Pakje sigaretten 40 tot 50 cent duurder
+17
loura
Blond
Caresses
Lynn_
smooch
Pannetoet
Caroow
Jeanette
Alias
jena
Toet
Zora
Bliss
VeryCherry
Makamba
Rovine
Rapunzel
21 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pakje sigaretten 40 tot 50 cent duurder
BERGEN OP ZOOM - Een pakje sigaretten wordt met ingang van 1 maart 40 tot 50 cent per pakje duurder. Dat heeft marktleider Philip Morris, maker van onder andere Marlboro, donderdag gezegd.
Een pakje Marlboro kost voortaan 5,20 in plaats van de huidige 4,80 euro voor 19 sigaretten. Pakjes L&M, Philip Morris en Chesterfield gaan alle drie 50 cent in prijs omhoog. Een pakje Philip Morris kost voortaan 5,30 in plaats van 4,80 euro.
Gauloise, van fabrikant Imperial Tobacco, gaat net als Marlboro 5,20 euro kosten. De shag van Imperial Tobacco blijft gelijk in prijs, maar wordt weer 2,5 gram lichter.
Een pakje Drumshag kost nu 5,50 euro voor 42,5 gram, vanaf 1 maart kost een pakje van 40 gram 5,50 euro. JT International, van Camel, Winston en Benson & Hedges en BAT, van onder meer Lucky Strike, zijn er nog niet aan uit wat hun nieuwe prijzen worden.
Accijns omhoog
Op Prinsjesdag maakte het demissionaire kabinet bekend dat de accijns op sigaretten omhoog zou gaan. Volgens een woordvoerder van Philip Morris drijft de accijns de prijs met 27 cent op en komt daar 13 cent voor de commercie bij.
''Van de totale commerciële verhoging blijft nog geen derde over voor de handel'', stelde een woordvoerder van brancheorganisatie NSO.
Eind 2008 werd een pakje sigaretten ook in één klap 50 cent duurder. Dat leidde volgens de branche destijds tot een verschuiving in het koopgedrag; verschillende fabrikanten hebben inmiddels ook goedkopere sigaretten op de markt gebracht.
© ANP
Pff, persoonlijk snap ik niet dat er nog mensen zijn die gaan roken. Ik rook gelukkig niet, maar hoe zit dat met de mensen die wel roken? Gaan ze echt € 5,50 uitgeven voor een pakje? Het ligt er ook aan hoe veel je rookt natuurlijk, maar als je ongeveer een pakje per dag rookt kost het al snel € 38,50 per week. En dat is € 154,00 per maand!
Rapunzel- Prater
- Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Pakje sigaretten 40 tot 50 cent duurder
Mijn zusje betaald al 6 euro per pakje, echt abnormaal veel.
Gast- Gast
Aah nee he niet nog duurder :9 Hoop nu dat hierdoor mijn vriend eens stopt. Zo zonde van het geld waar we al zuinig mee moeten doen
Gast- Gast
Het is nou eenmaal een dure hobby en ik denk niet dat 50 cent veel mensen over zal halen om te stoppen. Sommigen geven nu eenmaal liever het geld uit dan het beangstigende idee nooit meer te roken.
Ik rook ook niet, wel een aantal jaar gedaan.
Ik rook ook niet, wel een aantal jaar gedaan.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Theedoosje schreef:Aah nee he niet nog duurder :9 Hoop nu dat hierdoor mijn vriend eens stopt. Zo zonde van het geld waar we al zuinig mee moeten doen
Ja precies! Mijn vriend rookt sjag, dat wordt niet verhoogd, maar is nog duur! Ik zeg al jaren lang dat hij moet stoppen, maar hij luistert toch niet
Rapunzel- Prater
Ik ben blij dat ik niet rook maar als ik wel zou roken zou ik me hier toch denk ik niet door tegen laten houden. Die kosten zitten er toch al in en dan maakt die 50 cent extra niet zo heel veel verschil.
Gast- Gast
L1nda schreef:Theedoosje schreef:Aah nee he niet nog duurder :9 Hoop nu dat hierdoor mijn vriend eens stopt. Zo zonde van het geld waar we al zuinig mee moeten doen
Ja precies! Mijn vriend rookt sjag, dat wordt niet verhoogd, maar is nog duur! Ik zeg al jaren lang dat hij moet stoppen, maar hij luistert toch niet
Wat ik lees is dat ze bij Lucky Strike er nog niet over uit zijn, maar houd mijn hart vast. Ja hier ook al jaren zeg ik dat zo af en toe maar nee.
Hij zei laatst dat hij misschien wilde gaan stoppen binnenkort. Maar ben bang dat dat niet gaat gebeuren
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:Ik ben blij dat ik niet rook maar als ik wel zou roken zou ik me hier toch denk ik niet door tegen laten houden. Die kosten zitten er toch al in en dan maakt die 50 cent extra niet zo heel veel verschil.
Ik vraag me af waar de grens dan ligt... Stel dat een pakje € 10,00 zou gaan kosten. Ik ken trouwens mensen die blowen (dat is nog veel duurder) en die maakt het ook niet uit dat het zo duur is. Dus ik denk dat er niet echt een grens is als je verslaafd bent.
Rapunzel- Prater
Theedoosje schreef:L1nda schreef:Theedoosje schreef:Aah nee he niet nog duurder :9 Hoop nu dat hierdoor mijn vriend eens stopt. Zo zonde van het geld waar we al zuinig mee moeten doen
Wat ik lees is dat ze bij Lucky Strike er nog niet over uit zijn, maar houd mijn hart vast. Ja hier ook al jaren zeg ik dat zo af en toe maar nee.
Hij zei laatst dat hij misschien wilde gaan stoppen binnenkort. Maar ben bang dat dat niet gaat gebeuren
Oja binnenkort.. die heb ik ook al zo vaak gehoord! Hij moet het denk ik toch echt zelf willen en als dat niet gebeurt zal hij ook niet stoppen.
Rapunzel- Prater
L1nda > ja balen vind ik dat. Nou hier net over gehad nog omdat ik dit artikel las voor hem. Hij zegt weer binnenkort te gaan stoppen. Ik zei al dat hij dan van dat gezeik af is van mij van de troep en zo whaha Nou we wachten wel af. En als hij stopt mag het in de krant
Gast- Gast
L1nda schreef:Zusje van Bert schreef:Ik ben blij dat ik niet rook maar als ik wel zou roken zou ik me hier toch denk ik niet door tegen laten houden. Die kosten zitten er toch al in en dan maakt die 50 cent extra niet zo heel veel verschil.
Ik vraag me af waar de grens dan ligt... Stel dat een pakje € 10,00 zou gaan kosten. Ik ken trouwens mensen die blowen (dat is nog veel duurder) en die maakt het ook niet uit dat het zo duur is. Dus ik denk dat er niet echt een grens is als je verslaafd bent.
Als ze het bedrag ineens naar 10 euro zouden verhogen is het verschil zo groot dat denk ik meer mensen zouden stoppen. Ik vraag me dan alleen af in hoeverre je dan niet sigarettensmokkel aanwakkert en dat soort praktijken. Punt is, het gaat steeds een beetje omhoog. Die tien euro zal het vast ooit gaan kosten maar tegen die tijd zijn de salarissen ook hoger. Het gaat allemaal heel geleidelijk zeg maar. In 1980 kostte een pakje sigaretten van 25 stuks 3 gulden maar dat was die prijsstandaard in die tijd. Dus de vraag 'waar ligt je grens?' gaat niet echt op als je het mij vraagt.
Gast- Gast
L1nda schreef:Theedoosje schreef:Aah nee he niet nog duurder :9 Hoop nu dat hierdoor mijn vriend eens stopt. Zo zonde van het geld waar we al zuinig mee moeten doen
Ik dacht net op de radio te horen dat ze die ook verhogen, althans, overwegen er minder in te doen.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik rook zelf niet maar door die 50 cent zou ik niet ineens gaan stoppen met roken. Al vind ik sigaretten nu ook al behoorlijk duur.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
De prijs van shag wordt niet verhoogd, maar ze doen, heel slim, minder gram in een pakje
Ik stop ook niet met roken, ik betaal nu €5,80 voor een pakje.
Ik stop ook niet met roken, ik betaal nu €5,80 voor een pakje.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Ja, mensen blijven dat gewoon betalen voor hun sigaretten. Dat is nu eenmaal verslaving. mensen betalen ook 50 euro voor een gram coke.
Geld is geen bezwaar bij het in stand houden van je verslaving.
Geld is geen bezwaar bij het in stand houden van je verslaving.
Gast- Gast
Ow, wat heb ik een geluk. Althans, ik hoop dat ik geluk heb. Want de bedoeling is om 1 maart 2011 definitief te stoppen met roken. Dit doe ik met behulp van een coach en medicatie, dus ik hoop dat ik echt dan nooit meer een pakje hoef te kopen.
Gast- Gast
Poeh ik ben echt blij dat ik niet meer rook! Héél af en toe, eens in de paar maanden ofzo, koop ik nog eens een pakje en dan schrik ik echt van de prijs. Toen ik begon met roken, betaalde ik nog f 6,65 voor een pakje ofzo...
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Voor mij is het geen reden om te stoppen. Wel om me te beseffen hoe belachelijk duur het is, en hoe groot het verschil is met toen ik voor het eerst een pakje sigaretten kocht. Ik zeg nu dat ik dan wel ga minderen, zal ik wel proberen, maar uiteindelijk zal dat ook wel loslopen...
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Ja maar dan heeft ze denk ik van die enorme pakken waar bijna 30 sigaretten in zitten zeker?Auxo schreef:Mijn zusje betaald al 6 euro per pakje, echt abnormaal veel.
Ik koop zelf de L&M van € 6,00 maar daar zitten geloof ik 28 of 29 sigaretten in. Ik doe ongeveer vijf dagen met zo'n pakje.
Gast- Gast
De goeie ouwe tijd dat ik nog 5euro voor een pakje van 30 gauloises betaalde is wel voorbij..
Toen ik begon met roken zaten er nog 20 sigaretten in een pakje marlboro en was het €3,70
Toen ik begon met roken zaten er nog 20 sigaretten in een pakje marlboro en was het €3,70
Gast- Gast
Toen ik begon met roken was een pakje 5 gulden voor 20 sigaretten. Dat waren pas tijden.
Gast- Gast
Hahahaa, toen was ik nog heel jong.. Ik woonde vroeger recht achter de BP en dan ging ik op zondagochtend met een 5 guldenmunt als klein meisje shag met vloei halen voor m`n vader.. Dat kon toen nog voor 5 gulden inderdaad, whaha..ABE schreef:Toen ik begon met roken was een pakje 5 gulden. Dat waren pas tijden.
Gast- Gast
Stelletje ouwe wijven, het is toch logisch dat dingen duurder worden of denken jullie dat sigaretten een uitzondering zijn?
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Hahahaa, toen was ik nog heel jong.. Ik woonde vroeger recht achter de BP en dan ging ik op zondagochtend met een 5 guldenmunt als klein meisje shag met vloei halen voor m`n vader.. Dat kon toen nog voor 5 gulden inderdaad, whaha..ABE schreef:Toen ik begon met roken was een pakje 5 gulden. Dat waren pas tijden.
Nou, wil jouw inbreng zeggen dat ik al bejaard ben? Nee, grapje. Toen mijn ouders hun 12.5 jarig huwelijk vierden, volgens mij was ik toen 11 jaar, stonden er nog glaasjes met sigaretten elke tafel voor de rokers. En zelfs nog in een restaurant als je ging eten... Toen rookte ik nog niet, maar als ik nu weet wat een sigaret kost, dan had ik toen al die glaasjes leeggeroofd.
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:Stelletje ouwe wijven, het is toch logisch dat dingen duurder worden of denken jullie dat sigaretten een uitzondering zijn?
Vroeger kocht ik inderdaad ook een blikje fris op het station voor 1,50 gulden.
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Enge plaatjes op pakjes sigaretten.. Dat helpt toch niet?
» Tip: Friso potjes bij Dirx 39 cent
» Ben ik heel gek om 8o cent per kerstkaartje uit te geven?
» Hoeveel cent gaat er op een standaardenvelop in december?
» Boodschappen duurder?
» Tip: Friso potjes bij Dirx 39 cent
» Ben ik heel gek om 8o cent per kerstkaartje uit te geven?
» Hoeveel cent gaat er op een standaardenvelop in december?
» Boodschappen duurder?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: