Hoe houden jullie lichte kleding etc vlekvrij?
+15
Printje
Coco
Flip Fluitketel
PiP
Slakje
Bloempjuh23
Rose
Tiara
Floor
Annemie
Happydobby
Susan
Paper Crown
Sanne
Parisienne
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hoe houden jullie lichte kleding etc vlekvrij?
Ik word gek van de vlekken en vlekjes overal in lichte kleding, in de hydrofiele luiers, omslagdoeken, lakens etc.
Heb alles al iedere keer in de bleek staan (mijn huis ruikt als een zwembad, heb een soort bleek-obsessie geloof ik ), ossegalzeep, kookwas, niks haalt die rotte vlekken er helemaal uit.
Tijdens het strijken erger ik me dan rot, en sommige dingen gaan gewoon weer terug de wasmand in of belanden in de vuilnisbak omdat ik die vlekken eruit moet hebben.
Hoe doen jullie dat? Iemand de ultieme tip tegen poepvlekken, bananen vlekken, fruitvlekken, KDV vlekken van onbekende oorzaak en vele anderen?
Heb alles al iedere keer in de bleek staan (mijn huis ruikt als een zwembad, heb een soort bleek-obsessie geloof ik ), ossegalzeep, kookwas, niks haalt die rotte vlekken er helemaal uit.
Tijdens het strijken erger ik me dan rot, en sommige dingen gaan gewoon weer terug de wasmand in of belanden in de vuilnisbak omdat ik die vlekken eruit moet hebben.
Hoe doen jullie dat? Iemand de ultieme tip tegen poepvlekken, bananen vlekken, fruitvlekken, KDV vlekken van onbekende oorzaak en vele anderen?
Gast- Gast
Re: Hoe houden jullie lichte kleding etc vlekvrij?
Ik gebruikte voor poep in rompers/kleding altijd Dasty (gele fles, bij de Wibra te verkrijgen). Inspuiten op de vlekken, even laten intrekken en daarna de wasmachine in. Ik kreeg de meeste vlekken in babykleding hier wel mee uit.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Hier heb je natuurlijk helemaal niets aan, maar ik heb ooit een stuk zeep in Frankrijk gekocht waarmee je alle vlekken uit stoffen kunt halen. Ik krijg zelfs ingedroogde poepvlekken uit kleding, ook al heb ik het al meerdere keren gewassen op 60 graden. Maar ja... die zeep is nu bijna op, dus ik ga dit topic ook even volgen.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Was je het goed heet Stofzuiger? Ik gooi witte was altijd op minimaal 60 graden.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Die gele Dasty is inderdaad echt een wondermiddel, voor álles. Als er ergens vlekken in of op zitten en je weet echt niet meer hoe je ze ergens uit moet krijgen dan is het antwoord 99 van de 100 keer: met Dasty.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Geen idee, hier hetzelfde probleem, alleen ik heb nog niks gebleekt.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, hydrofiele luiers en soms zelfs de rompers gaan in de kookwas.2CKC2 schreef:Was je het goed heet Stofzuiger? Ik gooi witte was altijd op minimaal 60 graden.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Ja, hydrofiele luiers en soms zelfs de rompers gaan in de kookwas.2CKC2 schreef:Was je het goed heet Stofzuiger? Ik gooi witte was altijd op minimaal 60 graden.
Dasty is idd een wondermiddel. Als ik mijn oventje daarmee inspray blinkt ie als nieuw!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Evt Dasty bij hardnekkige vlekken maar bij elke wasbeurt een flinke schep VANISH.
Gast- Gast
Klopt helemaal! Ik heb echt alle baby-/poepvlekken uit kleding gekregen. Echt superspul, ook voor mijn eigen kleding gebruik ik het (en als ontvetter/schoonmaakmiddel voor de rest van mijn huis).Susan schreef:Die gele Dasty is inderdaad echt een wondermiddel, voor álles. Als er ergens vlekken in of op zitten en je weet echt niet meer hoe je ze ergens uit moet krijgen dan is het antwoord 99 van de 100 keer: met Dasty.
Het enige waar het niet bij werkt zijn die smerige koksbuizen van mijn vriend
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik zit met hetzelfde probleem. Rode sauzen krijg ik er met Dasty wel uit, poepvlekken ook, maar die vieze fruitvlekken en soms van roosvicee bijv, krijg ik er nooooooit meer uit. Hier heeft de oudste van de tweeling er een handje van om elke slok drinken er weer uit te laten lopen, dus je kunt wel nagaan wat er dan gebeurt...
Ik leg me er maar bij neer dat het kinderen zijn, het is jammer, maar ik ben er al wat makkelijker in geworden. Al baal ik soms wel even als het best dure kleding is, maar goed, ze moeten ook kunnen spelen enz.
Ik leg me er maar bij neer dat het kinderen zijn, het is jammer, maar ik ben er al wat makkelijker in geworden. Al baal ik soms wel even als het best dure kleding is, maar goed, ze moeten ook kunnen spelen enz.
Gast- Gast
IK heb nog nooit gehad dat Vlekken er niet uit gingen, ik doe het gewoon op 40 graden in de wasmachine met wasmiddel van de lidl. Ik was altijd pas in het weekend, dus als ik al eerder rompers vol met poep heb ofzo, dan doe ik die zolang in een emmer water tot ik ga wassen.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb al een hele berg kleding met vlekken die er niet uit zijn gegaan, allemaal vlekken van fruit of roosvice. Misschien toch maar eens vanisch gaan gebruiken bij de was van onze zoon, dat helpt bij onze eigen kleding goed en ik heb niet het idee dat onze zoon erg allergisch is voor wasmiddel dus toch maar proberen.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zoek ook naar de ideale oplossing. Slabbetjes en lichte kleding zien hier er niet meer uit, misschien toch eens dasty of vanish proberen.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Biotex kan je ook altijd nog proberen.
Ik heb een spray daarvan en tot nu toe heb ik 9 van de 10 dingen ermee uit kunnen krijgen! (half uurtje voordat ik ging wassen er flink op spuiten, eventueel 2x)
En lukte het niet dan doe ik het een nacht in de emmer met biotex poeder, dan kwam het er alsnog uit.
Ik heb een spray daarvan en tot nu toe heb ik 9 van de 10 dingen ermee uit kunnen krijgen! (half uurtje voordat ik ging wassen er flink op spuiten, eventueel 2x)
En lukte het niet dan doe ik het een nacht in de emmer met biotex poeder, dan kwam het er alsnog uit.
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Ik gebruik vaak groene zeep, flinke dot op de vlek en dan in de biotex en emmer van tupperware met deksel. Dan krijg je hetzelfde effect als in de wasmacine. Dan weken. Gaat tot nu toe goed.
Gast- Gast
Rose schreef:Biotex kan je ook altijd nog proberen.
Zo doe ik het ook. En als het er nog heel licht op zit in de zon leggen dan bleekt het er ook uit.
Bloempjuh23- Fluisteraar
- Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10
Ik gebruik altijd Shout. Meteen op de vlek, goed laten intrekken en dan de wasmachine in.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik gebruik meestal Vanish, heel soms kreeg ik vlekken niet uit rompers of spuugdoekjes, maar meestal wel!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ariel vlekverwijderaar en voor fruitvlekken melk en ingedroogde fruitvlekken karnemelk met citroensap gemengd. Eventjes een klein laagje op de vlek laten druppelen, laten weken en dan wassen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Slakje schreef:Ik gebruik altijd Shout. Meteen op de vlek, goed laten intrekken en dan de wasmachine in.
+1
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Annemie schreef:IK heb nog nooit gehad dat Vlekken er niet uit gingen, ik doe het gewoon op 40 graden in de wasmachine met wasmiddel van de lidl. Ik was altijd pas in het weekend, dus als ik al eerder rompers vol met poep heb ofzo, dan doe ik die zolang in een emmer water tot ik ga wassen.
Zo doen wij het ook, al was ik op woensdag nog een kleer extra sinds S er is.
Heb ik een romper met poep er aan, even in een emmer laten weken met Shout.
Daarna 'gewoon' wassen op 40- graden en alles is er tot nu toe uit gegaan.
Nu heb ik nog geen ervaringen met fruitvlekken nog.
Hier zal ik nooit bleek gebruiken, ik heb astma en word daar zo benauwd van Bah vies spul.
Iedereen heeft het hier altijd over Dasty, ik heb toen ook bij de Wibra Dasty vlekkenverwijderaar gekocht, maar ik lees ook dingen over de gele fles van Dasty.. maar dat is toch meer voor om je keuken enzo schoon te maken en vet te verwijderen? Ik heb die toen maar niet gekocht want ik dacht dat ik het vast verkeerd had gelezen, maar nu lees ik weer dat mensen de gele dasty gebruiken. Dus dat is die dan waar je ook de keuken enzo mee kan schoon maken??
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
studiebol schreef:Iedereen heeft het hier altijd over Dasty, ik heb toen ook bij de Wibra Dasty vlekkenverwijderaar gekocht, maar ik lees ook dingen over de gele fles van Dasty.. maar dat is toch meer voor om je keuken enzo schoon te maken en vet te verwijderen? Ik heb die toen maar niet gekocht want ik dacht dat ik het vast verkeerd had gelezen, maar nu lees ik weer dat mensen de gele dasty gebruiken. Dus dat is die dan waar je ook de keuken enzo mee kan schoon maken??
Klopt! Of de vlekkenverwijderaar goed werkt, geen idee, maar de gele dasty, de ontvetter, werkt echt heel goed!
Gewoon gelijk op de vlek spuiten, even inwrijven en gelijk in de was gooien. Het ruikt niet heel erg lekker, maar daar merk je niks meer van als het gewassen is.
En ook voor de keuken werkt het prima hoor Maar je moet inderdaad die gele fles hebben.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Houden jullie nog contact met jullie exen?
» Houden/hadden jullie er rekening...
» Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?
» Houden jullie rekening met de buren?
» Omdat jullie zo van poppen houden
» Houden/hadden jullie er rekening...
» Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?
» Houden jullie rekening met de buren?
» Omdat jullie zo van poppen houden
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: