Wie kent dit boek?
Pagina 1 van 1
Wie kent dit boek?
Ik heb ooit als kind eens een boek gelezen dat een enorme indruk op me heeft gemaakt, ik weet helaas de titel en auteur niet meer. De afgelopen jaren heb ik regelmatig gegoogeld of ik het kon achterhalen, maar helaas niet gelukt. Ik ga nu even hier proberen of iemand het misschien weet.
Het gaat over hoofdpersoon Elm, hij woont redelijk eenzaam in een heel groot kasteel waar allemaal geheime kamers zijn of kamers met bijzondere dingen erin. Op een dag is hij buiten en komt hij in gesprek met een jongetje door de heg en dan blijkt dat er kleur bestaat buiten het kasteel. Alles wat hij daarvoor had gezien in het kasteel was zwart-wit.
Klinkt zo een beetje bizar, maar ik houd wel van verhalen die een beetje sprookjesachtig zijn! Komt iemand dit bekend voor?
Het gaat over hoofdpersoon Elm, hij woont redelijk eenzaam in een heel groot kasteel waar allemaal geheime kamers zijn of kamers met bijzondere dingen erin. Op een dag is hij buiten en komt hij in gesprek met een jongetje door de heg en dan blijkt dat er kleur bestaat buiten het kasteel. Alles wat hij daarvoor had gezien in het kasteel was zwart-wit.
Klinkt zo een beetje bizar, maar ik houd wel van verhalen die een beetje sprookjesachtig zijn! Komt iemand dit bekend voor?
Gast- Gast
Re: Wie kent dit boek?
Even googlen op 'jeugdboek elm' en ik kwam op "Het witte slot" van Tormod Haugen.
Is dat 'm ?
Is dat 'm ?
jena- Fluisteraar
- Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10
Dat is hem!!!!!!!!!!!! Op de een of ander manier ben ik al die tijd niet op de term 'jeugdboek' gekomen, maar alleen 'kinderboek'. Heeeeel erg bedankt, ik ga gelijk kijken of ik hem aan kan schaffen, ben helemaal blij
Gast- Gast
Hoop dat het je lukt om 'm aan te schaffen! Succes.
jena- Fluisteraar
- Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Kent iemand dit?
» Ons kent ons. [Vragenlijstje]
» Wie kent dit? Polyneuropathie?
» Kent iemand...
» Pukkemuk, wie kent dat? Nu met foto's
» Ons kent ons. [Vragenlijstje]
» Wie kent dit? Polyneuropathie?