Hier dames met verduisterende rolgordijnen in de woonkamer?
+3
Ibbeltje
Curious
Mida4you
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hier dames met verduisterende rolgordijnen in de woonkamer?
Wij zijn op zoek naar rolgordijnen voor in de woon- en achterkamer. Nu hebben we héle mooie gezien alleen zijn ze verduisterend. Nu wou ik eerst geen verduisterende rolgordijnen in de woonkamer maar ze zijn echt super mooi en dit zijn eigenlijk de enige mooie die we gezien hebben. Het is natuurlijk ook zo dat er op de binnenkant ( de woonkamer in ) een mooie print op zit maar aan de buitenkant is hij gewoon effen. Zijn er hier dames die verduisterende rolgordijnen in de woonkamer hebben?
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Re: Hier dames met verduisterende rolgordijnen in de woonkamer?
Mij lijkt dat je zelfs als je ze half hebt hangen zeg maar, je een heel donkere woonkamer krijgt.
Wij hebben vouwgordijnen die welliswaar licht doorlaten overdag, maar die als je ze naar beneden hebt en het licht brand binnen +buiten is het donker, je toch niet naar binnen kan kijken en ook geen schaduwen ziet.
We hebben heel veel raam in de woonkamer (een grote erker en daarnaast nog 3 flinke ramen), en toch als we de vouwgordijnen half naar beneden hebben is het redelijk donker, vooral op zo'n dag als vandaag waarop het weer al niet zo super is...
Ik zou er dus niet voor kiezen denk ik.. Of je moet je rolgordijnen de hele dag totaal open hebben en alleen savonds dicht doen, maar dat is vast niet de bedoeling...
Wij hebben vouwgordijnen die welliswaar licht doorlaten overdag, maar die als je ze naar beneden hebt en het licht brand binnen +buiten is het donker, je toch niet naar binnen kan kijken en ook geen schaduwen ziet.
We hebben heel veel raam in de woonkamer (een grote erker en daarnaast nog 3 flinke ramen), en toch als we de vouwgordijnen half naar beneden hebben is het redelijk donker, vooral op zo'n dag als vandaag waarop het weer al niet zo super is...
Ik zou er dus niet voor kiezen denk ik.. Of je moet je rolgordijnen de hele dag totaal open hebben en alleen savonds dicht doen, maar dat is vast niet de bedoeling...
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. natuurlijk hangen de rolgordijnen een stuk naar beneden. dat zal idd veel licht wegnemen. mmm dan moeten we daar nog maar eens goed over nadenken. valt nog niet mee om mooie rolgordijnen te vindenin een soort linnenlook....
Mida4you- Ratel
Heee ik heb linnenlook:) Welke kleur zoek je? Wij hebben net-niet-wit, maar volgens mij had je deze stof ook in beige, bruin, zwart en rood.
Curious- Kletskop
Ik heb even gekeken naar een foto, maar daar is de stof niet goed op te zien. Als je wil maak ik morgen een foto voor je (nu te donker). In dat geval kan ik de stof (de naam van de stof) wel even voor je opzoeken. Van die stof kan je ook rolgordijnen laten maken, al denk ik wel dat dat prijzig is, dus weet niet of je dat wil?!
Curious- Kletskop
Wij hebben ook verduisterende rolgordijnen. Ik vind het mooi. Hier zijn ze dan wel omhoog als het licht is, ook niet half omlaag. We wonen op een bovenverdieping. (het is alleen geen linnenlook)
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Curios die rolgordijnen we we nu hadden gezien kosten ook 100 euro per stuk. Waar heb jij ze laten maken dsn? en welke stof heb jij?
Mida4you- Ratel
Wij hebben in de woonkamer verduisterende rolgordijnen van de IKEA. Werkt voor ons prima. Overdag hangen ze maar ietsje naar beneden, zodat er nog genoeg ligt binnen valt. Wij hebben een appartement op de tweede etage.
Behalve rolgordijnen hebben we ook nog gewone overgordijnen.
Behalve rolgordijnen hebben we ook nog gewone overgordijnen.
Penny Blossom- Prater
- Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb ook verduisterende rolgordijnen in de woonkamer.
Ze zitten hier overdag op 1/3 dicht en de rest is gewoon open raam. 's avonds gewoon helemaal dicht.
Ik vind het ook super fijn met tv kijken trouwens
Ze zitten hier overdag op 1/3 dicht en de rest is gewoon open raam. 's avonds gewoon helemaal dicht.
Ik vind het ook super fijn met tv kijken trouwens
Gast- Gast
Ik heb ze ook, omdat de zon rond 5 uur vol op het raam staat bij mooi weer. Als het een beetje warm is, is het anders niet meer te harden op de bank. Ik heb ze altijd open, tenzij de zon dus naar binnen schijnt, dan zijn ze zo ver dicht dat de bank buiten de zon zit, ongeveer de helft.
Helemaal donker wordt het hier niet, de ramen aan de achterkant hebben geen gordijnen.
Helemaal donker wordt het hier niet, de ramen aan de achterkant hebben geen gordijnen.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Hmm we hebben er toch over nagedacht en we gaan het toch niet doen. Ik ben bang dat alles zo vreselijk donker wordt. Ik ga binnenkort eens ff in de winkel kijken bij 'op maat maken'. Ik weet zelf ook dat het hartstikke duur is maar we hebben een mooie verhuis vergoeding gekregen dat we het wel op kunnen brengen.
Mida4you- Ratel
Wij hebben ze ook, we hebben hele grote ramen, maar overdag heb ik ze een klein beetje na beneden en s'avonds vaak dicht.
Ik heb er geen last van en de woonkamer word bij ons niet donker..
Vind het heel mooi staan. We hebben zandkleurige bij Leen Bakker vandaan.
Voor 2 weekjes geleden gekocht.
Ik heb er geen last van en de woonkamer word bij ons niet donker..
Vind het heel mooi staan. We hebben zandkleurige bij Leen Bakker vandaan.
Voor 2 weekjes geleden gekocht.
heartsdale- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12
Mirjam4you schreef:Hmm we hebben er toch over nagedacht en we gaan het toch niet doen. Ik ben bang dat alles zo vreselijk donker wordt. Ik ga binnenkort eens ff in de winkel kijken bij 'op maat maken'. Ik weet zelf ook dat het hartstikke duur is maar we hebben een mooie verhuis vergoeding gekregen dat we het wel op kunnen brengen.
Op maat maken is niet meer dan standaard gordijnen aan elkaar naaien. Als je een beetje handig bent met de naaimachine kun je het zelf (of misschien handige moeder of tante?). Ik wilde het zelf eerst ook doen, kan amper naaien, maar gordijnen aan elkaar maken kan ik ook nog wel. Maar heb dus voor rolgordijnen gekozen vanwege de katten. Ikea heeft zo'n beetje alle maten, dus ik kon ze gewoon "op maat" kopen. Was rond de 70 euro kwijt voor 4 gordijnen; 2x 180, 2x 100.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Rovine schreef:Mirjam4you schreef:Hmm we hebben er toch over nagedacht en we gaan het toch niet doen. Ik ben bang dat alles zo vreselijk donker wordt. Ik ga binnenkort eens ff in de winkel kijken bij 'op maat maken'. Ik weet zelf ook dat het hartstikke duur is maar we hebben een mooie verhuis vergoeding gekregen dat we het wel op kunnen brengen.
Op maat maken is niet meer dan standaard gordijnen aan elkaar naaien. Als je een beetje handig bent met de naaimachine kun je het zelf (of misschien handige moeder of tante?). Ik wilde het zelf eerst ook doen, kan amper naaien, maar gordijnen aan elkaar maken kan ik ook nog wel. Maar heb dus voor rolgordijnen gekozen vanwege de katten. Ikea heeft zo'n beetje alle maten, dus ik kon ze gewoon "op maat" kopen. Was rond de 70 euro kwijt voor 4 gordijnen; 2x 180, 2x 100.
Nee het gaat om rolgordijnen en geen gewone overgordijnen. Overgordijnen kan mijn oma wel maken. Maar wij willen graag 2 rolgordijnen van ong 2.10m breed en dan een linnenlook. Dus vandaar dat we waarschijnlijk wel uitkomen op maat maken. Bij de Ikea hebben we niets moois gezien namelijk. We hebben namelijk overal al rondgekeken maar niets gevonden.
Mida4you- Ratel
Wij hebben deze... die kun je duister maken maar ook zo open doen dat er voldoende licht door komt!! Wij zijn er erg tevreden over!
Het is alleen geen linnenlook!
myloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11
myloon schreef:
Wij hebben deze... die kun je duister maken maar ook zo open doen dat er voldoende licht door komt!! Wij zijn er erg tevreden over!
Het is alleen geen linnenlook!
Oh deze vindt ik vreselijk. Sorry dat ik het zeg
Ik heb zelf al 1000 en 1 dingen voorbij zien komen. Heb zelf namelijk 2 jaar op een gordijnafdeling gewerkt
Mida4you- Ratel
Haha smaken verschillen he!! wij zijn er zelf wel erg blij mee!
myloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11
Soortgelijke onderwerpen
» Hier dames met een lichte woonkamer??
» velux rolgordijnen makkelijk zelf te plaatsen?
» Goedkope verduisterende (rol)gordijnen
» Rolgordijnen meten
» Rolgordijnen, iemand tips?
» velux rolgordijnen makkelijk zelf te plaatsen?
» Goedkope verduisterende (rol)gordijnen
» Rolgordijnen meten
» Rolgordijnen, iemand tips?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: