Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kraamzorg verplicht?

+17
Fiwen
Smaragdje
snoezel
nillis
studiebol
Pandora
SarahKey
Slakje
Puggle
Purpleflower
Liadan
Susan
PiP
chipa
Roodkapje
MissD
Printje
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Pandora wo 13 jun 2012 - 19:10

Ik vind het trouwens ook fijn voor onze dochter dat er straks iemand in huis is die haar wat extra aandacht geeft.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 19:13

Ik vind het ook niet fijn, vreemden in mijn huis. Maar jemig wat was ik wederom blij met mijn kraamhulp. Man, je hebt wel wat anders aan je hoofd dan het huishouden enz de eerste dagen. Neem dan juist de kans om alleen van je kindje te hoeven genieten! Je hebt er ook nog 1 lopen hè, het is niet meer zoals de eerste.

Nee, van mij mocht ze nog wel weken blijven. Die eerste dagen dat ze weg was, was ook meteen mijn hele huishouden naar de kloten. Ik had er met de gebroken nachten (baby) en vroege ochtenden (peuter) geen energie meer voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  studiebol wo 13 jun 2012 - 19:14

Pandora schreef:Ik vind het trouwens ook fijn voor onze dochter dat er straks iemand in huis is die haar wat extra aandacht geeft.

Is dat zo ja? Hier werd zooo duidelijk gezegd, dat de kraamverzorgster er voor Vrouw en het pasgebore kind is en niet voor andere kinderen in het huis.

Later dacht ik wel eens misschien zeggen ze dat wel gewoon zodat je er niet vanuit gaat dat je een oppas hebt ofzo.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 19:16

Oh mijn kraamhulp was er ook erg voor mijn zoon hoor, betrok hem bij heel veel dingen. Nam de zorg een beetje over. Vond ik echt heel fijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Liadan wo 13 jun 2012 - 19:19

Hier was de kraamverzorgster er ook voor mijn dochter. Ze hebben zelfs samen buiten op het gras gepicknickt, daar heeft mijn dochter het nog over.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  nillis wo 13 jun 2012 - 19:40

Ik heb de kraamweek van T heel erg fijn gevonden. De kraamverzorgster was de zus van mijn schoonzus, dus wel heel bewust voor een redelijk bekend iemand gekozen. En ze verwende ons heerlijk en nam veel zorg uit handen en daarnaast liep het totaal niet met de bv waardoor we extra uren kregen. Zou haar bij een tweede weer vragen en ons weer lekker laten verwennen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 19:48

studiebol schreef:
Pandora schreef:Ik vind het trouwens ook fijn voor onze dochter dat er straks iemand in huis is die haar wat extra aandacht geeft.

Is dat zo ja? Hier werd zooo duidelijk gezegd, dat de kraamverzorgster er voor Vrouw en het pasgebore kind is en niet voor andere kinderen in het huis.

Later dacht ik wel eens misschien zeggen ze dat wel gewoon zodat je er niet vanuit gaat dat je een oppas hebt ofzo.

hier vroegen ze tijdens de intake specifiek naar hoe de kraamhulp met onze dochter om moest gaan en of we iets van een kinderwagen of fiets met fietsstoeltje hadden, zodat de kraamhulp onze dochter eventueel mee kan nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Roodkapje wo 13 jun 2012 - 20:02

Wij hadden bij de 1e 2 kinderen als kraamhulp de beste vriendin van mijn moeder ( die ook kraamverzorgster is trouwens, al is ze nu een jaar gestopt). Ik wilde per se niet mijn moeder. Zij is de oma, niet de "hulp". Mijn moeder kent haar van de zwangerschapsgym van mijn zwangerschap, ik kom daar al heel mijn leven over de vloer dus een vreemde is het niet. Ik vond het juist fijn om niemand vreemds in huis te hebben.
Ik baalde alleen vreselijk van de werktijden. Mijn man werkt gewoon door, hij kan niet zomaar vrij. Hij kwam dan half 4/ 4uur thuis en om 8 uur stond madame weer voor de deur:). Ritme moesten we krijgen blablabla, maar ons ritme was toen absoluut niet 8 uur opstaan;).
We hebben dit aangegeven en kwam ze gewoon half 10. Wel zo fijn. Hele fijne tijd gehad.

Bij O. bewust niet gekozen voor kraamhulp. We wisten van te voren dat de vk 2 x zou komen voor controles en ik had natuurlijk altijd mijn moeder achter de hand voor evt. hulp / controles. Door de ziekenhuisopname was dat allemaal niet nodig.

Susan, wat jij zegt ben ik het wel mee eens hoor, als je niet voor kraamzorg kiest en het opeens wel nodig hebt, dan is het moeilijk te regelen (vooral in het voorjaar/zomer) . Als de vk opeens op moet draaien horen die kosten ook betaald te worden door de ouders.. ik weet alleen niet hoe dat is geregeld?


Nu heb ik me aangemeld bij een voor mij onbekend kraambureau ( de Waarden) doordat de beste vriendin van mijn moeder in de periode dat ik zou moeten bevallen op vakantie is. Ik wil bepaalde collega's van mijn moeder sowieso niet hebben dus ik wil maar liefst blanco iemand ontvangen zonder dat ik er meteen associaties mee heb Wink.
Ik hoop op iemand die heel lief en zorgzaam is en de andere kinderen er bij betrekt.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Susan wo 13 jun 2012 - 20:20

Roodkapje schreef:

Susan, wat jij zegt ben ik het wel mee eens hoor, als je niet voor kraamzorg kiest en het opeens wel nodig hebt, dan is het moeilijk te regelen (vooral in het voorjaar/zomer) . Als de vk opeens op moet draaien horen die kosten ook betaald te worden door de ouders.. ik weet alleen niet hoe dat is geregeld?

Oh, ik weet ook niet hoe dat is geregeld, ik zou het alleen persoonlijk wel terecht vinden als je daar zelf voor op moet draaien, aangezien het een risico is dat je zelf hebt genomen door geen kraamzorg te regelen.

Als je moeder en/of iemand anders in je omgeving kraamverzorgster is dan is het natuurlijk een ander verhaal, dan neem je niet echt een risico aangezien je dan altijd iemand achter de hand hebt die in geval van nood zou kunnen inspringen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  studiebol wo 13 jun 2012 - 20:49

Rejoy. schreef:
studiebol schreef:
Pandora schreef:Ik vind het trouwens ook fijn voor onze dochter dat er straks iemand in huis is die haar wat extra aandacht geeft.

Is dat zo ja? Hier werd zooo duidelijk gezegd, dat de kraamverzorgster er voor Vrouw en het pasgebore kind is en niet voor andere kinderen in het huis.

Later dacht ik wel eens misschien zeggen ze dat wel gewoon zodat je er niet vanuit gaat dat je een oppas hebt ofzo.

hier vroegen ze tijdens de intake specifiek naar hoe de kraamhulp met onze dochter om moest gaan en of we iets van een kinderwagen of fiets met fietsstoeltje hadden, zodat de kraamhulp onze dochter eventueel mee kan nemen.

Wel goed, hier was het niet erg want er zijn hier geen andere kinderen maar ik was gewoon wel ff verbaasd dat het zo nadrukkelijk gezegd werd.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Printje do 14 jun 2012 - 4:24

Ik wil dan idd liever iemand meet voor de gezelligheid als echt voor het huishouden. Maar das mijn ding. Ik ga geen borstvoeding geven dus die uren hoef ik natuurlijk sowieso al niet. We zullen tzt wel zien.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 9:13

Ik had maar 5 uur pd, de volgende keer doe ik 3 uur.
Zo heb ik wel hulp en is het hoognodige gedaan, maar niet continu iemand om me heen, ben erg gesteld op onszelf en rust. Mijn zus dr zoontje is (opgemerkt dat hij ziek was in de kraamweek en dat zijn huilen dus niet normaal was) overleden in de kraamweek dus alleen daarvoor wil ik al iemand hebben.

Ik geef idd ook geen bv en ga ik ook nooit doen.

Onze kraamverpleegster deed trouwens niks anders dan ons huishouden, mij en de baby. Ze is nooit ons huis uit geweest en verwacht eerlijk gezegd ook niet dat ze dat wel doet met L straks, zou het heel raar vinden een vreemde weg met mijn kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Printje do 14 jun 2012 - 9:15

Mijn tweede kraamhulp, de eerste kwam de eerste 2 dagen, was ook echt een schat begrijp me niet verkeerd. Maar ik vind het hebben van een vreemde in huis echt vreselijk. Bovendien wilde ik haar niet gaan gebruiken als een goedkope poetshulp, ook al was ik net bevallen een wasmachine aanzetten doe je met je handen en kon ik prima zelf.

Ik ga ook echt nooit bv geven, daar hoeven ze niet eens meer over te beginnen haha daar staat hier een heel groot kruis doorheen. (en bij mij is nee een nee en blijft het een nee)

Maar goed aanvragen doe ik dus wel, en ik ga er gewoon voor om zo min mogelijk uren te gebruiken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Susan do 14 jun 2012 - 9:24

Maar vind je dan echt dat als iemand die net bevallen is wel de was laat doen door de kraamverzorgster, ze diegene gebruikt als goedkope poetshulp?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Printje do 14 jun 2012 - 9:27

Nee maar ik bedoel dat ik niet vind dat zo iemand alleen maar hoeft te poetsen. Er hoeft hier echt niet iedere dag gedweild te worden, bed verschoond en weet ik het allemaal. Het was maar een voorbeeldje waarmee ik bedoel te zeggen dat ik een kraamzorg gewoon niet ga gebruiken als poets. Ik heb liever iemand die gewoon gezellig beneden mee gaat kletsen ipv heel mijn huis gaat doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  snoezel do 14 jun 2012 - 9:27

Bij mijn kraamzorg was het zo het was OF alles OF alleen moeder-kind zorg. Aangezien ik niet wist wat ik moest verwachten, er bij de eerste voor gekozen dus inderdaad dan maar het hele pakket te nemen. En ondanks dat we een hele lieve kraamverzorgster hadden, vond ik het absoluut niet fijn zo'n vreemd iemand heel de dag in je huis.
Bij een eventuele 2e zou ik heel graag OF minder uren (3 uur per dag is genoeg..), OF inderdaad alleen die moeder-kindzorge en dan vraag ik mijn ouders en schoonouders om een paar uurtjes per dag te ondersteunen. Poetsen, wassen..
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Printje do 14 jun 2012 - 9:28

ff offtopic maar poetsen jullie dan zoveel? Ik hou alles bij maar ga echt niet iedere dag echt poetsen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Smaragdje do 14 jun 2012 - 9:34

Printje schreef:Nee maar ik bedoel dat ik niet vind dat zo iemand alleen maar hoeft te poetsen. Er hoeft hier echt niet iedere dag gedweild te worden, bed verschoond en weet ik het allemaal. Het was maar een voorbeeldje waarmee ik bedoel te zeggen dat ik een kraamzorg gewoon niet ga gebruiken als poets. Ik heb liever iemand die gewoon gezellig beneden mee gaat kletsen ipv heel mijn huis gaat doen.
'

Dat kun je voor een deel toch ook zelf bepalen. Ik heb ook bepaalde dingen gezegd die ze voor mij niet hoefde te doen of in iedergeval niet elke dag. Ik zat dan ook geregeld eens met haar te kletsen op de bank. Voor mij was het trouwens ook goed dat ze er was, anders was ik mezelf omver gelopen denk ik.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Printje do 14 jun 2012 - 9:36

Smaragdje schreef:
Printje schreef:Nee maar ik bedoel dat ik niet vind dat zo iemand alleen maar hoeft te poetsen. Er hoeft hier echt niet iedere dag gedweild te worden, bed verschoond en weet ik het allemaal. Het was maar een voorbeeldje waarmee ik bedoel te zeggen dat ik een kraamzorg gewoon niet ga gebruiken als poets. Ik heb liever iemand die gewoon gezellig beneden mee gaat kletsen ipv heel mijn huis gaat doen.
'

Dat kun je voor een deel toch ook zelf bepalen. Ik heb ook bepaalde dingen gezegd die ze voor mij niet hoefde te doen of in iedergeval niet elke dag. Ik zat dan ook geregeld eens met haar te kletsen op de bank. Voor mij was het trouwens ook goed dat ze er was, anders was ik mezelf omver gelopen denk ik.

Heb ik uiteindelijk ook gedaan maar sommige dingen vind ik gewoon niet nodig dat zij dat doet. Nogmaals het was echt een lieverd maar gewoon het idee van een vreemd iemand in huis vind ik vreselijk. Als ik er nu al aan denk ben ik nu al blij wanneer dat allemaal achter de rug is. Embarassed
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Fiwen do 14 jun 2012 - 10:01

Printje schreef:ff offtopic maar poetsen jullie dan zoveel? Ik hou alles bij maar ga echt niet iedere dag echt poetsen.

Tijdens de kraamweek is het wel heel belangrijk dat de badkamer en toilet elke dag goed schoon gemaakt wordt ivm infectiegevaar. Schoon beddengoed helpt ook mee aan het voorkomen van infecties. Ik doe het normaal ook maar 1x per week maar kraamvrouwen 'moeten' van mij de eerste 3 a 4 dagen na de bevalling echt elke dag een schoon bed krijgen. Beter voorkomen dan genezen.

Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 10:13

Ik sliep gewoon een week naakt op van die matjes, dat ging prima, alleen aan het einde heeft ze een keer mijn bed verschoond.

Boterhammen smeren deed ik zelf, wassen, plassen en fruit maken ook, maar vond het wel heel lekker dat mijn huis schoon was! En zij vond het fijn om even lekker te kletsen en ons boek bij te schrijven. We hadden zo'n schat die maakte zelfs de sporttas van mijn vriend leeg en zorgde dat de dag erna alles alweer klaar lag!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  moepie do 14 jun 2012 - 18:46

Ze hoeft toch ook niet alleen te poetsen? Ze is er ook om visite te ontvangen en dat een beetje in goede banen te begeleiden. Hier inhebt zo dat je de eerste dag bespreekt met de kraamhulp wat je van haar verwacht dan zou jij kunnen aangeven dat je het prettig vind als ze er geregeld even bij komt zitten en niet te veel poetst. Het lijkt me toch ook wel lekker dat er wat extra handen zijn omdat je nog een kindje hebt rond lopen?
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  SarahKey do 14 jun 2012 - 20:54

moepie schreef:Ze hoeft toch ook niet alleen te poetsen? Ze is er ook om visite te ontvangen en dat een beetje in goede banen te begeleiden. Hier inhebt zo dat je de eerste dag bespreekt met de kraamhulp wat je van haar verwacht dan zou jij kunnen aangeven dat je het prettig vind als ze er geregeld even bij komt zitten en niet te veel poetst. Het lijkt me toch ook wel lekker dat er wat extra handen zijn omdat je nog een kindje hebt rond lopen?

Idd. Bespreek de eerste dag wat je van haar verlangt.
Hier deed mijn man gewoon de was en kookte.
Bed verschonen deed ze samen met mijn man.
Idd elke dag de badkamer en wc boven.
Elke middag verwende mijn man haar en de staigair met wat lekkers bij het brood.
Zij deed de badkamer en stofzuigde, maar heel veel tijd was er niet over tussen de voedingen door.
Ze maakte heel mooi het fuit. Dan weer een fruit salade, dan een bordje met appel en had ze Siem van gemaakt. Enige nadeel vond ik dat ze overal, echt overal blauwe muisjes op strooide. Heb maar even vriendelijk op dag 3 gezegd dat de muisjes mijn neus uit kwamen Laughing



SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Darius do 14 jun 2012 - 21:03

SarahKey schreef:
Elke middag verwende mijn man haar en de staigair




Ja sorry, maar ik moest erg lachen toen ik deze zin las!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 21:04

Darius schreef:
SarahKey schreef:
Elke middag verwende mijn man haar en de staigair




Ja sorry, maar ik moest erg lachen toen ik deze zin las!

Ik ook!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamzorg verplicht? - Pagina 2 Empty Re: Kraamzorg verplicht?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum