Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

+16
Winegum
TNMN
Krullebol
Mees
Pepper
Plien
Rebecca
Susan
Gympie
Blond
Jeanette
Oasis
Quet
Inge
Sugarfall
Arwyn
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Gast zo 17 jun 2012 - 6:28

Vanaf morgen kunnen we hier het boek CompleX van Marelle Boersma bespreken.
Zo houden we het andere topic open voor nieuwe boekkeuzes en dergelijke.

Benieuwd wat jullie van he boek vonden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Arwyn zo 17 jun 2012 - 8:28

Morgen pas? smile
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Gast zo 17 jun 2012 - 9:51

Arwyn schreef:Morgen pas? smile

Morgen is t de 18e toch?
Maar van mij mag jij je verhaal al best kwijt hoor Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Sugarfall zo 17 jun 2012 - 21:59

Ik vond het geen heel goed boek. Sommige stukken waren leuk om te lezen, maar over het algemeen kon het boek me echt niet boeien en ik vind het zeker niet de titel thriller waard.
In het begin van het boek werd er heel veel over Mark en zijn kliniek in India geschreven, en ineens stopt dat. Bijna geen woord meer erover later in het boek, ik had wel willen weten hoe het afliep met Mark, zijn patienten en medewerkers? Ik had het ook leuk gevonden als er meer aandacht was besteed aan India zelf, het land, de mensen zelf en de medische hulp daar. Je leest ook niets meer over of die kliniek van Mark uberhaubt is blijven bestaan? Ik vind dat een beetje een afgeraffeld gedeelte van het boek.

Het tweede gedeelte van het boek vond ik leuker om te lezen, maar weer niet echt spannend en heel boeiend. Veel over de kliniek in Nederland en het tv programma, ik vind die verhaallijn ook niet heel goed uitgewerkt, en wordt eerst heel veel verband gelegd tussen plastische chirurgie en dat je daar niet echt gelukkig van wordt, dat dat iets is wat je psychisch moet doen, maar vervolgens krijg je aan het einde nooit meer te horen of Marjet nou echt gelukkiger is geworden na die ingrepen. Ik had dat graag willen lezen, en ook over of haar leven nou echt zo veranderd zou zijn met een ander uiterlijk.

Het echte einde van het boek met Fenna in de kliniek, vond ik het spannendste stuk om te lezen (vergeleken met de rest, echt spannend nog steeds niet), maar weer slecht afgerond, het verhaal is gewoon een beetje afgeraffeld voor mijn gevoel, niet echt met diepgang geschreven, en ik heb nadat ik het boek heb uitgelezen er ook geen een keer meer aan teruggedacht, en een goed boek houdt me meestal wel bezig... Wat vonden jullie ervan?
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Inge zo 17 jun 2012 - 23:42

In het begin kon ik er moeilijk in komen, het boek leest makkelijk weg maar ik vond dat er teveel overgeschakeld werd naar de verschillende personages, de overgang vond ik niet lekker verlopen. Heb regelmatig even terug moeten bladeren om te kijken wie ook alweer wie was.

Hoewel het boek lekker makkelijk weg las boeide het niet heel erg; aan de ene kant las het lekker weg aan de andere kant wist het boek mij niet vast te houden.

Het stukje dat Fenna op onderzoek gaat was wel weer wat spannender en leuker om te lezen maar aan het begin wordt er dieper op situaties in gegaan en aan het einde werd alles afgeraffeld. Ik mistte diepgang in het verhaal.

Sugarfall, ook hier heeft het boek mij niet bezig gehouden, ik raadt nog wel eens boeken aan aan collega's, familie en vriendinnen maar dit was niet een boek wat ik aan zou raden.

Ik denk wel dat ik het volgende boek pas later in de maand lees, want merk dat ik wel echt weer moet graven in mijn geheugen.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Quet zo 17 jun 2012 - 23:51

Ik had het boek snel uit, doordat ik steeds sneller ging lezen in de hoop dat er nog iets zou gebeuren wat wel in het genre "thriller" past. Dit was helaas niet het geval en had ik aan het einde van het boek het gevoel dat het verhaal nooit begonnen was. Lange uitleg van de personages, maar er kwam geen diepgang.
Ook het plot was niet iets om over naar huis te schrijven, de gebeurtenissen in India kwamen gewoon niet meer aan bod.

Meer kan ik ook niet over dit boek zeggen, het was voor mij een enorme teleurstelling. Ik had er vee meer van verwacht.

Overigens vind ik het concept van elke maand een ander boek lezen wel heel leuk, lees ik weer eens wat anders!
Quet
Quet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 36
Punten : 42
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Oasis zo 17 jun 2012 - 23:54

Ik kan mij eigenlijk gewoon aansluiten bij de andere reacties. Er zat geen diepgang in het verhaal, het boek heeft mij ook totaal niet bezig gehouden.
Sterker nog, heb echt moeite moeten doen om 'm uit te lezen Embarassed Jammer!
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Jeanette zo 17 jun 2012 - 23:55

Het is al eventjes geleden dat ik deze gelezen heb, dus weet niet alle details goed meer. Die zijn ook niet echt blijven hangen, omdat het boek mij wat tegenviel. Ik had totaal niet de neiging om nog meer te lezen omdat het zo spannend was. Jammer!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Blond zo 17 jun 2012 - 23:56

Ik sluit me aan bij Sugerfall.

Wat ik een afgeraffeld gedeelte vond was zeker India. Fenna en Ben gaan op onderzoek, en wordt nog beschreven wat Mark doet en denkt, maar opeens houdt dat op. Er wordt op het einde geen woord gerept of Mark vervolgd wordt, waarom zijn patienten wel goede resultaten bereiken, of de kliniek gesloten wordt.

Ook had ik het idee dat de schrijfster zelf er niet uit was of David nou goed was of niet.

Eerlijk gezegd kreeg ik ook niet helemaal mee wat die mensen in de kliniek nu precies deden om ervoor te zorgen dat de patienten zo ziek werden en stierven. Lag dat nu aan dat Complex of niet?

Het was wel een vermakelijk boek hoor, maar het miste een beetje diepgang. De schrijfster had er veel meer uit kunnen halen als ze sommige stukken niet zo had afgeraffeld.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Gympie zo 17 jun 2012 - 23:58

Ik ben het eens met Inge en Sugarfall. Ik herken wel wat jullie zeggen.

Dat het korte hoofdstukjes waren, vond ik wel fijn. Daardoor had ik sneller de neiging nog even door te lezen.

Ik vond het apart dat er zo weinig stil werd gestaan bij de dood van Ben. Ten eerste vond ik het veel te lang duren voor er bedacht werd hoe het met Ben zou gaan en ten tweede werd er daarna helemaal niet meer bij stil gestaan. Ook de kliniek van Mark, Mark zelf en zijn hulpje werden vergeten aan het eind.

De verdenkingen rondom David vond ik een beetje vaag en eigenlijk zelfs irritant worden. Verder jammer dat het verhaal van Tara werd afgeraffeld. Of het had helemaal niet in het boek moeten voorkomen, of het had een spannenderder climax moeten hebben naar mijn mening.

Ik heb het idee dat de schrijfster probeerde ons op een verkeerd dwaalspoor te zetten door zich te focussen op Mark in het begin en de climax uiteindelijk was dat arts Wéjé en het gedoe rond plastische chirurgie en psychologie de oorzaak waren. Alleen is die climax en wending niet zo spannend en verrassend bij mij overgekomen.

Conclusie is dat ik het wel lekker vond weglezen, onder andere door die korte hoofdstukken, ik heb het ook wel af en toe spannend gevonden dat ik door wilde lezen, maar in the end vind ik het te snel en te makkelijk geschreven.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Gympie ma 18 jun 2012 - 0:00

Chance schreef:
Eerlijk gezegd kreeg ik ook niet helemaal mee wat die mensen in de kliniek nu precies deden om ervoor te zorgen dat de patienten zo ziek werden en stierven. Lag dat nu aan dat Complex of niet?


Nee, Raoul die kon aan een of andere bacterie komen en hij heeft de CompleX gaasjes daarmee besmet.

Dus het had uiteindelijk niks met Mark te maken...
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Sugarfall ma 18 jun 2012 - 0:12

Ohja, dat was ik nog vergeten in mijn stukje, de dood van Ben. Dat vond ik een vaag gedeelte. Er werd helemaal niet meer op ingegaan, daarna een telefoontje van zijn broer, en daarna niets meer. Ook wel jammer. Verder ook niets meer over het stuk dat Fenna en Ben zouden publiceren in het tijdschrift, of wel? Dat weet ik even niet meer zeker.

Ik vroeg me aan het eind ook wel een beetje af of CompleX iets te maken had met de doden in de kliniek, maar dat was volgens mij inderdaad die bacterie uit die kliniek, waar Raoul en die pyschologe voor gezorgd hadden, maar dat vond ik eerlijk gezegd ook een beetje vaag, de schrijfster had best nog even terug kunnen komen op de kliniek in India, en hoe dat nu precies allemaal zat met dat CompleX... Waren die sponsjes nou wel gevaarlijk of niet, lag het allemaal aan die bacterie in de kliniek in Nederland?

Inderdaad wel fijn dat het korte hoofdstukjes waren, dat leest fijn weg en lees je sneller een paar hoofdstukken achter elkaar Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) 561177

Haha Inge dat heb ik ook, ik ga ook later in het volgende boek beginnen, ik weet nog wel wat er gebeurde in het boek maar moest wel even goed nadenken.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Blond ma 18 jun 2012 - 0:15

Gympie schreef:
Chance schreef:
Eerlijk gezegd kreeg ik ook niet helemaal mee wat die mensen in de kliniek nu precies deden om ervoor te zorgen dat de patienten zo ziek werden en stierven. Lag dat nu aan dat Complex of niet?


Nee, Raoul die kon aan een of andere bacterie komen en hij heeft de CompleX gaasjes daarmee besmet.

Dus het had uiteindelijk niks met Mark te maken...

Waarschijnlijk overheen gelezen Wink
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Susan ma 18 jun 2012 - 0:46

Ik heb dat boek ook ooit gelezen, jammer dat ik niet meer zo goed weet hoe het ook alweer ging.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Rebecca ma 18 jun 2012 - 0:56

Ik ben het erg eens met de reacties hierboven, het boek las op zich wel makkelijk weg, maar als ik het dan had weggelegd had ik niet echt de neiging om gauw weer verder te lezen. Ik miste de spanning, jammer dat de verhaallijnen niet meer uitgediept werden of abrupt stopten.

Ook ik ga het komende boek wat later lezen, heb nu alweer zoveel tussendoor gelezen dat ik het niet meer zo goed voor de geest kan halen.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Plien ma 18 jun 2012 - 1:04

Ook ik sluit me aan bij de rest. Kon moeilijk in het verhaal komen. Miste ook de diepgang, waardoor ik het niet zo'n heel boeiend verhaal vond. Jammer, had er meer van verwacht.

Plien
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 24
Punten : 37
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Pepper ma 18 jun 2012 - 2:35

Ik had in het begin ook een beetje moeite met in het verhaal komen en met het herkennen van de personages. Gedurende het boek vorderde vond ik het verhaal op zich wel lekker weglezen maar heeft het me nooit helemaal gegrepen.

Ik vond het jammer dat bepaalde dingen werden genoemd maar er verder niet op ingegaan werd. Bijvoorbeeld de dood van Ben, daar stopte ook bijna gelijk het gedeelte India. Maar ook op het eind is naar mijn idee de verhaallijn rond Mark nog niet helemaal afgerond.

Al met al vond ik het boek wel oke om te lezen. Maar ik zal hem niet specifiek aan iemand aanraden.
Pepper
Pepper
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 112
Punten : 131
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Mees ma 18 jun 2012 - 3:02

Eigenlijk heb ik niks meer toe te voegen. Het viel me tegen, geen thriller en weinig diepgang. Jammer, want het leek zo'n mooi boek.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Krullebol ma 18 jun 2012 - 3:04

Ik lees werkelijk waar nooit thrillers, dus ik was heel benieuwd naar het boek. Ik herken de reacties van de andere een beetje. Sommige verhaal lijnen hielden opeens op of waren heel vaag, en er werd erg veel geswitched in alle verhaallijnen die er zaten.

Maar ik vind het daarbij wel een heel spannend en soms eng boek. Ik kon wel beetje voorspellen hoe het af zou lopen, maar niet precies wie welk aandeel daarin zou hebben. Ik heb hem snel gelezen, omdat ik wel wilde weten hoe bepaalde situaties afliepen. Sommige situaties vond ik erg gruwelijk en ik kon mij volledig inleven in hoe dat zou zijn gegaan. Opzich leuk dat inlevings vermogen, maar niet altijd bij thrillers dan Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) 561177
Alleen snap ik die proloog van het boek niet. Een personage is aan het hardlopen, word van de weg gereden, denkt dat dit een man is maar het is uiteindelijk een vrouw. Op welke personage sloeg dat of waar slaat de proloog op?
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Gympie ma 18 jun 2012 - 3:09

Krullebol schreef:
Alleen snap ik die proloog van het boek niet. Een personage is aan het hardlopen, word van de weg gereden, denkt dat dit een man is maar het is uiteindelijk een vrouw. Op welke personage sloeg dat of waar slaat de proloog op?

Op arts WéJé van Zanten. Hij zat achter het stuur en had gedronken (zoals in het boek steeds kenbaar werd gemaakt dat hij een 'slokje' nodig had). In dronken toestand rijdt hij de zus van psycholoog Rachel aan. Omdat hij alles kwijt zou raken als blijkt dat hij iemand gehandicapt heeft gemaakt door deze dronken actie, zijn hij en zijn vrouw (die niet had gedronken) die naast hem zat gewisseld van plek. Daardoor leek het alsof de vrouw van WéJé had gereden, terwijl in werkelijkheid hij dus met zijn zatte kop heeft gereden.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  TNMN ma 18 jun 2012 - 3:37

Ik ben t eens met bovenstaande reacties.
Het boek boeide me niet erg, moest me er een beetje toe zetten om het uit te lezen en dat vond ik erg jammer. Het voelde alsof de schrijfster heel veel verschillende ideeën had voor een boek en maar besloten heeft het in 1 boek te stoppen: dat webcam gedeelte van de dochter, India en de kliniek, David die misschien wel of niet te vertrouwen was, de dood van een van de hoofdpersonen, de Chinese martel toestand, de complex Zalf etc. Sommige van deze ideeën zijn dus ook maar half uitgewerkt of niet boeiend of goed beschreven (zo vond ik de Chinese druppel marteling niet goed beschreven of de dood van de receptioniste).

Als ik het een cijfer zou moeten geven: 1,5/5
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Winegum ma 18 jun 2012 - 6:39

TNMN schreef:Ik ben t eens met bovenstaande reacties.
Het boek boeide me niet erg, moest me er een beetje toe zetten om het uit te lezen en dat vond ik erg jammer. Het voelde alsof de schrijfster heel veel verschillende ideeën had voor een boek en maar besloten heeft het in 1 boek te stoppen: dat webcam gedeelte van de dochter, India en de kliniek, David die misschien wel of niet te vertrouwen was, de dood van een van de hoofdpersonen, de Chinese martel toestand, de complex Zalf etc. Sommige van deze ideeën zijn dus ook maar half uitgewerkt of niet boeiend of goed beschreven (zo vond ik de Chinese druppel marteling niet goed beschreven of de dood van de receptioniste).

Als ik het een cijfer zou moeten geven: 1,5/5
+1 Het idee van het boek vond ik verrassend, vernieuwend ook. Maar doordat ik het niet goed geschreven vond kwam het verhaal totaal niet tot zijn recht. Ik had bij heel veel stukjes vraagtekens, die eigenlijk helemaal niet goed zijn opgehelderd. Het boek las verder wel makkelijk weg. De korte hoofdstukjes vond ik zelf wel prettig. Het moment in het ziekenhuis vond ik wel goed beschreven, ik vond het erg spannend hoe ze werd achtervolgd door die Raoul en hoe dat allemaal af liep.

Ik had me er meer bij voorgesteld. Dat kon helaas niet waargemaakt worden!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Arwyn ma 18 jun 2012 - 6:51

Ik vond hem lekker makkelijk weglezen, maar er miste inderdaad gewoon te veel..

Fenna wordt in India achtervolgd omdat ze denken dat zij die papieren heeft. Ze weten dat ook vast in welk hotel te zit en toch kan ze zonder problemen naar het vliegveld als het zover is. Dan is ze opeens niet meer interessant?

Het eind werd ook echt afgekapt. Fenna wordt gemarteld met water, maar waar gaan de tortelduifjes dan naartoe? Hoe haar dochter en buurman daar komen is gewoon echt te makkelijk. Helemaal geen weerstand of wat dan ook.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  mosio ma 18 jun 2012 - 7:25

Ook ik miste diepgang in het boek. Het boek las wel makkelijk weg en het was ook fijn dat de hoofdstukken niet te lang waren. Ik vond de verhaallijnen erg afgeraffeld. Hoe is het namelijk afgelopen met Mark en zijn hulpje? En die psychologe en die verpleger zijn die gepakt?

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 7:42

Ik vond het een boek waar je maar heel moeilijk in kwam.
Na 2/3 werd het voor mijn gevoel pas interessant, er waren naar mijn idee teveel verhaallijnen waardoor er nergens ech diep op in werd gegaan.
Bv de arts en de dood van Ben had van mij verder uitgewerkt mogen worden.

En wat had Fenna nou ontdekt over David?

Ik vond he iig de titel thriller niet waard.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei) Empty Re: Boekbespreking 'CompleX' van Marelle Boersma (boek mei)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum