Aankomen door medicatie..
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Aankomen door medicatie..
Aankomen door medicatie... Hoeveel is daar nu van waar?
Ik weet dat er medicatie is waardoor je vocht vasthoudt en dat dát er voor zorgt dat je zwaarder wordt. Maar hoeveel vocht houd je dan vast? Een paar liter=kilo?
En ik ken ook wel medicatie waarvan je meer eetlust krijgt. Maar.. als je daardoor aankomt, dan kom je dus eigenlijk niet aan van de medicatie, maar (nog steeds) door het feit dat je te veel eet. Toch? Je zou dus, met die wetenschap, het overgewicht tegen kunnen gaan.
Bestaan er medicatie waar je van aankomt, puur door de medicatie alleen?
Ik gebruik zelf geen medicatie, dus heb er geen ervaring mee, maar vraag me dit als een tijdje af.
Ik weet dat er medicatie is waardoor je vocht vasthoudt en dat dát er voor zorgt dat je zwaarder wordt. Maar hoeveel vocht houd je dan vast? Een paar liter=kilo?
En ik ken ook wel medicatie waarvan je meer eetlust krijgt. Maar.. als je daardoor aankomt, dan kom je dus eigenlijk niet aan van de medicatie, maar (nog steeds) door het feit dat je te veel eet. Toch? Je zou dus, met die wetenschap, het overgewicht tegen kunnen gaan.
Bestaan er medicatie waar je van aankomt, puur door de medicatie alleen?
Ik gebruik zelf geen medicatie, dus heb er geen ervaring mee, maar vraag me dit als een tijdje af.
Gast- Gast
Re: Aankomen door medicatie..
Aankomen door medicatie hangt vaak samen met een toegenomen eetlust, doordat je toegeeft aan die eetlust kom je dan aan. Van medicatie zelf zul je echt niet aankomen, hooguit vocht vasthouden idd.
Ik heb dit gesprek toen gehad met mijn HA over mijn AD, zolang ik normaal blijf eten en niet toegeef aan toegenomen eetlust, zou ik niks aankomen. En dit klopt als een bus, ik heb vastgehouden aan mijn vaste eetpatroon en ben niets aangekomen, hoewel ik de eerste periode wel meer honger had.
Ik heb dit gesprek toen gehad met mijn HA over mijn AD, zolang ik normaal blijf eten en niet toegeef aan toegenomen eetlust, zou ik niks aankomen. En dit klopt als een bus, ik heb vastgehouden aan mijn vaste eetpatroon en ben niets aangekomen, hoewel ik de eerste periode wel meer honger had.
Gast- Gast
Maar is het in zo'n geval terecht om het aan de medicatie de wijten?_Leaf_ schreef:Aankomen door medicatie hangt vaak samen met een toegenomen eetlust, doordat je toegeeft aan die eetlust kom je dan aan. Van medicatie zelf zul je echt niet aankomen, hooguit vocht vasthouden idd.
Kun je het dan 'aangekomen door de medicatie' noemen?
Gast- Gast
Door prednison kunnen mensen flink aankomen. Dat gaat dan ook op typische plekken zitten, zoals in het gezicht onder het kaakbot. Maar natuurlijk op nog veel meer plekken in het lichaam. Volgens mij kun je van een goede dosis prednison zo tussen de vijf en tien kilo verder zijn.
Gast- Gast
Ik wilde hetzelfde typen. Ik gebruik(te) idd regelmatig Prednison en dat was goed te zien ook. Daarna ging het er redelijk snel af, maar als je het zo vaak gebruikt wordt het steeds lastiger.Twellie schreef:Door prednison kunnen mensen flink aankomen. Dat gaat dan ook op typische plekken zitten, zoals in het gezicht onder het kaakbot. Maar natuurlijk op nog veel meer plekken in het lichaam. Volgens mij kun je van een goede dosis prednison zo tussen de vijf en tien kilo verder zijn.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Maar is dat vet of vocht?Carola589 schreef:Ik wilde hetzelfde typen. Ik gebruik(te) idd regelmatig Prednison en dat was goed te zien ook. Daarna ging het er redelijk snel af, maar als je het zo vaak gebruikt wordt het steeds lastiger.Twellie schreef:Door prednison kunnen mensen flink aankomen. Dat gaat dan ook op typische plekken zitten, zoals in het gezicht onder het kaakbot. Maar natuurlijk op nog veel meer plekken in het lichaam. Volgens mij kun je van een goede dosis prednison zo tussen de vijf en tien kilo verder zijn.
Gast- Gast
Er bestaat inderdaad wel medicatie die processen in je lichaam dusdanig beïnvloeden dat je daarvan aankomt. En bijvoorbeeld medicatie tegen een te snel werkende schildklier heeft als bijwerking dat je aankomt, maar dat komt doordat het de effecten van een te snel werkende schildklier tegen gaat.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Er is wel medicatie waar je echt van aankomt, en dan niet alleen door vocht. Er zijn medicijnen die als bijwerking invloed hebben op bepaalde hormonen en daardoor op de stofwisseling.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Raar gevoel door nieuwe medicatie.
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» Aankomen
» aankomen
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» Aankomen
» aankomen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: