Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kraamzorg verplicht?

+17
Fiwen
Smaragdje
snoezel
nillis
studiebol
Pandora
SarahKey
Slakje
Puggle
Purpleflower
Liadan
Susan
PiP
chipa
Roodkapje
MissD
Printje
21 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 3 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Susan do 14 jun 2012 - 21:09

Fiwen schreef:
Printje schreef:ff offtopic maar poetsen jullie dan zoveel? Ik hou alles bij maar ga echt niet iedere dag echt poetsen.

Tijdens de kraamweek is het wel heel belangrijk dat de badkamer en toilet elke dag goed schoon gemaakt wordt ivm infectiegevaar. Schoon beddengoed helpt ook mee aan het voorkomen van infecties. Ik doe het normaal ook maar 1x per week maar kraamvrouwen 'moeten' van mij de eerste 3 a 4 dagen na de bevalling echt elke dag een schoon bed krijgen. Beter voorkomen dan genezen.


Dit inderdaad.

Een kraamverzorgster gaat niet je hele huis lopen poetsen of de zolder uitruimen of de keukenkastjes uitsoppen of zo, maar doet wel dingen die gerelateerd zijn aan je kraamweek. Zoals de wc en de badkamer en je bed verschonen in verband met de hygiëne en de was omdat je in de kraamweek nou eenmaal extra veel was hebt, sowieso al dat beddengoed dat dagelijks in de was gaat, plus nog alles van de baby dat er opeens bij komt. Als je het leuk vindt om dat allemaal zelf te doen, prima, maar ik vind het zelf vrij normaal dat daar de kraamzorg juist voor is en ik vind zeker niet dat diegene dan daardoor een 'poetshulp' is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 3 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Susan do 14 jun 2012 - 21:11

Overigens had ik de tweede keer ook iemand die vooral gezellig kletste, maar toen was ik zelf ook alweer aardig op de been en lag overdag niet meer in bed. De eerste keer had ik iemand die vooral heel veel informatie gaf over babyverzorging en daarnaast heel hard werkte en aangezien ik toen niks kon en alles ook nog eens nieuw voor ons was, was dat toen ook wel heel fijn.

Mijn nichtje had de kraamverzorgster die wij als tweede hadden juist als eerste en voor haar was dat dan weer niet prettig, zij had toen meer behoefte aan een praktisch type in plaats van een gezellig type.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 3 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Pussycat do 14 jun 2012 - 21:49

Nou ik had zo'n kraamhulp die liever gezellig bij je kwam zitten dan dat ze wat deed in huis, maar pfff wat werd ik moe van haar geklets Laughing
Daarbij verzorgde ze mijn eten ook niet goed vond ik, daarmee bedoel ik dat het er niet verzorgd uit zag. En mijn fruit kreeg in gewoon in een schaaltje gekwakt (als ze er al aan dacht) terwijl ik hier verhalen lees over lekkere fruitsalades in stukjes gesneden enzoKraamzorg verplicht? - Pagina 3 253468018 Die heb ik dus mooi gemist.
Op een gegeven moment stuurde ik haar eerder naar huis, want ik was meer moe van haar dan van de bevalling/mijn kind. Ze zat altijd sochtends bij mij te kletsen E sliep de hele morgen. Als ik sliep deed ze snel de badkamer. En dan ging ze haar boekje lezen. En smiddags zat ze weer bij me tot haar tijd erop zat. Kraambezoek hadden we niet in de kraamperiode gepland omdat mijn man later vakantie had.

Ze deed wel netjes de badkamer elke dag even snel hoor. En mijn bed heeft ze 2 of 3 keer verschoond, maar echt niet elke dag. Ze zei bij voorbaat al dat doe ik niet elke dag hoor is echt niet nodig.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 3 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  SarahKey do 14 jun 2012 - 22:04

Parel schreef:
Darius schreef:
SarahKey schreef:
Elke middag verwende mijn man haar en de staigair




Ja sorry, maar ik moest erg lachen toen ik deze zin las!

Ik ook!

Oh suffies Laughing :P Wink Je moet wel de hele zin lezen.

Al zou het zo gekund hebben hoor, ik was er iig niet bij Laughing Laughing

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 3 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  SarahKey do 14 jun 2012 - 22:06

Maar ze vertelde wel dat ze lang niet overal mag mee eten. En het gebeurde al helemaal weinig dat ze wat warms bij haar brood kreeg. Ene keer haalde mijn man vis, andere keer bakte hij kroketjes of maakte hij soep.
Ze was goed voor mij dus wij ook goed voor haar. Very Happy
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 3 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Susan do 14 jun 2012 - 22:09

SarahKey schreef:Maar ze vertelde wel dat ze lang niet overal mag mee eten. En het gebeurde al helemaal weinig dat ze wat warms bij haar brood kreeg. Ene keer haalde mijn man vis, andere keer bakte hij kroketjes of maakte hij soep.
Ze was goed voor mij dus wij ook goed voor haar. Very Happy

Dat deed Dion inderdaad ook, helemaal in de tweede kraamweek. Dan stond hij weer eieren te bakken tussen de middag, dan weer pannenkoeken, dan weer broodjes met kaas uit de oven en dan had hij weer gevulde speculaas gekocht. We hebben allemaal lekker gegeten in die kraamweek.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 3 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 22:19

Oe ik zou maar wat graag bij jullie hebben komen werken Wink

Maar een kraamverzorgende ziet zichzelf ook helemaal niet als poetshulp als ze de badkamer, was, bed enz enz moet doen. Hoort bij haar werk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 3 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  SarahKey do 14 jun 2012 - 22:23

Susan schreef:
SarahKey schreef:Maar ze vertelde wel dat ze lang niet overal mag mee eten. En het gebeurde al helemaal weinig dat ze wat warms bij haar brood kreeg. Ene keer haalde mijn man vis, andere keer bakte hij kroketjes of maakte hij soep.
Ze was goed voor mij dus wij ook goed voor haar. Very Happy

Dat deed Dion inderdaad ook, helemaal in de tweede kraamweek. Dan stond hij weer eieren te bakken tussen de middag, dan weer pannenkoeken, dan weer broodjes met kaas uit de oven en dan had hij weer gevulde speculaas gekocht. We hebben allemaal lekker gegeten in die kraamweek.

Heerlijk Very Happy

De laatste twee dagen deed ik het omdat mijn man toen weer aan het werk was. Was ook een kleine moeite. En idd zelf at ik ook lekker Laughing

Mijn man zei wel: heb ik ook wat te doen Laughing IS geen stilzitter en zoveel dagen thuis, ach hij verveelde zich bijna.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 3 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Tania do 14 jun 2012 - 22:28

Ik vond het juist heel fijn dat de kraamverzorgster er was. Zelf mocht ik niet zoveel traplopen dus ze bracht me eten en kopjes thee, ze maakte fruit klaar enz. Mijn man was thuis, die hield zich vooral met J. bezig maar als hij weg was ging ze ook met J. spelen.
Ze deed elke dag de wc, de was, als ik wilde het bed en de badkamer heeft ze echt extreem gepoetst :O Ze heeft de hele douchecabine ontkalkt enz. Dat hoefde ze van mij echt niet te doen maar ze vond het niet erg om te doen dan voelde ze zich nuttig zei ze. Nou heel lief, mijn badkamer is nog nooit zo schoon geweest Very Happy
Verder kletsten we ook veel, ik vond het ook heel fijn om m'n verhaal over de bevalling kwijt te kunnen bij d'r.

Oh ja en wij haalden ook lekker broodjes en wat lekkers voor tussendoor enz. Ik vond het ook bizar om te horen dat ze bij sommige mensen niks mee mocht eten. Als iemand zo goed voor je zorgt dan mag je zelf ook wel een beetje gastvrij zijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 3 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 1:00

Wij aten helemaal niet samen! En onze kraamverzorgster had altijd brood bij, ze was wel heel blij dat ik zo goed uit de voeten kon dat ze het relaxt op kon eten. We waren een heel relaxt gezin, erg lief!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 3 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Printje vr 15 jun 2012 - 8:13

Ik ga deze keer idd mijn wensen maar beter aangeven. Ik heb vorige keer ook gewoon meteen zelf gekookt ed dus ik vind, uitgaande vd bevalling en herstel van mijn zoontje, dat ik het minimaal aantal uren wil en idd meer voor R en de gezelligheid als iets anders. Maar ik vind dat jullie gelijk hebben dat je nooit weet hoe het gaat en daarom wil ik het wel aanvragen maar het liefste doe ik zoveel mogelijk meteen weer zelf.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 3 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum