Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

verstopping..

+10
Didi
Eris
Monte
minoessepoes
Rush
Barbabella
Niekske
Blond
Silver
Feline
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

verstopping.. Empty verstopping..

Bericht  Feline do 26 jan 2012 - 4:27

Ik zou graag wat advies willen.. Ik had afgelopen zondag een soort buikgriep, waarschijnlijk over gehouden aan mijn vakantie.. Treed liever niet in details maar 's avonds was ik helemaal leeg.

Maar nu kan ik sinds zondagavond niet meer naar de wc. Heb al 4 dagen buikpijn en enorme drang maar er komt niets. Eet veel fruit en groente maar t helpt niet. Zouden jullie iets laxerends nemen? Of verpest ik mn lichaam dan nog meer?
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Silver do 26 jan 2012 - 4:29

Heb je al wat extra vezels geprobeerd? Zoals vijgen, of dadels etc, of rovicé laxo kan je ook doen.
Maar heb je nadat je leeg liep zeg maar, ook stoppende producten genomen? Of gewoon 'normaal' Want dan kan het een tegenreactie zijn.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Feline do 26 jan 2012 - 4:32

Ik heb op vakantie helaas alleen wit brood en weinig groente en fruit kunnen eten. Heb zondagavond gewoon groente met tomatensaus en klein beetje volkorenspaghetti gegeten.. Verder niets. Zit nu aan de pruimen smile
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Silver do 26 jan 2012 - 4:36

Ai... het witte brood kan wel eens de boosdoener zijn. Wel gek, dat het er dan alsnog eerst wel uit gaat, en vervolgens nu niet.
Maar euhm, zonder teveel details te vragen, heb je ook het gevoel dat het er wel uit wil, maar het gewoon niet lukt?
Pruimen zijn ook al goed, veel drinken, desnoods kruidenthee (niet de zakjes, maar de echte kruiden)
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Feline do 26 jan 2012 - 4:40

Ja, daarom voel ik me ook zo beroerd.. Ik moet echt rennen naar de wc als ik zo'n pijnaanval krijg en dan vervolgens komt er niets.. En dat 5 X per dag.. Sad

Drink veel koffie en rooibosthee.. morgen maar even ontbijten met kiwi's.. Pff, ben m'n dikke buik zat. Lijk wel zwanger!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Blond do 26 jan 2012 - 4:43

Dat heb ik jaren geleden gehad op werkweek (bij mij zat het tussen m'n oren, ik kon gewoon echt niet terwijl ik wist dat er zoveel mensen om me heen waren)

Heb je ook al lijnzaad geprobeerd? Als het ook echt zeer doet zou ik nu toch wel iets laxerends nemen..
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Niekske do 26 jan 2012 - 4:45

Bij de drogist kun je pilletjes halen, waardoor je binnen een paar uur echt moet. En als dat niet helpt, verkopen ze ook van die soort spuiten met een soort 'losmaak-middel' Wink die moet je dan leegspuiten achterin zeg maar en dan moet je binnen een kwartier. Gegarandeerd Wink
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Barbabella do 26 jan 2012 - 4:49

Ik heb dit vorige week ook gehad. Leek wel zwanger heel mn buik stond bol en alles deed zeer. Na mijn bevalling had ik dit ook en heb toen van de vk microlax gehad. Die had ik nog in huis en het was gelijk over I love you
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Rush do 26 jan 2012 - 4:49

Niekske schreef:Bij de drogist kun je pilletjes halen, waardoor je binnen een paar uur echt moet. En als dat niet helpt, verkopen ze ook van die soort spuiten met een soort 'losmaak-middel' Wink die moet je dan leegspuiten achterin zeg maar en dan moet je binnen een kwartier. Gegarandeerd Wink
Masterlijk spul is dat! laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  minoessepoes do 26 jan 2012 - 4:51

Ik heb het 1 keer gehad toen ik niet kon eten ivm gebroken kaak en ik pijnstillers kreeg waar je verstopt van kan raken. Hele handige combinatie dus. Toen heb ik 1 keer zo'n laxerend drankje genomen, wat je gewoon bij de drogist kan halen en toen was ik er meteen vanaf en was alles weer op orde. Nooit meer ergens last van gehad.

Dus ik zou zeggen, neem gewoon 1 keer iets, zodat je in ieder geval van de pijn af bent en ga daarna weer voldoende vezels e.d eten en kijk dan even aan of alles weer normaal is.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Silver do 26 jan 2012 - 4:58

Ik zou ook weer niet teveel rooibos thee drinken, daar zit theïne in, en dat kan ook stoppend werken. Morgen lauw 2 bekers lauw water op de nuchtere maag sinasappel(sap) en dan moet er wel wat komen. En anders toch maar een bezoekje langs de ha wagen?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Monte do 26 jan 2012 - 5:10

Ontbijtkoek help ook tegen verstopping. Maar als het te lang duurt zou ik toch wat gaan halen. Mij is altijd verteld dat als je 4 dagen niet naar de wc kan(en je normaal wel vaker gaat), dat je dan een laxerend middel moet halen. En anders zou ik even bij de apotheek vragen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Silver do 26 jan 2012 - 5:14

Niekske schreef:Bij de drogist kun je pilletjes halen, waardoor je binnen een paar uur echt moet. En als dat niet helpt, verkopen ze ook van die soort spuiten met een soort 'losmaak-middel' Wink die moet je dan leegspuiten achterin zeg maar en dan moet je binnen een kwartier. Gegarandeerd Wink

Bedoel je niet de gewone klysma? Dat moet toch op recept? Meende ik....
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Niekske do 26 jan 2012 - 5:44

FryskeFlinter schreef:
Niekske schreef:Bij de drogist kun je pilletjes halen, waardoor je binnen een paar uur echt moet. En als dat niet helpt, verkopen ze ook van die soort spuiten met een soort 'losmaak-middel' Wink die moet je dan leegspuiten achterin zeg maar en dan moet je binnen een kwartier. Gegarandeerd Wink

Bedoel je niet de gewone klysma? Dat moet toch op recept? Meende ik....

Ik heb geen idee hoe het heet, is al een paar jaar geleden. Ik ben naar de drogist gegaan en gezegd wat het probleem was en toen kreeg ik eerst pilletjes. Geen effect... volgende dag terug en toen kreeg ik dat andere spul, kleine plastic dingen met vloeistof erin en zo'n lange tuit erop zeg maar. Heb geen arts gezien ervoor. Zoals rush al zei, masterlijk spul Wink
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Barbabella do 26 jan 2012 - 6:02

Niekske schreef:
FryskeFlinter schreef:
Niekske schreef:Bij de drogist kun je pilletjes halen, waardoor je binnen een paar uur echt moet. En als dat niet helpt, verkopen ze ook van die soort spuiten met een soort 'losmaak-middel' Wink die moet je dan leegspuiten achterin zeg maar en dan moet je binnen een kwartier. Gegarandeerd Wink

Bedoel je niet de gewone klysma? Dat moet toch op recept? Meende ik....

Ik heb geen idee hoe het heet, is al een paar jaar geleden. Ik ben naar de drogist gegaan en gezegd wat het probleem was en toen kreeg ik eerst pilletjes. Geen effect... volgende dag terug en toen kreeg ik dat andere spul, kleine plastic dingen met vloeistof erin en zo'n lange tuit erop zeg maar. Heb geen arts gezien ervoor. Zoals rush al zei, masterlijk spul Wink

Dat is Microlax, zonder recept te krijgen.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Silver do 26 jan 2012 - 7:03

Barbabella schreef:
Niekske schreef:
FryskeFlinter schreef:
Niekske schreef:Bij de drogist kun je pilletjes halen, waardoor je binnen een paar uur echt moet. En als dat niet helpt, verkopen ze ook van die soort spuiten met een soort 'losmaak-middel' Wink die moet je dan leegspuiten achterin zeg maar en dan moet je binnen een kwartier. Gegarandeerd Wink

Bedoel je niet de gewone klysma? Dat moet toch op recept? Meende ik....

Ik heb geen idee hoe het heet, is al een paar jaar geleden. Ik ben naar de drogist gegaan en gezegd wat het probleem was en toen kreeg ik eerst pilletjes. Geen effect... volgende dag terug en toen kreeg ik dat andere spul, kleine plastic dingen met vloeistof erin en zo'n lange tuit erop zeg maar. Heb geen arts gezien ervoor. Zoals rush al zei, masterlijk spul Wink

Dat is Microlax, zonder recept te krijgen.

Owh, ik kreeg het wel op recept... vandaar... Wink
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Eris do 26 jan 2012 - 7:05

Je darmen activeren door je buik te masseren kan ook wat helpen. Dus met de klok mee over je buik wrijven/masseren.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Didi do 26 jan 2012 - 8:24

En anders even langs de apotheek voor Bisacodyl. Ik zat vorig jaar 5 dagen zo verstopt als wat en bij de apotheek hebben ze me dit aangeraden, werkt als een tierelier.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Mermaid do 26 jan 2012 - 8:29

een slok pure olijfolie kan ook heel effectief zijn.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Feline do 26 jan 2012 - 8:32

Heb net even laxeerpilletje gehaald. Neem ik er zo één van. Kijken of dat al werkt. En zelfgemaakte uiensoep op laughcry
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Jeanette do 26 jan 2012 - 11:08

Ik heb ook ooit een verstopping gehad. Dat was een bijwerking van de medicatie die ik kreeg voor mijn keelontsteking. Ik heb toen een klysma gekregen. Dan komt het er uit en heb je gelijk nergens meer last van. Dit kreeg ik van de huisarts. Ik had er al een week last van en had vanalles geprobeerd, maar niks wilde helpen. Ben toen naar de huisarts gegaan.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Feline do 26 jan 2012 - 20:14

Nou, het laxeerpilletje werkt nu iets té goed.. Hoop dat dit over uurtje wel over is want wil graag werken. Heb in ieder geval geen tips meer nodig! Tnx!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Silver do 26 jan 2012 - 21:27

Mooizo! Hopelijk herstelt het nu verder uit zichzelf, heb je maar 1 gehad? Of toch meer?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 21:59

Olie werkte bij mij goed, gewoon een paar eetlepels per dag, maar dat heb ik gedaan omdat ik in Spanje zat en niet naar m'n huisarts kon, anders had ik dat gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 6:26

Oh ik ga dalijk ook maar ff naar de drogist...
Buikpijn dat ik heb laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

verstopping.. Empty Re: verstopping..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum