Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

+29
TNMN
Janine
blondje1313
M@niek
MissD
Snoes
Flinder
Effie_O
Roxi3
smooch
Kamperseboekenwurm
Caresses
Penny Blossom
SarahKey
Travelgurly
Mari
Carmen
Arwyn
VeryCherry
Bruintje Beer
_DoI
Pien
Phileine
Caroow
TukTuk
minoessepoes
Zwerver
Lotus_
Pearly_maar
33 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? - Pagina 3 Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 22:10

Woow maar jij doet echt alles apart ook Miss D :O

Zwart/donker ondergoed zou ik ook bij de donkere was doen en niet apart :P En de sokken ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? - Pagina 3 Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  MissD za 22 jan 2011 - 22:14

Theedoosje schreef:Woow maar jij doet echt alles apart ook Miss D :O

Zwart/donker ondergoed zou ik ook bij de donkere was doen en niet apart :P En de sokken ook.

Weet ook eigenlijk niet goed waarom ik het zo doe hoor... maar mijn moeder deed het ook altijd zo en dat heb ik denk ik zo overgenomen Embarassed stomme is wel dat iedere was ook echt vol zit zeg maar. Het is niet zo dat ik halve wasjes draai.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? - Pagina 3 Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 22:15

Theedoosje schreef:Woow maar jij doet echt alles apart ook Miss D :O

Zwart/donker ondergoed zou ik ook bij de donkere was doen en niet apart :P En de sokken ook.
Ik gooi ook heel veel bij elkaar, ik vind het echt zonde van de was om alles apart te doen. Zolang je geen rood bij wit gooit (en delicaat bij de rest) kan er toch niet zoveel misgaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? - Pagina 3 Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 22:20

Darcy schreef:
Theedoosje schreef:Woow maar jij doet echt alles apart ook Miss D :O

Zwart/donker ondergoed zou ik ook bij de donkere was doen en niet apart :P En de sokken ook.
Ik gooi ook heel veel bij elkaar, ik vind het echt zonde van de was om alles apart te doen. Zolang je geen rood bij wit gooit (en delicaat bij de rest) kan er toch niet zoveel misgaan?

Ja dat is ook mijn idee Very Happy Ik gooi ook veel bij elkaar. Anders heb ik zo weinig per keer of het ligt heel lang, vind ik zonde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? - Pagina 3 Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 22:25

Ja dat is bij mij ook zo, dan heb ik te weinig. Als je was gewoon elke keer vol zit zoals Miss D zegt, dan moet je wel :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? - Pagina 3 Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 22:49

Ik denk dat ik ook wel aan de 4 wassen zat. Nu zijn we met z'n 3en en nu was ik zo'n 7 keer per week minimaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? - Pagina 3 Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 23:27

MissD schreef:
Theedoosje schreef:Woow maar jij doet echt alles apart ook Miss D :O

Zwart/donker ondergoed zou ik ook bij de donkere was doen en niet apart :P En de sokken ook.

Weet ook eigenlijk niet goed waarom ik het zo doe hoor... maar mijn moeder deed het ook altijd zo en dat heb ik denk ik zo overgenomen Embarassed stomme is wel dat iedere was ook echt vol zit zeg maar. Het is niet zo dat ik halve wasjes draai.

Ja weet je, je neemt ook snel dingen over van je ouders denk ik. Tenminste de een meer dan de ander Wink
En als je was vol zit is het nog niet eens zo gek. Maar bij ons zou het dan totaal niet volle wasmachines zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? - Pagina 3 Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Caroow zo 23 jan 2011 - 2:01

Darcy schreef:
Theedoosje schreef:Woow maar jij doet echt alles apart ook Miss D :O

Zwart/donker ondergoed zou ik ook bij de donkere was doen en niet apart :P En de sokken ook.
Ik gooi ook heel veel bij elkaar, ik vind het echt zonde van de was om alles apart te doen. Zolang je geen rood bij wit gooit (en delicaat bij de rest) kan er toch niet zoveel misgaan?

Zwart, bruin, grijs, paars en donkerblauw (spijkerbroeken) is bij mij zwarte was. De rest is bont. En als ik veel was het maak ik nog weleens onderscheid in donker-bont en licht-bont.

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? - Pagina 3 Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 4:12

Ongeveer 4 wassen per week.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? - Pagina 3 Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  M@niek di 25 jan 2011 - 8:59

1x in de week handdoeken + keukendoeken enz
1x in de week donkere was
1x in de week babywas
1x in de week al het ondergoed

Maar hoelang laat je alles draaien? De handdoeken draaien wel een uur op 60 graden maar de babykleertjes kunnen met gemak een half uurtje op 40 graden. En zo draai ik wel veel op maar een bv een half uurtje.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? - Pagina 3 Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 9:05

wij wassen ongeveer 3 keer per week.
dan doe ik een wasje kleding, ondergoed en het dekbedovertrek.
de handoeken doe ik meestal 1 keer in de 2 weken, we hebben daar genoeg handoeken voor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? - Pagina 3 Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  blondje1313 di 25 jan 2011 - 19:42

Hier staat de wasmachine altijd op het standaard programma, duurt 1,5 uur.
Droger hebben we niet, alles moet opgehangen, dus aantal machines hangt soms ook af van het tempo waarop de was droogt en de tijd die ik heb om het ook weer op te ruimen.
Wit wassen we (bijna) altijd op 60 graden. Verder hebben we bonte was en zwarte was, allebei op 30 graden.
Gemiddeld ongeveer 2,5 was per week, de ene week 4, andere week maar 1.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? - Pagina 3 Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Janine di 25 jan 2011 - 22:14

Ik was ongeveer 4 a 5 keer per week. En dan een volle trommel.

Janine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 24
Registratiedatum : 25-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? - Pagina 3 Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  TNMN di 25 jan 2011 - 23:05

Ik was 2 tot 3x per week. Ik sorteer niet op handdoeken ofzo, ik sorteer op zwart/wit/kleur (en soms doe ik bij zwart de bonte kleuren, anders zit mijn wasmachine niet vol) en onze wasmachine draait maar 40min op 40graden. We hebben wel wasmiddel die goed werkt bij een lage temperatuur, alles is altijd schoon en ruikt fris.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? - Pagina 3 Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Schaapke wo 26 jan 2011 - 5:03

Razz88 schreef:Wij hebben een 2 persoons huishouden. Ik denk dat ik zo'n 8 wassen per week draai. Ik moet er wel bij zeggen dat ik iedere dag 2 schone handdoeken gebruik ( lichaam en haar) Mijn vriend 1 per dag. Ik doe iedere dag schone kleding aan, omdat ik in de zorg werk en mijn clienten ook aan mij zitten. Vind het daarom gewoon frisser om schone kleding aan te doen. Ook gaan spijkerbroeken altijd zo los zitten na 1 dag. Ik doe overdag een string aan, doe s'avonds in bed een boxershort aan. Ik gebruik 1 paar sokken per dag ( das wel genoeg haha) en dan doe ik zo'n 3 x per week een schone pyama/joggingbroek+ shirtje aan. Dan hebben we nog de wc en badkamermatten, tafelopers 1x in de paar weken. Maargoed ik vind het ook onzin om daar op te letten. Wij hebben zelf geen last van al die was. Oke het is wat meer ophang en strijkwerk , maar daar zit ik niet mee.

Gaan je handdoeken en theedoeken enzo niet ruiken als je ze 2 weken opspaard. Dan snap ik wel dat je ze op 60 graden wast.

Ja, +1. Zo doe ik het ook!

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? - Pagina 3 Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Merai wo 26 jan 2011 - 23:49

TNMN schreef:Ik was 2 tot 3x per week.Ik sorteer niet op handdoeken ofzo, ik sorteer op zwart/wit/kleur (en soms doe ik bij zwart de bonte kleuren, anders zit mijn wasmachine niet vol) en onze wasmachine draait maar 40min op 40graden. We hebben wel wasmiddel die goed werkt bij een lage temperatuur, alles is altijd schoon en ruikt fris.

Het dikgedrukte geldt ook voor ons. Ik doe meestal 3 a 4 wassen per week.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? - Pagina 3 Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Dolphinne do 27 jan 2011 - 0:49

Ik was denk ik een stuk of 3 machines in de week.
1 keer bont
1 keer donker
1 keer wit
Om de week beddegoed (vaak in combi met bont/wit)
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? - Pagina 3 Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 1:54

40 minuutjes op 40 graden? Volgens mij wordt het dan nooit schoon, vooral handdoeken/vaatdoekjes e.d. niet. (Gaan bacteriën niet pas dood bij hogere temperaturen)?
Ik heb ook een tijdje een wasmiddel gehad voor lage temperaturen (A.riël), maar dat beviel mij helemaal niet. Ik was m'n handdoeken/theedoeken/vaatdoeken nu dus weer gewoon op 60 graden en dan met het wasmiddel van de Aldi of Lidl.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? - Pagina 3 Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Spring do 27 jan 2011 - 2:07

ik heb eigenlijk geen idee hoe vaak ik was. best vaak denk ik. douche elke dag en gebruik dan een grote en een kleine handoek.
handoeken, sokken, ondergoed en beddengoed was ik op 60 graden.
spijkerbroeken en shirts/truien op 30 graden mini programma. duurt half uurtje en kleding wat niet echt vies is geworden is dan weer goed schoon.
tere stoffen etc doe ik apart bij elkaar of met andere gekleurde was en dat was ik dan op 30graden en ik centrifugeer dan niet zo hoog.
ik heb op het moment nog was liggen van de zomer geloof ik! echt schandalig maar dat komt omdat ik dan eerst onze kleding wat we nu dragen schoon wil hebben en dat dan maar weer laat liggen haha.

ben wel benieuwd hoe veel ik was maar daar kan ik pas wat over zeggen wanneer ik eens alle was er door heb.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? - Pagina 3 Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum