Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderopvang stuurt mn ritme in de war

+7
teletascha
Stuiterbal
Slakje
SarahKey
Jezzie
moepie
Clapperdie
11 plaatsers

Ga naar beneden

Kinderopvang stuurt mn ritme in de war Empty Kinderopvang stuurt mn ritme in de war

Bericht  Clapperdie ma 11 jun 2012 - 5:09

Hi meiden,

Dit is de 2e week dat T.ies naar het kinderdagverblijf gaat. Omdat hij daar zoveel indrukken heeft slaapt hij erg veel. Omdat hij vooral in de middag veel slaapt krijgt hij zijn flesje van 15:00 uur pas om 16:00 uur, 16:30 en donderdag zelfs pas om 17:00 uur.

Wij zaten net in een ritme van 15:00 uur en daarna 18:00 uur en dan ging hij om 19:00 uur naar bed en dan nog een flesje rond 22:00 uur.

Hoe kan ik hier het beste mee om gaan? Kan ik aan de opvang vragen dat ze hem wakker maken rond 15:00 uur? Of zijn avondritme aanpassen? Of een keer 4 flessen geven ipv 5 als hij pas om 17:00 uur zijn flesje krijgt

Ik vind het niet erg dat hij langer dan 4 uur tussen flesjes laat zitten want als hij echt honger heeft dan hoor je hem wel maar nu zit ik 's avonds zo te klooien.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang stuurt mn ritme in de war Empty Re: Kinderopvang stuurt mn ritme in de war

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 5:10

Dat kan je gewoon vragen hoor, niks geks aan!
Wij hebben heel veel kindjes die op gezette tijden drinken.

Gast
Gast

Kinderopvang stuurt mn ritme in de war Empty Re: Kinderopvang stuurt mn ritme in de war

Bericht  moepie ma 11 jun 2012 - 5:13

Als dat voor jullie beter uit komt kan je dat gewoon vragen. Desnoods zeg je met een speling van een half uurtje.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Clapperdie ma 11 jun 2012 - 5:17

Ok, ga ik dat morgen even vragen.

Gelukkig is dat dus niet gek. Wil niet overkomen meteen als miepzeur haha
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Jezzie ma 11 jun 2012 - 5:20

Als daardoor het ritme in de war komt, zou ik gewoon vragen of ze hem wakker willen maken voor de fles.
Daar is niks geks aan.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 5:21

Lijkt me niet gek om aan te geven hoor, elk kind werkt op een ander schema/ritme, dus daar zullen ze zich echt wel aan houden smile

Gast
Gast

Bericht  SarahKey ma 11 jun 2012 - 6:58

Meestal houden ze zich juist aan het ritme van thuis. Dus ik zou het ook aangeven.

Op zich wel fijn dat hij daar zoveel slaapt. Siem slaapt helemaal niet op het kdv confused
En dan doodmoe zijn als papa hem komt halen waardoor hij stik saggerijnig is tijdens het koken/eten Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Slakje ma 11 jun 2012 - 7:00

SarahKey schreef:Meestal houden ze zich juist aan het ritme van thuis. Dus ik zou het ook aangeven.

Op zich wel fijn dat hij daar zoveel slaapt. Siem slaapt helemaal niet op het kdv confused
En dan doodmoe zijn als papa hem komt halen waardoor hij stik saggerijnig is tijdens het koken/eten Laughing
Wij hebben echt exact hetzelfde. Ofja, ze slaapt nog net een halfuurtje in de voormiddag en halfuurtje in de namiddag.

Zou de uren doorgeven waarop je graag hebt dat ze het flesje geven.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Stuiterbal ma 11 jun 2012 - 7:02

Ja hoor gewoon vragen. Ik vraag het standaard aan ouders hoe ze er tegen aan kijken als de kleine nog slaapt en hij/zij zou eigenlijk de fles moeten krijgen. De meeste ouders hebben toch graag dat hun kind dan de fles krijgt met meestal speling van max een half uur tot uur later/eerder.

Wel is het ook logisch dat zijn ritme nu even verstoord is. Het is een nieuwe situatie wat voor je kindje wennen is maar ook voor de leidsters. Komt vast snel weer een ritme in.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  teletascha ma 11 jun 2012 - 7:53

Als het echt een strak ritme is wat altijd werkt voor jullie, zou ik het aangeven.

Bij 3 maanden was het hiet echter nog niet zo strak, dus rond die tijd zou ik er zelf geen moeite mee hebben Nu zit ze wel echt aan vaste slaaptijden, en zou ik het wel echt vervelend vinden als bij de oppas iets anders gebeurt.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 7:59

Ik zou het idd vragen. Ons zoontje gaat naar de gastouder toe en daar heeft hij ook echt zijn schema van thuis.

Dat heeft hij ook echt nodig, anders is hij niet te genieten.

Gast
Gast

Bericht  Star007 ma 11 jun 2012 - 9:43

Ik heb vanaf het begin af aan altijd haar schema door gegeven op het kdv. Ik heb er ook bij vermeld dat ze best een halfuur van het schema af mogen wijken , als ze bijvoorbeeld net slaapt ofzo. Maar langer niet, omdat ik ons dagritme er anders niet goed in kan houden en het gewoon niet praktisch uitkomt met bijvoorbeeld de warme hap s' avonds. Toen ze pas net fruit en groente kreeg, hebben ze een aantal keer het fruit om 12.00 of 13.00 gegeven, terwijl ik wilde hebben dat ze het tussen haar eerste en 2e fles zou krijgen, en dit stond ook duidelijk in haar schriftje. Ik heb er toen wel wat van gezegd, want ik ben nog altijd de moeder die dat uitmaakt. Verder houden ze zich nu gewoon aan haar schema.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Susan ma 11 jun 2012 - 9:45

Ik ga er altijd vanuit dat als je het gewoon beleefd en vriendelijk vraagt, alles in principe bespreekbaar is. Waarom zou je met zoiets een zeur zijn?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  SparklingEyes ma 11 jun 2012 - 18:14

Ik heb dat ook aangegeven... Dus nee dat is niet raar..

Ik krijg juist van het kdv als hij rond 4u wakker wordt 's nachts... Zo van ' stop er een speen in en laat hem doorslapen' dat bepaal ik nog altijd zelf en ik laat hem komen wanneer hij komt. Maar zij vinden dat lastig, want dan zijn ze nog maar met weinig mensen las hij om 8u een fles moet. Ook is het 's middags een fles voor 16.30 en anders moet je het zelf doen, want dan hebben ze weer geen tijd ... : s

Ondanks dat ik het begrijp, kan ik er ook niks aan doen als hij zo vroeg wakker is..

Ik ben steed blijer dat hij naar een andere locatie gaat....
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  SarahKey ma 11 jun 2012 - 18:36

SparklingEyes schreef:Ik heb dat ook aangegeven... Dus nee dat is niet raar..

Ik krijg juist van het kdv als hij rond 4u wakker wordt 's nachts... Zo van ' stop er een speen in en laat hem doorslapen' dat bepaal ik nog altijd zelf en ik laat hem komen wanneer hij komt. Maar zij vinden dat lastig, want dan zijn ze nog maar met weinig mensen las hij om 8u een fles moet. Ook is het 's middags een fles voor 16.30 en anders moet je het zelf doen, want dan hebben ze weer geen tijd ... : s

Ondanks dat ik het begrijp, kan ik er ook niks aan doen als hij zo vroeg wakker is..

Ik ben steed blijer dat hij naar een andere locatie gaat....

Dit is eigenlijk overal wel zo. Je kunt niet meteen 3 man personeel 's ochtends om 7:15 laten beginnen anders kom je 's avonds in de knoei. Als er 1 leidster staat, kan zij niet én een fles geven én op andere kindjes letten én alle spulletjes klaarzetten voor die dag. Zelfde geld voor 's avonds, diegene die vroeg is begonnen is dan vrij en dan sta je soms ook alleen. En er moet wel worden opgeruimd, ouders te woord gestaan worden, schriftjes van de baby's moeten af zijn, nog een verschoonronde etc etc. Je hebt als leidster ook maar twee handen. Dus daar zou ik nooit over vallen hier en proberen de fles toch te rekken dat het beter uitkomt op het kdv.

Slaapt hij met een knuffel? Of kun je misschien wat later 's avonds de fles geven? Helpt een avondpapje? (denk even mee smile )
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  blondje1313 ma 11 jun 2012 - 22:35

Als zoiets eenmalig is dan lijkt me ook niet dat ze moeilijk zullen doen over een flesje om 8 uur, maar als het bijna standaard wordt is het wel een ander verhaal.
Als ze ook 's morgens vroeg en 's avonds een dubbele bezetting moeten draaien op een kdv om deze reden wordt het nog een heel stuk duurder!

Maar is het zo'n probleem om na een flesje van 4 uur ook om 7 uur nog te voeden? (Ik zou in elk geval ook niet gaan rekken met een speen en zelf ook de halve nacht wakker blijven terwijl je kindje gewoon honger heeft!)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: