Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Intake kraamzorg...

5 plaatsers

Ga naar beneden

Intake kraamzorg... Empty Intake kraamzorg...

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 1:08

Donderdag heb ik de intake van de kraamzorg, wat moet ik me daarbij voorstellen? Zei gelijk al dat ik nog lang niet klaar was, uitzet niet compleet, kamertje nog lang niet af.
Dat was gelukkig geen probleem.

Maar ik heb geen idee wat ik me er verder bij voor moet stellen.

Zijn er nog dingen die verstandig zijn om te vragen of bespreken? Alle tips zijn welkom.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg... Empty Re: Intake kraamzorg...

Bericht  Susan ma 16 mei 2011 - 1:12

Ze gaan je uitleggen hoe het werkt, wanneer je ze moet inlichten als je bevalling begint, wat je moet doen als het niet klikt met de kraamverzorgster, ze vragen of je bepaalde wensen hebt, of je van plan bent borstvoeding te gaan geven, of je de baby's bij je op de kamer wil laten slapen, of je huisdieren hebt, of er allergieën zijn, enzovoort enzovoort enzovoort. Verder nemen ze de lijst nog een keer met je door, soms staan er dingen op die niet echt meer worden gebruikt en dan zeggen ze dat. Ze komen zeker niet om je te controleren, de tweede keer kwamen ze bij ons niet eens langs maar ging het telefonisch.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg... Empty Re: Intake kraamzorg...

Bericht  Liadan ma 16 mei 2011 - 1:12

Ze bespreken o.a. hoeveel uur je krijgt.
Ze stellen een aantal vragen (o.a. of je psychische problemen hebt, of je huisdieren hebt, of je borstvoeding wil geven, of de kindjes bij jullie op de kamer komen enz.).
Ze vragen of je een aantal dingen in huis hebt zoals kruiken, een commode.
Zelf kan je ook dingen vragen of aangeven. Ik heb aangegeven dat ik geen stagiaire bij de bevalling wil, maar dat ik het in de kraamweek geen probleem vindt (als het dan maar wel de hele week dezelfde is) en dat ik het liefst de hele week dezelfde kraamverzorgster wil (ivm mijn dochter).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg... Empty Re: Intake kraamzorg...

Bericht  pantuf ma 16 mei 2011 - 1:14

Ze controleren je kamertje en je spulletjes niet hoor. Bij mij en in mijn omgeving tenminste niet.

Verder kun je aangeven of je wensen hebt m.b.t. een kraamverzorg(s)ter.
Ik noem maar even wat: stagiaires of niet, heb je er bezwaar tegen als het een man is etc.

Verder kreeg ik informatie en werden de uren vastgesteld.
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg... Empty Re: Intake kraamzorg...

Bericht  Pien ma 16 mei 2011 - 1:16

wij hebben de intake gehad toen ik zo'n 24 weken was. ik vroeg ook of het erg was dat we de kamer nog niet af hadden en toen benoemde ze gelijk dat ze daar niet voor komen... het is een soort kennismakingsgesprek, ze bespreken hun manier van doen, ze bespreken jouw situatie, jouw wensen, jouw eisen en bepalen hoeveel uur je krijgt. verder krijg je wat informatie over borstvoeding geven en krijg je je kraamzorgmap.

ik vond het achteraf niks voorstellen!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg... Empty Re: Intake kraamzorg...

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 1:22

Susan schreef:Ze gaan je uitleggen hoe het werkt, wanneer je ze moet inlichten als je bevalling begint, wat je moet doen als het niet klikt met de kraamverzorgster, ze vragen of je bepaalde wensen hebt, of je van plan bent borstvoeding te gaan geven, of je de baby's bij je op de kamer wil laten slapen, of je huisdieren hebt, of er allergieën zijn, enzovoort enzovoort enzovoort. Verder nemen ze de lijst nog een keer met je door, soms staan er dingen op die niet echt meer worden gebruikt en dan zeggen ze dat. Ze komen zeker niet om je te controleren, de tweede keer kwamen ze bij ons niet eens langs maar ging het telefonisch.

Hier precies hetzelfde...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg... Empty Re: Intake kraamzorg...

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 1:23

Arden schreef:
Susan schreef:Ze gaan je uitleggen hoe het werkt, wanneer je ze moet inlichten als je bevalling begint, wat je moet doen als het niet klikt met de kraamverzorgster, ze vragen of je bepaalde wensen hebt, of je van plan bent borstvoeding te gaan geven, of je de baby's bij je op de kamer wil laten slapen, of je huisdieren hebt, of er allergieën zijn, enzovoort enzovoort enzovoort. Verder nemen ze de lijst nog een keer met je door, soms staan er dingen op die niet echt meer worden gebruikt en dan zeggen ze dat. Ze komen zeker niet om je te controleren, de tweede keer kwamen ze bij ons niet eens langs maar ging het telefonisch.

Hier precies hetzelfde...

Hier ook....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg... Empty Re: Intake kraamzorg...

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 1:27

Ga je nog vragen of je een stagiaire kunt krijgen?
In ons geval, met 2 jonge kinderen erbij, is dat ons heel goed bevallen. De kinderen werden echt goed vermaakt, en ik kon zo extra rust pakken. Alleen, alles liep zo lekker, en we hadden extra uren ivm keizersnee, tweeling en bv, en ze hadden soms alles al klaar. Dus hier hebben ze toen de keuken en badkamerkastjes helemaal uitgesopt. Erg prettig! Daar was ik al een hele tijd niet aan toe gekomen.
Normaal doen ze dat natuurlijk niet, maar ik was er echt blij mee!

Verder alles wat hierboven al is gezegd eigenlijk. Ik neem aan dat zij hetzelfde over 2 kindjes in 1 bed denken, dus dat hoef je niet meer te vragen denk ik... Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg... Empty Re: Intake kraamzorg...

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 2:19

@ MR: Zal wel het beleid van de organisatie zijn denk ik!

Ik denk alleen dat het toch geen 'normale' kraamzorg zal worden, eerder couveuse nazorg, en hoeveel recht ik daar op heb... geen idee.

Uitlopen tot de 36/ 37 weken en de volgende dag thuis met mijn kindjes... die kans schat ik wel heel klein.
Maar zolang er een kans in zit gaan we er natuurlijk voor!!

Nu een week geleden dachten ze dat ik ging bevallen, zeker 's avonds en 's nachts, en je ziet het... smile De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg... Empty Re: Intake kraamzorg...

Bericht  Happydobby ma 16 mei 2011 - 2:58

Pm, dan komen ze wel snel, bij mij komen ze volgende week voor de intake.
Mamarosa, misschien hebben ze in de vakantie geen stagaires, ik heb de opleiding Verzorgende gedaan maar ik hoefde nooit in de zomervakantie stage te lopen. Stel dat pm in juli bevalt dan hebben ze denk ik geen stagaires. Ik zal het zelf wel vragen want ik vind het prima als er een stagaire komt maar ik denk niet dat ze die hebben in de zomervakantie.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg... Empty Re: Intake kraamzorg...

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 3:11

ProudMama schreef:@ MR: Zal wel het beleid van de organisatie zijn denk ik!

Ik denk alleen dat het toch geen 'normale' kraamzorg zal worden, eerder couveuse nazorg, en hoeveel recht ik daar op heb... geen idee.

Uitlopen tot de 36/ 37 weken en de volgende dag thuis met mijn kindjes... die kans schat ik wel heel klein.
Maar zolang er een kans in zit gaan we er natuurlijk voor!!

Nu een week geleden dachten ze dat ik ging bevallen, zeker 's avonds en 's nachts, en je ziet het... smile De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Dit bespreken ze ook met je, wat je dan qua uren nog krijgt, hebben ze hier ook besproken dit keer, maar de uren weet ik dus niet meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg... Empty Re: Intake kraamzorg...

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 3:15

Happydobby schreef:Pm, dan komen ze wel snel, bij mij komen ze volgende week voor de intake.
Mamarosa, misschien hebben ze in de vakantie geen stagaires, ik heb de opleiding Verzorgende gedaan maar ik hoefde nooit in de zomervakantie stage te lopen. Stel dat pm in juli bevalt dan hebben ze denk ik geen stagaires. Ik zal het zelf wel vragen want ik vind het prima als er een stagaire komt maar ik denk niet dat ze die hebben in de zomervakantie.

Sorry, benoem het ook verkeerd. Het zijn soms ook leerlingen, dus bbl-ers. Die wat wij hadden is dus al in dienst van het kraamburo, en heeft dus ook de normale vakanties dacht ik, dus 3 weken ws. Zij draait al helemaal mee, maar gaat dus nog wel af en toe naar school.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg... Empty Re: Intake kraamzorg...

Bericht  Happydobby ma 16 mei 2011 - 3:28

_MamaRosa_ schreef:
Happydobby schreef:
Mamarosa, misschien hebben ze in de vakantie geen stagaires, ik heb de opleiding Verzorgende gedaan maar ik hoefde nooit in de zomervakantie stage te lopen. Stel dat pm in juli bevalt dan hebben ze denk ik geen stagaires. Ik zal het zelf wel vragen want ik vind het prima als er een stagaire komt maar ik denk niet dat ze die hebben in de zomervakantie.

Sorry, benoem het ook verkeerd. Het zijn soms ook leerlingen, dus bbl-ers. Die wat wij hadden is dus al in dienst van het kraamburo, en heeft dus ook de normale vakanties dacht ik, dus 3 weken ws. Zij draait al helemaal mee, maar gaat dus nog wel af en toe naar school.

Ja dat kan ook. Ik weet ook niet vanaf wanneer je een gezin alleen kan draaien.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg... Empty Re: Intake kraamzorg...

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 3:38

Happydobby schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Happydobby schreef:
Mamarosa, misschien hebben ze in de vakantie geen stagaires, ik heb de opleiding Verzorgende gedaan maar ik hoefde nooit in de zomervakantie stage te lopen. Stel dat pm in juli bevalt dan hebben ze denk ik geen stagaires. Ik zal het zelf wel vragen want ik vind het prima als er een stagaire komt maar ik denk niet dat ze die hebben in de zomervakantie.

Sorry, benoem het ook verkeerd. Het zijn soms ook leerlingen, dus bbl-ers. Die wat wij hadden is dus al in dienst van het kraamburo, en heeft dus ook de normale vakanties dacht ik, dus 3 weken ws. Zij draait al helemaal mee, maar gaat dus nog wel af en toe naar school.

Ja dat kan ook. Ik weet ook niet vanaf wanneer je een gezin alleen kan draaien.
Na het behalen van je diploma Wink

Mijn stages liepen bij de reguliere opleiding niet door in de vakanties. Tijdens de BBL opleiding wel, omdat je dan 'gewoon' in dienst bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg... Empty Re: Intake kraamzorg...

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 3:54

Wij hadden bij de tweede wel een kraamverzorgster in opleiding, in haar eentje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg... Empty Re: Intake kraamzorg...

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 4:12

Arden schreef:Wij hadden bij de tweede wel een kraamverzorgster in opleiding, in haar eentje.
Bij mij op de opleidingen en bij de stagebedrijven en eigenlijk ook bij mijn werkgevers heb ik dat nooit gezien/meegemaakt. Ook mensen met diploma die nieuw in dienst waren, liepen nog met een ander mee om ingewerkt te worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg... Empty Re: Intake kraamzorg...

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 5:37

Ik neem aan dat ze bij een tweeling, met zeer waarschijnlijk een moeilijke start, niet alleen een leerling sturen! Dan moet je toch wel een beetje ervaring hebben vind ik.
Maar dat is wel weer een punt wat ik mee neem morgen, had ik nog niet bedacht!

@Happydobby: Omdat ik hoe dan ook niet langer zou lopen als 36, max 37 weken passen ze daar je vermoedelijke bevallingsdatum ook op aan, zal niet 16 augustus in de computer staan als vermoedelijke datum, wat dus wel mijn uitgerekende datum is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg... Empty Re: Intake kraamzorg...

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 5:38

Happydobby schreef:Pm, dan komen ze wel snel, bij mij komen ze volgende week voor de intake.
Mamarosa, misschien hebben ze in de vakantie geen stagaires, ik heb de opleiding Verzorgende gedaan maar ik hoefde nooit in de zomervakantie stage te lopen. Stel dat pm in juli bevalt dan hebben ze denk ik geen stagaires. Ik zal het zelf wel vragen want ik vind het prima als er een stagaire komt maar ik denk niet dat ze die hebben in de zomervakantie.
Dat is heel optimistisch, ik doe mijn best Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg... Empty Re: Intake kraamzorg...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum