Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

+29
TNMN
Janine
blondje1313
M@niek
MissD
Snoes
Flinder
Effie_O
Roxi3
smooch
Kamperseboekenwurm
Caresses
Penny Blossom
SarahKey
Travelgurly
Mari
Carmen
Arwyn
VeryCherry
Bruintje Beer
_DoI
Pien
Phileine
Caroow
TukTuk
minoessepoes
Zwerver
Lotus_
Pearly_maar
33 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Pearly_maar do 20 jan 2011 - 5:16

He meiden,

Ik had net een discussie met mijn vriend over dat we misschien teveel wassen draaien. Handdoeken en beddengoed wil ik op 60 graden doen. Dat vind ik hygienisch en daarbij ben ik astmatisch, waardoor ik beddengoed gewoon beter op 60 graden kan wassen (huisstofmijten).
Echter, wij hebben witte handdoeken en wit beddengoed, maar ook donkere handdoeken en wat lichtergekleurde. De witte handdoeken kan ik samen met beddengoed doen, soms de witte badmat erbij, is een volle trommel. De overige handdoeken spaar ik met keuken- en theedoeken op en is dan ook misschien eens in de 2 weken een volle wastrommel. Verder hebben we witte en donkere 40 graden was. Wil eigenlijk beiden 1 keer in de week draaien zodat we voldoende kleding hebben om aan te trekken.

Dit komt dan neer op drie wassen per week, en om de week 4 wassen. Mijn vriend zijn moeder en tante bemoeien zich dan meteen tegenaan dat dit bizar veel is voor een tweepersoonshuishouden en dat je handdoeken ook op 40 graden kunt wassen. Mijn vriend neemt dan meteen die mening over, maar ik vind dat niet fris.

Drie a vier wassen klinkt ook wel veel, maar ik kan voor mijn gevoel eigenlijk niet minder wassen. Dus daarom vraag ik me af, hoeveel wassen jullie???
Pearly_maar
Pearly_maar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 34
Punten : 42
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Lotus_ do 20 jan 2011 - 5:20

Wij hebben ook een twee persoons huishouden. Ik was 1 x in de week de handdoeken, 1x beddengoed, 1x donker gekleurde was, 1x licht gekleurde was en om de week een was met theedoeken/keukendoeken/vaatdoeken. Soms ook nog een aparte was voor witte t-shirts en zo, maar dit is niet zo vaak omdat we die niet veel hebben. Ik was dus eigenlijk minimaal 4 keer in de week en soms 5 a 6 keer. Wel veel als ik het zo zie, maar doe ik dit niet dan blijft iets zo lang liggen.
Lotus_
Lotus_
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 545
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 5:21

Nou, wij zaten ook wel aan drie trommels per week hoor, toen we nog met z'n tweetjes waren! één trommel wit en één trommel gekleurd redde ik net niet in de week, dus de ene week had ik vaak 2 trommels gekleurd en 1 wit en de week erop 1 gekleurd, 2 wit. Met baby zitten we op ongeveer 4 trommels in de week, twee keer gekleurd, twee keer wit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Zwerver do 20 jan 2011 - 5:26

Wij wassen met ons 2-en ook wel 3x in de week denk ik..... Handdoeken enzo wassen wij wel op 40..maar eens in de 2 week doen we 'm op 60 graden.

edit: Mijn vriend wast handdoeken soms ook op 80/90 graden


Laatst aangepast door wc-eend op do 20 jan 2011 - 5:31; in totaal 1 keer bewerkt
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 5:27

Wij zijn ook samen en ik heb ook de ene week 3 wassen en de andere week 4. Ik was handdoeken ook altijd apart van mijn gewone kleding, ook al zou ik het op dezelfde temperatuur wassen.
En ik zou me al helemaal niets aantrekken van je schoonmoeder, al doe je 10 wassen per week, dat moet je toch lekker zelf weten :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Zwerver do 20 jan 2011 - 5:30

Eline schreef:Wij zijn ook samen en ik heb ook de ene week 3 wassen en de andere week 4. Ik was handdoeken ook altijd apart van mijn gewone kleding, ook al zou ik het op dezelfde temperatuur wassen.
En ik zou me al helemaal niets aantrekken van je schoonmoeder, al doe je 10 wassen per week, dat moet je toch lekker zelf weten :P
Wij trouwens ook, handdoeken etc doen wij ook apart. En inderdaad, niks aantrekken van je schoonmoeder. Ik zelf kan daar ook niet tegen. Gewoon niet mee bemoeien! Dat is schijnbaar lastig voor schoonmoeders haha
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 5:30

Ene week 2 keer, andere week 3 keer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  minoessepoes do 20 jan 2011 - 5:32

Wij wassen in het hotel dus de wasmachine is extra groot en wij gooien ons beddengoed op de kar van housekeeping, dus anders zou dat elke week een wasmachine extra zijn.
Maar wij wassen gemiddeld maar 1 machine per week, de ene week alles donker en de andere week alles licht, daar gaan de handdoeken ook gewoon bij.

Daar moet ik wel bij vertellen dat mijn vriend altijd een pak draagt en die gaat naar de stomerij, 's avonds trekt hij meestal een joggingbroek aan. Hij draag elke dag een schoon t-shirt en nu in de winter zijn overhemden wel 2 dagen. Dus dat is per dag een t-shirt, onderbroek en sokken. Wij hebben donkere en lichte handdoeken, zowel in de keuken als in de badkamer en dat gaat prima zo. Mijn bh's en tere truitjes doe ik allemaal op de hand, want die wasmachine centrifugeert als een dolle :cyclops: En daar heeft de tere kleding wel onder te lijden.

Persoonlijk denk ik er ook niet zo over na als dat jij dat doet en ik heb geen last van mijn astma als ik mijn handdoeken niet op 60 graden was. Maar als dit voor jullie zo werkt en de kosten qua stroom en water voor jullie acceptabel zijn, dan zou ik me lekker niks aantrekken van je vriend zijn tante en moeder, het is jullie huishouden!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 5:33

Ik kwam daar eerder ook wel aan hoor. Vind dat ook niet erg veel eigenlijk, eerder weinig. Ik moest ook wel zo vaak wassen, anders hield ik geen kleren over! Nu heb ik ook niet veel kleding, dat scheelt ook weer natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  TukTuk do 20 jan 2011 - 5:35

Ik was zo'n 3 tot 4x per weekend (Omdat ik door de weeks in België zit.. En mijn vriend wast heel soms door de weeks ook nog 1 was.
Ik heb namelijk geen droger, dus kan max 2 wassen tegelijk doen (heb 2 droogrekken), en drogen duurt vaak een dag, dus vrijdag avond 2 wassen aan zetten en op zaterdag middag ook weer 4.

Handdoeken doe ik vaak ook op 60 graden, samen met onze spijkerbroeken. We hebben alleen donkere handdoeken, dus kan allemaal bij elkaar. Vaak heb ik dan nog wat handdoeken en theedoeken over en die was ik dan samen met al het ondergoed en sokken, ook op 60 graden. Verder was ik mijn shirtjes en truien en de t-shirts en truien van mijn vriend op 30 graden, soms zijn dit overigs al 2 wassen.
En dan heb ik om de week nog een witte was.

Dus ik denk niet dat je echt veel wast hoor!

Wij doen vaak 2 dagen met een handdoek. Ik trek iedere dag een schoon shirtje aan, en truien draag ik ook maar 1 dag, dus dat zijn al 2 kledingstukken per dag. Dus dat gaat dan al aardig hard.

Ik prop overigs mijn wasmachine wel helemaal vol altijd..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Caroow do 20 jan 2011 - 5:39

Elke zaterdag doe ik sokken, handdoeken, keukendoekjes en beddengoed, dat zijn 2 wasmachines vol.
En drie keer per week werkkleding, 2 keer gewone kleding. Dus 7 wassen per week. Minstens.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 5:41

Ik was beddengoed + handdoeken & keuken textiel op 60 graden, dat is 1/2 wassen per week. Voor de rest denk ik nog 2 wassen met kleding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Phileine do 20 jan 2011 - 5:43

Dat vind ik niet veel hoor, ik draai ook zo'n vijf wassen per week denk ik. Ik heb doe iedere week wel een handdoekenwas (+thee/vaatdoeken en ondergoed), twee zwarte en een of twee gekleurde wassen. Het beddengoed gaat ook nog apart. Als ik iets een of twee keer gedragen heb, gaat het meestal wel meteen bij de was. Handdoekenwas gaat op 40 graden, kleding op 30 graden.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Pearly_maar do 20 jan 2011 - 5:50

wc-eend schreef:
Eline schreef:Wij zijn ook samen en ik heb ook de ene week 3 wassen en de andere week 4. Ik was handdoeken ook altijd apart van mijn gewone kleding, ook al zou ik het op dezelfde temperatuur wassen.
En ik zou me al helemaal niets aantrekken van je schoonmoeder, al doe je 10 wassen per week, dat moet je toch lekker zelf weten :P
Wij trouwens ook, handdoeken etc doen wij ook apart. En inderdaad, niks aantrekken van je schoonmoeder. Ik zelf kan daar ook niet tegen. Gewoon niet mee bemoeien! Dat is schijnbaar lastig voor schoonmoeders haha

Haha, jullie hebben gelijk hoor, ik trek me ook opzich niks aan van mijn schoonmoeder. Alleen vervelend dat mijn vriend wel luistert, en meteen ook meldt naar mij toe: 'dus we moeten maar minder vaak wassen want dit kost teveel geld'. Als zijn ma het zegt zal 't wel waar zijn.

Het valt me in ieder geval op dat iedereen die nu heeft gereageerd op dit topic ook minstens drie wassen per week draait. Maar het klinkt alleen zoveel voor twee personen. Omdat ik net samenwoon, weet ik ook niet wat het nou kost aan energie en water, drie wassen in de week. En mijn vriend ook niet. Misschien daarom dat ie de mening van zijn moeder en tante zo aantrekt. Die wassen blijkbaar niet drie-vier keer in de week.
Pearly_maar
Pearly_maar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 34
Punten : 42
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 5:54

Maar hoezo klinkt het als veel? Er kan maar max 6. kg in de wasmachine) bij ons dan, en je hebt sowieso in een week 14 paar sokken 14x ondergoed & bij ons zo'n 15 handdoeken, dus dat tikt snel aan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  minoessepoes do 20 jan 2011 - 5:57

Isabella schreef:Maar hoezo klinkt het als veel? Er kan maar max 6. kg in de wasmachine) bij ons dan, en je hebt sowieso in een week 14 paar sokken 14x ondergoed & bij ons zo'n 15 handdoeken, dus dat tikt snel aan!

Bij ons kan er iets meer in! Ik denk dat als ik me dubbel vouw dat ik nog in die machine pas Laughing
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 5:57

Wij wassen meestal 2-3 keer per week. 1 trommel handdoeken (+eventueel ondergoed en sokken), 1 trommel overhemden vriend + wit en 1 trommel zwart/blauw (+ eventueel ondergoed en sokken). Of soms dus 2 van die 3. En dan doe ik nog 1 keer de droger aan in de week.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 5:59

Ow de droger heb ik dan wel weer 2x aan meestal. 1x met handdoeken & 1x met ondergoed + sokken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 6:01

Isabella schreef:Ow de droger heb ik dan wel weer 2x aan meestal. 1x met handdoeken & 1x met ondergoed + sokken.

Dat kan bij ons in 1 keer, heb een giga droger. Al moet ik dan vaak weer proppen in de wasmachine :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 6:02

Darcy schreef:
Isabella schreef:Ow de droger heb ik dan wel weer 2x aan meestal. 1x met handdoeken & 1x met ondergoed + sokken.

Dat kan bij ons in 1 keer, heb een giga droger. Al moet ik dan vaak weer proppen in de wasmachine :P

Dat is fijn! Onze droger is wel groot, maar als ik er (te) veel in doe, dan is het niet droog, ook niet met het hoogste programma Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 6:04

Isabella schreef:
Darcy schreef:
Isabella schreef:Ow de droger heb ik dan wel weer 2x aan meestal. 1x met handdoeken & 1x met ondergoed + sokken.

Dat kan bij ons in 1 keer, heb een giga droger. Al moet ik dan vaak weer proppen in de wasmachine :P

Dat is fijn! Onze droger is wel groot, maar als ik er (te) veel in doe, dan is het niet droog, ook niet met het hoogste programma Very Happy

Ahh ja dat is vervelend. Hier wordt het gelukkig wel droog smile Ik heb ook meestal dan de wasmachine propvol en dan zit nog niet de helft van de droger vol daarna hahah.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Pien do 20 jan 2011 - 8:21

ik heb tegenwoordig wel 6 wassen per week....
2 donker,
1 licht
1 groen/ blauw
1 rode
1 beddengoed incl gekleurde handdoeken....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  _DoI do 20 jan 2011 - 9:20

Ik vind het ook niet veel. Wij zijn met z'n 2-en en draaien zo'n 2 a 3 wassen per week...
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Bruintje Beer do 20 jan 2011 - 9:23

Ik waste ook 3x p.w. toen we met zń 2e waren. En de handoeken en ondergoed altijd op 60 graden. Nu hebben we ong 4/5 wassen p.w.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 9:33

Ik vind het wel meevallen al zou ik niet precies weten hoe veel ik was. Ik heb niet zo'n strak schema. Als de stapel te groot wordt en ik heb tijd, dan draai ik er een.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum