Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ontstoken oog: HAP bellen?

+6
Gigi_
Highway
girli
Lynn_
Angela_1986
Frappuccino
10 plaatsers

Ga naar beneden

Ontstoken oog: HAP bellen? Empty Ontstoken oog: HAP bellen?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 9:00

Vanmorgen opgestaan met een rood en geïrriteerd oog. Toch lenzen ingedaan, ik heb dit wel vaker. In de loop van de dag werd mijn oog echt knalrood, klein en het blijft maar tranen. Nu verdraag ik ook geen licht meer met dat oog. Toen ik thuiskwam heb ik meteen mijn lenzen uitgedaan en mijn bril opgezet, die hou ik voorlopig maar even op ook.

Zou ik hiervoor de HAP kunnen/moeten bellen? Ik begin volgende week dinsdag bij mijn nieuwe baan (achter de computer natuurlijk ook nog) en dan moet het wel over zijn...

Of iemand tips anders wat ik ervoor kan halen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog: HAP bellen? Empty Re: Ontstoken oog: HAP bellen?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 9:03

Je kan altijd even bellen naar de HAP, dan kunnen hun beslissen of je langs moet komen of je wat huis/ thuis en keuken middeltjes kunt gebruiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog: HAP bellen? Empty Re: Ontstoken oog: HAP bellen?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 9:03

Ik zou met je ogen echt geen risico nemen, dus zeker bellen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog: HAP bellen? Empty Re: Ontstoken oog: HAP bellen?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 9:09

Ontstoken oog: HAP bellen? Gewoondoen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog: HAP bellen? Empty Re: Ontstoken oog: HAP bellen?

Bericht  Frappuccino vr 21 jan 2011 - 9:17

Als jij je zorgen maakt, gewoon bellen.
Frappuccino
Frappuccino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog: HAP bellen? Empty Re: Ontstoken oog: HAP bellen?

Bericht  Angela_1986 vr 21 jan 2011 - 9:53

freakielief schreef:Ik zou met je ogen echt geen risico nemen, dus zeker bellen!

Hélemaal mee eens! Je ogen zijn erg belangrijk, daar wil je geen letsel aan hebben!!!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog: HAP bellen? Empty Re: Ontstoken oog: HAP bellen?

Bericht  Lynn_ vr 21 jan 2011 - 9:59

Bellen kan altijd :-).
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog: HAP bellen? Empty Re: Ontstoken oog: HAP bellen?

Bericht  girli vr 21 jan 2011 - 10:03

Bellen inderdaad!
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog: HAP bellen? Empty Re: Ontstoken oog: HAP bellen?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 10:05

Ogen zijn inderdaad kostbaar. Dus gewoon bellen! Wink

Ik ben zelf niet dol op alles wat met doktoren te maken heeft, maar toen de opticien zei dat mijn oogdruk te hoog was en dat ik een afspraak moest maken met de HA, hing ik toch opeens vanmiddag al aan de lijn. En binnenkort heb ik dus een afspraak met een oogarts! Ogen zijn belangrijk!!!! Bellen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog: HAP bellen? Empty Re: Ontstoken oog: HAP bellen?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 10:21

Ik heb een oogafwijking, aangeboren cataract (staar), dus ik weet idd hoe belangrijk je ogen zijn. Ik wist alleen niet of ik dit dringend genoeg vind voor de HAP, ik wil ook niet voor niks bellen zeg maar...

ABE, een verhoogde oogdruk (glaucoom) is goed te behandelen met druppels als ik het goed heb. Je moet alleen uitkijken met bukken, dan kan de druk toenemen. Het precieze weet ik er niet van hoor , maar ben zelf ook door de medische molen geweest met mijn ogen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog: HAP bellen? Empty Re: Ontstoken oog: HAP bellen?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 10:23

_Leaf_ schreef:Ik heb een oogafwijking, aangeboren cataract (staar), dus ik weet idd hoe belangrijk je ogen zijn. Ik wist alleen niet of ik dit dringend genoeg vind voor de HAP, ik wil ook niet voor niks bellen zeg maar...

ABE, een verhoogde oogdruk (glaucoom) is goed te behandelen met druppels als ik het goed heb. Je moet alleen uitkijken met bukken, dan kan de druk toenemen. Het precieze weet ik er niet van hoor , maar ben zelf ook door de medische molen geweest met mijn ogen.

Wel bedankt voor de uitleg! Ik heb al mijn hele leven last van mijn ogen en ik dacht gewoon even een nieuwe bril te halen voor dit fenomeen... En dan verhoogde oogdruk.... Kwam me even rauwtjes op mijn dak. Maar ik dacht inderdaad ook al aan oogdruppetjes.... Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog: HAP bellen? Empty Re: Ontstoken oog: HAP bellen?

Bericht  Highway vr 21 jan 2011 - 10:24

ik zou het vanavond even goed spoelen met lauw water (gekookt water wat je af hebt laten koelen), wat pcm'tjes of ibuprofennetjes nemen en het morgen bekijken. Meestal lost zo'n ontsteking zichzelf op na een aantal dagen, dan kun je altijd nog naar de ha
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog: HAP bellen? Empty Re: Ontstoken oog: HAP bellen?

Bericht  Gigi_ vr 21 jan 2011 - 10:25

Ik zou je lenzen een paar dagen niet indoen, geen make up op en een paar keer per dag met een (steriel) doekje en afgekoeld gekookt water je oog schoonmaken. smile
HA geeft vaak niet meteen een zalfje oid en wie weet trekt het wel snel weg.. Mocht het morgen of overmorgen niet minder worden dan zou ik wel naar de HAP bellen smile
Gigi_
Gigi_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog: HAP bellen? Empty Re: Ontstoken oog: HAP bellen?

Bericht  minoessepoes vr 21 jan 2011 - 21:11

Ik heb heel vaak ontstoken ogen. De tip van mijn huisarts is inderdaad spoelen met gekookt (en afgekoeld water), vooral niet aan je oog komen verder en geen make-up opdoen! Als het dan na 1 dag niet minder wordt bellen!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog: HAP bellen? Empty Re: Ontstoken oog: HAP bellen?

Bericht  Prosecco vr 21 jan 2011 - 21:45

In eerste instantie wordt er meestal niks aan een ontstoken oog gedaan, behalve wat hierboven ook al genoemd wordt (water uitkoken en dan goed schoonmaken)
Als je geen tijd hebt om steeds water te koken kun je ook een fles gesteriliseerd water bij de drogist halen en het daarmee schoonmaken.
Let wel heel goed op dat je niet aan je ogen zit, en zeker niet eerst aan je ene oog en daarna aan je andere. Het is heel besmettelijk dus als je niet uitkijkt heb je straks 2 ontstoken ogen.
Je kunt ook beter de make-up die je gisteren gebruikt hebt (als je die al gebruikt hebt) weggooien, want daar zitten dan nu die bacterien in.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog: HAP bellen? Empty Re: Ontstoken oog: HAP bellen?

Bericht  Caresses vr 21 jan 2011 - 23:03

Toen mijn ogen ontstoken waren kreeg ik oogdruppels van de dokter, ik zou dus wel even gaan. Eventueel kan je ook even bellen en het uitleggen, dan zullen zij wel zeggen of het nodig is om langs te komen.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog: HAP bellen? Empty Re: Ontstoken oog: HAP bellen?

Bericht  Huppekee za 22 jan 2011 - 23:46

_Leaf_ schreef:Ik heb een oogafwijking, aangeboren cataract (staar), dus ik weet idd hoe belangrijk je ogen zijn. Ik wist alleen niet of ik dit dringend genoeg vind voor de HAP, ik wil ook niet voor niks bellen zeg maar...

ABE, een verhoogde oogdruk (glaucoom) is goed te behandelen met druppels als ik het goed heb. Je moet alleen uitkijken met bukken, dan kan de druk toenemen. Het precieze weet ik er niet van hoor , maar ben zelf ook door de medische molen geweest met mijn ogen.

Even bijdehand doen hoor Wink Maar een verhoogde oogdruk is niet hetzelfde als glaucoom! Een verhoogde oogdruk kan wel meer kans geven op glaucoom (= specifieke gezichtsvelduitval door schade aan de zenuwen).
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog: HAP bellen? Empty Re: Ontstoken oog: HAP bellen?

Bericht  Gigi_ di 25 jan 2011 - 0:06

Is je ontsteking over? of in ieder geval beter?
Gigi_
Gigi_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog: HAP bellen? Empty Re: Ontstoken oog: HAP bellen?

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 10:48

Huppekee schreef:
_Leaf_ schreef:Ik heb een oogafwijking, aangeboren cataract (staar), dus ik weet idd hoe belangrijk je ogen zijn. Ik wist alleen niet of ik dit dringend genoeg vind voor de HAP, ik wil ook niet voor niks bellen zeg maar...

ABE, een verhoogde oogdruk (glaucoom) is goed te behandelen met druppels als ik het goed heb. Je moet alleen uitkijken met bukken, dan kan de druk toenemen. Het precieze weet ik er niet van hoor , maar ben zelf ook door de medische molen geweest met mijn ogen.

Even bijdehand doen hoor Wink Maar een verhoogde oogdruk is niet hetzelfde als glaucoom! Een verhoogde oogdruk kan wel meer kans geven op glaucoom (= specifieke gezichtsvelduitval door schade aan de zenuwen).

Oh sorry, ik zei ook al, echt verstand heb ik er niet van....Ik heb zelf aangeboren cataract namelijk.

Ik heb het weekend lens-loos doorgebracht en toen ging het wel weer. Helemaal in orde is het nog niet, ik moet echt mijn lenzen niet meer zo lang dragen iedere dag, ik heb nog een grote gesprongen ader in mijn ene oog zitten.

Maar goed, ik heb gewoon echt jampotglazen (ruim -8 en -9) dus ja dan zet je ook niet zo graag een bril op...Ik niet althans.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken oog: HAP bellen? Empty Re: Ontstoken oog: HAP bellen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum