Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Advies gevraagd: katten!

+10
Winegum
LDJ
Inge
Raindrop
Verona
norah
_Nina
Bacio
Rovine
Tinus
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Advies gevraagd: katten! Empty Advies gevraagd: katten!

Bericht  Tinus zo 17 jun 2012 - 0:51

Al een hele poos wil ik graag 2 katten. Maar elke keer stel ik het uit en doe ik het toch maar niet omdat ik bepaalde punten heb waar ik mee zit. Wat vinden jullie nu de voor- en nadelen van het hebben van (een) kat(ten)?
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies gevraagd: katten! Empty Re: Advies gevraagd: katten!

Bericht  Rovine zo 17 jun 2012 - 0:57

Oef, die twijfels zijn erg herkenbaar. Ik heb heel lang getwijfeld of ik van 1 naar 2 katten moest gaan, terwijl die overgang veel minder groot is.

Voordelen:
-Iets leuks om voor thuis te komen.
-Wat leuks om naar te kijken.
-Plezier in ermee spelen.
-Je krijgt veel liefde terug.

Nadelen:
-Mogelijke hoge dierenartskosten.
-Ze kunnen meubilair slopen.
-In mijn geval moesten ramen dicht blijven omdat ik een brokkenpiloot in huis gehaald had, is nu opgelost met afrastering.
-Moet elke dag iemand eventjes thuis zijn om ze te verzorgen.
-Kattenbak kan stinken.

Ik denk dat er meer nadelen op te sommen zijn als het om katten nemen gaat. Ze kosten geld en geven rommel. Maar ik vind het zo gezellig. Een huis is voor mij pas een thuis als mijn katten er zijn. Ik heb 5 jaar geleden bewust huisdieren genomen (toen waren het ratjes) omdat ik me niet thuisvoelde in mijn woning. Toen ik elke keer als ik thuiskwam begroet werd door blije snoetjes kwam dat thuisgevoel wel.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Rovine zo 17 jun 2012 - 0:58

Oh, trouwens nog een leuk voordeel: je kunt voor ze shoppen! Advies gevraagd: katten! 281626781
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Bericht  Bacio zo 17 jun 2012 - 1:03

Voordeel:
- gezellig! levendigheid in huis
- ze zijn heel lief en maken je huis een warmer thuis

nadelen:
- haren
- als je op vakantie gaat een oppas vinden
- kattenbak verschonen

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  _Nina zo 17 jun 2012 - 1:09

Het enige echt grote nadeel vind ik het enorme tapijt aan rondvliegende haren, ik moet echt elke dag stofzuigen. Maar verder beleef ik alleen maar voordelen aan mijn katten Very Happy
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Tinus zo 17 jun 2012 - 1:11

Bedankt voor jullie reacties. Qua kosten scheelt het me eigenlijk niet zoveel, want ik weet dat huisdieren nu eenmaal geld kosten en ik wil dan ook het beste voor m'n katten. En het slopen zal w.s. ook niet echt gebeuren, want ik ben van plan om oudere katten uit het asiel te halen. Kittens zijn niet haalbaar door mijn fulltime baan. En ja, het probleem met de ramen niet open heb ik ook, alleen om een andere reden. Het andere nadeel voor mij zijn de vakanties. In de zomer ga ik graag 2 tot 3 weken weg en om ze dan weg te brengen is weer erg duur, en ze thuis laten en iemand ervoor laten zorgen is niet haalbaar voor 3 weken. Een week wegbrengen en een week thuis zou misschien wel weer kunnen. Hoe doen jullie dat?

Maaaar...het lijkt me zo ontzettend leuk als ik thuis kom en er wachten dan twee lieve beestjes op me. De gezelligheid, knuffelen en het spelen..Ik heb daar wel veel voor over.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Bericht  Bacio zo 17 jun 2012 - 1:19

Ik breng mijn kat altijd naar vrienden/zus/ouders. Zij nemen mijn kat dan in huis voor de vakantie periode. Ik ga aankomende kerst erg lang weg en met kerst zijn al mijn vrienden en familie ook weg. Dan weet ik nog niet hoe ik t ga doen, hopelijk wil een collega mijn kat in huis nemen. Ik vind het zielig haar alleen te laten.

As we een weekendje weg gaan vraag ik de buurman 1x per dag eten te brengen.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Tinus zo 17 jun 2012 - 1:30

Ja, een kat alleen laten vind ik eigenlijk ook zielig. Een kat wil toch gezelschap op zich heen hebben. Daarom zou ik ook graag 2 katten willen, als ik de hele dag aan het werk ben, dan hebben ze elkaar. 's Avonds ben ik altijd thuis. Ik zou ze dan met vakanties alleen niet wegbrengen. Als ze ontsnappen naar buiten...en ik denk dat ze ook wel in hun eigen omgeving willen zijn?
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Bericht  norah zo 17 jun 2012 - 1:38

ik vraag mijn zusje als ik voor langere tijd wegga en als ik voor 4 dagen wegblijf vul ik mijn voeder automaat die hem elke dag een beetje natvoer geeft en een fonteintje smile. ik ben nog nooit voor 2 weken weggeweest maar ik denk dat ik dan mijn zusje wel kan vragen want ik hebook nog andere dieren in huis/
norah
norah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 174
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Verona zo 17 jun 2012 - 1:55

Wij hebben 4 katten dat is al het dubbele wat jij wilt nemen haha. Ik vind het heerlijk om katten te hebben, ze komen altijd heerlijk bij je liggen en zijn ook echt enorm op je gesteld. Het nadeel vind ik het elke dag stofzuigen en hun ritme. Zij zijn op sommige momenten wakker als wij slapen, en dan word je af en toe nog wel eens wakker van dingen die omvallen. Voor de rest kan ik meerdere katten alleen maar aanraden! Het is zoveel leuker voor ze om een maatje erbij te hebben. Hier slapen ze vaak samen, spelen met elkaar en zitten elkaar vaak heerlijk te wassen.

Wij gaan vaak niet heel lang op vakantie, meestal ongeveer een week en dan geef ik mijn zusje geld om op ze te passen. Zij zit dan in ons huis en verzorgd ze super goed!
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Raindrop zo 17 jun 2012 - 4:35

Wat leuk dat je misschien twee katten wilt nemen!

Het enige nadeel vind ik de kattenharen maar gelukkig zijn ze ook snel weg met de stofzuiger en ik kam mijn kat geregeld.
De kattenbak uitscheppen vind ik helemaal niet erg om te doen, het is intussen ook een gewoonte geworden.

De kosten horen erbij en dat heb ik er ook voor over en stiekem vind ik het ook wel leuk om te shoppen voor mijn kat Advies gevraagd: katten! 253468018 Dierenartskosten kunnen hoog oplopen maar dat hoort er ook bij.

Ik zou er zelf nog graag een kat bij willen maar mijn vriend wilt niet... Misschien dat het nog komt maar het kan ook goed zijn dat onze kat het niet op prijs stelt als er nog eentje bij zou komen.

En het grootste voordeel vind ik dat er altijd iemand is als je thuis komt. Die van mij komt altijd uitgebreid knuffelen als mijn vriend of ik thuis komt en zoals gister lag hij tussen mij en mijn laptop en was hij de hele tijd de muis op het beeldscherm aan het volgen haha, zo schattig I love you

Als je twee katten neemt, haal je ze dan bij het asiel? Ik zou wel goed informeren of de katten samen zouden kunnen. Er zijn katten die liever alleen zijn.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Raindrop zo 17 jun 2012 - 4:41

En wat betreft vakantie. Wij gaan meestal maar een week op vakantie en de vorige keer hebben wij onze kat naar een kattenpension gebracht. De volgende keer weten we nog niet wat we doen, hij is erg gehecht aan zijn thuis maar we hebben in de buurt niet veel mensen die er voor kunnen zorgen als we weg zijn.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Tinus zo 17 jun 2012 - 6:06

@ Raindrop: ik ben inderdaad aan het kijken of ik ze bij het asiel vandaan kan halen. Het is alleen wel een hele zoektocht, want ik zoek dus twee katten die bij elkaar kunnen en het moeten ook nog binnenkatten zijn.

Ik denk dat ik het grootste punt, de vakantie, maar voor lief neem. Ik denk dat het dan iets van fifty-fifty word. Een deel opvang bij een pension en het andere deel thuis met de zorg van mijn moeder die elke dag dan langs komt.
Ik wil het het al heel lang en elke keer doe ik het toch maar niet, maar ik zie gewoon meer voordelen dan nadelen over het algemeen. En de nadelen die jullie o.a. noemen; haren, kattenbak, kosten, vind ik de ergste niet. Ik denk dat ik er namelijk heel veel voor terug ga krijgen.

Hoe zouden jullie nu verder aanpakken? Eerst op internet kijken en n.a.v langs een dierenasiel, of langs een dierenasiel en mijn woonsituatie uitleggen en dat zij dan eventuele matches kunnen vinden?
Wat ik dus zoek zijn 2 gezonde binnenkatten(geslacht maakt niet uit) van rond de 2 tot 5 jaar, die wel een beetje aanhankelijk zijn. Ik merk nu al dat het moeilijk is om binnenkatten te vinden, de meesten willen graag naar buiten kunnen..
Als jullie willen meedenken; heel graag!
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Bericht  Inge zo 17 jun 2012 - 6:13

Je zou ook op het forum van kattenplaza kunnen kijken, staan ook veel katten die een baasje zoeken.
Daar schrijven ook opvangadressen van mensen die kittens en volwassen katten opvangen, waar een baasje voor gezocht wordt.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  LDJ zo 17 jun 2012 - 6:14

Voordelen:
- Gezelligheid
- De liefde die je van ze krijgt
- Lekker knuffelen
- Het is fijn om thuis te komen.

Nadelen:
- Haren (iedere dag stofzuigen)
- Kattenbak met regelmaat verschonen anders gaat het stinken
- Ze kunnen geld kosten, denk aan dierenarts kosten ed
- Als je op vakantie gaat of een weekend weg moet je oppas voor ze hebben

Wij hadden er eerst 1.
Maar omdat we beiden toch wel veel van huis zijn hebben we er voor gekozen om er een 2e bij te doen.
Zo blij dat we dat gedaan hebben. Ze zijn onafscheidelijk.
Ze vinden het heerlijk om met elkaar te spelen en tegen elkaar aan te liggen en soms gaan ze ook wel eens hun eigen gang.
Soms kan ik ze wel eens achter het behang plakken. Maar ik zou toch echt niet meer zonder ze kunnen hoor!!!

Laatst aangepast door LDJ op zo 17 jun 2012 - 6:16; in totaal 1 keer bewerkt
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Raindrop zo 17 jun 2012 - 6:14

Ik zou langs gaan bij een dierenasiel. Ik zou dan je situatie uitleggen, zij kennen de katten vaak goed genoeg om te weten of ze naar buiten moeten en of ze samen kunnen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  LDJ zo 17 jun 2012 - 6:18

@ Tinus, marktplaats dan?
Hier op het forum waren laatst ook 2 katten aangeboden, weet niet of ze al weg zijn.
Ik heb 2 kittens, ze zijn nu een jaar oud en hou ze binnen. Dit gaat prima.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  Winegum zo 17 jun 2012 - 6:22

De nadelen wegen voor mij niet op tegen de voordelen.
Ja, mijn katten verharen veel, kosten geld, hebben verzorging en aandacht nodig, maar dat is eigenlijk niet meer dan logisch.
Het zijn twee gezellige katten, oke nu zie ik ze niet en liggen ze te pitten, maar ze zijn echt blij als je thuis bent. Ik ben regelmatig alleen thuis en dan voel ik me toch niet echt alleen omdat er altijd 2 randebielen blij zijn met mijn komst.

Ik zou eens rustig rondkijken bij het asiel of via bekenden. Zeker als je de katten binnen wilt houden en er 2 gelijk wil hebben is het wel fijn dat ze met elkaar overweg zouden kunnen. Dat is uiteraard altijd afwachten, maar in het asiel zijn er misschien wel 2 maatjes die aan het wachten zijn op een lief baasje. Verder zou ik al wel nadenken hoe je het met eventuele vakanties gaat doen. maar eventueel kun je ze altijd wel naar een pension brengen als je dat prettig vindt. Wij laten ze thuis, en er komt elke dag iemand langs om ze eten te geven. Dat vinden wij persoonlijk fijner voor de katten. maar die luxe heeft niet iedereen. Je moet wel iemand in de buurt hebben wonen die dat kan en wil.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Tinus zo 17 jun 2012 - 6:27

@ Raindrop: Ja zoiets dacht ik dus zelf ook al. Ik kan zelf wel op zoek gaan, maar straks passen ze helemaal niet bij elkaar.
@ LDJ: Nee, MP zeker niet. Er zullen heus wel gezonde katten worden aangeboden, maar ik heb teveel horrorverhalen daarover gehoord. Bovendien worden ze bij het asiel nog gecheckt door de dierenarts en geënt, dan ben ik wat zekerder van mijn zaak.
@ Winegum: Het liefst laat ik de katten bij vakantie ook thuis, maar ik zie mijn moeder echt niet 2 of 3 weken lang elke dag langskomen. Naast mijn moeder zou ik namelijk niet weten wie het zou kunnen doen. Een pension is een optie, maar is een vrij groot kostenplaatje met 2 katten. Ik zou dan eerder voor fifty-fifty kiezen.

Eind augustus ga ik 12 dagen op vakantie, dus het wordt sowieso wel na mijn vakantie. Ik zou toch best voor mijn vakantie naar een asiel kunnen gaan en dan alvast al katten kunnen bespreken? Of zouden ze daar niet aan doen? Als ik dan terug kom van vakantie heb ik namelijk nog ruim een week voordat ik weer moet werken, en dan kunnen we mooi aan elkaar wennen.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Bericht  Rovine zo 17 jun 2012 - 6:32

Lola mocht ik toen maar een weekje reserveren en eigenlijk deden ze dat normaal gezien niet, maar omdat ze zo moeilijk plaatsbaar was namen ze schoorvoetend genoegen met een week. Ik ben haar toen wel eerder op wezen halen, kon zelf niet meer wachten. Kan verschillen per asiel.

http://www.ikzoekbaas.nl/zoek-asieldieren/katten

Hier zou je eventueel al eens rond kunnen kijken, daar staan heel veel asieldieren op. Volgens mij niet allemaal (zeker kittens niet), maar toch een heel groot percentage.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Bericht  Rush zo 17 jun 2012 - 7:23

Wij hebben 1 poes en sinds wij de Furminator gebruiken hoef ik echt veel minder te stofzuigen. Dat ding is geweldig tegen haaruitval!

De haren was vooral voor mn vriend een groot nadeel en dat is nu geen irritatie punt meer!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  norah zo 17 jun 2012 - 8:18

ja dat ding kost wel wat maar helpt heel goed smile ik ben er echt blij mee. Laughing
norah
norah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 174
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  LDJ zo 17 jun 2012 - 8:23

Rush schreef:Wij hebben 1 poes en sinds wij de Furminator gebruiken hoef ik echt veel minder te stofzuigen. Dat ding is geweldig tegen haaruitval!

De haren was vooral voor mn vriend een groot nadeel en dat is nu geen irritatie punt meer!
Sinds kort hebben wij ook zo'n ding. Ideaal. Het scheelt een heleboel haar en minder stofzuigen Very Happy
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  Suus zo 17 jun 2012 - 21:32

Grootste nadeel vind ik ook de haren, hoeveel ik ze ook kam, ze blijven gigantisch veel haar verliezen. Het verbaast me elke keer weer dat ze nog niet kaal zijn Laughing

Maar ik zou mijn twee poezen voor geen goud meer willen missen. Zo gezellig, je wordt altijd enthousiast begroet als je thuiskomt en ze komen zo gezellig bij je liggen op de bank Advies gevraagd: katten! 561177

Wat is een furminator?
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush zo 17 jun 2012 - 21:39

Google maar eens. En check vooral de filmpjes op Youtube haha!

Een speciale kam met een soort tandjes die de losse haren die dicht op de huid zitten (en wat dus later door je kamer vliegt) weg haalt. Gewone kammen of borstels 'pakken' die haren meestal niet. Er komt echt een complete kat vanaf als je de eerste keer kamt :O. Anyway, dat is dus een geweldig ding! Advies gevraagd: katten! 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: