Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help! Kat met blaasontsteking/verstopping - what to do?!?!?!

+10
norah
Jilke
Minx
Aziraphale
Red Velvet
Verona
Jerry
Stitch
Beachgirl
mezzoforte
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Help! Kat met blaasontsteking/verstopping - what to do?!?!?! - Pagina 2 Empty Re: Help! Kat met blaasontsteking/verstopping - what to do?!?!?!

Bericht  Raindrop za 16 jun 2012 - 22:48

En wat goed dat het wat beter gaat met je kat! En ook fijn om hem zo op te zien knappen he Help! Kat met blaasontsteking/verstopping - what to do?!?!?! - Pagina 2 561177
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kat met blaasontsteking/verstopping - what to do?!?!?! - Pagina 2 Empty Re: Help! Kat met blaasontsteking/verstopping - what to do?!?!?!

Bericht  mezzoforte za 7 jul 2012 - 7:23

Weer even een update... het gaat helaas nog niet helemaal goed. Kat voelt zich duidelijk wel beter dan eerst, maar plast momenteel nog steeds bloed. Zal nog wel even duren voor al het gruis opgelost is, maar ik vind het gewoon super zielig voor onze kat. We houden onze katten nu ook gescheiden van elkaar in huis, zodat evt. stress ook vermindert (aangezien andere kat dominant is). Zojuist de drinkfontein besteld die hier in het topic aangeraden werd. Ben heel benieuwd hoe kat hier op gaat reageren.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Tazz za 7 jul 2012 - 7:58

Wat een schandalige dierenarts heb jij! 300 euro kwijt?!!!

Ons kitten hebben we vorige maand ook laten testen en ze had ook een blaasontsteking en blaasgruis, onderzoek van urine was 10 euro, antibiotica kuur voor de blaasontsteking was 22 euro en een zak speciaal voer tegen blaasgruis was 16,95.

Vorige week is ze gecastreerd voor 75 euro, inclusief antibiotica en wond-controle en hebben ze haar gelijk even na gekeken. Nu gaat het weer goed met haar. Ze plast niet meer in huis en kruipt niet meer miauwend over de vloer.

Zo'n waterfontein hebben wij ook gehad, het eerste half jaar gaat wel goed, maar dan wordt het gewoon ontzettend smerig aan de binnenkant, wij hebben nu gewoon weer een waterbakje die we meerdere keren verversen. Het beste in om wat natvoer er naast de geven, dat bestaat voor 90% ongeveer uit vocht dus zo krijgen ze genoeg binnen als ze niet genoeg drinken. Al doen wij dat niet, wij geven af en toe rauw vlees en vis. Soms laat ik een blikje tonijn een beetje leeg lekken in het waterbakje dan drinken ze het zo leeg!
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  mezzoforte za 7 jul 2012 - 8:20

Tazz schreef:Wat een schandalige dierenarts heb jij! 300 euro kwijt?!!!

Ons kitten hebben we vorige maand ook laten testen en ze had ook een blaasontsteking en blaasgruis, onderzoek van urine was 10 euro, antibiotica kuur voor de blaasontsteking was 22 euro en een zak speciaal voer tegen blaasgruis was 16,95.

Vorige week is ze gecastreerd voor 75 euro, inclusief antibiotica en wond-controle en hebben ze haar gelijk even na gekeken. Nu gaat het weer goed met haar. Ze plast niet meer in huis en kruipt niet meer miauwend over de vloer.

Zo'n waterfontein hebben wij ook gehad, het eerste half jaar gaat wel goed, maar dan wordt het gewoon ontzettend smerig aan de binnenkant, wij hebben nu gewoon weer een waterbakje die we meerdere keren verversen. Het beste in om wat natvoer er naast de geven, dat bestaat voor 90% ongeveer uit vocht dus zo krijgen ze genoeg binnen als ze niet genoeg drinken. Al doen wij dat niet, wij geven af en toe rauw vlees en vis. Soms laat ik een blikje tonijn een beetje leeg lekken in het waterbakje dan drinken ze het zo leeg!

Tazz, deze hoge kosten werden in dit geval veroorzaakt doordat dit 2x in het weekend plaatsvond, en we daardoor genoodzaakt waren naar spoedkliniek te gaan. Waar standaard al 90 euro voor een consult in rekening gebracht worden (dit wordt overigens wel netjes van tevoren aangegeven). Beetje pech dus. Onze eigen dierenarts heeft niet zulke hoge prijzen. We hebben nu speciaal voorgeschreven voer, dit betreft ook natvoer. Tja, gezien de kosten vond ik het nog wel waard om drinkfontein te proberen! We'll see how it works out smile
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Pompoen za 7 jul 2012 - 11:49

Onze kat heeft ook een speciaal dieet vanwege blaasgruis s/d van Hills, dit is wat onze dierenarts heeft voorgeschreven. Maar wij bestellen het altijd bij zooplus: http://www.zooplus.nl/feedback/shop/katten/kattenvoer_voersupplement/hills_perscription_diet/droogvoer/162566

Ik weet eigenlijk niet meer precies wat het bij de dierenarts kostte, maar het was toen in ieder geval wel goedkoper om het gewoon te bestellen. Ik bestel het nu sowieso altijd omdat ik het erg fijn vind dat ik niet ervoor naar de dierenarts hoef of hoef te gaan lopen zeulen met zakken.
Sinds we het voer gebruiken heeft hij geen blaasgruis meer gehad, toen we op een gegeven moment een keer over waren gegaan op een ander (B)merk van de dierenwinkel (ook bedoeld voor katten met blaasgruisproblemen) had hij er binnen de kortste keren weer last van.

Het is niet goedkoop, maar hij eet er ook een stuk minder van dan van B-merk voer. Mijn lieftallige kater heeft naast s/d voer ook t/d voer, hij krijgt elke dag van allebei, het t/d voer is voor zijn tandjes want daar heeft ie ook al veel problemen mee gehad. Wij doen met twee zakken van 5 kg (dus totaal 10 kg) ongeveer 5/6 maanden. Dat kost dan 105 euro dus als je dat gaat uitrekenen kom je op 21 euro per maand uit en dat is dus ongeveer 70 cent per dag.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: