Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen? Empty Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen?

Bericht  Monte zo 5 feb 2012 - 6:33

Ik zag op de telegraaf dat mensen op de prinsengracht aan het schaatsen zijn, maar hoe weet je nou of het veilig is? Ik zou heel graag komende week gaan schaatsen, maar durf niet zo goed, als het niet aangegeven is. Maar hoe kom je erachter?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen? Empty Re: Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen?

Bericht  Pompoen zo 5 feb 2012 - 6:35

Monte schreef:Ik zag op de telegraaf dat mensen op de prinsengracht aan het schaatsen zijn, maar hoe weet je nou of het veilig is? Ik zou heel graag komende week gaan schaatsen, maar durf niet zo goed, als het niet aangegeven is. Maar hoe kom je erachter?

http://www.ekkel.com/natuurijs/Kaart.html
http://winter.buienradar.nl/natuurijs.aspx

Op sommige plekken word het aangegeven, echt veilig is het op vaarten natuurlijk nooit, als je echt veilig wil moet je bij een ijsvereniging gaan schaatsen, die controleren en onderhouden het ijs!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen? Empty Re: Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen?

Bericht  Monte zo 5 feb 2012 - 6:39

тыквашка schreef:
Monte schreef:Ik zag op de telegraaf dat mensen op de prinsengracht aan het schaatsen zijn, maar hoe weet je nou of het veilig is? Ik zou heel graag komende week gaan schaatsen, maar durf niet zo goed, als het niet aangegeven is. Maar hoe kom je erachter?

http://www.ekkel.com/natuurijs/Kaart.html
http://winter.buienradar.nl/natuurijs.aspx

Op sommige plekken word het aangegeven, echt veilig is het op vaarten natuurlijk nooit, als je echt veilig wil moet je bij een ijsvereniging gaan schaatsen, die controleren en onderhouden het ijs!!
Die eerste site had ik al gezien, maar daar staan in NH alleen nog maar ondergelopen landjes e.d. op. Terwijl ik graag op echt groter natuurijs wil schaatsen. Ik zal die 2e nog eens bekijken.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen? Empty Re: Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen?

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 6:41

Alleen op plekken gaan schaatsen waar andere mensen ook aan het schaatsen zijn.
Of bij ijsverenigingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen? Empty Re: Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen?

Bericht  Pompoen zo 5 feb 2012 - 6:51

Monte schreef:
тыквашка schreef:
Monte schreef:Ik zag op de telegraaf dat mensen op de prinsengracht aan het schaatsen zijn, maar hoe weet je nou of het veilig is? Ik zou heel graag komende week gaan schaatsen, maar durf niet zo goed, als het niet aangegeven is. Maar hoe kom je erachter?

http://www.ekkel.com/natuurijs/Kaart.html
http://winter.buienradar.nl/natuurijs.aspx

Op sommige plekken word het aangegeven, echt veilig is het op vaarten natuurlijk nooit, als je echt veilig wil moet je bij een ijsvereniging gaan schaatsen, die controleren en onderhouden het ijs!!
Die eerste site had ik al gezien, maar daar staan in NH alleen nog maar ondergelopen landjes e.d. op. Terwijl ik graag op echt groter natuurijs wil schaatsen. Ik zal die 2e nog eens bekijken.

Groter natuurijs is per definitie onbetrouwbaar, tenzij het bij een ijsvereniging is, die maken dan een baan. Maar je moet vooral goed opletten of er ander mensen schaatsen, niet alleen gaan en ook tijdens het schaatsen goed op blijven letten.
Vaak word er in Monnickendam en omgeving Broek in waterland geschaatst zodra het kan. Daar is het ook echt ontzettend mooi! Ik weet alleen niet of dat nu al gebeurt want ik wil het eigenlijk niet weten omdat ik dit jaar niet kan. Ik ga daar met mijn vader wel eens schaatsen (mijn ouders wonen in Amsterdam). Mijn vader weet op de een of andere manier altijd of ergens geschaatst kan worden of niet...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen? Empty Re: Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen?

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 6:52

Ik zou alleen schaatsen op plekken waar meer mensen zijn geweest of zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen? Empty Re: Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen?

Bericht  Pompoen zo 5 feb 2012 - 6:56

Yoyo schreef:Ik zou alleen schaatsen op plekken waar meer mensen zijn geweest of zijn.

Geweest zou ik ook niet doen... Dat is meestal geen goed teken.

Maar ook echt zelf je ogen open houden, dat is heel belangrijk.
Ik was een keer met mijn vader aan het schaatsen en ik zat helemaal lekker in het ritme, keek niet op of om, gewoon lekker aan het schaatsen. En toen werd ik ineens aan de kant getrokken door een wildvreemde. Bleek dat ik op een los stuk ijs aan het schaatsen was. Iedereen was er al af alleen ik had dus niks door! Dus altijd op blijven letten ook zelf!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen? Empty Re: Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen?

Bericht  Monte zo 5 feb 2012 - 6:59

Tja dan ga ik liever nog niet, ik wil dat het echt veilig is. Misschien dus nog maar een weekje wachten en ondertussen op ondergelopen landjes(is ook leuk)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen? Empty Re: Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen?

Bericht  Pompoen zo 5 feb 2012 - 7:06

Monte schreef:Tja dan ga ik liever nog niet, ik wil dat het echt veilig is. Misschien dus nog maar een weekje wachten en ondertussen op ondergelopen landjes(is ook leuk)

Ijsvereniging!! Echt, die controleren de dikte en de baan, vegen het sneeuwvrij en ook bij ijsverenigingen kun je leuke tochtjes schaatsen!! Je betaald dan wel toegang, maar je krijgt er ook wel wat meer zekerheid voor terug.
Paar jaar terug heb ik bij een ijsvereniging bij de loosdrechtse plassen in de buurt een tocht van 10 km geschaatst, was echt mooi en het werd toen dus ook schoongeveegd enzo dus daardoor kon je ook goed zien waar je schaatste en of er geen scheuren in het ijs zaten enzo.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen? Empty Re: Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen?

Bericht  Pompoen zo 5 feb 2012 - 7:08

Deze was het geloof ik: http://www.ijsclub-kortenhoef.nl/
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen? Empty Re: Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen?

Bericht  girli zo 5 feb 2012 - 7:21

Monte schreef:Tja dan ga ik liever nog niet, ik wil dat het echt veilig is. Misschien dus nog maar een weekje wachten en ondertussen op ondergelopen landjes(is ook leuk)
Volgens mij heb je die garantie nooit met natuurijs.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen? Empty Re: Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen?

Bericht  Monte zo 5 feb 2012 - 7:47

girli schreef:
Monte schreef:Tja dan ga ik liever nog niet, ik wil dat het echt veilig is. Misschien dus nog maar een weekje wachten en ondertussen op ondergelopen landjes(is ook leuk)
Volgens mij heb je die garantie nooit met natuurijs.
Nee dat snap ik ook wel, maar het moet gewoon goed begaanbaar zijn(af en toe een duidelijk wak is ok). Ik hoop gewoon dat het zo gaat vriezen dat alles hier dichtgaat. De laatste keer dat ik echt geschaatst heb op natuurijs is in 97 geweest en toen hoefde je je nergens druk om te maken, want alle vaarten en plassen kon je gewoon schaatsen.

Pompoen: die ijsclub ziet er erg leuk uit! ik had wel bij de ijsclubs in de regio hier gekeken(haarlem, velsen e.d.) maar die hebben dus alleen nog maar ondergelopen atletiekbanen en landjes. Maar die baan lijkt me lekker lang.


Laatst aangepast door Monte op zo 5 feb 2012 - 8:30; in totaal 2 keer bewerkt
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen? Empty Re: Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen?

Bericht  Pompoen zo 5 feb 2012 - 8:20

Monte schreef:
girli schreef:
Monte schreef:Tja dan ga ik liever nog niet, ik wil dat het echt veilig is. Misschien dus nog maar een weekje wachten en ondertussen op ondergelopen landjes(is ook leuk)
Volgens mij heb je die garantie nooit met natuurijs.
Nee dat snap ik ook wel, maar het moet gewoon goed begaanbaar zijn(af en toe een duidelijk wak is ok). Ik hoop gewoon dat het zo gaat vriezen dat alles hier dichtgaat. De laatste keer dat ik echt geschaatst heb op natuurijs is in 97 geweest en toen hoefde je je nergens druk om te maken, want alle vaarten en plassen kon je gewoon schaatsen.

Pompoen: die ijsclub ziet er erg leuk uit! ik had wel bij de ijsclubs in de regio hier gekeken(haarlen, velzen e.d.) maar die hebben dus alleen nog maar ondergelopen atletiekbanen en landjes. Maar die baan lijkt me lekker lang.

Ja en 't leuke is dan dus dat je wel echt door een mooi landschap schaatst. Wij hebben daar toen 10 km geschaatst volgens mij. Was echt erg leuk (alleen veel te lang, haha, ik met mijn kapotte heup en mijn vader met zijn kapotte knie, en maar eigenwijs doen, maar we hebben het uitgeschaatst!)!
Maar ja het is ook niet écht heel erg in de buurt, dat is wel jammer!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen? Empty Re: Hoe weet je of je ergens echt kan schaatsen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum