Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente

+7
mickey
Bruintje Beer
PiP
Annemie
Lejow
M@niek
Kruidkoek
11 plaatsers

Ga naar beneden

Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente Empty Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente

Bericht  Kruidkoek zo 10 jun 2012 - 21:15

Dat vraag ik me af....

Mijn vriend en ik wonen in een buitengebied tussen 3 dorpen in maar vallen onder de gemeente van 1 dorp. Die heeft 1 grote verlsokundige praktijk maar die spreekt mij niet aan. Praktijk is heel groot, ik heb al meerdere keren gehoord dat je per consult vaak wisselende verloskundigen hebt, dus geen vaste en dat ze veel stagiaires laten doen en de verloskundige later ook nog even snel komt kijken. Dat lijkt me niks, ik wil het liefst 1 vaste verloskundige met wie je een (vertrouwens)band opbouwd. Natuurlijk snap ik dat het voor kan komen dat je een keer door een andere verloskundige gezien wordt omdat de "vaste" verloskundige bijvoorbeeld net naar een bevalling is op het moment dat ik een afspraak heb, maar bijna elke afspraak een andere verloskundige lijkt me wat te veel van het goede.

Nu zit er bij een dorp in de buurt een praktijk die mij/ons veel meer aanspreekt maar dat is dus niet onze gemeente. Weet iemand of dat kan en daar ervaring mee?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente Empty Re: Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente

Bericht  M@niek zo 10 jun 2012 - 21:21

als het in de buurt is het niet zo probleem.

Gewoon even de praktijk opbellen en vragen wat de max afstand mag zijn. ivm aanrijden bij de bevalling of spoedsituaties.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente Empty Re: Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente

Bericht  Lejow zo 10 jun 2012 - 21:23

Nee hoor hoeft niet. Ik woon in Rdam en zat bij een vk in Capelle. Zolang zij jouw postcode gebied maar behandelen is er niks aan de hand.

De kans op maar 1 verloskundige is wel kleiner. Het ligt er maar net aan wie die dag/avond/nacht dienst heeft. Zeker als ze de praktijk met meerdere draaien.
Ik had mijn afspraak meestal op maandagavond, en dus hetzelfde gezicht. Maar toen mijn bevalling begon zondagnacht, kwam er eentje die ik pas 1/2 x had gezien.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente Empty Re: Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente

Bericht  Annemie zo 10 jun 2012 - 21:31

Ik had ook altijd dezelfde verloskundige,maar bij de bevalling kwam er iemand die ik nog nooit had gezien of gesproken.. ze was ook van een andere praktijk.. volgens mij kun je wel ergens anders heen,maar idd moet de afstand natuurlijk niet te groot zijn,denk ik.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente Empty Re: Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente

Bericht  PiP zo 10 jun 2012 - 21:46

Volgens mij kan het wel.
Voor mij zou het te ver weg zijn, onze praktijk doet namelijk ook de 2 dichtsbijzijnde plaatsen in de gemeente.
Maar hier zitten ze met 5/6 verloskundigen. Je hebt idd vaak een andere, maar dat doen ze bewust zodat je tijdens je bevalling geen vreemde vk aan je bed hebt staan.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente Empty Re: Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente

Bericht  Bruintje Beer zo 10 jun 2012 - 21:49

PiP schreef:Volgens mij kan het wel.
Voor mij zou het te ver weg zijn, onze praktijk doet namelijk ook de 2 dichtsbijzijnde plaatsen in de gemeente.
Maar hier zitten ze met 5/6 verloskundigen. Je hebt idd vaak een andere, maar dat doen ze bewust zodat je tijdens je bevalling geen vreemde vk aan je bed hebt staan.
+1
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente Empty Re: Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente

Bericht  mickey zo 10 jun 2012 - 22:02

Ja hoor, dat kan best, mits de afstand inderdaad niet te ver is. Ik ben ook bij een vk in een andere gemeente geweest. Er zat er ook wel één in de eigen gemeente, maar de afstand was even ver. De vk waar ik uiteindelijk naar toe ben gegaan, was ook de vk van mijn zus 4 jaar geleden. Ik was toen wel eens meegeweest, en dat voelde goed toen. Vandaar dat ik voor die praktijk heb gekozen. Ze zitten met z'n 3en in de praktijk, had wel een voorkeur wie ik bij de bevalling wilde, maar uiteindelijk ben ik ingeleid in het ziekenhuis en zelfs keizersnede gehad, dus zeer vreemde gezichten Wink
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente Empty Re: Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente

Bericht  Susan zo 10 jun 2012 - 22:17

Het kan natuurlijk niet te ver zijn, je kunt niet verwachten dat verloskundigen enorme afstanden gaan afleggen om bij je te kunnen komen omdat jij geen verloskundige in de buurt wil. Dat is denk ik ook niet haalbaar, ook in verband met andere mensen waar ze naartoe moeten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente Empty Re: Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente

Bericht  _Mashimaro_ zo 10 jun 2012 - 22:21

Ik ben onder controle geweest bij een gynaecoloog, maar als ik naar een vk zou zijn gegaan was ik ook naar een andere gemeente gegaan. Die praktijk zit namelijk dichterbij dan de praktijk in mijn eigen gemeente. Komt ook bij dat ik geen goede verhalen heb gehoord over de praktijk in mijn eigen gemeente.

Dus het mag vast wel, maar houd inderdaad de afstand in de gaten.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente Empty Re: Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente

Bericht  Happydobby zo 10 jun 2012 - 23:55

@kruitkoek. Ik zat bij een praktijk met 4 verloskundigen, tijdens je zwangerschap zie je ze allemaal wel tijdens de controles. Zo leer je ze allemaal kennen. Het nadeel is wel dat als je met 1 geen klik heb het dus wel kan gebeuren dat ze wel je bevalling doet.

het lijkt mij dat 1 verloskundige nooit 24/7 kan werken en dat de kans groot is dat een vreemde je bevalling doet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente Empty Re: Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente

Bericht  Novalee ma 11 jun 2012 - 0:11

Ze wisselen elkaar juist expres af zodat je ze allemaal een keer gezien hebt en je geen vreemde voor je hebt staan tijdens de bevalling. Wat betreft een vertrouwensband met de VK, volgens mij stel je je er dan iets teveel van voor. Ik bedoel, je moet je natuurlijk op je gemak voelen bij je VK, maar veel verder dan het controleren van je bloeddruk, het voelen aan je buik en het luisteren naar het hartje gaan de controles niet. Tenminste bij mij niet. Van tevoren weet je niet wie je bevalling gaat leiden want je weet niet wanneer het gaat gebeuren en wie er dan dienst heeft. In "mijn" praktijk werken 3 verloskundigen en met ééntje had ik wat minder een klik, zij was meer zakelijk. En toevallig was zij degene die me 2x gestript heeft en mijn bevalling zou doen als ik thuis had mogen bevallen. Uiteindelijk ben ik in het ziekenhuis bevallen o.l.v. een verloskundige daar maar ik denk dat ik juist aan "mijn" verloskundige het meeste zou hebben gehad tijdens de bevalling juist omdat ze zo zakelijk was. Iets wat ik dus van tevoren anders had ingeschat. Een klik zegt dus ook niet altijd wat, want je kunt niet altijd inschatten aan wat voor type je tijdens de bevalling behoefte hebt.

Overigens beviel ik midden in de zomer en waren er van de VK-praktijk 2 van de 3 op vakantie. Aangezien ze niet in haar eentje 24/7 dienst kon hebben werd de VK ondersteunt door 2 VK van een andere praktijk. Dus zelfs als ik thuis was bevallen was de kans groot dat ik alsnog een vreemde aan m'n bed had gehad. En sowieso heb ik volgens mij vanaf 6cm ontsluiting tot N. op m'n buik gelegd werd m'n ogen dicht gehouden dus voor hetzelfde geld had Pipo de clown m'n bevalling begeleidt, dan had ik het niet doorgehad.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente Empty Re: Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente

Bericht  PiP ma 11 jun 2012 - 0:13

Happydobby schreef:@kruitkoek. Ik zat bij een praktijk met 4 verloskundigen, tijdens je zwangerschap zie je ze allemaal wel tijdens de controles. Zo leer je ze allemaal kennen. Het nadeel is wel dat als je met 1 geen klik heb het dus wel kan gebeuren dat ze wel je bevalling doet.
Maar als je 1 vk hebt en daar geen klik mee hebt, heb je een "groter probleem" , dan zit je daar ze hele zwangerschap mee opgezadeld.


het lijkt mij dat 1 verloskundige nooit 24/7 kan werken en dat de kans groot is dat een vreemde je bevalling doet.
Dat kan idd niet en er kunnen ook meerdere bevallingen tegelijk bezig zijn.


PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente Empty Re: Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum