Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

intakegesprek kraamzorg

+3
Kat1980
Smaragdje
catgirl85
7 plaatsers

Ga naar beneden

intakegesprek kraamzorg Empty intakegesprek kraamzorg

Bericht  catgirl85 di 22 maa 2011 - 23:49

Volgende week heb ik een intake gesprek van de kraamzorg. Maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik kan verwachten. De mevrouw aan de telefoon zei wel dat ze graag het kamertje wil zien, maar deze hoeft niet af te zijn. En ik kan vragen stellen. Nou ik heb nog geen idee wat haha. Had ook niet gedacht dat ze al zo vroeg zou komen, dus ben ook beetje overrompeld daardoor. Iemand nog dingen die ik echt zou moeten vragen?
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 245
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

intakegesprek kraamzorg Empty Re: intakegesprek kraamzorg

Bericht  Smaragdje di 22 maa 2011 - 23:54

catgirl85 schreef:Volgende week heb ik een intake gesprek van de kraamzorg. Maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik kan verwachten. De mevrouw aan de telefoon zei wel dat ze graag het kamertje wil zien, maar deze hoeft niet af te zijn. En ik kan vragen stellen. Nou ik heb nog geen idee wat haha. Had ook niet gedacht dat ze al zo vroeg zou komen, dus ben ook beetje overrompeld daardoor. Iemand nog dingen die ik echt zou moeten vragen?

Weet niet direct iets wat je moet vragen, maar bij ons werd ook de vraag gesteld of er stagaires aanwezig mochten zijn tijdens de bevalling en de kraamweek. Misschien kun je daar al eens over nadenken.
En misschien hoe ze het regelen met welke dagen ze komen en hoeveel uur per dag enz.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

intakegesprek kraamzorg Empty Re: intakegesprek kraamzorg

Bericht  catgirl85 wo 23 maa 2011 - 0:00

Ow dat is wel een goede vraag van die stagiaires. De tijden en dagen had ik al wel bedacht inderdaad.
Maar op de meeste uitzetlijstjes staat dat je 2 kruiken moet hebben, wij hebben er maar 1. zouden ze daar echt moeilijk om gaan doen? Vind het een beetje onzin om er 2 te hebben. Ik ben eind mei uitgerekend, zo koud zal het dan niet meer zijn..
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 245
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

intakegesprek kraamzorg Empty Re: intakegesprek kraamzorg

Bericht  Kat1980 wo 23 maa 2011 - 0:01

Er werd bij mij wat verteld over hoe de kraamzorginstantie in zijn werk gaat. Verder heeft ze niet eens naar het kamertje gekeken. Ze vroeg wel of ik bepaalde dingen al in huis had en zo niet dat ik die dan nog moest aanschaffen. Verder vroeg ze of ik van plan was borst- of flesvoeding te gaan geven. Hiervan kreeg ik dan nog een boekje met informatie. En ze vroeg ook of ik thuis of in het ziekenhuis wilde bevallen. Ook vroeg ze naar bijzonderheden zoals of er huisdieren aanwezig zijn (sommige kraamhulpen zijn misschien bang voor honden of allergisch voor bepaalde dieren), waar de kamer zit waar je gaat bevallen/kramen (wij waren van plan om onze slaapkamer te verplaatsen naar zolder en dan houden ze er rekening mee dat de kraamhulp 2 trappen op moet en dus een beetje vitaal moet zijn).

Wat je verder zou kunnen vragen, als ze het niet al vertellen, wat de kraamhulp precies allemaal voor taken heeft. Verder zou ik zo gauw ook niets kunnen bedenken.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

intakegesprek kraamzorg Empty Re: intakegesprek kraamzorg

Bericht  Teddyaapje wo 23 maa 2011 - 0:38

Wij hadden ook maar 1 kruik, bij het intakegesprek zei die vrouw dat we er echt 2 moesten hebben...heb dus een 2e aangeschaft maar die staat nog ongebruikt in de kast. Echt zonde van het geld! Ik heb de bon nog dus misschien moet ik er maar gewoon mee terug gaan.

Misschien kun je trouwens wel een kruik lenen van een kennis?

Ik had ook niet echt vragen bij het gesprek, wel heb ik gevraagd om een kraamhulp die niet rookte en zelf geen huisdieren had, mijn vriend is er erg allergisch voor. Als bv. mijn ouders op visite zijn geweest hier slaat het meteen op zn luchtwegen (ze roken en hebben een kat).
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

intakegesprek kraamzorg Empty Re: intakegesprek kraamzorg

Bericht  Susan wo 23 maa 2011 - 0:43

Bij ons was het vooral uitleg hoe het in z'n werk gaat, hoe je moet handelen op het moment dat de bevalling begint, wat je moet doen als je een kraamverzorgster hebt met wie het niet klikt, et cetera. Verder namen ze de lijst met spullen die je nodig hebt voor de bevalling nog een keer door en informeren ze of je van plan bent borstvoeding te gaan geven, aangezien je dan vaak recht hebt op iets meer uur kraamzorg.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

intakegesprek kraamzorg Empty Re: intakegesprek kraamzorg

Bericht  duckie wo 23 maa 2011 - 0:56

hier kwam ze vertellen wat je moet doen wanneer je bevalling begint, wat ze allemaal doen, wat handig is om in huis te hebben en wat ik nog evt moest hebben en waar ik dat evt kon halen. verder heeft ze het kamertje niet eens gezien (hadden we toen ook nog niets staan).
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

intakegesprek kraamzorg Empty Re: intakegesprek kraamzorg

Bericht  meisjesmama wo 23 maa 2011 - 1:19

Hier 2 keer een telefonische consult gehad. De 1ste keer omdat het te druk was. 2de keer doen ze standaard telefonisch als het de 2,3,4 kindje is.
Maar over de kruiken mijn oudste is eind juni geboren en bij haar hebben we de 2 kruiken wel veel gebruikt. Ze was 3075 gram en kon zich vooral in de nachten de 1 ste tijd snachts moeilijk warm houden. Dus wij hebben ze wel intensief gebruikt. Ik zou kijken of je er niet 1 bij iemand kan lenen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

intakegesprek kraamzorg Empty Re: intakegesprek kraamzorg

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 2:27

Ik heb ook nog 2 kruiken die je zo mag hebben Wink zijn hier niet gebruikt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

intakegesprek kraamzorg Empty Re: intakegesprek kraamzorg

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum