Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help! Kat met blaasontsteking/verstopping - what to do?!?!?!

+10
norah
Jilke
Minx
Aziraphale
Red Velvet
Verona
Jerry
Stitch
Beachgirl
mezzoforte
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Help! Kat met blaasontsteking/verstopping - what to do?!?!?! Empty Help! Kat met blaasontsteking/verstopping - what to do?!?!?!

Bericht  mezzoforte vr 15 jun 2012 - 11:08

Een van onze katten heeft onlangs (2 weken terug) een blaasontsteking gehad.
Zijn toen in het weekend naar dierenarts geweest, kostte helaas veel geld (extra omdat het een spoedkliniek was waar wij door onze DA naar doorverwezen werden), maar ik was blij dat we geweest waren, want ik vond onze kat zo zielig toen. Hebben toen een medicijn meegekregen, en hoopte dat het snel beter zou gaan.

Het leek in eerst instantie beter te gaan. Maar helemaal deze week was duidelijk dat onze kat zich niet fijn voelde, wilde zich vooral terugtrekken, en vonden nog steeds af en toe her en der kleine plasjes in huis. Zojuist gewoon gezien dat er bloederige urine naast de kattenbak lag. Aardig wat. Ik helemaal in paniek.

Ik denk dat we weer die spoedkliniek moeten bellen, maar ik ben zo bang dat er nu sprake is van verstopping, en ik wil gewoon niet een paar dagen wachten, want heb vorige keer begrepen dat als katten last van verstopping hebben dat ze er aan dood kunnen gaan....

Ik weet het gewoon ff niet meer. Ik voel me verdrietig nu, want ik weet gewoon dat m'n lieve kat zich nu niet fijn zal voelen. Wat moet ik doen nu..... ik weet niet of ik nu direct moet bellen, of morgenochtend.... ik vind mijn kat zo zielig Cry
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Kat met blaasontsteking/verstopping - what to do?!?!?! Empty Re: Help! Kat met blaasontsteking/verstopping - what to do?!?!?!

Bericht  Beachgirl vr 15 jun 2012 - 11:09

Ik zou meteen bellen en dan hoor je vanzelf of zij het nodig vinden dat je meteen langskomt, of dat het kan wachten tot morgen.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Help! Kat met blaasontsteking/verstopping - what to do?!?!?! Empty Re: Help! Kat met blaasontsteking/verstopping - what to do?!?!?!

Bericht  mezzoforte vr 15 jun 2012 - 11:20

Nou vriend heeft net gebeld, morgen om 9 uur moeten we langskomen.
Ik ben me gewoon kapot geschrokken van dat bloed.
Vind het gewoon zo zielig Sad
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Stitch vr 15 jun 2012 - 19:01

Mijn kater heeft hier ook erg last van gehad, zo zielig! Tegen mij hebben ze toe gezegd, ook al zijn het maar mini plasjes, dan is hij iig nig niet verstopt, en kan hij het nog wel kwijt. Waarschijnlijk moet je wat van zijn urine opvangen, en gaan ze dat testen op bepaalde kristallen. Mijn kat heeft toen medicijnen gekregen, wat pijnstillend en tegen infecties (volgens mij) was. De 2e keer is hij met spoed opgenomen, omdat hij ook nog uitgedroogd was. Toen heeft hij een infuus gekregen en is daar een paar dagen gebleven. Heeft jouw kat al speciaal voor tegen blaasgruis? Hier moest ik toen op overstappen, en nu gaat het heel erg goed! Ik geef hem nu royal canin urinary, wat ik koop bij de dierenarts. Zou wel om de light variant vragen, want ze worden er nogal snel dik van!
Heel veel sterkte met je kat, hopelijk is hij er snel weer bovenop!
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 19:04

Inderdaad even bellen! Onze kat is overleden aan een verstopping.

Gast
Gast

Bericht  mezzoforte vr 15 jun 2012 - 19:59

We zitten nu bij spoedkliniek, nog even wachten op de dierenarts.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Jerry vr 15 jun 2012 - 21:06

erg benieuwd, good luck Sad
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Verona vr 15 jun 2012 - 21:21

Katten kunnen snel last van hun nieren en blaas krijgen, wat veel da's dan aanraden is een water fonteintje te nemen. Je ziet dat ze ervan ook veel meer drinken. Misschien een tip voor als je van de da terugkomt. Hoop dat alles toch meevalt, en dat je met een beetje medicijnen straks weer een gelukkige kat thuis hebt.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708

Bericht  Jerry vr 15 jun 2012 - 21:31

toch een beetje jammer dat je dan snel zo'n 60 euro kwijt bent voor 'n drinkbakje :nopompom: (plus dat je 'm vaak moet ontkalken anders zijn er kleine onderdeeltjes die heel snel kapot gaan)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Red Velvet vr 15 jun 2012 - 23:27

Hoe was het bij de DA?
Onze jongste kat heeft dat ook een tijdje gehad.
Toen zijn we overgegaan op ander voedsel en hij heeft er sindsdien geen last meer van.

Succes!

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Bericht  Aziraphale vr 15 jun 2012 - 23:32

Jerry schreef:toch een beetje jammer dat je dan snel zo'n 60 euro kwijt bent voor 'n drinkbakje :nopompom: (plus dat je 'm vaak moet ontkalken anders zijn er kleine onderdeeltjes die heel snel kapot gaan)

Valt mee hoor! Wij hebben ruim een jaar de Cat Mate fontein (via Zooplus, €30) en geen last van kalk of kapotte onderdelen. We spoelen 'm 1x per week even goed om en vervangen het filter zo rond de 3 mnd.

Ontopic: beterschap met je kat!!

Laatst aangepast door Aziraphale op vr 15 jun 2012 - 23:35; in totaal 2 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Minx vr 15 jun 2012 - 23:33

Kijk het bij katten iig nooit even aan ja hooguit een uur of 3. Voordat een kat wat aangeeft is hij vaak al flink ziek.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Jilke vr 15 jun 2012 - 23:42

Een waterfonteintje bij de Boerenbond kun je voor 30 euro halen. Hier is het ook een groot succes!
Een tip: als je er eentje hebt, zet er wel altijd nog gewoon een normaal bakje water bij. Als de stroom uit valt hebben ze namelijk geen drinken als het waterpeil niet hoog genoeg is.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 23:52

Ik ben ook benieuwd hoe het gegaan is. Hopelijk is de stilte geen al te slecht teken.

Gast
Gast

Bericht  mezzoforte za 16 jun 2012 - 0:36

Sorry voor de trage reactie, maar ben zo druk geweest dat ik er nog niet aan toegekomen ben te reageren!

Allereerst een update over M (onze kat dus). M bleek nog steeds last te hebben van blaasontsteking, en dit werd door blaasgruis veroorzaakt. De DA ging de urine testen zeg maar, en je kon de korrels gewoon zien. Hij heeft nu geloof ik iets van een soort pijnstiller gehad, wat we hem moeten blijven geven nu. En hij heeft speciaal voer nu meegekregen, wat volgens DA alleen op recept te verkrijgen is bij DA. Dit moet ie de eerste x weken blijven eten zodat het gruis kan oplossen, daarna moet ie over op een ander soort voer; en het beste was dan of weer dat merk te gebruiken wat bij de DA te verkrijgen was, of een bepaalde variant van royal canin (heb het hier allemaal ergens op papier staan, ben de precieze namen ff kwijt). Hij moet in ieder geval zijn leven lang speciaal dieetvoer hebben eigenlijk.

Verder wil ik iedereen bedanken voor het meeleven en de tips zoals over het waterfonteintje. Ken het wel, zal er zeker over nadenken om het aan te schaffen. Ben na vanochtend weer 200 euro armer, maar heb daardoor hopelijk op korte termijn wel weer een kat die zich fijn en goed voelt smile
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  mezzoforte za 16 jun 2012 - 21:33

Stitch schreef:Mijn kater heeft hier ook erg last van gehad, zo zielig! Tegen mij hebben ze toe gezegd, ook al zijn het maar mini plasjes, dan is hij iig nig niet verstopt, en kan hij het nog wel kwijt. Waarschijnlijk moet je wat van zijn urine opvangen, en gaan ze dat testen op bepaalde kristallen. Mijn kat heeft toen medicijnen gekregen, wat pijnstillend en tegen infecties (volgens mij) was. De 2e keer is hij met spoed opgenomen, omdat hij ook nog uitgedroogd was. Toen heeft hij een infuus gekregen en is daar een paar dagen gebleven. Heeft jouw kat al speciaal voor tegen blaasgruis? Hier moest ik toen op overstappen, en nu gaat het heel erg goed! Ik geef hem nu royal canin urinary, wat ik koop bij de dierenarts. Zou wel om de light variant vragen, want ze worden er nogal snel dik van!
Heel veel sterkte met je kat, hopelijk is hij er snel weer bovenop!

Iemand nog tips waar je deze variant van royal canin het goedkoopst kan krijgen?
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Stitch za 16 jun 2012 - 21:49

Voor zover ik weet kan je deze alleen bij de dierenarts kopen. Ik betaal voor deze (de light variant) €55,- voor 6 kilo. We doen daar ongeveer anderhalve maand mee voor 3 katten. Ik zou wel echt voor de light variant gaan, want mijn katten werden moddervet van die gewone. (was de dierenarts even vergeten te melden) die is maar een paar euro meer dan de gewone.
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  norah za 16 jun 2012 - 21:52

op een gegeven moment kan je wel overstappen op goedkoper dieetvoer wat in de dierenwinkel of op internet te koop is..
ik vind het heel naar voor jou en je kat.
heel veel sterkte Wink
norah
norah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 174
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Rovine za 16 jun 2012 - 21:56

Ik heb ook eens gelezen dat katten nooit eten op de plaats waar ze drinken. Drinkbakje ergens anders zetten kan dus ook helpen, hier drinken ze dan ook meer.

Sterkte, hoop dat je kat snel opknapt.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  mezzoforte za 16 jun 2012 - 22:05

Gelukkig heb we gisteren gemerkt dat ie veel gedronken heeft. Het speciale voer wat DA nu meegegeven heeft moesten we ook wat water bij doen zodat ie extra veel vocht binnenkrijgt. Dus dat gaat nu goed, hopelijk blijft ie goed eten en lost dat gruis goed op. Moeten alleen goed opletten dat onze andere kat er niet bij kan, want dat is een enorme vreetzak, haha Razz

Thanks voor je reactie Stitch, zal het ter zijner tijd ook nog wel even allemaal navragen bij DA smile
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Verona za 16 jun 2012 - 22:25

Wat goed dat het nu weer wat beter gaat. Wij waren donderdag vanwege een operatie ook 200 euro kwijt voor de hond, maar als je een beestje ziet opknappen is het toch dubbel en dwars waard. Al is de dierenarts zoveel geld vind ik. Je kan die RC alleen bij de DA krijgen en waarschijnlijk kan het dus niet goedkoper. Je kan bij de site medpets kijken, maar geen idee of het daar goedkoper is.
Mocht je een fonteintje willen, dan zou ik even bij zooplus kijken. Wij hebben de Catit drinkfontein en die is daar maar 17,90.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708

Bericht  mezzoforte za 16 jun 2012 - 22:37

Verona schreef:Wat goed dat het nu weer wat beter gaat. Wij waren donderdag vanwege een operatie ook 200 euro kwijt voor de hond, maar als je een beestje ziet opknappen is het toch dubbel en dwars waard. Al is de dierenarts zoveel geld vind ik. Je kan die RC alleen bij de DA krijgen en waarschijnlijk kan het dus niet goedkoper. Je kan bij de site medpets kijken, maar geen idee of het daar goedkoper is.
Mocht je een fonteintje willen, dan zou ik even bij zooplus kijken. Wij hebben de Catit drinkfontein en die is daar maar 17,90.

Thanks voor de tip. Hoor wel vaker mensen over zooplus smile
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  norah za 16 jun 2012 - 22:38

bij zoo plus hebben ze ook dat speciale voer voor katten met blaasgruis als het gruis is opgelost..
norah
norah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 174
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Stitch za 16 jun 2012 - 22:45

Ik heb toen ook gekeken naar een goedkoper (B)merk, wat ze hier gewoon bij de dierenzaak verkopen, maar was uiteindelijk toch duurder uit daarmee. Van dit voer van RC eten ze minder. En je kan een spaarkaart krijgen, na je 10e zak krijg je dan een zak gratis. Uiteindelijk was dit dus toch goedkoper, omat ze hier dus ook minder van eten. En ik vind het daarnaast wel een fijn idee dat de dierenarts precies weet wat hij binnenkrijgt, mocht er weer iets aan de hand zijn!
Bij mij krijgen dus alle 3 de katten het, omdat het eten hier heel de dag staat, en ik ze dus niet apart eten kan geven. En dan doen we ong 1,5 maand met 6 kilo. Als we het alleen aan de kater zouden geven, zouden we er zo minimaal 4 maanden mee doen denk ik?
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Raindrop za 16 jun 2012 - 22:46

mezzoforte schreef:
Verona schreef:Wat goed dat het nu weer wat beter gaat. Wij waren donderdag vanwege een operatie ook 200 euro kwijt voor de hond, maar als je een beestje ziet opknappen is het toch dubbel en dwars waard. Al is de dierenarts zoveel geld vind ik. Je kan die RC alleen bij de DA krijgen en waarschijnlijk kan het dus niet goedkoper. Je kan bij de site medpets kijken, maar geen idee of het daar goedkoper is.

Thanks voor de tip. Hoor wel vaker mensen over zooplus Help! Kat met blaasontsteking/verstopping - what to do?!?!?! 561177

Die drinkfonteint hebben wij ook. Erg fijn!
Zooplus is trouwens ideaal en niet duur (als je de prijzen vergelijkt met bijvoorbeeld dierenwinkels) en ze hebben een hele goede service.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: