Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe houden jullie lichte kleding etc vlekvrij?

+15
Printje
Coco
Flip Fluitketel
PiP
Slakje
Bloempjuh23
Rose
Tiara
Floor
Annemie
Happydobby
Susan
Paper Crown
Sanne
Parisienne
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe houden jullie lichte kleding etc vlekvrij? Empty Hoe houden jullie lichte kleding etc vlekvrij?

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 1:49

Ik word gek van de vlekken en vlekjes overal in lichte kleding, in de hydrofiele luiers, omslagdoeken, lakens etc.

Heb alles al iedere keer in de bleek staan (mijn huis ruikt als een zwembad, heb een soort bleek-obsessie geloof ik confused ), ossegalzeep, kookwas, niks haalt die rotte vlekken er helemaal uit.

Tijdens het strijken erger ik me dan rot, en sommige dingen gaan gewoon weer terug de wasmand in of belanden in de vuilnisbak omdat ik die vlekken eruit moet hebben.

Hoe doen jullie dat? Iemand de ultieme tip tegen poepvlekken, bananen vlekken, fruitvlekken, KDV vlekken van onbekende oorzaak en vele anderen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie lichte kleding etc vlekvrij? Empty Re: Hoe houden jullie lichte kleding etc vlekvrij?

Bericht  Parisienne ma 11 jun 2012 - 1:50

Ik gebruikte voor poep in rompers/kleding altijd Dasty (gele fles, bij de Wibra te verkrijgen). Inspuiten op de vlekken, even laten intrekken en daarna de wasmachine in. Ik kreeg de meeste vlekken in babykleding hier wel mee uit.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Hoe houden jullie lichte kleding etc vlekvrij? Empty Re: Hoe houden jullie lichte kleding etc vlekvrij?

Bericht  Sanne ma 11 jun 2012 - 1:51

Hier heb je natuurlijk helemaal niets aan, maar ik heb ooit een stuk zeep in Frankrijk gekocht waarmee je alle vlekken uit stoffen kunt halen. Ik krijg zelfs ingedroogde poepvlekken uit kleding, ook al heb ik het al meerdere keren gewassen op 60 graden. Maar ja... die zeep is nu bijna op, dus ik ga dit topic ook even volgen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Paper Crown ma 11 jun 2012 - 1:52

Was je het goed heet Stofzuiger? Ik gooi witte was altijd op minimaal 60 graden.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Susan ma 11 jun 2012 - 1:53

Die gele Dasty is inderdaad echt een wondermiddel, voor álles. Als er ergens vlekken in of op zitten en je weet echt niet meer hoe je ze ergens uit moet krijgen dan is het antwoord 99 van de 100 keer: met Dasty.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happydobby ma 11 jun 2012 - 1:53

Geen idee, hier hetzelfde probleem, alleen ik heb nog niks gebleekt.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 1:54

2CKC2 schreef:Was je het goed heet Stofzuiger? Ik gooi witte was altijd op minimaal 60 graden.
Ja, hydrofiele luiers en soms zelfs de rompers gaan in de kookwas.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown ma 11 jun 2012 - 1:55

Stofzuiger schreef:
2CKC2 schreef:Was je het goed heet Stofzuiger? Ik gooi witte was altijd op minimaal 60 graden.
Ja, hydrofiele luiers en soms zelfs de rompers gaan in de kookwas.

Dasty is idd een wondermiddel. Als ik mijn oventje daarmee inspray blinkt ie als nieuw!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 1:56

Evt Dasty bij hardnekkige vlekken maar bij elke wasbeurt een flinke schep VANISH.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne ma 11 jun 2012 - 1:57

Susan schreef:Die gele Dasty is inderdaad echt een wondermiddel, voor álles. Als er ergens vlekken in of op zitten en je weet echt niet meer hoe je ze ergens uit moet krijgen dan is het antwoord 99 van de 100 keer: met Dasty.
Klopt helemaal! Ik heb echt alle baby-/poepvlekken uit kleding gekregen. Echt superspul, ook voor mijn eigen kleding gebruik ik het (en als ontvetter/schoonmaakmiddel voor de rest van mijn huis).

Het enige waar het niet bij werkt zijn die smerige koksbuizen van mijn vriend Mad
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 2:00

Ik zit met hetzelfde probleem. Rode sauzen krijg ik er met Dasty wel uit, poepvlekken ook, maar die vieze fruitvlekken en soms van roosvicee bijv, krijg ik er nooooooit meer uit. Hier heeft de oudste van de tweeling er een handje van om elke slok drinken er weer uit te laten lopen, dus je kunt wel nagaan wat er dan gebeurt...

Ik leg me er maar bij neer dat het kinderen zijn, het is jammer, maar ik ben er al wat makkelijker in geworden. Al baal ik soms wel even als het best dure kleding is, maar goed, ze moeten ook kunnen spelen enz. Hoe houden jullie lichte kleding etc vlekvrij? 394967

Gast
Gast

Bericht  Annemie ma 11 jun 2012 - 2:03

IK heb nog nooit gehad dat Vlekken er niet uit gingen, ik doe het gewoon op 40 graden in de wasmachine met wasmiddel van de lidl. Ik was altijd pas in het weekend, dus als ik al eerder rompers vol met poep heb ofzo, dan doe ik die zolang in een emmer water tot ik ga wassen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Floor ma 11 jun 2012 - 2:07

Ik heb al een hele berg kleding met vlekken die er niet uit zijn gegaan, allemaal vlekken van fruit of roosvice. Misschien toch maar eens vanisch gaan gebruiken bij de was van onze zoon, dat helpt bij onze eigen kleding goed en ik heb niet het idee dat onze zoon erg allergisch is voor wasmiddel dus toch maar proberen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Tiara ma 11 jun 2012 - 2:15

Ik zoek ook naar de ideale oplossing. Slabbetjes en lichte kleding zien hier er niet meer uit, misschien toch eens dasty of vanish proberen.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Rose ma 11 jun 2012 - 2:21

Biotex kan je ook altijd nog proberen.
Ik heb een spray daarvan en tot nu toe heb ik 9 van de 10 dingen ermee uit kunnen krijgen! (half uurtje voordat ik ging wassen er flink op spuiten, eventueel 2x)
En lukte het niet dan doe ik het een nacht in de emmer met biotex poeder, dan kwam het er alsnog uit.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 2:26

Ik gebruik vaak groene zeep, flinke dot op de vlek en dan in de biotex en emmer van tupperware met deksel. Dan krijg je hetzelfde effect als in de wasmacine. Dan weken. Gaat tot nu toe goed.

Gast
Gast

Bericht  Bloempjuh23 ma 11 jun 2012 - 2:32

Rose schreef:Biotex kan je ook altijd nog proberen.
Ik heb een spray daarvan en tot nu toe heb ik 9 van de 10 dingen ermee uit kunnen krijgen! (half uurtje voordat ik ging wassen er flink op spuiten, eventueel 2x)
En lukte het niet dan doe ik het een nacht in de emmer met biotex poeder, dan kwam het er alsnog uit.

Zo doe ik het ook. En als het er nog heel licht op zit in de zon leggen dan bleekt het er ook uit.

Bloempjuh23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Slakje ma 11 jun 2012 - 3:33

Ik gebruik altijd Shout. Meteen op de vlek, goed laten intrekken en dan de wasmachine in.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  PiP ma 11 jun 2012 - 3:41

Ik gebruik meestal Vanish, heel soms kreeg ik vlekken niet uit rompers of spuugdoekjes, maar meestal wel!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Flip Fluitketel ma 11 jun 2012 - 3:48

Dasty!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Coco ma 11 jun 2012 - 10:32

Ariel vlekverwijderaar en voor fruitvlekken melk en ingedroogde fruitvlekken karnemelk met citroensap gemengd. Eventjes een klein laagje op de vlek laten druppelen, laten weken en dan wassen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Printje ma 11 jun 2012 - 10:35

Slakje schreef:Ik gebruik altijd Shout. Meteen op de vlek, goed laten intrekken en dan de wasmachine in.

+1
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  SarahKey ma 11 jun 2012 - 18:58

Annemie schreef:IK heb nog nooit gehad dat Vlekken er niet uit gingen, ik doe het gewoon op 40 graden in de wasmachine met wasmiddel van de lidl. Ik was altijd pas in het weekend, dus als ik al eerder rompers vol met poep heb ofzo, dan doe ik die zolang in een emmer water tot ik ga wassen.

Zo doen wij het ook, al was ik op woensdag nog een kleer extra sinds S er is.

Heb ik een romper met poep er aan, even in een emmer laten weken met Shout.
Daarna 'gewoon' wassen op 40- graden en alles is er tot nu toe uit gegaan.

Nu heb ik nog geen ervaringen met fruitvlekken nog.

Hier zal ik nooit bleek gebruiken, ik heb astma en word daar zo benauwd van pale Bah vies spul.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  studiebol ma 11 jun 2012 - 19:00

Iedereen heeft het hier altijd over Dasty, ik heb toen ook bij de Wibra Dasty vlekkenverwijderaar gekocht, maar ik lees ook dingen over de gele fles van Dasty.. maar dat is toch meer voor om je keuken enzo schoon te maken en vet te verwijderen? Ik heb die toen maar niet gekocht want ik dacht dat ik het vast verkeerd had gelezen, maar nu lees ik weer dat mensen de gele dasty gebruiken. Dus dat is die dan waar je ook de keuken enzo mee kan schoon maken??
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  TukTuk ma 11 jun 2012 - 19:02

studiebol schreef:Iedereen heeft het hier altijd over Dasty, ik heb toen ook bij de Wibra Dasty vlekkenverwijderaar gekocht, maar ik lees ook dingen over de gele fles van Dasty.. maar dat is toch meer voor om je keuken enzo schoon te maken en vet te verwijderen? Ik heb die toen maar niet gekocht want ik dacht dat ik het vast verkeerd had gelezen, maar nu lees ik weer dat mensen de gele dasty gebruiken. Dus dat is die dan waar je ook de keuken enzo mee kan schoon maken??

Klopt! Of de vlekkenverwijderaar goed werkt, geen idee, maar de gele dasty, de ontvetter, werkt echt heel goed!
Gewoon gelijk op de vlek spuiten, even inwrijven en gelijk in de was gooien. Het ruikt niet heel erg lekker, maar daar merk je niks meer van als het gewassen is.

En ook voor de keuken werkt het prima hoor Hoe houden jullie lichte kleding etc vlekvrij? 253468018 Maar je moet inderdaad die gele fles hebben.
Hoe houden jullie lichte kleding etc vlekvrij? Dasty_ontvetter_mijn_favoriete_schoonmaakmiddel_op_Grabbits
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: