Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!)

+2
Minx
Reeza
6 plaatsers

Ga naar beneden

Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!) Empty Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!)

Bericht  Reeza vr 31 aug 2012 - 23:57

Mn kat heeft sinds vandaag last van verstopping, zo zielig!
Vanmorgen had hij gekotst en was hij steeds aan het miauwen en grommen, hij ging steeds naar de bak maar er kwam niks uit. Het was zo zielig! Uiteindelijk heb ik hem wat olijfolie gegeven (las ik op internet) maar na een paar minuten kotste hij dat ook weer uit. Op een gegeven moment zag je die drol echt uit zn kont steken (sorry voor de details) maar het lukte hem dus gewoon niet. Na een uur ofzo kwam die drol er toch uit maar verder niks. Nu begint hij helaas weer opnieuw, rondjes lopen en miauwen/grommen, steeds naar de bak etc.
Wat kan ik nog doen? Las ergens verse melk geven, zal ik dat proberen? Er is geen DA open hier en dat vind ik ook nog wel een beetje snel aangezien hij gisteren nog wel geweest is.

Sorry voor het niet smakelijke topic maar heb ff advies nodig..
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!) Empty Re: Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!)

Bericht  Minx za 1 sep 2012 - 0:02

Zo snel mogelijk de dierenarts bellen. Dit kan voor katten dodelijk aflopen!

Edit: toch een dierenarts zoeken, dat hij gister is geweest zegt over vandaag natuurlijk niets.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!) Empty Re: Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!)

Bericht  schuddebuikje za 1 sep 2012 - 0:12

ik zou voor nu echt een spoed dierenarts opbellen.

voor in het vervolg kan je de kat mischien sardientjes in olijfolie geven of laxapast
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!) Empty Re: Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!)

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 0:33

Nu een dierenarts zoeken die wel open is. Dit is voor een kat niet goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!) Empty Re: Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!)

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 0:35

Idd, zo snel mogelijk naar de dierenarts!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!) Empty Re: Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!)

Bericht  Vanilla Queen za 1 sep 2012 - 0:56

idd.. niet zelf gaan dokteren maar weer naar de dierenarts gaan
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!) Empty Re: Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!)

Bericht  Reeza za 1 sep 2012 - 1:10

Ben gegaan, ze gaan hem nu onderzoeken met een roesje, hoor straks meer..
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!) Empty Re: Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!)

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 2:18

Idd naar de DA, wil je niet bang maken maar uiteindelijk was dit de reden waarom onze kat er niet meer is. Zijn darmen lagen helemaal stil.
Nu gaat dat meestal niet zo snel maar wel goed in de gaten houden dus!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!) Empty Re: Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!)

Bericht  Reeza za 1 sep 2012 - 2:58

Ik kan hem straks weer ophalen als het goed is, het waren zijn darmen en hij is nu gelaxeerd dus het is eruit.. Hoop dat het vanaf nu weer goed gaat! Hij is een moeilijke eter dus ga meteen even tips vragen aan de DA hoe ik het voortaan kan voorkomen, blikvoer lust hij bv niet en daar zit natuurlijk veel vocht in.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!) Empty Re: Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!)

Bericht  Poubelle za 1 sep 2012 - 3:11

De kat van m'n zus had het ook, toen heeft een vriendin het drolletje er met de hand uitgehaald.
Daarna was alles weer goed, ze zijn toen ook niet met 'm naar de DA geweest.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!) Empty Re: Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!)

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 5:01

Reeza schreef:Ik kan hem straks weer ophalen als het goed is, het waren zijn darmen en hij is nu gelaxeerd dus het is eruit.. Hoop dat het vanaf nu weer goed gaat! Hij is een moeilijke eter dus ga meteen even tips vragen aan de DA hoe ik het voortaan kan voorkomen, blikvoer lust hij bv niet en daar zit natuurlijk veel vocht in.
Misschien een tip, voer eens brokjes die granenvrij zijn. Katten hebben geen granen nodig wat wel in heel veel brok zit. Taste of the Wild of Orijen zijn goeie voorbeelden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!) Empty Re: Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!)

Bericht  Joli86 za 1 sep 2012 - 23:28

Hoe gaat het nu met je poes? Is er nog wat uit de onderzoeken gekomen?
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!) Empty Re: Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!)

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 0:37

Fijn, maar houd hem wel goed in de gaten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!) Empty Re: Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!)

Bericht  Reeza zo 2 sep 2012 - 2:28

x-justme-x schreef:Hoe gaat het nu met je poes? Is er nog wat uit de onderzoeken gekomen?

De DA zei dat er allerlei oorzaken voor kunnen zijn, welke het bij mijn kat was kon ze niet zeggen. Er zat iig nog aardig wat ontlasting in zn darmen en dat is er nu allemaal uit. Gisteravond had hij nog wel pijn en was hij nog suf van de narcose, maar sinds vandaag is hij gelukkig weer helemaal de oude Very Happy
De DA gaf als tip af en toe een theelepel olijfolie geven om het te voorkomen, dus dat ga ik vanaf nu braaf doen!
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!) Empty Re: Kat heeft last van verstopping, what to do? (Vies topic!)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum