Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pakje sigaretten 40 tot 50 cent duurder

+17
loura
Blond
Caresses
Lynn_
smooch
Pannetoet
Caroow
Jeanette
Alias
jena
Toet
Zora
Bliss
VeryCherry
Makamba
Rovine
Rapunzel
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Pakje sigaretten 40 tot 50 cent duurder - Pagina 2 Empty Re: Pakje sigaretten 40 tot 50 cent duurder

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 10:23

ABE schreef:
Zusje van Bert schreef:Stelletje ouwe wijven, het is toch logisch dat dingen duurder worden of denken jullie dat sigaretten een uitzondering zijn? :P

Vroeger kocht ik inderdaad ook een blikje fris op het station voor 1,50 gulden.

Ik denk echt NOOIT meer in guldens, zie jou heel vaak vergelijken nog haha!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Pakje sigaretten 40 tot 50 cent duurder - Pagina 2 Empty Re: Pakje sigaretten 40 tot 50 cent duurder

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 10:24

ABE schreef:
_Donnaa schreef:
ABE schreef:Toen ik begon met roken was een pakje 5 gulden. Dat waren pas tijden. nerd
Hahahaa, toen was ik nog heel jong.. Ik woonde vroeger recht achter de BP en dan ging ik op zondagochtend met een 5 guldenmunt als klein meisje shag met vloei halen voor m`n vader.. Dat kon toen nog voor 5 gulden inderdaad, whaha..

Nou, wil jouw inbreng zeggen dat ik al bejaard ben? :P Nee, grapje. Toen mijn ouders hun 12.5 jarig huwelijk vierden, volgens mij was ik toen 11 jaar, stonden er nog glaasjes met sigaretten elke tafel voor de rokers. En zelfs nog in een restaurant als je ging eten... Toen rookte ik nog niet, maar als ik nu weet wat een sigaret kost, dan had ik toen al die glaasjes leeggeroofd. :P
Hahaha, nee.. Ik was toen 9 of 10 denk ik.. Niet veel later kreeg ik het niet meer mee, toen kwam die regel van 16 jaar..

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 10:25

Isabella schreef:
ABE schreef:
Zusje van Bert schreef:Stelletje ouwe wijven, het is toch logisch dat dingen duurder worden of denken jullie dat sigaretten een uitzondering zijn? :P

Ik kan alleen janken als ik m`n broer hoor zeggen 'Toen ik zo oud was als jij, kocht ik 2 Diesel broeken voor 180 gulden'.. Nu haal je 1 voor 130 euro.. Aarghgghh, haha.. angel

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 10:25

Isabella schreef:
ABE schreef:

Ik vind de Euro ook nog steeds niet leuk. Sad

Soms zie ik een kind naar zijn moeder rennen in de snoepwinkel en dan zegt het kind tegen moeders:"Mag ik deze. Want hij kost maar 1 euro". En dan denk ik, Embarassed, VROEGER was dat maar 1 Gulden. Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 10:26

Hoezo niet leuk dan? In guldens zou het ook stukken duurder zijn geweest nu allemaal?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 10:28

Ik ben eigenlijk wel blij dat ik gestopt ben, ben er nu bijna 3 weken vanaf.
Ik rookte voor 6 euro per dag weg, 28 sigaretten per dag. En ik genoot maar van 3 sigaretten per dag. Die reclame met die man, is wel op mij van toepassing. De overige 25 sigaretten rookte ik puur uit verveling.

Als ik niet gestopt was, maakte mij die prijzen echt niet uit.

Toen ik trouwens begon met roken koste een pakje Marlboro volgens mij nog geen eens F5-,, F4,25? Ik kocht toen zelfs Camel met 10 sigaretten voor F2,50

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 10:31

Isabella schreef:Hoezo niet leuk dan? In guldens zou het ook stukken duurder zijn geweest nu allemaal?

Natuurlijk. Maar door het omcijferen van Gulden naar Euro is aardig wat gesjoemeld door de leverancier/winkelier. Ik heb destijds in winkels gewerkt, moest omcijferen, en dus moest ik ook weleens een prijsstijging van 100% doorvoeren.

Maar anderzijds, een pakje sigaretten was nu ook wel 10 gulden geweest. En het poppetje van het kind was nu ook wel 2 gulden geweest i.p.v. de 1 gulden in mijn hoofd. Ik denk dat het gewoon een vorm van "vroeger was alles beter" emotie. :P

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 10:32

Idd Isabella, ik vind het echt een beetje ouwewijvengezeur worden 'vroeger was alles beter, vroeger hadden we nog de gulden' haha, serious... Alsof het dan allemaal niet duurder was geworden Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Toet do 20 jan 2011 - 11:26

_Donnaa schreef:De goeie ouwe tijd dat ik nog 5euro voor een pakje van 30 gauloises betaalde is wel voorbij..

Toen ik begon met roken zaten er nog 20 sigaretten in een pakje marlboro en was het €3,70

Toen begon ik ook.. Een jaar of 7 geleden?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 11:29

toetje_ schreef:
_Donnaa schreef:De goeie ouwe tijd dat ik nog 5euro voor een pakje van 30 gauloises betaalde is wel voorbij..

Toen ik begon met roken zaten er nog 20 sigaretten in een pakje marlboro en was het €3,70

Toen begon ik ook.. Een jaar of 7 geleden?
Jaaa zo`n 7/8 jaar denk ik idd...

Gast
Gast

Bericht  jena do 20 jan 2011 - 11:32

Ik rook dus (nog) wel en denk bij iedere prijsverhoging "Nu ga ik stoppen". Ook nu denk ik dat weer.
Maar ja...dan is het nog een kwestie van uitvoeren, he? angel
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Alias do 20 jan 2011 - 11:54

Ik koop heel af en toe nog wel een pakje sigaretten, maar een jaar of 2 geleden ben ik overgestapt van sigaretten naar grote pakken shag en daar dan zelf sigaretten van draaien. Scheelt een hoop geld en het went zo.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Jeanette do 20 jan 2011 - 12:05

jena schreef:Ik rook dus (nog) wel en denk bij iedere prijsverhoging "Nu ga ik stoppen". Ook nu denk ik dat weer.
Maar ja...dan is het nog een kwestie van uitvoeren, he? angel

Dat denk ik dus ook altijd. :P Ik koop ook altijd pakjes Marlboro van 6 euro. Daar zitten er dan ook meer in. Als daar ook nog eens 0,50 cent bovenop komt, wordt het echt abnormaal duur.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 12:09

Zusje van Bert schreef:Idd Isabella, ik vind het echt een beetje ouwewijvengezeur worden 'vroeger was alles beter, vroeger hadden we nog de gulden' haha, serious... Alsof het dan allemaal niet duurder was geworden Very Happy.

Ik krijg jeuk van mensen die nog steeds de idiote vergelijking trekken met de gulden, aangezien dit appels met peren vergelijken betreft en we inmiddels al jaren de euro hebben.

Om 50 cent hoef je het niet te laten hoor om te blijven roken. De stijging is relatief laag en het is een non-argument om te verkondigen als niet-roker dat je echt niet begrijpt dat mensen met continue stijgingen blijven roken. Als je die verslaving niet kent, is 2 euro per week aan sigaretten besteden zelfs nog zonde van het geld.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 19:09

Guattari schreef:
Zusje van Bert schreef:Idd Isabella, ik vind het echt een beetje ouwewijvengezeur worden 'vroeger was alles beter, vroeger hadden we nog de gulden' haha, serious... Alsof het dan allemaal niet duurder was geworden Very Happy.

Ik krijg jeuk van mensen die nog steeds de idiote vergelijking trekken met de gulden, aangezien dit appels met peren vergelijken betreft en we inmiddels al jaren de euro hebben.

Om 50 cent hoef je het niet te laten hoor om te blijven roken. De stijging is relatief laag en het is een non-argument om te verkondigen als niet-roker dat je echt niet begrijpt dat mensen met continue stijgingen blijven roken. Als je die verslaving niet kent, is 2 euro per week aan sigaretten besteden zelfs nog zonde van het geld.

Helemaal mee eens, en dat als niet-roker Wink.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 21:47

Ik merk die 30 euro wel in me portemonnee en op de rekening en dat iedere week weer Very Happy
Ben blij dat ik gestopt ben:D

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:09

_Donnaa schreef:
ABE schreef:
_Donnaa schreef:
ABE schreef:Toen ik begon met roken was een pakje 5 gulden. Dat waren pas tijden. nerd
Hahahaa, toen was ik nog heel jong.. Ik woonde vroeger recht achter de BP en dan ging ik op zondagochtend met een 5 guldenmunt als klein meisje shag met vloei halen voor m`n vader.. Dat kon toen nog voor 5 gulden inderdaad, whaha..

Nou, wil jouw inbreng zeggen dat ik al bejaard ben? :P Nee, grapje. Toen mijn ouders hun 12.5 jarig huwelijk vierden, volgens mij was ik toen 11 jaar, stonden er nog glaasjes met sigaretten elke tafel voor de rokers. En zelfs nog in een restaurant als je ging eten... Toen rookte ik nog niet, maar als ik nu weet wat een sigaret kost, dan had ik toen al die glaasjes leeggeroofd. :P
Hahaha, nee.. Ik was toen 9 of 10 denk ik.. Niet veel later kreeg ik het niet meer mee, toen kwam die regel van 16 jaar..

Toen ik begon met roken kocht ik pakjes camel van 10 sigaretten voor een knaak en kon je bier kopen bij de bp :P. Dat waren nog eens tijden.
Ik had egdacht dat ik het zou merken in mijn portomonee als ik zou stoppen maar dat valt mij vies tegen dus geld zou voor mij geen reden meer zijn om te stoppen.

Laatst aangepast door Sunprincess op do 20 jan 2011 - 22:12; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:10

Bier kopen bij de BP heb ik ook nog meegemaakt.. Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Caroow do 20 jan 2011 - 23:07

Ik rook gelukkig maar heel weinig, dus heb er niet zo veel last van.. Maar als ik elke dag een pakje zou roken zou ik wel serieus overwegen om te stoppen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Pannetoet vr 21 jan 2011 - 1:58

Ben ik even blij dat wij gestopt zijn.. Very Happy
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  smooch vr 21 jan 2011 - 2:02

Zusje van Bert schreef:
Guattari schreef:

Helemaal mee eens, en dat als niet-roker Wink.

+1
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 3:05

Caroow schreef:Ik rook gelukkig maar heel weinig, dus heb er niet zo veel last van.. Maar als ik elke dag een pakje zou roken zou ik wel serieus overwegen om te stoppen.

Omdat het je dan maximaal 3,50 euro per week meer kost? Wow, ik zou willen dat een verslaving zo simpel werkt.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 3:10

Ik hoop dat het voor de jeugd op deze manier niet meer aantrekkelijk (en financieel haalbaar) is om te beginnen. Ik rook niet en gezien de prijs zal ik daar ook nooit aan beginnen.. :P

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 3:16

Guattari schreef:
Caroow schreef:Ik rook gelukkig maar heel weinig, dus heb er niet zo veel last van.. Maar als ik elke dag een pakje zou roken zou ik wel serieus overwegen om te stoppen.

Omdat het je dan maximaal 3,50 euro per week meer kost? Wow, ik zou willen dat een verslaving zo simpel werkt.
Tsja, het kan je wel extra motiveren om te stoppen natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 3:23

Storm schreef:
Guattari schreef:

Tsja, het kan je wel extra motiveren om te stoppen natuurlijk.

Hmm, het lijkt me eerder dat iemand hooguit kan stoppen uit een soort van motivatie uit jezelf (geld staat daar meestal los van) en dus niet vanwege externe factoren zoals een te verwaarlozen prijsstijging.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: