Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verstopping / geen ontlasting

+6
Floor
Highway
mauwmauw
Susan
Linda
Annie24
10 plaatsers

Ga naar beneden

Verstopping / geen ontlasting Empty Verstopping / geen ontlasting

Bericht  Annie24 wo 14 aug 2013 - 6:55

Y. heeft sinds een week of 2 problemen met zijn ontlasting. Hij heeft in die 2 weken 3x gepoept wat samen ging met veel gegil, gehuil en een hoop zweetdruppels.

Ik had de doktersassistente gebeld en die gaf aan dat we Roosvicee Laxo eerst moesten proberen, dus gedaan, maar zonder effect. Vandaag moest ik met hem voor iets anders bij de dokter (vervanger ivm vakantie) zijn, dus dit ook ter sprake gebracht.

We hebben nu gekregen: 2 tubes Microlax Klysma en een fles lactulose. Volgens de dokter kan ik het beste eerst een klysma toepassen zodat alle vaste ontlasting die er nu zit er uit komt. Daarna met de lactulose beginnen om ervoor te zorgen dat het eten wat naar binnen gaat niet weer zorgt voor een opstopping.

Ik heb het nog niet gebruikt omdat ik bang was dat we dan de hele nacht op zouden zitten en wil nu morgenochtend beginnen, maar iets in me twijfelt. Ik weet alleen niet waarom Embarassed 

Is iemand van jullie bekend met een verstopping, een klysma bij een klein kindje en/of lactulose?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopping / geen ontlasting Empty Re: Verstopping / geen ontlasting

Bericht  Linda wo 14 aug 2013 - 7:07

Ja, helaas wel. Niets zo erg als poepproblemen.

Mijn dochter heeft ooit zo verstopt gezeten dat ze er van moest spugen. Arm kind voelde zich zo naar.
We hebben van de KA toen ook een klysma gehad. In eerste instantie hielp het niet. We moesten een halve tube gebruiken, toen de rest ook maar gedaan. En toen kwam alles er uit. Kind in paniek, want je voelt echt een mega druk. Zo zielig. Maar het hielp wel. Daarna onderhoud met lactulose.

Ik zou het morgenochtend doen. Voor het slapengaan lijkt me niet prettig. Sterkte!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopping / geen ontlasting Empty Re: Verstopping / geen ontlasting

Bericht  Susan wo 14 aug 2013 - 7:11

Ja, hier ook ervaring. Inderdaad moet nu eerst de heel harde ontlasting eruit en dan zorgen dat de nieuwe ontlasting ook zacht wordt. Het kan zijn dat hij juist kleine beetjes diarree krijgt, dat is heel misleidend omdat het lijkt alsof de ontlasting dan te zacht is, maar dat kan overloopdiarree zijn, ontlasting die langs die harde prop naar buiten komt.

Op dit forum kreeg ik het advies om lactulose van Duphalac te gebruiken in plaats van die van de apotheek dus dat doen we nu.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopping / geen ontlasting Empty Re: Verstopping / geen ontlasting

Bericht  mauwmauw wo 14 aug 2013 - 7:30

V heeft 2-3 weken terug ook dit probleem gehad,hij had 3 dagen niet gepoept.Ik ben hier altijd zeer alert op gezien zijn verleden.Het was drama,huilen krijsen,pijn in zijn buik.Uiteindelijk is het er wel uitgekomen,maar met veel pijn.Waar ik het aan wijd is dat hij net uit een normale beker had leren drinken en minder dronk dan hij normaal deed met zijn rietjes beker.Drinkt Y minder dan normaal?
Verder heb ik alleen ervaring met lactulose van toen V 3-4 weken oud was,dat werkte toen niet omdat er iets anders aan de hand was dan een verstopping dus daar kan ik geen duidelijk oordeel over vellen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopping / geen ontlasting Empty Re: Verstopping / geen ontlasting

Bericht  Highway wo 14 aug 2013 - 7:36

Ik zou het ook morgenochtend doen! Microlax heb ik bij s geen ervaring mee, wel lactulose en dat werkt wel redelijk. Ik ga nu ook met probiotica beginnen bij haar (orthiflor start), hopelijk helpt dat ook wat. Hopelijk heeft de microlax en lactulose gauw effect bij je kindje
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopping / geen ontlasting Empty Re: Verstopping / geen ontlasting

Bericht  mauwmauw wo 14 aug 2013 - 7:39

Wij zijn ook met ortiflor junior gestart die dag dat hij die buikpijn kreeg,ik neem aan dat het niet door de ortiflor komt.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopping / geen ontlasting Empty Re: Verstopping / geen ontlasting

Bericht  Floor wo 14 aug 2013 - 7:40

Ja met beide ervaring. 
Het klysma werkte hier direct, daarna werd hij echt zichtbaar rustiger/opgelucht (hij was toen nog echt baby). Daarna zijn we gestart met lactulose (dat gaven we 2x per dag), ook daar zijn we toen direct midden in de nacht mee begonnen. (we kwamen met klysma en lactulose van de huisartsenpost af)

ik zou wel vaseline gebruiken voor en na het klysma en de komende dagen ook, zodat er zeker geen wondje zit waardoor hij het alsnog gaat ophouden en je weer met hetzelfde probleem zit. (het klysma is van hard plastic dus dat tube zelf ook een beetje insmeren is misschien wel handig.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopping / geen ontlasting Empty Re: Verstopping / geen ontlasting

Bericht  Floor wo 14 aug 2013 - 7:41

mauwmauw schreef:Wij zijn ook met ortiflor junior gestart die dag dat hij die buikpijn kreeg,ik neem aan dat het niet door de ortiflor komt.
 wij zijn hier ook mee gestart en inmiddels weer mee gestopt, hij kreeg er buikpijn van en raakte er van aan de diaree.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopping / geen ontlasting Empty Re: Verstopping / geen ontlasting

Bericht  Theeleut wo 14 aug 2013 - 7:43

De klysma werkt vrijwel direct, dus je hoeft geen nacht in de weer.

Ik gaf altijd druppels van vsm kindicol, werkt echt super. Die drankjes werkte hier ook niet en ze vonden het ook vies.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopping / geen ontlasting Empty Re: Verstopping / geen ontlasting

Bericht  Annie24 wo 14 aug 2013 - 7:47

Gelukkig wat ervaring hier smile 

Normaal ben ik niet zo meuterig, maar zo voel ik me nu wel Laughing Ik vind het een soort van eng om dat klysma toe te passen bij 'm.

Orthiflor krijgt hij al 1,5 jaar ofzo smile 
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopping / geen ontlasting Empty Re: Verstopping / geen ontlasting

Bericht  Theeleut wo 14 aug 2013 - 7:50

Is ook niet een leuk iets om te doen, zeker niet bij die kleintjes, maar het lucht wel op.

Ik had mijn dochter daarna op het potje gezet, maar zij was toen wel bijna 3 jaar. Ben toen achter haar gaan zitten en wrijvend op haar buik gaan wachten tot het eruit kwam.
Na een kwartier zat heel de pot vol :O
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopping / geen ontlasting Empty Re: Verstopping / geen ontlasting

Bericht  Happydobby wo 14 aug 2013 - 20:03

Het klysma werkt direct, heb je het al geprobeerd?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopping / geen ontlasting Empty Re: Verstopping / geen ontlasting

Bericht  meisjesmama wo 14 aug 2013 - 21:37

Vaak genoeg aan de hand gehad helaas. Maar wat andere zeggen die klysma werkt wel snel!
Bij de oudste bleek het uit eindelijk een allergie te zijn.
De jongste heeft nu ook forlax junior maar dat heb ik nog niet gegeven.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopping / geen ontlasting Empty Re: Verstopping / geen ontlasting

Bericht  Annie24 wo 14 aug 2013 - 23:17

We hebben het vanmorgen gedaan en Y. maakte er gelukkig geen drama van zoals ik had gedacht. Ik hield hem in de juiste positie en mijn vriend heeft het klysma ingebracht.

Na een minuut of 10-15 was het hele huis vergeven van een stront lucht zonder dat we Y. hadden horen gillen of schreeuwen. Meteen z'n luier verwisselend en die zat van voor tot achter helemaal vol. :O

@mauwwauw; Y. drinkt al een tijd uit een beker, maar idd wel minder dan toen hij uit zijn rietjesbeker dronk. We hebben hem sinds vanmorgen dus zijn normale beker staan én zijn rietjesbeker...
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopping / geen ontlasting Empty Re: Verstopping / geen ontlasting

Bericht  PapillonRose do 15 aug 2013 - 0:01

Hopelijk komt het nu een beetje los! Zelf heb ik als jong kind veel last gehad van verstopping. Klysma's deden dan altijd vrij snel hun werk, soms was het zelfs een opgave om het minimaal zoveel minuten te laten inwerken. Lactulose duurde altijd wat langer, maar dat is niet erg als de klysma vast het ergste heeft losgemaakt. Hopelijk komt hij nu van zijn verstopping af, want je kan er knap benauwd of beroerd van zijn weet ik nog!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Verstopping / geen ontlasting Empty Re: Verstopping / geen ontlasting

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum