Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pakje sigaretten 40 tot 50 cent duurder

+17
loura
Blond
Caresses
Lynn_
smooch
Pannetoet
Caroow
Jeanette
Alias
jena
Toet
Zora
Bliss
VeryCherry
Makamba
Rovine
Rapunzel
21 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Pakje sigaretten 40 tot 50 cent duurder - Pagina 3 Empty Re: Pakje sigaretten 40 tot 50 cent duurder

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 3:27

Guattari schreef:
Storm schreef:
Guattari schreef:
Caroow schreef:Ik rook gelukkig maar heel weinig, dus heb er niet zo veel last van.. Maar als ik elke dag een pakje zou roken zou ik wel serieus overwegen om te stoppen.

Omdat het je dan maximaal 3,50 euro per week meer kost? Wow, ik zou willen dat een verslaving zo simpel werkt.
Tsja, het kan je wel extra motiveren om te stoppen natuurlijk.

Hmm, het lijkt me eerder dat iemand hooguit kan stoppen uit een soort van motivatie uit jezelf (geld staat daar meestal los van) en dus niet vanwege externe factoren zoals een te verwaarlozen prijsstijging.

Ben ik het deels mee eens een deels niet mee eens.
Ik ben gestopt, omdat ik iedere week voor 30 euro, soms meer, weg rookte. Ik vind dat een hoop geld voor iets wat niet eens smaakt. Ik rookte wel 28 sigaretten per dag waarvan er maar 3 smaakten.
Ik ben, 1, puur voor mijn eigen gezondheid gestopt
en 2, ik ben gestopt omdat het heel wat geld kost en nu kan ik er wat anders leuks voor kopen. ben er nu trouwens voor iets aan het sparen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakje sigaretten 40 tot 50 cent duurder - Pagina 3 Empty Re: Pakje sigaretten 40 tot 50 cent duurder

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 3:29

Dat bedoel i, plumke. Mensen die stoppen met roken doen dat doorgaans omdat ze gezonder willen leven en het is dan mooi meegenomen dat ze geld uitsparen per week en aan andere dingen kunnen besteden.

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ vr 21 jan 2011 - 4:09

Guattari schreef:Dat bedoel i, plumke. Mensen die stoppen met roken doen dat doorgaans omdat ze gezonder willen leven en het is dan mooi meegenomen dat ze geld uitsparen per week en aan andere dingen kunnen besteden.

Geld is in veruit de meeste gevallen niet dé motivatie om te stoppen maar het kan wel extra motiveren.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Caresses vr 21 jan 2011 - 23:23

Zo dat is veel geld! Ik ben blij dat ik niet rook.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Blond vr 21 jan 2011 - 23:34

Ik heb met O&N voor het eerst in mn leven een sigaret gerookt. Vond het bijzonder smerig en denk ook niet dat ik ooit begin.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  loura vr 21 jan 2011 - 23:46

Ik dacht meteen toen ik het las... Goedzo! Hoe duurder hoe eerder mensen weer overwegen om te stoppen.

Ik was laatst sinds lange tijd weer eens in een cafe te vinden en iedereen zat gewoon weer te roken binnen :s ik snap dat niet hoor! Dit kan volgens mij alleen in Nederland gebeuren.. Rookverbod?? Schijt eraan lekker met zn allen doorgaan
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Sweety vr 21 jan 2011 - 23:53

Ik ben nu bijna 6 jaar gestopt met roken. Daarvoor kocht ik elke dag een pakje Caballero van 30 sigaretten en het pakje koste toen 5.50
Zal nu wel tegen de 7 kosten denk ik. Soms kocht ik ook een pak shag ( zware brandaris ) en daar deed ik bijna een week mee! Dat scheelde nog wel een hoop.
Ik ben gestopt omdat ik dat wilde. Had weleens eerder een pogingen gedaan maar dat lukte me niet. Uiteindelijk wel gelukt en ik ben er nog steeds blij mee.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  BJA vr 21 jan 2011 - 23:59

Yes, ik heb wat dat betreft mazzel.
Ben op 3 Januari gestopt, omdat ik er klaar mee was.

Uiteraard gaat de prijs geleidelijk omhoog, omdat mensen dan minder snel stoppen en de tabaksindustrie ook nog inkomsten heeft.
Maar € 0,50 is best een forse stijging vergeleken met andere jaren.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 0:43

Guattari schreef:Dat bedoel i, plumke. Mensen die stoppen met roken doen dat doorgaans omdat ze gezonder willen leven en het is dan mooi meegenomen dat ze geld uitsparen per week en aan andere dingen kunnen besteden.
Maar daarom zei ik ook: het kan je extra motiveren om te stoppen, het is dus vaak niet de hoofdreden.

Gast
Gast

Bericht  silly-one za 22 jan 2011 - 0:50

Aan de ene kant vind ik het goed dat de prijs omhoog gaat, maar het is vooral de accijns die het weer duurder maken.

Voor de jeugd is het nu minder aantrekkelijk omdat het vrij prijzig wordt, maar wat als straks al die mensen die nu roken stoppen. Voor de gezondheid top, graag zelf want het is voor jezelf beter. Toch moet de staatskas gevuld worden en dan gaan we wel weer op andere producten de accijns verhogen en dan gaat iedereen daar weer over mopperen.

Ergens zal er geld vandaan moeten komen voor de staatskas, maar waar gaan ze het halen is mij vraag dan?
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 1:43

Ik vind: "mensen moeten blijven roken want de staatskas moet gevuld zijn" eigenlijk een heel raar argument.

Gast
Gast

Bericht  Diesel za 22 jan 2011 - 4:00

Ik heb het nog meegemaakt dat een pakje nog geen 5 gulden kostte. Ik rook niet meer gelukkig, en hoop alleen maar dat mensen in mijn omgeving de ernst er wel van inzien, en ook gaan stoppen. Als je een pakje per dag rookt, dan loopt dat aardig in de kosten.
Diesel
Diesel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 18
Punten : 20
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: