Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Advies gevraagd: katten!

+10
Winegum
LDJ
Inge
Raindrop
Verona
norah
_Nina
Bacio
Rovine
Tinus
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Advies gevraagd: katten! - Pagina 2 Empty Re: Advies gevraagd: katten!

Bericht  Raindrop zo 17 jun 2012 - 21:42

Rush schreef:Google maar eens. En check vooral de filmpjes op Youtube haha!

Een speciale kam met een soort tandjes die de losse haren die dicht op de huid zitten (en wat dus later door je kamer vliegt) weg haalt. Gewone kammen of borstels 'pakken' die haren meestal niet. Er komt echt een complete kat vanaf als je de eerste keer kamt :O. Anyway, dat is dus een geweldig ding! Advies gevraagd: katten! - Pagina 2 3079029344

Dat klinkt wel handig zeg!
Hoe vaak kam je er dan mee? Wekelijks?
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Rush zo 17 jun 2012 - 21:47

Ik kam haar er eens in de 3/4 weken mee. Het is nu 3 weken geleden en ik merk dat ze weer iets gaat verharen, dus deze week kam ik haar weer.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Suus zo 17 jun 2012 - 21:58

Dat klinkt geweldig! Ik zal er eens naar kijken Advies gevraagd: katten! - Pagina 2 561177
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Raindrop zo 17 jun 2012 - 22:04

Dat klinkt inderdaad geweldig. Ik moet mijn kat nu een paar keer per week kammen en ik heb niet het idee dat het heel veel helpt.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Rush zo 17 jun 2012 - 22:24

De eerste keer dat ik kamde heb ik het niet heel heftig gedaan, want ik schrok van de hoeveelheid haar, maar poes vond het wel lekker, ze ging er fijn bij liggen. Na 1,5 week heb ik het toen nog een keer gedaan omdat het toen nog niet echt effect had. Daarna was het wel gewoon goed en verhaarde ze nog amper. Wij hebben een zwart kleed in de woonkamer en een grijze/lichte kat, dus je zag binnen no time weer haren op dat kleed en daardoor stofzuigde ik soms wel 3x per week.

Vorige week heb ik maar 1x hoeven stofzuigen, gewoon omdat het moest, maar qua haren was het nog niet eens nodig geweest Advies gevraagd: katten! - Pagina 2 281626781
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Raindrop zo 17 jun 2012 - 22:36

Oh dat is fijn zeg! Onze kat verhaart momenteel echt enorm veel, soms echt bosjes haar.
Waar heb je je furminator trouwens gekocht?
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Rush zo 17 jun 2012 - 22:37

Marktplaats, stuk goedkoper dan in een speciaalzaak!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bazinga zo 17 jun 2012 - 22:47

De nadelen aan katten vind ik .. Nouja, ze spugen af en toe en da's vies. En de bak verschonen is niet heel leuk.. Ze verharen, maar stofzuigen moet je toch :P Of je neemt een me.. Wauw ik wilde Merk-kat opschrijven, maar ik bedoel raskat.... Want er zijn rassen die bijna niet verharen, ondanks een lange vacht.

Nadelen kunnen ook de dierenartskosten zijn, maar Fritsie wordt dit jaar 6 en hij is supergezond. Heb 'm laten helpen, wat een kleine 70,- kostte en ga regelmatig op controle, maar de kosten vallen me reuze mee.

Voordelen; sja.. De lieefde! De aandacht, het geknuffel, ik kan úren naar Frits kijken, als hij met een dopje speelt, hij is lief, mooi, doet grappige dingen, hij is er als ik thuis kom, altijd vrolijk! Hij komt kroelen als ik verdrietig ben, maakt gekke geluidjes als ik huil, doet soms de domste dingen waardoor ik in een deuk lig... 't Is geen schootkat, maar komt wel altijd naast je zitten, dus altijd gezelschap.

Katten zijn gewoon leuk Wink of nouja, Frits is gewoon leuk Very Happy Ik kan me écht geen leven zonder katten voorstellen, klinkt heel dramatisch, maar Frits is meer dan een huisdier. Ik kom thuis en daar is-ie, spinnend aan m'n voeten. Ik kan met 'm stoeien en 'm van de bank afduwen en hij komt alleen maar spinnend terug gesprongen (okee dus hij is een beetje dom) We zitten samen op balkon eendjes te kijken, ik speel met 'm in een badje buiten als 't warm is, hij vangt vliegjes en mugjes, brengt me speelgoedmuizen bij m'n schoenen, is een ster in knuffelen en opvrolijken, Frits is gewend aan mijn slaapritme, dus slaapt wanneer ik slaap, hij is schoon, verhaart niet overdreven veel, laat zich ondersteboven optillen, komt bij visite zitten (wel op een aparte stoel) is heel sociaal, intelligent en vooral schattig Very Happy
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Raindrop zo 17 jun 2012 - 22:53

Rush schreef:Marktplaats, stuk goedkoper dan in een speciaalzaak!

Ik heb daar net opgekeken en en ook op Zooplus en wat een verschil in prijzen haha.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 2:21

Ik heb dan een Noorse boskat en ik moet zeggen, ik heb heel erg weinig last met verharen. Zij heeft hele fijne haren, die stugge haren zie je vaak veel beter en blijven overal in zitten, dit pluizige veeg je zo weg.
Maar het enige nadeel wat ik tot nu toe heb ondervonden is dat ze in mijn net nieuwe gordijnen heeft gehangen, maar goed dat weet je van te voren als je een kitten in huis neemt dat dit kan gebeuren.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 3:15

Het enige nadeel wat ik ondervind aan het hebben van een kat is het verharen. Ze verhaart echt heel veel, moet ook iedere dag gestofzuigd worden.

Verder hier echt alleen maar voordelen. Het is gezellig als je thuis komt (ze komt ook altijd speciaal naar me toe als ik thuis kom, doet ze bij mijn ouders en zusje niet I love you), ik vind het prachtig om naar haar te kijken als ze speelt of als ze zich wast, als ik verdrietig of moe ben komt ze lekker bij me liggen, in de zomer zonnen we altijd samen Very Happy. Ik vind het gewoon echt super om een kat te hebben.

De kattenbak en het vernielen van meubels zou een nadeel kunnen zijn. Maar gelukkig heeft ze bij ons nooit iets gesloopt. Ze had van begin af aan een oude stoel waar ze aan mocht krabben (mevrouw wilde geen krabpaal..) en gordijnen en zo heeft ze nooit aandacht voor gehad. De kattenbak wordt netjes bijgehouden dus stinkt eigenlijk ook nooit, behalve als ze net een verse drol heeft gelegd. Maar goed, dat hebben wij mensen ook smile En het probleem met oppas voor de vakantie heb ik niet, hier is eigenlijk altijd wel iemand thuis.

Gast
Gast

Bericht  Tinus ma 18 jun 2012 - 5:47

Die furminator (ik moest aan Terminator denken, i'll be back! Laughing) dat lijkt me wel een goede optie voor het verharen. Ik hou dat eens in de gaten.
Mochten jullie nog 2 geschikte katten tegenkomen...mijn zoektocht gaan in ieder geval door!
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Inge ma 18 jun 2012 - 7:27

Ik heb de furminator vandaag ook maar eens aangeschaft. Onze witte kat verhaard als een gek

http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/viewtopic.php?f=6&t=118361
?
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Rovine ma 18 jun 2012 - 7:34

Ik heb bij de Jumper een neppe Furminator gekocht voor 22 euro. Heb geen vergelijkingsmateriaal met de echte, maar de plukken haar vliegen eraf!
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Liz ma 18 jun 2012 - 9:14

Thuiskomen en je ziet 2 van die verwachtingsvolle snoetjes voor de deur, vervolgens drentelen ze net zo lang om je heen totdat je of onderuit gaat of ze even knuffelt. Het grote nadeel vind ik de haren, ik stofzuig iedere dag. Wij hebben een furminator maar ik merk echt helemaal geen verschil in haarverlies ook al komt er een hele kat aan haren af na het kammen. Nog een nadeel zijn de dierenartskosten maar daarom heb ik onze katten verzekerd. Ik ben zo blij dat wij 2 broertjes hebben, ze zijn helemaal gek op elkaar I love you

Edit: nog een nadeel, een van onze katten heeft het steeds voorzien op electriciteits snoertjes kapot kauwen. Helaas was vandaag mijn iphone oplader aan de beurt Advies gevraagd: katten! - Pagina 2 394967
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  Raindrop di 19 jun 2012 - 8:04

Tinus schreef:Die furminator (ik moest aan Terminator denken, i'll be back! Laughing) dat lijkt me wel een goede optie voor het verharen. Ik hou dat eens in de gaten.
Mochten jullie nog 2 geschikte katten tegenkomen...mijn zoektocht gaan in ieder geval door!

Ik zie er best veel voorbij komen (ik ben lid van aantal dierenasiel pagina's op fb) maar je hebt het liefst zeker dat ze niet al te ver van jou verblijven momenteel?
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Tinus di 19 jun 2012 - 22:48

Raindrop schreef:
Tinus schreef:Die furminator (ik moest aan Terminator denken, i'll be back! Laughing) dat lijkt me wel een goede optie voor het verharen. Ik hou dat eens in de gaten.

Ik zie er best veel voorbij komen (ik ben lid van aantal dierenasiel pagina's op fb) maar je hebt het liefst zeker dat ze niet al te ver van jou verblijven momenteel?

Ja, dat is het ook.
Had een paar leuke gezien, wilde eigenlijk reageren, maar het asiel was zover weg. Dat zie ik dan toch niet echt zitten. Wil best een half uurtje, drie kwartier rijden hoor, maar degenen die 'passen' zitten in Zuid-Holland of Brabant enzo, en dat is gewoon te ver weg! (woon bij Harderwijk in de buurt) Maar goed, ik heb nog wel even. Wordt pas september(na mijn vakantie) eer ik ze in huis kan nemen. Denk namelijk niet dat ze zo lang katten 'vast willen houden'.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Bericht  Inge di 19 jun 2012 - 23:25

Je wilt voor volwassen katten gaan toch? of voor kittens?

http://www.kittenopvangermelo.nl/index.htm voornamelijk kittens maar ook wel eens een volwassen kat die een baasje zoekt

Asiel in Kampen is een erg fijn asiel, zwolle trouwens ook

maar denk idd dat je beter tegen die tijd kan zoeken / kijken
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Tinus wo 20 jun 2012 - 3:44

Bedankt Inge, heb wel eens op die site gekeken. Ik zoek inderdaad volwassen katten. Zal tegen die tijd eens gaan kijken in Kampen en Zwolle dan, dat is nog wel te doen.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: