Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

+70
Sorrento
Toet
Mermaid
SoGood
Raven
_Lacey_
Ooh La La!
Barbabella
Lavendel
Kowalski
minoessepoes
blondje1313
Melis_je
Discordia
TukTuk
Twellie
Jerry
Zora
luisa
rapa nui
Highway
Rapunzel
Feline
Truttebol
Aardbei
Lejow
Poubelle
Tyrael
Lenthe
June
Minx
Bubbelicious
Snoes
Mees
Siem
SuperGrover
Jasmine
Gympie
TNMN
Bliss
Marin
Cheesegirl
Caro
Caribbeanlover
Paper Crown
Pomodori
Blond
Sterre
ellibre
MaiMai
M@niek
Sugarfall
Phileine
Caresses
Susan
Esperanza
Rush
Sanne
MAS
Pandora
VeryCherry
Zwerver
Bazinga
Kaboutertje
Rumble
Sweet Sylvana
RYW
Sushi
Liz
Pompoen
74 plaatsers

Pagina 11 van 19 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 19  Volgende

Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Bazinga wo 13 jun 2012 - 7:18

Yoyo schreef:Aan het woord ONDERBROEK. Dan denk ik gelijk aan een hele grote witte.

Ja maar als je dat woord niet gebruikt, sta je of. In je string. (Vind ik plat klinken) Of in je slip. (Vind ik zo mogelijk nog platter klinken) Of in je .. punaniverstopper?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  RYW wo 13 jun 2012 - 7:19

Over slip gesproken... Iemand een sliptongetje? Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Jerry wo 13 jun 2012 - 9:21

Hadewijch schreef:Als ik nu ooit bij de bakker kom, neem ik maar gewoon een ciabatta Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 394967.


Laughing

Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Twellie wo 13 jun 2012 - 9:28

Pippa schreef:Ik heb er ook een hekel aan als je vraagt aan iemand hoe het gaat, iemand het volgende antwoord geeft:
"Met slechte mensen gaat het altijd goed"

Oh, die hoor ik echt heel vaak op mijn werk. Bijna alle foute werkuitdrukkingen die in dit topic worden genoemd zijn dagelijkse kost voor mij Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 394967 . (Zijn er nog nabranders? Dat gooien we in de groep! Die parkeren we even tot de volgende meeting. Enzovoorts).
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Twellie wo 13 jun 2012 - 9:31

Het heb-ik-weer-type mag ik meestal ook niet zo. Het is niet eens zozeer de uitdrukking, maar de mensen die hem gebruiken zijn meestal irritant.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 9:35

Wat wordt er bedoeld met nabranders? Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 878948377 Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  RYW wo 13 jun 2012 - 9:41

Een nabrander is als je in een overleg nog aan het eind iets belangrijks wil zeggen dat nog niet ter sprake gekomen was smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  RYW wo 13 jun 2012 - 9:42

Tuinstoel schreef:Het heb-ik-weer-type mag ik meestal ook niet zo. Het is niet eens zozeer de uitdrukking, maar de mensen die hem gebruiken zijn meestal irritant.

Ja, het zijn inderdaad van die 'malle meid' types zoals Susan ze ook al noemde smile kijk mij eens lekker gek zijn! Ik heb ook aaaaaltijd wat!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  TukTuk wo 13 jun 2012 - 9:52

Weet niet of het al is genoemd, maar volwassen mensen die het over "centjes" hebben..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 9:53

O, ik wist er vandaag ineens nog twee:

'dat heb ik bij Action/Xenos/winkel weggehaald'
Schijnen in bepaalde delen van Nederland mee te bedoelen dat het artikel dan daar gekocht is, maar waar ik vandaan komt betekent het gewoon dat je het gestolen hebt.

En 'heb ik weer' en dan met zo'n gezicht alsof die persoon tien fatale ziektes, zes scheidingen en acht faillissementen heeft doorstaan. En dan gaat het om een muggebult.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  TukTuk wo 13 jun 2012 - 10:00

luisa schreef:Leuk topic wel. De meeste woorden die ik hier tegen kom vind ik inderdaad niet zo mooi.
Maar eerlijk gezegd ken ik niemand die dergelijke woorden in het dagelijks leven gebruikt. Wie zegt er nou in godsnaam vleesje of nog erger groentjes (in de zin van groentes??)? Alleen kleine kinderen toch mag ik hopen.
Die zwangerschapstermen als ons wondertje kom ik overigens nog wel een tegen, op facebook ofzo. Vreselijk.

In België hebben ze het altijd over groentjes ipv groenten, héél irritant, heb daar erg aan moeten wennen in het begin. Om vervolgens mezelf er af en toe op te betrappen dat ik soms het ook perongeluk zeg.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Sushi wo 13 jun 2012 - 10:01

PinkCoelho schreef:

'dat heb ik bij Action/Xenos/winkel weggehaald'
Schijnen in bepaalde delen van Nederland mee te bedoelen dat het artikel dan daar gekocht is, maar waar ik vandaan komt betekent het gewoon dat je het gestolen hebt.

Ja, dat vind ik ook stom.

En ik kijk wel eens op YouTube van die filmpjes van meisjes die laten zien wat ze gekocht hebben en zo (suf, I know) en die vertellen dan dat iets bijvoorbeeld "in een roze doosje komt". Ik vind dat ook raar klinken. Zeg dan gewoon dat het in een roze doosje zit?
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 10:43

RYW schreef:Een nabrander is als je in een overleg nog aan het eind iets belangrijks wil zeggen dat nog niet ter sprake gekomen was smile
Idea

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Bazinga wo 13 jun 2012 - 10:44

AngelNyn schreef:
luisa schreef:Leuk topic wel. De meeste woorden die ik hier tegen kom vind ik inderdaad niet zo mooi.
Maar eerlijk gezegd ken ik niemand die dergelijke woorden in het dagelijks leven gebruikt. Wie zegt er nou in godsnaam vleesje of nog erger groentjes (in de zin van groentes??)? Alleen kleine kinderen toch mag ik hopen.
Die zwangerschapstermen als ons wondertje kom ik overigens nog wel een tegen, op facebook ofzo. Vreselijk.

In België hebben ze het altijd over groentjes ipv groenten, héél irritant, heb daar erg aan moeten wennen in het begin. Om vervolgens mezelf er af en toe op te betrappen dat ik soms het ook perongeluk zeg.

Groentjes en vitamientjes, zijn je beste vriendjes Very Happy
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Discordia wo 13 jun 2012 - 11:07

Leuk topic! Alles wat ik kan bedenken, heb ik al voorbij zien komen smile
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 11:13



weiger ambtenaar.


Stomme mensen, stom woord.





afro

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Snoes wo 13 jun 2012 - 17:55

AngelNyn schreef:
In België hebben ze het altijd over groentjes ipv groenten, héél irritant, heb daar erg aan moeten wennen in het begin. Om vervolgens mezelf er af en toe op te betrappen dat ik soms het ook perongeluk zeg.
Oh haha, ik zeg dat echt nooit en hoor het in mijn omgeving toch ook niet hoor. Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 561177

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 18:07

It's me schreef:
RYW schreef:Een nabrander is als je in een overleg nog aan het eind iets belangrijks wil zeggen dat nog niet ter sprake gekomen was smile
Idea
Op het werk wordt dit woord juist veel gebruikt. Voor mij is het zo normaal dat ik het niet storend vind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 19:23

Weet er inmiddels nog een...

Alle zinnen met het woord 'we' terwijl de zin wordt uitgesproken door 1 persoon en over die specifieke persoon gaat. Dus 'oe, een koekje, dat moeten we maar niet doen' of in de zorg: 'zullen we eens even onder de douche gaan?'

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 19:30

MAS schreef:Ik krijg de kriebels van als iemand iets voorstelt en dan er achter aanplakt 'de ja of de nee'. En ook van 'Dit moet overdwars'. Wat is overdwars!!!!!!!!!!!????
Over dwars is een normale uitdukking hoor. Het jongerenblaadje van Groen Links heet zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Susan wo 13 jun 2012 - 19:30

PinkCoelho schreef:Weet er inmiddels nog een...

Alle zinnen met het woord 'we' terwijl de zin wordt uitgesproken door 1 persoon en over die specifieke persoon gaat. Dus 'oe, een koekje, dat moeten we maar niet doen' of in de zorg: 'zullen we eens even onder de douche gaan?'

Of 'we' in een bepaalde bewering over een bepaalde groep mensen waar jij ook toe behoort, bijvoorbeeld vrouwen of Nederlanders, dan denk ik altijd: spreek lekker voor jezelf.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 19:35

Susan schreef:
M@niek schreef:Wat betekent nomnomnom dan?

Net zoiets als 'jam jam', dat iets lekker is.

Het is 'omnomnom', niet 'nomnomnom' en ik ben verslaafd aan dat woord. Het is zo kawaii!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Susan wo 13 jun 2012 - 19:47

Dijn82 schreef:
Susan schreef:
M@niek schreef:Wat betekent nomnomnom dan?

Net zoiets als 'jam jam', dat iets lekker is.

Het is 'omnomnom', niet 'nomnomnom' en ik ben verslaafd aan dat woord. Het is zo kawaii!

Ja, dat is al gezegd, maar ik vind omnomnom net zo stom als nomnomnom, dus dat maakt weinig uit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 19:48

Susan schreef:
PinkCoelho schreef:Weet er inmiddels nog een...

Alle zinnen met het woord 'we' terwijl de zin wordt uitgesproken door 1 persoon en over die specifieke persoon gaat. Dus 'oe, een koekje, dat moeten we maar niet doen' of in de zorg: 'zullen we eens even onder de douche gaan?'

Of 'we' in een bepaalde bewering over een bepaalde groep mensen waar jij ook toe behoort, bijvoorbeeld vrouwen of Nederlanders, dan denk ik altijd: spreek lekker voor jezelf.



Oe ja en dan met zo'n soort 'olijke knipoog' naar jou toe, zo van 'daar weten wij alles van'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 19:49

Bliss schreef:"Een drankje doen" zeg ik wel vaak trouwens Yes

Dat vind ik dan weer irritant. Wat ga je met dat drankje doen dan? :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 11 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 11 van 19 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 19  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum