Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week.

+7
smooch
MamaDaan
mickey
pindaatje
loesje
Kruidkoek
Annemie
11 plaatsers

Ga naar beneden

Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week. Empty Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week.

Bericht  Annemie ma 18 jun 2012 - 21:29

Ik vroeg me iets af, wat nou als je een baan hebt, waarbij je ene week bijvoorbeeld 20 uur werkt en de andere week 16 en weer een andere week 24, ik noem maar wat, hoe zit dat dan met de opvang? Mijn zoontje gaat nu naar het kdv en daar betaal ik gewoon voor 10 uur, 1 dag op vrijdag.

Als je nou onregelmatige werktijden hebt, moet je kindje volgens mij sowieso naar een gastouder, maar hoe geef je dan aan de belasting door dat het kindje de ene week 16 uur bij de gastouder is en een andere week maar 8 uur. Of kan dat sowieso niet, moet je altijd een vast aantal uren in de week nemen?? Weet iemand dat?

Als je kinderopvangtoeslag aanvraagt moet je namelijk doorgeven hoeveel uur per maand je kind naar de opvang gaat, wat nou als dat elke week dan verschillend is?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week. Empty Re: Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week.

Bericht  Kruidkoek ma 18 jun 2012 - 21:41

Goede vraag.

Ik werk (nu nog) 36 uur per week onregelmatig. Ik werk ook niet elke week 36 uur, ene keer meer en andere week wat minder maar gemiddeld is het 36 uur per week.

Als de baby is geboren wil ik minder gaan werken maar het onregelmatige blijft, mijn vriend werkt wel regelmatige uren. Wij gaan gebruik maken van een gastouder die voor een organisatie werkt en uurtje fractuurtje doet. We hoeven dus niet voor een hele dag te betalen als de baby er maar 2 of 3 uurtjes is geweest. Hoe we dit met de belasting doen moeten we nog uitzoeken....

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week. Empty Re: Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week.

Bericht  loesje ma 18 jun 2012 - 22:11

ik denk dat je een gemiddelde moet pakken en hopen dat dat op het eind van het jaar een beetje klopt met het aantal uren dat je gewerkt hebt.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week. Empty Re: Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week.

Bericht  pindaatje ma 18 jun 2012 - 22:20

Ik heb geen idee hoe dat zit met gastouders.., ik werk 24 uur onregelmatig, en doordat ik dus ook weekenden, avonden en nachten werk, hebben wij maar hooguit 2 dagen per week opvang nodig. Onze kinderen gaan naar het kdv voor 4 dagdelen per week. Wij nemen flexibele uren af op het en kunnen die 4 dagdelen zelf inplannen zoals we ze nodig zijn.
Soms gebeurd het dus ook wel eens dat ik een week maar 1 dag kdv nodig ben, en de week erop 3 dagen, en dan kunnen we de dag die in de ene week overblijft, gebruiken in de andere week (snap je t nog?)

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week. Empty Re: Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week.

Bericht  mickey ma 18 jun 2012 - 22:24

Dan moet je inderdaad een schatting maken voor de toeslag. Ik werk zelf onregelmatig, op het KDV waar mijn zoontje heen gaat. Ik heb 2 dagen op contract voor hem, maar die wisselen dus met wanneer ik werk. Deze week werk ik 3 middagen, vorige week heb ik 1 hele dag en twee middagen gewerkt, en volgende week werk ik helemaal niet, vanwege vakantie. Hij gaat er alleen heen, als ik werken moet. De dagen/uren die niet gebruikt worden, kunnen in andere weken ingezet worden.

Voor de toeslag hebben we gegokt dat ik 16 uur per week werk, tot nu toe komt dat gemiddeld wel overeen aan het einde van de maand.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week. Empty Re: Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week.

Bericht  Annemie ma 18 jun 2012 - 23:53

@pindaatje, ja ik snap het Very Happy

Ohja als je een vast aantal uren per weekt werkt is het wel makkelijk en dat kun je dan idd compenseren, niet aan gedacht.. is alleen bij een 0- uren contract wel lastig te bepalen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week. Empty Re: Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week.

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 1:35

Wij laten een paar weken van tevoren weten welke uren we opvang nodig hebben, maar daarvoor moet je wel een flexibele gastouder hebben. Voor de toeslag weten we wel wat ongeveer het gemiddelde is en dat houden we laag aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week. Empty Re: Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week.

Bericht  MamaDaan di 19 jun 2012 - 2:24

Hier is laatst ook al een topic over geweest, er bestaat ook flexibele kinderopvang, waarbij je per uur opvang afneemt, en dit kun je bij ons minimaal 2 weken van te voren aangeven.

Ik geloof dat je achteraf iedere maand het aantal afgenomen uren kunt aanpassen bij de belastingdienst, wij hebben nu een gemiddelde opgegeven, en als dat sterk wisseld passen we dat aan.
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week. Empty Re: Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week.

Bericht  smooch di 19 jun 2012 - 3:56

Ik werk ook onregelmatig en ons kindje gaat straks naar een gastouder.
Ik krijg mijn werkrooster ongeveer 2/3 maanden van te voren dus ik kan makkelijk plannen met de gastouder op welke dagen ik opvang nodig heb.


Ik vond het ook erg moeilijk om te berekenen wat we door moeten geven aan de belasting. Maar heb het gedaan zoals een collega het van mij al jaren doet.
Ik heb mijn werkrooster van het afgelopen jaar erbij gepakt en gekeken op welke dagen ik opvang nodig zou moeten hebben. Dit alles bij elkaar opgeteld en gedeeld door 12. En zo het gemiddelde uitgerekend wat we gaan opgeven voor de belasting.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week. Empty Re: Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week.

Bericht  Star007 di 19 jun 2012 - 7:33

Ik werk in de zorg en dus onregelmatig. Mijn contract uren zijn 25.2 , maar de ene week werk ik er bijvoorbeeld 50 en de andere week maar 12. Dat is heel verschillend. De contracturen bij het flex kdv, hadden we in eerste instantie op 3 hele dag geschat. Na 2 maanden bleek dit te veel te zijn en zijn we terug gegaan naar 2.5 dag op contract. Neem deze week; Ik moet deze week 32 uur werken en volgende week 12, ik gebruik dan uren van volgende week, zodat ze deze week 4 dagen naar het kdv kan. Dit kun je dus per week 'ruilen' met de volgende week. Soms is het zo dat ik uren over houd, maar die plannen we dan soms wel gewoon in, aangezien we er toch voor betalen en ik dan iets extra's in het huishouden of voor mezelf kan doen. Stel dat we echt te veel werkuren maken , in vergelijking met de beschikbare kdv uren, gaat ze naar 1 van de oma's. Maar dit komt bijna nooit voor.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week. Empty Re: Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week.

Bericht  Tania di 19 jun 2012 - 7:38

Ik werk ook onregelmatig en heb bij de gastouder een contract voor 40 uur per maand. Soms wordt dat meer, soms minder. Als het meer is betaal ik extra als het minder is betaal ik wat minder (terwijl ze volgens het contract dan gewoon 40 uur mag rekenen maar dat doet ze nooit).
Bij de belasting heb ik 40 uur per maand opgegeven en over een jaar gezien gebruiken we dat ook wel minimaal. Bij de afrekening berekenen ze of het klopt en aan de hand daarvan moet je bijbetalen of krijg je geld terug.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week. Empty Re: Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week.

Bericht  Grammar Nazi do 28 jun 2012 - 3:52

Kruidkoek schreef:Wij gaan gebruik maken van een gastouder die voor een organisatie werkt en uurtje fractuurtje doet.

Dan hoop ik voor jullie dat ze niet te veel uren maakt.
Grammar Nazi
Grammar Nazi
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 1
Punten : 2
Registratiedatum : 13-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week. Empty Re: Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week.

Bericht  Caroow do 28 jun 2012 - 4:40

Grammar Nazi schreef:
Kruidkoek schreef:Wij gaan gebruik maken van een gastouder die voor een organisatie werkt en uurtje fractuurtje doet.

Dan hoop ik voor jullie dat ze niet te veel uren maakt.
lol!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week. Empty Re: Gastouder/kinderopvang, onregelmatige uren per week.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum