Vragen over kolven...
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vragen over kolven...
Ik heb een simpele handkolf aangeschaft, zodat mijn vriend 1x per dag een voeding kan geven aan N. maar nu vraag ik me even wat kleine dingen af, ben even snel door de site van borstvoeding.com gegaan maar wellicht weten jullie wel hoe het zit... is even sneller en handiger dus. Ik heb vannacht wat melk afgekolfd en vanmorgen en dan direct in de koelkast gezet, alles netjes volgens de regels en richtlijnen. Nu zie ik als ik in het potje kijk, dat de melk zich zeg maar scheid tussen waterdelen en melk/ vetdeeltjes... Is dit normaal? Als ik het schud is het weer een normale substantie.. Ook vraag ik me af, als ik meerdere keren per dag een beetje kolf, mag ik dit dan in hetzelfde potje doen? Zijn vast hele simpele stomme vragen, maar heb werkelijk even geen idee nl.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Vragen over kolven...
Dat is normaal ja. En je moet BV niet schudden eigenlijk omdat dan voedingsstoffen kapot schijnen te gaan (geen idee of dat waar is verder). En je mag alles van dezelfde dag in hetzelfde flesje doen als het op dezelfde temperatuur is, dus even laten koelen in de koelkast en dan erbij.
Gast- Gast
Ja hoor heel normaal! Even doorroeren doe ik het wel.
En net als wat arden zegt mag je alle opbrengst van 24 uur bij elkaar gieten.
En net als wat arden zegt mag je alle opbrengst van 24 uur bij elkaar gieten.
Gast- Gast
Oh thnx ladies! Ja ik dacht al, is het dan nog wel goed... Oke, ga ik gewoon even rustig roeren... Afkoelen heb ik inderdaad gedaan voordat ik het erbij heb gedaan... Ben weer helemaal geholpen!
CCC- Ratel
Eens met bovenstaande.
Als toevoeging heb ik nog: ik roerde het nooit eerst door elkaar, omdat het vet dan aan de lepel blijft plakken. Ik zette het flesje gewoon zo in de flessenwarmer en na een paar minuutjes was het vet gewoon opgelost. Je kunt het flesje nog even heel rustig ''zwenken'' en dan is het ook goed gemengd.
Als toevoeging heb ik nog: ik roerde het nooit eerst door elkaar, omdat het vet dan aan de lepel blijft plakken. Ik zette het flesje gewoon zo in de flessenwarmer en na een paar minuutjes was het vet gewoon opgelost. Je kunt het flesje nog even heel rustig ''zwenken'' en dan is het ook goed gemengd.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
thnx Darius! Ga ik ook gewoon doen vnv!
CCC- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» vragen over kolven