Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gezonde snel klaar recepten

+5
Printje
Aziraphale
Zonnetje
Parisienne
Japie
9 plaatsers

Ga naar beneden

Gezonde snel klaar recepten Empty Gezonde snel klaar recepten

Bericht  Japie zo 16 jun 2013 - 22:22

Ik ben de laatste tijd een beetje inspiratieloos met het eten. Ik eet nog steeds veel gezonde dingen, maar het is vaak hetzelfde.
Hebben jullie tips voor lekkere gezonde gerechten waarvoor je ook niet uren in de keuken hoeft te staan?
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde snel klaar recepten Empty Re: Gezonde snel klaar recepten

Bericht  Gast zo 16 jun 2013 - 22:49

Ik moet vaak snel even iets eten en dan maak ik vaak dit:

Couscous in een grote schaal gooien, kokend water erbij gooien, paar minuten laten staan en dan is het goed, heb je geen omkijken naar. 

Een hele courgette in stukjes snijden en in een wok gooien, wat olijfolie erbij even laten bakken, later wat knoflook erbij, dan ansjovis (uit glas) in kleine stukjes erbij doen, wat rozijnen erbij, wat azijn en dan 10 minuten laten stoven (deksel op de pan, op laag vuur), deze prut gooi je dan op de couscous, nog wat citroen erover sprenkelen, eventueel verse munt en/of verse koriander erover en oja, ik doe ook vaak nog wat kruiden erdoor, couscous kruiden, of in ieder geval kruiden uit de Marokkaanse keuken (of het kruidenmengsel: ras-el-hanut = komijnzaad, korianderzaad, kurkuma, gember, kaneel, nootmuskaat en kardemom). 

Héél makkelijk, héél snel, héél gezond en héél lekker. Oja: ik dacht dat ik ansjovis niet lekker zou vinden, maar in combinatie met alle andere smaken vond ik het juist wél heel lekker, dus gewoon proberen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde snel klaar recepten Empty Re: Gezonde snel klaar recepten

Bericht  Parisienne ma 17 jun 2013 - 0:32

Mijn simpelste en snelste gerecht bij gebrek aan inspiratie en zin om te koken: 

Nodig: een zak roerbakmix champignon bij de AH, chilisaus, ketjap en wraps. 

Wok de groenten in een wokpan. Voeg wat chilisaus en ketjap toe. Warm de wraps op in de magnetron. Doe de groenten op de wraps en rol ze op.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde snel klaar recepten Empty Re: Gezonde snel klaar recepten

Bericht  Zonnetje ma 17 jun 2013 - 2:22

Ons simpele recept is wokken:
- blokjes kipfilet/zalm/rundvleesreepjes bakken
- wokgroenten uit de diepvries erbij of groenten die je nog in de koelkast hebt liggen: ui, champignons, paprika, prei, courgette, tauge, vanalles kan
- een woksausje, bijvoorbeeld zoete sojasaus of teriyaki saus
- in een andere pan woknoodles koken
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde snel klaar recepten Empty Re: Gezonde snel klaar recepten

Bericht  Japie ma 17 jun 2013 - 7:50

Couscous en wokken doe ik regelmatig ja. Snel klaar en ook erg lekker! Wraps eet ik eigenlijk nooit. Ga ik dat maar eens proberen van de week.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde snel klaar recepten Empty Re: Gezonde snel klaar recepten

Bericht  Aziraphale ma 17 jun 2013 - 8:13

Gewokte spruitjes! Groene appel in stukjes, even marineren in citroensap en water. Olijfolie in een pan, knoflook erin, utgelekte appelstukjes erbij, scheut agavesiroop of honing erbij, even wokken. Daarna spruitjes (ik gebruik diepvries) in plakjes snijden, 2 minuten wokken, appeltjes erbij, gewelde rozijnen erin en geroosterde pijnboompitten. Zeezout erover en klaar! Erg lekker smile

Of zelf soep maken, als je een staafmixer hebt. Erg makkelijk, gezond en snel. Vanavond hadden we broccolisoep die binnen 10 minuten klaar was.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde snel klaar recepten Empty Re: Gezonde snel klaar recepten

Bericht  Printje ma 17 jun 2013 - 8:18

Friet halen:bounce:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde snel klaar recepten Empty Re: Gezonde snel klaar recepten

Bericht  Japie ma 17 jun 2013 - 8:32

Dat van de spruitjes is ook een goede tip! Ik maak overal soep van, bloemkool, linzen, paprika, wortel, broccoli, sla. Ben dol op soep en eet dat ook veel. Probeer steeds iets nieuws uit Laughing
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde snel klaar recepten Empty Re: Gezonde snel klaar recepten

Bericht  Japie ma 17 jun 2013 - 8:33

Printje schreef:Friet halen:bounce:

I love you friet, maar als ik dat vaak ga eten, zit de 11 kilo die ik afgevallen ben er zo weer aan!
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde snel klaar recepten Empty Re: Gezonde snel klaar recepten

Bericht  Bisq ma 17 jun 2013 - 9:24

Dit recept van de AH is nu een van mijn favorieten.

Ingrediënten

  • 1 komkommer
  • 2 uien
  • 3 tenen knoflook
  • 6 eetlepels olijfolie
  • 2 theelepels sambal manis
  • 2 visbouillontabletten
  • 1 Frans stokbrood
  • 300 g soepgroente, fijn
  • 1 blikje rode zalm (213 g)


Oven voorverwarmen op 220 °C. Komkommer schillen en in heel kleine stukjes snijden. Uien en knoflook pellen en fijnsnijden. 3 el olie in diepe pan verhitten en hierin ui met komkommer 3 min. bakken. Knoflook toevoegen en 1 min. meebakken. Sambal, bouillontabletten en 3/4 l water toevoegen. Al roerend aan de kook brengen en 10 min. koken. Ondertussen stokbrood in lengte open-, maar niet doorsnijden, aan binnenkant met 3 el olie besprenkelen. In hete oven 5 min. afbakken. Soep met staafmixer pureren en weer aan de kook brengen. Soepgroenten toevoegen en 2 min. meekoken. Zalm laten uitlekken en in stukjes verdelen. Brood in de lengte opensnijden en in 12 sneetjes verdelen. Zalm over 4 grote kommen of soepborden verdelen en hete soep erover scheppen. Stokbrood erbij geven
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde snel klaar recepten Empty Re: Gezonde snel klaar recepten

Bericht  Cow di 18 jun 2013 - 0:03

Noedels met (knoflook)WOK garnalen en peultjes.

Water koken, van het vuur halen en de noedels 4min laten weken
Garnalen wokken
Peultjes even mee wokken
Noedels afgieten en beetje ketjap erdoor 

Alles door elkaar husselen en eten maar!
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde snel klaar recepten Empty Re: Gezonde snel klaar recepten

Bericht  litllejoy di 18 jun 2013 - 0:19

Runderreepjes bakken met (heel even gekookte broccoli), champignons, knoflook, scheutje sojasaus (of ketjap) en sesamzaad. Lekker bij rijst/ noodles/ mie.

Kipfiletblokjes bakken met courgette en paprika in chilli saus. Lekker bij rijst/ noodles/ mie.

Pasta koken (bijvoorbeeld penne of macaroni). In een andere pan stukjes salami bakken. Hierna uitje erbij fruiten, verse spinazie en cherrytomaatjes toevoegen. Op het laatst wat creme fraiche erbij en even door laten koken.

Kipfiletblokjes bakken. Hierna prei toevoegen even meebakken. Hierna een theelepel komijn en een blik gepelde tomaten toevoegen en 10 minuten laten stomen (tomaten wel even kapot maken). Als laatst een blikje zwarte bonen en een blikje mais toevoegen. Even doorwarmen en klaar is kees. Lekker met tacoschelpen of wraps.

Zalmmoot grillen in de oven met wat peper en zout. In een pan rode curry bakken. Als het lekker gaat ruiken kokosmelk toevoegen en goed door roeren. Hierna sperziebonen en een rood pepertje toevoegen en even door laten koken tot de sperziebonen gaar zijn. Zalm op het bord en de curry met sperziebonen en pepertje eroverheen schenken. Lekker met rijst.

Aardappelblokjes en kipfiletblokjes even aanbakken. In een andere pan groene curry aanbakken tot het lekker ruikt en dan de kokosmelk erbij. Als dit goed is kun je de curry in de pan met de aardappel en kipfilet schenken. Nog wat courgette er door heen roeren en lekker even laten stomen. Lekker met rijst.

Spaghetti koken. In een andere pan wat knoflook en een rood pepertje aanbakken. Hierna de garnalen erbij tot ze goed zijn.Voeg wat mascarpone toe en verse fijngehakte basilicum en blus het af met de sap van een halve citroen. Snijd de gedroogde tomaatjes in stukjes en voeg deze toe. Lekker met wat parmezaanse kaas.

Kipfilet vullen met mozzarella, zongedroogde tomaatjes en vers gesneden bassilicum en ingesmeerd met pesto uit de oven. Lekker met iets van aardappel en een salade.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde snel klaar recepten Empty Re: Gezonde snel klaar recepten

Bericht  Japie wo 19 jun 2013 - 9:19

Bedankt voor jullie tips. Staan weer genoeg dingen tussen op even uit te proberen smile
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde snel klaar recepten Empty Re: Gezonde snel klaar recepten

Bericht  Sissi wo 19 jun 2013 - 10:58

Als ik geen zin heb om lang in de keuken te staan, maak ik vaak deze soep:

- prei in ringen snijden, samen met een zak Italiaanse groentemix even aanbakken
- 1 zakje fajitamix en 150 ml toevoegen en even verwarmen
- Hierna 1 liter tomatensoep eraan toevoegen. Ik gebruik meestal zo'n pot heldere tomatensoep van Honig en voeg er
  nog zo'n 3 potten water aan toe.
- Zodra de soep kookt, er nog een blikje kidneybonen aan toevoegen en je hebt een lekkere pittige Mexicaanse 
  tomatensoep Very Happy

Of ik maak macaroni met bamimix, champignons, paprika en smac (maar volgens mij schijnt dit een culinaire zonde te zijn;) dus gehakt of ander vlees kan ook) aan toe.
Sissi
Sissi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 230
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde snel klaar recepten Empty Re: Gezonde snel klaar recepten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum