Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk

+4
Lenthe
JustMeDaan
Linnie1985
SoGood
8 plaatsers

Ga naar beneden

Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk Empty Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk

Bericht  SoGood vr 15 jun 2012 - 7:46

Op mijn werk heb ik een contract aangeboden gekregen voor onbepaalde tijd. Ik weet dat het in deze tijden van crisis best wel iets is waar je heel blij en zuinig op mag zijn. Alleen gezien de recente ontwikkelingen in dit bedrijf betekent dit wel dat ze mij dan een dag minder werk kunnen bieden.. Ergens baal ik verschrikkelijk maar aan de andere kant ook weer niet. Weet niet zo goed of, en hoe ik het gat op wil vullen qua tijd en qua geld.

Iemand nog ideeen/ervaringen?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk Empty Re: Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk

Bericht  Linnie1985 vr 15 jun 2012 - 7:57

Ik heb pas ook voor onbepaalde tijd gekregen, en ipv 38 uur een 24 uurs contract. Eerst baalde ik wel n beetje ivm inkomsten, maar mijn vriend werkt zelf 40 uur, dus is goed te doen. En gezien de omstandigheden komt het eigenlijk perfect uit!
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk Empty Re: Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk

Bericht  SoGood za 16 jun 2012 - 3:31

Ik heb er nog eens over nagedacht maar het scheelt me toch redelijk wat geld. Weet iemand hoe het zit om 2 banen te hebben, waar moet je op letten/extra rekening mee houden enz.?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk Empty Re: Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk

Bericht  JustMeDaan za 16 jun 2012 - 4:00

Hoe lang werk je al de uren die je nu werkt? En is dat al lange tijd hetzelfde?
Want ik weet niet of dat in elke branche zo is, maar mij moesten ze een vast contract geven voor 24 uur omdat ik meer dan 6 maanden gemiddeld 24 uur per week had gewerkt. Nu werk ik 32 per week maar dat is naderhand weer gekomen.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk Empty Re: Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk

Bericht  Lenthe za 16 jun 2012 - 4:18

Klopt wat JustMeDaan zegt, maar volgens mij geldt dat vooral als je al een vast contract hebt. Maar hoe dat zit met van tijdelijk naar vast contract weet ik niet. Wat gebeurt er met de overuren die je werkt? Als je namelijk een vast contract krijgt waarbij je overuren wel worden uitbetaald, zou ik het geen probleem vinden, maar als dat wordt omgezet in overuren die je later kunt opnemen, zou ik niet fijn vinden.
Als je dit accepteert, kun je dan rondkomen van wat je zal gaan verdienen? Zijn het regelmatige, standaarddagen? Of zijn het wisseldiensten? Want als je wisseldiensten draait, kun je er niets anders bij zoeken, omdat je altijd beschikbaar moet zijn. Is er een mogelijkheid om er iets bij naast te zoeken (in dezelfde branche?)
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk Empty Re: Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk

Bericht  JustMeDaan za 16 jun 2012 - 10:06

Ik dacht dat ik toen een 0-uren contract had met bepaalde tijd. En ben toen naar een 24 uurs gegaan onbepaalde tijd.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk Empty Re: Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk

Bericht  SoGood za 16 jun 2012 - 20:26

Ik kan hier mee akkoord gaan, een 24-urige werkweek, of niet en dan verlengt mijn werkgever mijn contract niet. Zo simpel ligt het. Ik zit er best wel mee in mijn maag. Weet gewoon niet zo goed wat ik wil en wat de mogelijkheden zijn. Ik besef me wel dat een contract voor onbepaalde tijd best wel wat waard is!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk Empty Re: Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk

Bericht  Koffieleut za 16 jun 2012 - 20:41

Als de mogelijkheid er is, kunnen ze je dan ook weer meer uren geven? Mijn contract kon nl ook alleen verlengd worden als ik akkoord zou gaan met 25 uur per week ipv 30. Er is toen wel gelijk gezegd dat als de mogelijkheid er was (lees: De omzetten omhoog zouden gaan, werk in een winkel) mijn contract weer veranderd zou worden naar 30 uur. Deze week hoorde ik dat dat hoogstwaarschijnlijk weer gaat gebeuren, dus al met al heb ik maar 2 á 3 maanden minder gewerkt.

Het moet natuurlijk wel financieel haalbaar zijn om minder uren te werken.

Trouwens, kijk eerst wel even in je contract of je wel een baan ernaast mag hebben, dat mag nl niet overal (of is dat alleen in de detailhandel?)
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk Empty Re: Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk

Bericht  Catwoman79 za 16 jun 2012 - 21:22

Als ik de keus had tussen een contract met minder uren of geen baan meer hebben, was de keus voor mij niet zo moeilijk. Misschien kun je nog vragen of er in de toekomst weer meer uren zijn.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk Empty Re: Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk

Bericht  SoGood za 16 jun 2012 - 21:26

Ik weet zeker dat wanneer het beter gaat met het bedrijf dat mijn werkgever mij meer uren wil geven. Hier is hij ook niet blij mee.. Maar het gaat nu even wat minder en er moet gewoon nu bezuinigd worden. Vanuit mijn contract mag ik er een baan naast hebben. Mijn werkgever heeft aangeboden hierin mee te denken, dat is op zich ook wel fijn.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk Empty Re: Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk

Bericht  mezzoforte za 16 jun 2012 - 22:40

Je moet er rekening mee houden dat je bij 2e baan meer belasting betaalt (let wel: omdat je loonheffingskorting niet 2x mag laten toepassen).

Kan je van het salaris dat je met 24 uur werken krijgt rondkomen?
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk Empty Re: Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk

Bericht  SoGood za 16 jun 2012 - 23:12

mezzoforte schreef:Je moet er rekening mee houden dat je bij 2e baan meer belasting betaalt (let wel: omdat je loonheffingskorting niet 2x mag laten toepassen).

Kan je van het salaris dat je met 24 uur werken krijgt rondkomen?

Ja, makkelijk. Alleen sparen we dan wel wat minder. En nog iets.. Ons huis staat te koop, we willen iets groters kopen en als ik een dag minder ga werken kunnen we natuurlijk ook minder m.b.t. de hypotheek.

Aan de andere kant, over een tijdje willen we misschien aan een gezin beginnen, dan zou ik sowieso niet meer dan 3 dagen willen werken en is het misschien ook beter om de hypotheek op 24 uur later te berekenen. Tja.. Lastig.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk Empty Re: Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk

Bericht  Aziraphale za 16 jun 2012 - 23:22

Als de keuze is 24 uur vast of helemaal niets, dan zou ik toch voor 24 uur vast gaan. Zeker als je daarmee rond kunt komen. De banen liggen nu niet voor het oprapen, als je al een andere baan zou vinden dan is dat hoogst waarschijnlijk voor bepaalde tijd en moet je toch een intentieverklaring etc. voor je hypotheek.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk Empty Re: Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 23:30

Ik zou iig die 24 uur vast pakken.
Dan kun je ondertussen toch verder kijken voor een andere baan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk Empty Re: Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk

Bericht  Koffieleut zo 17 jun 2012 - 0:20

Dan zou ik sowieso voor die 24 uur gaan, beter iets dan niets. Je kunt dan altijd proberen iets erbij te vinden en evt solliciteren op een baan waarbij je meer uren in de week werkt, als je dat wilt.
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk Empty Re: Onbepaalde tijd contract maar... Dan wel een dag minder werk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum