Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moeilijk nee durven zeggen...

+4
sanne-84
Kowalski
Silver
Linnie1985
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 9:02

Ik ben daar nooit geen kei in geweest en kan dan met iets lang in mn maag blijven zitten omdat ik geen antwoord durf te geven.

Nu bv weer, mn zusje stuurt een berichtje of ik haar morgen tijdens het feest van mijn oma even 'thuis' af wil zetten.
Mijn zusje is 23, heeft geen rijbewijs en geen zin om te fietsen. Haar 'huis' is bij mijn moeder thuis, aan de andere kant van de stad. Mijn huis is helemaal aan de andere kant en het feest is zeg maar in het midden.
En om nou heel eerlijk te zijn heb ik daar helemaal geen zin in, om haar thuis te brengen.
Het is me gewoon te ver weg om even op en neer te rijden en ik wil niet tussendoor op dat feest weggaan. Alleen als je dat zegt krijg je zure opmerkingen van zus en moeder...

En dit is een voorbeeld van velen met hetzelfde onderwerp.
Aan de ene kant denk ik 'ja zeggen', dan heb ik t gezeik niet. Maar ik wil helemaal geen ja zeggen!

Herkent iemand van jullie dit? Embarassed

[niet quoten aub]

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Linnie1985 do 14 jun 2012 - 9:05

Kan je ma haar niet wegbrengen?

En ja ik heb het ook, alleen zeg ik nu wat vaker nee als ze vragen of ik een uurtje langer wil blijven op mijn werk, ik heb al te vaak ja gezegd en ben het wel zat, vooral omdat ik alrijd om 8 uur begin en normaal om 5 uur klaar ben.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 9:07

Mijn moeder brengt haar, maar mijn moeder komt zelf niet op t feest (gescheiden ouders) en gaat dus weer naar huis. Dus ze zou dan 2x op en neer moeten rijden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Linnie1985 do 14 jun 2012 - 9:10

PrinsesBo schreef:Mijn moeder brengt haar, maar mijn moeder komt zelf niet op t feest (gescheiden ouders) en gaat dus weer naar huis. Dus ze zou dan 2x op en neer moeten rijden.

Als ze je nog wat geeft, zou ik het wel doen. En andere mensen? Of zeggen dat je haar pas thuis brengt als je zelf naar huis gaat en niet eerder, en als ze dat niks vind, dan zoekt ze zelf maar vervoer!
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 9:12

Dat zou nog eerder een optie zijn, maar dan moet ik een half uur minimaal om gaan rijden. Want het is gewoon echt helemaal een andere kant op.
En idd.. Ze moet mn vader maar vragen ofzo of komen fietsen.. Is maar 10 min.
Maar als je dit zegt zijn ze dus weer chagrijnig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Linnie1985 do 14 jun 2012 - 9:14

PrinsesBo schreef:Dat zou nog eerder een optie zijn, maar dan moet ik een half uur minimaal om gaan rijden. Want het is gewoon echt helemaal een andere kant op.
En idd.. Ze moet mn vader maar vragen ofzo of komen fietsen.. Is maar 10 min.
Maar als je dit zegt zijn ze dus weer chagrijnig.

Tja, je kan er ook bij zeggen dat brandstof tegenwoordig niet meer zo goedkoop is Wink
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 9:15

Eigenlijk hoef ik maar 1 woord terug te sturen... Nee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Silver do 14 jun 2012 - 9:15

Linnie1985 schreef:
PrinsesBo schreef:Mijn moeder brengt haar, maar mijn moeder komt zelf niet op t feest (gescheiden ouders) en gaat dus weer naar huis. Dus ze zou dan 2x op en neer moeten rijden.

Als ze je nog wat geeft, zou ik het wel doen. En andere mensen? Of zeggen dat je haar pas thuis brengt als je zelf naar huis gaat en niet eerder, en als ze dat niks vind, dan zoekt ze zelf maar vervoer!

Ja precies, vergoeding vragen. Of kijken of er meer zijn die in die richting moeten rijden? Of ze moet gewoon toch fietsen?

Ik liet ook altijd over me heen lopen, en zei ook altijd gewoon ja maar bedoelde ik nee. Nu durf ik wel nee te zeggen maar moet er voor mijn gevoel altijd een waarom/omdat bij. Rolling Eyes Leerde ik dat maar eens af....
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Linnie1985 do 14 jun 2012 - 9:16

FryskeFlinter schreef:
Linnie1985 schreef:
PrinsesBo schreef:Mijn moeder brengt haar, maar mijn moeder komt zelf niet op t feest (gescheiden ouders) en gaat dus weer naar huis. Dus ze zou dan 2x op en neer moeten rijden.

Als ze je nog wat geeft, zou ik het wel doen. En andere mensen? Of zeggen dat je haar pas thuis brengt als je zelf naar huis gaat en niet eerder, en als ze dat niks vind, dan zoekt ze zelf maar vervoer!

Ja precies, vergoeding vragen. Of kijken of er meer zijn die in die richting moeten rijden? Of ze moet gewoon toch fietsen?

Ik liet ook altijd over me heen lopen, en zei ook altijd gewoon ja maar bedoelde ik nee. Nu durf ik wel nee te zeggen maar moet er voor mijn gevoel altijd een waarom/omdat bij. Rolling Eyes Leerde ik dat maar eens af....

Ja dat ken ik. Ik heb er al een klaar: We eten vanavond bij mijn schoonouders en die eten stipt om 6 uur Laughing
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Kowalski do 14 jun 2012 - 9:18

PrinsesBo schreef:Eigenlijk hoef ik maar 1 woord terug te sturen... Nee.

Idd! Moeilijk nee durven zeggen... 3079029344

Ik herken het heel erg. En dan misschien iets minder t.o.v. familie en vrienden, maar meer naar minder bekenden en bijvoorbeeld mijn werk. Als ze van mijn werk opbellen om een extra dag te werken, vind ik het heel moeilijk om 'nee' te zeggen, zelfs als ik echt niet kan. Maar ik ben het wel aan het leren, want iedere als ik ophing baalde ik zo van mezelf, weg vrije dag! En als ik dan wel 'nee' heb gezegd, dan voel ik me uren/dagen daarna schuldig dat ik dat heb gezegd. Terwijl dat nergens op slaat, want zij zijn er waarschijnlijk al lang niet meer mee bezig. Ik heb ook de neiging om altijd uitleg te geven, maar waarom? Nee is nee en niemand hoef te weten waarom ik niet kan. Ik hoef me niet altijd te verantwoorden! En daarom idd mijn reactie, één woord is genoeg!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 9:20

Mijn smoes: wij gaan waarschijnlijk op de fiets laughcry
Wat dus niet zo is..


Maar ik ben echt blij dat meer mensen het herkennen. Dat met die buikpijn enzo herken ik ook. Of altijd 'sorry' erbij zeggen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Silver do 14 jun 2012 - 9:35

PrinsesBo schreef:Of altijd 'sorry' erbij zeggen..

Idd, ik heb een periode gehad dat ik dat echt af moest leren, ik zei elke keer overal sorry op als ik iets afwees, of nee zei...
Ennuh, nee je bent niet de enige.. Wink
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  sanne-84 do 14 jun 2012 - 21:18

Zeker niet de enIge. Heb hiervoor ook bij iemand gelopen, maar twijfel of t geholpen heeft
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 21:20

Ik durfde vroeger ook niet snel 'nee' te zeggen. Achteraf vond ik het dan super vervelend dat ik akkoord was gegaan en baalde ik er ontzettend van. Als ik dan een keer iets afwees kreeg ik gelijk scheve blikken. Uiteindelijk was ik dit zo zat, dat ik voor mijzelf heb gekozen. Ik begon vaker 'nee' te zeggen en ik merkte dat de mensen in mijn omgeving daar ook aan wenden.

Ze weten nu inmiddels dat ik niet alles wil en pik van anderen. Nee is ook echt nee. Bij mij heeft het dus geholpen om het op te bouwen. Niet in één keer steeds dingen afwijzen, maar geleidelijk aan je grenzen aangeven. Ik voel mij een stuk beter nu ik aangeef wat ik wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Paper Crown do 14 jun 2012 - 21:21

Hm, ik zou wel mijn zusje wegbrengen. Dan zit ik maar 15 min in de auto maar weet ik zeker dat ze veilig thuis zit.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 21:23

Paper Crown schreef:Hm, ik zou wel mijn zusje wegbrengen. Dan zit ik maar 15 min in de auto maar weet ik zeker dat ze veilig thuis zit.
Eens...
Ik ben echt niet moeilijk met dit soort dingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Rush do 14 jun 2012 - 21:24

Ik kan ook geen nee zeggen zonder sorry erachter of een smoes erbij. Moeilijk nee durven zeggen... 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Susan do 14 jun 2012 - 21:25

Kun je niet zeggen dat je haar wel af wil zetten, maar dat je geen zin hebt om tijdens het feest heen en weer te rijden, dus dat ze dan moet wachten tot jullie vertrekken? Als je met andere mensen meerijdt lijkt het me ook vrij logisch dat je afhankelijk bent van de tijd waarop diegene weggaat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Paper Crown do 14 jun 2012 - 21:31

Susan schreef:Kun je niet zeggen dat je haar wel af wil zetten, maar dat je geen zin hebt om tijdens het feest heen en weer te rijden, dus dat ze dan moet wachten tot jullie vertrekken? Als je met andere mensen meerijdt lijkt het me ook vrij logisch dat je afhankelijk bent van de tijd waarop diegene weggaat.

Ook dan zou ik het doen, ik zie geloof ik niet waarom er perse: 'Mijn auto, mijn regels dus als je eerder weg wil heb je pech' moet gelden. Mijn broertje en zusje zijn me heel veel waard en ik maak me bijna altijd zorgen als ze op de fiets door het donker moeten en mijn broertje is 25! Ik zou zelf ook geen zin hebben om te fietsen in pleurisweer, want als zus haar niet thuiszet, moet ze met de fiets ook heen, kom je drijfnat op het feest aan. Nee hoor, ik zou me schuldig voelen. En het is ook nog in dezelfde stad, niet eens 45min verder op. En dr zusje vraagt het, eist het niet. Ik zou dan ook geen: 'Nee' terug smsen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 21:33

Paper Crown schreef:
Susan schreef:Kun je niet zeggen dat je haar wel af wil zetten, maar dat je geen zin hebt om tijdens het feest heen en weer te rijden, dus dat ze dan moet wachten tot jullie vertrekken? Als je met andere mensen meerijdt lijkt het me ook vrij logisch dat je afhankelijk bent van de tijd waarop diegene weggaat.

Ook dan zou ik het doen, ik zie geloof ik niet waarom er perse: 'Mijn auto, mijn regels dus als je eerder weg wil heb je pech' moet gelden. Mijn broertje en zusje zijn me heel veel waard en ik maak me bijna altijd zorgen als ze op de fiets door het donker moeten en mijn broertje is 25! Ik zou zelf ook geen zin hebben om te fietsen in pleurisweer, want als zus haar niet thuiszet, moet ze met de fiets ook heen, kom je drijfnat op het feest aan. Nee hoor, ik zou me schuldig voelen. En het is ook nog in dezelfde stad, niet eens 45min verder op. En dr zusje vraagt het, eist het niet. Ik zou dan ook geen: 'Nee' terug smsen.
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Susan do 14 jun 2012 - 21:38

Paper Crown schreef:

Ook dan zou ik het doen, ik zie geloof ik niet waarom er perse: 'Mijn auto, mijn regels dus als je eerder weg wil heb je pech' moet gelden. Mijn broertje en zusje zijn me heel veel waard en ik maak me bijna altijd zorgen als ze op de fiets door het donker moeten en mijn broertje is 25! Ik zou zelf ook geen zin hebben om te fietsen in pleurisweer, want als zus haar niet thuiszet, moet ze met de fiets ook heen, kom je drijfnat op het feest aan. Nee hoor, ik zou me schuldig voelen. En het is ook nog in dezelfde stad, niet eens 45min verder op. En dr zusje vraagt het, eist het niet. Ik zou dan ook geen: 'Nee' terug smsen.

Dat is heel nobel van je, dat jij dat wel wil doen, maar PrinsesBo heeft er duidelijk geen zin in om tijdens het feest heen en weer te rijden en dat kan ik ergens ook wel begrijpen. Dat heeft geen ene drol met regels te maken. Je kunt hooguit overleggen over de vertrektijd als je om de een of andere reden eerder weg moet, maar ik vind het raar en redelijk ondankbaar om, als iemand niet 'even' een extra keer heen en weer wil rijden tijdens een feest, dat op te vatten als 'mijn auto, mijn regels, dus als je eerder weg wil heb je pech'. Wees blij dat je mee kunt rijden, kom op zeg.

Ik vind jou nu eerlijk gezegd een beetje overkomen alsof je geen goede zus bent als je haar niet thuisbrengt op het moment waarop zij dat wil.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Paper Crown do 14 jun 2012 - 21:49

Susan schreef:
Paper Crown schreef:

Ook dan zou ik het doen, ik zie geloof ik niet waarom er perse: 'Mijn auto, mijn regels dus als je eerder weg wil heb je pech' moet gelden. Mijn broertje en zusje zijn me heel veel waard en ik maak me bijna altijd zorgen als ze op de fiets door het donker moeten en mijn broertje is 25! Ik zou zelf ook geen zin hebben om te fietsen in pleurisweer, want als zus haar niet thuiszet, moet ze met de fiets ook heen, kom je drijfnat op het feest aan. Nee hoor, ik zou me schuldig voelen. En het is ook nog in dezelfde stad, niet eens 45min verder op. En dr zusje vraagt het, eist het niet. Ik zou dan ook geen: 'Nee' terug smsen.

Dat is heel nobel van je, dat jij dat wel wil doen, maar PrinsesBo heeft er duidelijk geen zin in om tijdens het feest heen en weer te rijden en dat kan ik ergens ook wel begrijpen. Dat heeft geen ene drol met regels te maken. Je kunt hooguit overleggen over de vertrektijd als je om de een of andere reden eerder weg moet, maar ik vind het raar en redelijk ondankbaar om, als iemand niet 'even' een extra keer heen en weer wil rijden tijdens een feest, dat op te vatten als 'mijn auto, mijn regels, dus als je eerder weg wil heb je pech'. Wees blij dat je mee kunt rijden, kom op zeg.

Ik vind jou nu eerlijk gezegd een beetje overkomen alsof je geen goede zus bent als je haar niet thuisbrengt op het moment waarop zij dat wil.

Maar ze overweegt zelfs te liegen dat ze zelf ook met de fiets gaan, ik bedoel: waarom moet je iets moeilijker maken dan het is. Ik kan ook niet goed uitmaken uit de test van PB dat d'r zusje perse eerder weg wil.

Ik vind haar geen slechte zus, maar ik zou nooit liegen tegen mijn zus of tegen wie dan ook dat ik met de fiets ga omdat ik haar niet thuis wil zetten en dan doodleuk met de auto kom. Blijkbaar kan ze ook geen 'Nee..' zeggen omdat ze het niet goed kan uitleggen aan d'r zusje waarom ze het dan niet wil doen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 21:50

Ik kan me voorstellen dat als het vaker gevraagd wordt je zoiets hebt van Nee, nu is het genoeg ik ben geen taxibedrijf. Maar aan de andere kant als dit iets eenmaligs is zou ik er niet moeilijk over doen. Ik zou dan inderdaad wel aangeven dat je haar best thuis wil afzetten maar dat dat dan wel is wanneer jullie gaan zodat jullie niet dubbel/meerdere keren hoeven te rijden. Zou het zelf ook vervelend vinden om midden op een feest weg te moeten om iemand naar huis te brengen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 21:53

Ik snap de reacties van CKC en Storm Zelda wel, en voel me ook geen slechte zus.
Het gaat me er alleen om dat ik telkens voor dit soort dingen gevraagd word en me onderhand een taxi voel. Ze moet in Ehv smiddags een half uur wachten omdat ze dr trein heeft gemist 'kom je me halen?', ze wil bij me komen logeren 'kom je me halen en breng je me thuis?' en zo nog verder en verder. Ik deed dat altijd, maar vaak ook tegen mn zin in. En als ik haar moet ophalen en weer naar huis moet, ben ik serieus 45 minuten onderweg. Omdat ik in een ander dorpje woon. Ik heb gewoon geen zin meer om voor taxi te spelen.
Want ze is me veel waard, maar verder hoor ik ook eigenlijk bijna niks van haar.

Heb inmiddels gestuurd dat ik er weinig voor voel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Paper Crown do 14 jun 2012 - 21:56

PrinsesBo schreef:Ik snap de reacties van CKC en Storm Zelda wel, en voel me ook geen slechte zus.
Het gaat me er alleen om dat ik telkens voor dit soort dingen gevraagd word en me onderhand een taxi voel. Ze moet in Ehv smiddags een half uur wachten omdat ze dr trein heeft gemist 'kom je me halen?', ze wil bij me komen logeren 'kom je me halen en breng je me thuis?' en zo nog verder en verder. Ik deed dat altijd, maa tegen mn zin in. En als ik haar moet ophalen en weer naar huis moet, ben ik serieus 45 minuten onderweg. Omdat ik in een ander dorpje woon. Ik heb gewoon geen zin meer om voor taxi te spelen.
Want ze is me veel waard, maar verder hoor ik ook eigenlijk bijna niks van haar.

Heb inmiddels gestuurd dat ik er weinig voor voel.

Kijk, dat wist ik niet dat ze het veel vaker vroeg. Dan zou ik haar ook eens vertellen dat je haar wel veel moet halen en brengen!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk nee durven zeggen... Empty Re: Moeilijk nee durven zeggen...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum