vloeien na plaatsen spiraal
+3
Catwoman79
Caro
Clapperdie
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
vloeien na plaatsen spiraal
Goedemorgen dames,
Ik heb vorige week vrijdag een mirena spiraal laten plaatsen. Van vrijdag tot dinsdag heb ik heel licht gevloeid. één inlegkruisje per dag ongeveer. Maar vanaf gister (woensdag) vloei ik best heftig. Vanmorgen op het toilet leek het wel alsof ik mijn slijmprop weer aan het verliezen was maar dan helder rood.
Is dit herkenbaar? Kan ik rekenen als een menstruatie? En voor de dames die dit herkennen wanneer stopt het weer?!
Ik heb vorige week vrijdag een mirena spiraal laten plaatsen. Van vrijdag tot dinsdag heb ik heel licht gevloeid. één inlegkruisje per dag ongeveer. Maar vanaf gister (woensdag) vloei ik best heftig. Vanmorgen op het toilet leek het wel alsof ik mijn slijmprop weer aan het verliezen was maar dan helder rood.
Is dit herkenbaar? Kan ik rekenen als een menstruatie? En voor de dames die dit herkennen wanneer stopt het weer?!
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Re: vloeien na plaatsen spiraal
Volgens mij ligt het er helemaal aan hoe je lichaam reageert. Ik had nergens last van en mijn zus vloeit nu al sinds het plaatsen, en dat is minstens 6 weken geleden. Het kan dus echt alle kanten opgaan!
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Caro schreef:Volgens mij ligt het er helemaal aan hoe je lichaam reageert. Ik had nergens last van en mijn zus vloeit nu al sinds het plaatsen, en dat is minstens 6 weken geleden. Het kan dus echt alle kanten opgaan!
Clapperdie- Kletskop
Ik heb hem donderdag's laten plaatsen, en bloedde vrijwel niet het hele weekend. Daarna, vanaf maandag of dinsdag, heb ik ongeveer 2 weken lang bloed verloren. Sindsdien niet meer. (begin april laten plaatsen)
Gast- Gast
Op mijn antwoord zit je vast niet te wachten, maar ik ben al met al 3 maand aan het vloeien geweest.
Soms heel licht, soms wat erger. Maar na die 3 maand ben ik al 2,5 jaar niet meer aan het vloeien geweest.
Soms heel licht, soms wat erger. Maar na die 3 maand ben ik al 2,5 jaar niet meer aan het vloeien geweest.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Ik lees steeds 'vlooien na plaatsen spiraal'. Verder heb ik weinig te melden
Gast- Gast
Smikkell schreef:Ik lees steeds 'vlooien na plaatsen spiraal'. Verder heb ik weinig te melden
Hahaha. Dan zou er iets mis zijn met onze huisarts maar gelukkig is het daar erg schoon
Clapperdie- Kletskop
Helaas zijn we bijna 6 weken verder en ik vloei nog steeds... Steeds lijkt het over te gaan maar begint het weer opnieuw lijkt wel. Sinds een paar dagen komen er ook kleine stolseltjes mee. Ik word er echt moe van.
Vandaag maar even het ziekenhuis gebeld afdeling gyn. en morgen mag ik even komen om te kijken of alles goed zit. Maak me wel een beetje zorgen.. Waar komen die stolseltjes vandaan? Misschien zit er wel iets helemaal fout?
Herkent iemand dit?
Vandaag maar even het ziekenhuis gebeld afdeling gyn. en morgen mag ik even komen om te kijken of alles goed zit. Maak me wel een beetje zorgen.. Waar komen die stolseltjes vandaan? Misschien zit er wel iets helemaal fout?
Herkent iemand dit?
Clapperdie- Kletskop
Bij een vriendin van me was het spiraaltje gekanteld, maar die merkte dit al meteen, ze had meteen veel buikkrampen.
Een andere vriendin van me bleef ongeveer 3 maanden vloeien, maar of dit veel of weinig of helderrood bloed was weet ik niet.
Ik heb 'm nu ongeveer 2,5 week en heb heel licht gevloeid en nu niet meer.
Een andere vriendin van me bleef ongeveer 3 maanden vloeien, maar of dit veel of weinig of helderrood bloed was weet ik niet.
Ik heb 'm nu ongeveer 2,5 week en heb heel licht gevloeid en nu niet meer.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Hebben ze na een paar weken niet gecontroleerd dmv een echo of het spiraal goed geplaatst was? Dat doen ze hier standaard.
Ik ben ook nog twee x ongesteld geweest na plaatsen en dan ook 2 weken vloeien. K verloor ook stolseltjes .Maar nu al een paar maanden niet meer.
Ik ben ook nog twee x ongesteld geweest na plaatsen en dan ook 2 weken vloeien. K verloor ook stolseltjes .Maar nu al een paar maanden niet meer.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Ik moest een afspraak maken als ik "weer" ongesteld zou worden maar ja ben het nu al heeeeeeeeel lang.
Ben benieuwd vanmiddag.
Ben benieuwd vanmiddag.
Clapperdie- Kletskop
Hoe is het afgelopen?
Ik heb de mijne gisteren laten vervangen. De vorige keer heb ik amper gevloeid, nu wel iets meer, maar het is pas een dag geleden, dus ik wacht even af.
Over zes weken heb ik een controle afspraak.
Ik heb de mijne gisteren laten vervangen. De vorige keer heb ik amper gevloeid, nu wel iets meer, maar het is pas een dag geleden, dus ik wacht even af.
Over zes weken heb ik een controle afspraak.
Magenta- Fluisteraar
- Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12
Volgens mij ligt het er ook aan wanneer je hem laat plaatsen.
Direct na je menstruatie (of op de laatste dagen van) is je baarmoeder 'schoon' en heb je volgens mij minder kans op vloeien/spottingen dan als je hem midden in je cyclus plaats.
Ben benieuwd hoe de afspraak is geweest en of er misschien een andere oorzaak was.
Direct na je menstruatie (of op de laatste dagen van) is je baarmoeder 'schoon' en heb je volgens mij minder kans op vloeien/spottingen dan als je hem midden in je cyclus plaats.
Ben benieuwd hoe de afspraak is geweest en of er misschien een andere oorzaak was.
Gast- Gast
Gister ben ik geweest. Gelukkig werd ik geholpen door een arts die rustig de tijd nam.
Bij de echo bleek dat het spiraal gewoon goed zit. Dus daar kan het niet aan liggen.
Sommige hebben nou eenmaal de pech om 3 tot 6 maanden te vloeien.
Ik vertelde ook dat ik PCOS heb en toen gaf hij aan dat het voor mij beter is om minimaal 4x per jaar een doorbraakbloeding te hebben omdat mijn baarmoederslijmvlies anders de dik blijft en dat dan de kans op baarmoederkanker groter is. De kans is groot als ik eenmaal stop met vloeien dat ik daarna niet meer ongesteld wordt als ik dit spiraal houd. En dat is in mijn geval nadelig.
Hij gaat mij hier nog verder over terug bellen als hij met zijn collega die besproken heeft. Als inderdaad wordt aangeraden om 4x te vloeien per jaar dan laat ik het spiraal verwijderen en ga ik over op de pil.
Wordt vervolg dus.
Bij de echo bleek dat het spiraal gewoon goed zit. Dus daar kan het niet aan liggen.
Sommige hebben nou eenmaal de pech om 3 tot 6 maanden te vloeien.
Ik vertelde ook dat ik PCOS heb en toen gaf hij aan dat het voor mij beter is om minimaal 4x per jaar een doorbraakbloeding te hebben omdat mijn baarmoederslijmvlies anders de dik blijft en dat dan de kans op baarmoederkanker groter is. De kans is groot als ik eenmaal stop met vloeien dat ik daarna niet meer ongesteld wordt als ik dit spiraal houd. En dat is in mijn geval nadelig.
Hij gaat mij hier nog verder over terug bellen als hij met zijn collega die besproken heeft. Als inderdaad wordt aangeraden om 4x te vloeien per jaar dan laat ik het spiraal verwijderen en ga ik over op de pil.
Wordt vervolg dus.
Clapperdie- Kletskop
Nou de gyn had nog gebeld en het mirena spiraal kan gelukkig geen kwaad met PCOS.
Clapperdie- Kletskop
Dat is fijn om te horen, wel vreemd dat ze hier niet eerder over nagedacht hebben, of ligt dat aan mij?
Ik weet niet of je nog wat aan mijn antwoord hebt maar ik heb tot ong. 3maanden na plaatsing licht gevloeid. Daarna kreeg ik om de 3 maanden een bloeding, toen om de 2 en op een gegeven moment elke maand. Waarschijnlijk door het afbouwen van de borstvoeding dat mijn cyclus steeds korter werd.
Ik weet niet of je nog wat aan mijn antwoord hebt maar ik heb tot ong. 3maanden na plaatsing licht gevloeid. Daarna kreeg ik om de 3 maanden een bloeding, toen om de 2 en op een gegeven moment elke maand. Waarschijnlijk door het afbouwen van de borstvoeding dat mijn cyclus steeds korter werd.
mystery mom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 141
Punten : 151
Registratiedatum : 15-05-12
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: