moesten halen.
Later kon ze het hele dorp lopend wel rond.
Wij hebben haar geleerd dat ze los mag lopen, maar zodra we bij een weg zijn dan moet ze ons een handje geven, dat gaat eigenlijk heel goed.
Verder gaat ze nu nog steeds in de wandelwagen naar de supermarkt, zie het langs al die wegen niet zo heel erg zitten om met haar los te lopen.
Wel gaan we met mooi weer op de terugweg langs de speeltuin, vanaf daar mag ze wel zelf terug lopen, dat zijn 2 straten.
Als ik op de fiets naar de supermarkt ga dan gaat ze met een karretje lopen als ik geen 50cent vergeet Embarassed
Dit gaat de ene keer beter dan de andere keer.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder kinderwagen/buggy naar buiten? Empty Re: Zonder kinderwagen/buggy naar buiten?

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 0:30

vanaf dat ze goed kon lopen, dus vanaf een maand of 14. Ik heb nooit een kinderwagen meer mee, niet bij winkelen en ook niet bij wandelen. Als ik denk dat ze het niet gaat redden heb ik haar altijd in de doek. Die kan ik heel klein opvouwen en in de tas doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder kinderwagen/buggy naar buiten? Empty Re: Zonder kinderwagen/buggy naar buiten?

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 0:30

Ik pak ook snel de wagen, puur voor mijn eigen gemak... Mijn zoontje kan heel goed lopen (lees rennen) en dit doet hij dan ook erg graag...
Hij blijft absoluut niet bij mij dus je moet hem continu in de gaten houden en omdat hij zo snel is is hij ook zo weg gerend...

Hij wil tegenwoordig nog maar amper in de wagen zitten jammer genoeg... Hij wil zelf lopen! (dat begrijp ik overigens ook wel hoor!)


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder kinderwagen/buggy naar buiten? Empty Re: Zonder kinderwagen/buggy naar buiten?

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 1:58

Laurientje85 schreef:Ik pak ook snel de wagen, puur voor mijn eigen gemak... Mijn zoontje kan heel goed lopen (lees rennen) en dit doet hij dan ook erg graag...
Hij blijft absoluut niet bij mij dus je moet hem continu in de gaten houden en omdat hij zo snel is is hij ook zo weg gerend...

Hij wil tegenwoordig nog maar amper in de wagen zitten jammer genoeg... Hij wil zelf lopen! (dat begrijp ik overigens ook wel hoor!)


Hier precies hetzelfde. En ik zie mezelf al een kind + driewieler sjouwen als we een blokje om zouden gaan en hij geen zin meer heeft om op de driewieler te zitten dus dan neem ik liever de kinderwagen haha Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder kinderwagen/buggy naar buiten? Empty Re: Zonder kinderwagen/buggy naar buiten?

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 3:03

Vanaf het moment dat hij zelf kan lopen. Kleine stukjes loopt hij altijd zelf.
Als we langere stukken gaan lopen nemen we de buggy mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder kinderwagen/buggy naar buiten? Empty Re: Zonder kinderwagen/buggy naar buiten?

Bericht  Monnie za 18 feb 2012 - 3:45

Ik hoef mijn zoontje echt nog niet te laten lopen in de winkel, hij luistert nog heel slecht, gaat lekker zijn eigen weg dus die ben ik dan zo kwijt. Als we naar mijn moeder gaan (die woont een paar straten verder), ga ik wel altijd lopend. Hij zal toch moeten leren om te gaan luisteren. Hij wil namelijk echt geen handje geven met oversteken bijv. Maar als ik hem altijd in de wagen houdt, krijg ik dat er nooit in.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder kinderwagen/buggy naar buiten? Empty Re: Zonder kinderwagen/buggy naar buiten?

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 5:13

Razz_ schreef:
Laurientje85 schreef:Ik pak ook snel de wagen, puur voor mijn eigen gemak... Mijn zoontje kan heel goed lopen (lees rennen) en dit doet hij dan ook erg graag...
Hij blijft absoluut niet bij mij dus je moet hem continu in de gaten houden en omdat hij zo snel is is hij ook zo weg gerend...

Hij wil tegenwoordig nog maar amper in de wagen zitten jammer genoeg... Hij wil zelf lopen! (dat begrijp ik overigens ook wel hoor!)


Hier precies hetzelfde. En ik zie mezelf al een kind + driewieler sjouwen als we een blokje om zouden gaan en hij geen zin meer heeft om op de driewieler te zitten dus dan neem ik liever de kinderwagen haha Embarassed

Je had me van de week moeten zien... Even de hond uitlaten...
Gevolg: ik met in een hand de hond andere hand zoontjes rode loopauto en met dikke buik al rennend achter mijn kind aan... Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder kinderwagen/buggy naar buiten? Empty Re: Zonder kinderwagen/buggy naar buiten?

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 11:13

Laurientje85 schreef:
Razz_ schreef:
Laurientje85 schreef:Ik pak ook snel de wagen, puur voor mijn eigen gemak... Mijn zoontje kan heel goed lopen (lees rennen) en dit doet hij dan ook erg graag...
Hij blijft absoluut niet bij mij dus je moet hem continu in de gaten houden en omdat hij zo snel is is hij ook zo weg gerend...

Hij wil tegenwoordig nog maar amper in de wagen zitten jammer genoeg... Hij wil zelf lopen! (dat begrijp ik overigens ook wel hoor!)


Hier precies hetzelfde. En ik zie mezelf al een kind + driewieler sjouwen als we een blokje om zouden gaan en hij geen zin meer heeft om op de driewieler te zitten dus dan neem ik liever de kinderwagen haha Embarassed

Je had me van de week moeten zien... Even de hond uitlaten...
Gevolg: ik met in een hand de hond andere hand zoontjes rode loopauto en met dikke buik al rennend achter mijn kind aan... Laughing

Ik zie het al helemaal voor me haha laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder kinderwagen/buggy naar buiten? Empty Re: Zonder kinderwagen/buggy naar buiten?

Bericht  sabje za 18 feb 2012 - 21:56

Als ik met de fiets (kleine) boodschappen ga doen of even naar dorp (als ik maar 1 of 2 winkelen nodig heb) dan laat ik hem lopen. Als ik de hond ga uitlaten gaat hij vaak op zijn driewieler. Deze staat ook standaard klaar onder de veranda. Echt luisteren doet hij nog niet. Lang leve de muts aan zijn jas:D
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder kinderwagen/buggy naar buiten? Empty Re: Zonder kinderwagen/buggy naar buiten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum