Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Intake kraamzorg

4 plaatsers

Ga naar beneden

Intake kraamzorg Empty Intake kraamzorg

Bericht  studiebol ma 5 sep 2011 - 3:20

Aanstaande donderdag komt hier iemand van de kraamzorg voor de intake.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat het inhoud maar daar kom ik vanzelf wel achter, maar zijn er nog dingen die ik kan vragen op dat moment? Wat zou ik moeten weten.

Ik heb zelf al bedacht,
Dat ik wil weten op hoeveel uur ik recht heb, en dat ik zeker weet dat ik in het ziekenhuis beval wat voor invloed dat heeft op het aantal uren.
Ik ga vragen hoe zij over dat babyzeiltje denken in het bedje.

Maar verder kwam ik ff niet... jullie nog tips waar ik aan kan denken?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg Empty Re: Intake kraamzorg

Bericht  joyce0606 ma 5 sep 2011 - 3:30

misschien of je bed nog omhoog moet voor de kraamzorg. sommige vinden het wel best.

wel snel al dat ze bij je langskomen! bij mij pas over een maand (als ik 33 weken ben)
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg Empty Re: Intake kraamzorg

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 4:26

Geen babyzeiltje in het bed! Wink (iig niet zolang je kruiken gebruikt)

Je kunt vragen wat je van de kraamzorg kunt verwachten, of je een hele week dezelfde kraamverzorgende krijgt, of je gegarandeerd alle uren krijgt waar je recht op hebt, of ze werken met stagiaires ed...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg Empty Re: Intake kraamzorg

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 4:28

Je krijgt 16 uur extra voor een tweeling.

Per ziekenhuisdag gaat er 1/8e af qua uren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg Empty Re: Intake kraamzorg

Bericht  studiebol ma 5 sep 2011 - 6:51

Lize ik las dat dus hier idd van die zeiltjes, al is het een moltonzeiltje maar bij de prenatal heb ik me laten voorlichten en zeiden ze dat het wel kon, dus vandaar mijn twijfels en daarom ga ik het gewoon na vragen!
Ik weet dat ze met stagiares werken want bij mijn inschrijfformulier heb ik aangegeven geen bezwaar te hebben daar tegen mits ze maar met een ervaren iemand mee draait.

Joyce dat is een goede van de klossen! Bedankt!

Proudmama, is dat standaard 16 uur meer bij een tweeling of maakt dat nog uit per verzekering?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg Empty Re: Intake kraamzorg

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 7:04

Standaard zo ver ik weet.
Ik heb via de VK nog extra uren gekregen voor een 9e en 10e dag omdat er voedingsproblemen waren en J op dag 8 nog afviel. En omdat ik zelf ziek was met 2 dagen hoge koorts.

Ik had via mijn verzekering nog 20 uur extra, maar die zijn niet eens gebruikt. Ze mocht ze helaas niet verdelen over dag 11 en 12. Dus de uren die over waren na dag 10 was gewoon pech.
Ze had iedere dag ook langer kunnen blijven, maar als er weinig te doen is is dat ook niet echt leuk natuurlijk. Na een tijdje is het ook wel lekker om weer 'op jezelf' te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg Empty Re: Intake kraamzorg

Bericht  kwak ma 5 sep 2011 - 7:37

ik heb gevraagd om een niet rokende kraamverzorgster, omdat ik dat erg vind stinken en omdat ik mijn zwangerschap alles erg goed rook.

aan geven of je wel of geen stagiaire wilt als kraamverzorgster of bij de bevalling.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg Empty Re: Intake kraamzorg

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 8:46

16 uur is volgens mij ook standaard.
Verdelen over 11e en 12e dag mag wegens verzekeringsredenen niet, 9e en 10e dag wel.
Dus je zou evt kunnen vragen of je je uren over 10 dagen verdeeld mag krijgen, mocht je dat willen, aangezien je dan 65 uur krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg Empty Re: Intake kraamzorg

Bericht  Pien ma 5 sep 2011 - 8:49

Ik had dus ook over zeiltjes in liggen maar de kraamverzorgster heeft die als eerste allemaal eruit getrokken, alles opnieuw opgemaakt en gezegd dat zolang een kruik gebruikt word er geen zeiltje in komt!

Juist met een tweeling lijkt het mij heel fijn als er een stagiaire bij is, extra handen lijkt me met een tweeling best handig.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg Empty Re: Intake kraamzorg

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 8:57

Ik vond het erg fijn dat we een stagiaire er bij hadden.
Wij hadden ook erg veel uren extra, ivm de keizersnee en de tweeling, en alles is ook gebruikt. Waren ook bijna allemaal dagen van 8 uur elke dag. Soms wisten ze even niet meer wat te doen als alles klaar was, maar ze hebben de keuken en de douche van top tot teen schoongemaakt, echt in de kastjes enz. ook.
Normaal doen ze dat dus niet, maar ik had dus geluk, was erg fijn!

Wij hadden ook gevraagd om een stagiaire, ook om de andere kinderen aandacht te kunnen geven, en ivm de borstvoeding.
Ik vond het echt heel erg prettig. Zeker voor de andere 2 kinderen. De stagiaire ging leuk met ze knutselen ofzo, die hebben een hele leuke week gehad zo.


Laatst aangepast door _MamaRosa_ op ma 5 sep 2011 - 17:56; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg Empty Re: Intake kraamzorg

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 9:02

Maar het gaat niet overal zoals bij jou, mamarosa. Helaas! Wink

Eerlijk gezegd zou ik er bij mijn eerste kind(eren) nie aan moeten denken om 65 uur, 8 a 10 dagen, 2 vreemde mensen over de vloer te hebben...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg Empty Re: Intake kraamzorg

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 9:15

Lize schreef:Maar het gaat niet overal zoals bij jou, mamarosa. Helaas! Wink

Eerlijk gezegd zou ik er bij mijn eerste kind(eren) nie aan moeten denken om 65 uur, 8 a 10 dagen, 2 vreemde mensen over de vloer te hebben...

Nee, dat zei ik ook, haha!

Bij een 1e kindje zou ik het ook niet nodig vinden, de 2e opzich persoonlijk ook niet, maar nu met een tweeling en 2 kleintjes vonden we het erg fijn, zeker voor hen, ze kregen zo wel lekker veel aandacht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg Empty Re: Intake kraamzorg

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 9:18

Ja dat snap ik.
Bij zulke gezinnen genoot ik ervan om stagiaire te zijn, lekker heel de dag met de oudere kindjes aanklooien I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg Empty Re: Intake kraamzorg

Bericht  studiebol wo 7 sep 2011 - 7:40

Toevallig nog meer tips? Morgen komt er iemand langs dus als er nog aandachtspunten zijn of tips dan hoor ik die graag!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg Empty Re: Intake kraamzorg

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 7:46

Zijn er dingen die jullie zelf graag willen doen? Wij willen graag zoveel mogelijk de verzorging zelf doen bijvoorbeeld. Wil je borstvoeding geven? In dat geval zou ik echt om een ervaren kraamhulp met veel kennis over borstvoeding vragen, helemaal als je wilt gaan duovoeden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg Empty Re: Intake kraamzorg

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 7:52

Ik zou wel even informeren of de kraamzorg een weegschaal meeneemt of dat je die evt moet huren. De kans dat je extra moet wegen met een tweeling (vaak kleiner en prematuur) is natuurlijk vrij groot.

En misschien overleggen wat hun evt vinden van samen in 1 bedje als je dat zelf zou willen?
Zorg in elk geval voor genoeg kruiken (lenen?). Hier waren het zomer- kindjes, maar lagen allebei tussen 2 kruiken, dus in totaal 4.
Hier konden ze helaas niet samen in 1 bedje omdat ze allebei echt die 2 kruiken nodig hadden de eerste 2 weken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg Empty Re: Intake kraamzorg

Bericht  studiebol wo 7 sep 2011 - 8:06

rejoy ik wil wel proberen borstvoeding te geven, dus dat is nog wel een goed punt.

PM, weegschaal is ook een goed punt! Thanks, en de kruiken ik heb er al 4 aangeschaft, kreeg een lijstje en daar stond voor een kindje 2 kruiken op dus had maar bedacht voor 2 kids vier kruiken Very Happy En idd het samen slapen dat is ook een bespreekpunt ik wil het wel maar als het niet kan of beter is voor de kindjes dat ze apart slapen dan moet dat maar.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg Empty Re: Intake kraamzorg

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 8:31

Ik dacht: Het is zomer, 30 graden, kamer aan warme kant van het huis...

Het was 16 graden, hebben zelfs een electrisch kacheltje op hun slaapkamer aan moeten zetten!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Intake kraamzorg Empty Re: Intake kraamzorg

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum