Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

+29
TNMN
Janine
blondje1313
M@niek
MissD
Snoes
Flinder
Effie_O
Roxi3
smooch
Kamperseboekenwurm
Caresses
Penny Blossom
SarahKey
Travelgurly
Mari
Carmen
Arwyn
VeryCherry
Bruintje Beer
_DoI
Pien
Phileine
Caroow
TukTuk
minoessepoes
Zwerver
Lotus_
Pearly_maar
33 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? - Pagina 2 Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  VeryCherry do 20 jan 2011 - 9:45

Toen ik nog alleen met mijn zoontje woonde waste ik al iedere dag, nu woont mijn vriend ook bij ons en dan kom ik al gauw op 10x wassen per week... Embarassed
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week? - Pagina 2 Empty Re: Meiden met 2pershuishouden: hoevaak wassen jullie per week?

Bericht  Pearly_maar do 20 jan 2011 - 10:07

CherrieLola schreef:Toen ik nog alleen met mijn zoontje woonde waste ik al iedere dag, nu woont mijn vriend ook bij ons en dan kom ik al gauw op 10x wassen per week... Embarassed

Wow, dat is best vaak! Wat ik me dan afvraag, heb je dan geen torenhoge water- en energiekosten? Of zie je al dat wassen er niet echt in terug?

Ik heb trouwens geen droger, dus het blijft ook echt bij die 3, soms 4, wassen die ik doe. Dat scheelt ook nog wel smile
Pearly_maar
Pearly_maar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 34
Punten : 42
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 10:11

Lijkt me dat je met kinderen sowieso meer was hebt?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 10:34

Wij hebben een 2 persoons huishouden. Ik denk dat ik zo'n 8 wassen per week draai. Ik moet er wel bij zeggen dat ik iedere dag 2 schone handdoeken gebruik ( lichaam en haar) Mijn vriend 1 per dag. Ik doe iedere dag schone kleding aan, omdat ik in de zorg werk en mijn clienten ook aan mij zitten. Vind het daarom gewoon frisser om schone kleding aan te doen. Ook gaan spijkerbroeken altijd zo los zitten na 1 dag. Ik doe overdag een string aan, doe s'avonds in bed een boxershort aan. Ik gebruik 1 paar sokken per dag ( das wel genoeg haha) en dan doe ik zo'n 3 x per week een schone pyama/joggingbroek+ shirtje aan. Dan hebben we nog de wc en badkamermatten, tafelopers 1x in de paar weken. Maargoed ik vind het ook onzin om daar op te letten. Wij hebben zelf geen last van al die was. Oke het is wat meer ophang en strijkwerk , maar daar zit ik niet mee.

Gaan je handdoeken en theedoeken enzo niet ruiken als je ze 2 weken opspaard. Dan snap ik wel dat je ze op 60 graden wast.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 10:36

Razz, gebruik je een hele handdoek voor je haar? Je kunt bij de blokker van die haarhanddoeken kopen, ideaal en minder ruimte in de wastrommel als je het mij vraagt smile. Vind je een handdoek dan echt zo vies trouwens na 1 keer gebruiken? Je hebt je toch net gewassen onder de douche?

Gast
Gast

Bericht  Arwyn do 20 jan 2011 - 10:37

Darcy schreef:
Isabella schreef:
Darcy schreef:
Isabella schreef:Ow de droger heb ik dan wel weer 2x aan meestal. 1x met handdoeken & 1x met ondergoed + sokken.

Dat kan bij ons in 1 keer, heb een giga droger. Al moet ik dan vaak weer proppen in de wasmachine :P

Dat is fijn! Onze droger is wel groot, maar als ik er (te) veel in doe, dan is het niet droog, ook niet met het hoogste programma Very Happy

Ahh ja dat is vervelend. Hier wordt het gelukkig wel droog smile Ik heb ook meestal dan de wasmachine propvol en dan zit nog niet de helft van de droger vol daarna hahah.

De droger mag ook maar halfvol heb ik geleerd, dus dat komt dan mooi uit! Wink

Ik heb denk ik een lading of 3 in de week. Donker, kleur en handdoeken. Soms 4, als we beiden veel werkkleding hebben.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Arwyn do 20 jan 2011 - 10:39

Razz88 schreef:Wij hebben een 2 persoons huishouden. Ik denk dat ik zo'n 8 wassen per week draai. Ik moet er wel bij zeggen dat ik iedere dag 2 schone handdoeken gebruik ( lichaam en haar) Mijn vriend 1 per dag. Ik doe iedere dag schone kleding aan, omdat ik in de zorg werk en mijn clienten ook aan mij zitten. Vind het daarom gewoon frisser om schone kleding aan te doen. Ook gaan spijkerbroeken altijd zo los zitten na 1 dag. Ik doe overdag een string aan, doe s'avonds in bed een boxershort aan. Ik gebruik 1 paar sokken per dag ( das wel genoeg haha) en dan doe ik zo'n 3 x per week een schone pyama/joggingbroek+ shirtje aan. Dan hebben we nog de wc en badkamermatten, tafelopers 1x in de paar weken. Maargoed ik vind het ook onzin om daar op te letten. Wij hebben zelf geen last van al die was. Oke het is wat meer ophang en strijkwerk , maar daar zit ik niet mee.

Gaan je handdoeken en theedoeken enzo niet ruiken als je ze 2 weken opspaard. Dan snap ik wel dat je ze op 60 graden wast.

:o
Als je dan later kindjes hebt, ben je echt de hele dag aan het wassen, haha.
Ik was meestal alleen in het weekend en dat vind ik ook wel weer genoeg Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 10:41

Wij wassen vaak 2 tot 3 keer in de week. Soms dan met 2á3 wasjes per dag.
Wij sparen wel veel op, want het meeste kan niet bijelkaar in, zeker niet de werkkleding.

Alles gaat gesorteerd dus dan heb je meer en dus ook meer wasjes in de week en op een dag.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 10:45

Zusje van Bert schreef:Razz, gebruik je een hele handdoek voor je haar? Je kunt bij de blokker van die haarhanddoeken kopen, ideaal en minder ruimte in de wastrommel als je het mij vraagt smile. Vind je een handdoek dan echt zo vies trouwens na 1 keer gebruiken? Je hebt je toch net gewassen onder de douche?

Ja heb inderdaad ook van die haar handdoekken. Maar ik vind die handdoek dan niet vies, als het goed is ruik ik na het douchen weer naar roosjes, maar ik gebruik m meestal om op te staan na het afdrogen haha. Het is ook een beetje gemakszucht om m in de wasmand te gooien denk ik. Maar ik denk dat dit alles wel zal veranderen, als we straks een kleine hebbben. Die zal voor genoeg was zorgen :P

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 10:50

Tijd voor een badmat? Wink

Gast
Gast

Bericht  Carmen do 20 jan 2011 - 11:32

Ik heb denk ik ook wel zo'n 3 a 4 wassen in de week, dus ik vind het echt niet veel! Onze energiekosten vallen ook totaal niet tegen, maar dat komt misschien ook omdat ik de droger maar 1 keer in de week gebruik voor handdoeken, sokken en ondergoed (zo'n gedoe om op te hangen). Alle andere was hang ik altijd op de lijn.
Carmen
Carmen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 41
Registratiedatum : 31-12-10

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 20:52

Oh echt? Waarom mag je droger maar halfvol?

Gast
Gast

Bericht  Mari do 20 jan 2011 - 20:56

1 witte was, die kan op kookwas want dat zijn handoeken, beddengoed en goore werkshirts van mijn vriend (op normale temperatuur gaan de zweetvlekken er niet uit, iell).
1 bonte was
1 donkere was
1 fijne was (sommige jurkjes hebben aan een spoelbeurt genoeg, en wol ook)

De droger gaat 1 of 2 keer aan, ligt eraan.

Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Travelgurly do 20 jan 2011 - 21:47

wij wassen 2 x per week en de droger 1 x per week.
Moet ik wel zeggen dat mijn vriend doordeweeks, in het legr zit en die kleding daar wast.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  SarahKey do 20 jan 2011 - 21:58

wij wassen ene week twee wassen (1 donkere en 1 witte) en andere week drie keer (twee donkere en 1 witte)
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Penny Blossom do 20 jan 2011 - 22:25

Wij zijn ook 'maar' met zijn tweeen maar de wasmachine draait hier toch echt vaker dan 3x per week. Namelijk:
- 2 keer witte was
- 1 of 2 keer donkere was (ligt eraan of ik bij mijn bijbaan heb gewerkt. Daar draag ik namelijk een zwarte broek, zwart t-shirt, zwarte blouse en zwarte sloof. Als ik dat bij de reguliere was doe past het niet in de machine)
- 1 keer gekleurde was
- 2 keer 60 graden was met handdoeken
- 1 keer beddengoed
- 1 keer wolwas.

En qua water en stroom verbruik. Van de noun kregen we afgelopen jaar 722 euro terug. En water betalen we ook niet veel.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034

Bericht  Caresses do 20 jan 2011 - 22:31

Rond de 3x.
Gekleurde was.
Donkere was.
Handdoeken/beddengoed.

Witte was vaak om de week omdat we anders maar een halve wasmachine ervoor draaien en we hebben geen 'halve wasjes' functie erop.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:50

Zusje van Bert schreef:Tijd voor een badmat? Wink
Hahah die hebben we! zo'n harig ding. Maar mijn vriend wil niet dat ik daar met mijn natte voeten op ga staan, omdat die mat dan helemaal nat is. Terwijl ze daar ook voor bedoeld zijn, maar hij ziet m alleen als decoratie geloof ik :P

Gast
Gast

Bericht  Kamperseboekenwurm vr 21 jan 2011 - 1:40

De ene week draaien wij 2 bonte wassen (kleding / sokken / werkkleding vriend / handdoeken en washandjes) op 30 of 40 graden en 1 witte was (vaatdoeken / theedoeken / witte lingerie-ondergoed / witte sportsokken-kleding / schoonmaakdoekjes) op 60 graden.
De andere week draaien wij 3 bonte wassen op 30 of 40 graden en 1 witte was op 60 graden. Die extra was is dan het beddegoed.

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779

Bericht  smooch vr 21 jan 2011 - 1:46

Uhm...eigenlijk nooit opgelet maar ik denk dat we 4x per week wassen en 2x de droger.
We hebben een 7kg inhoud van de wasmachine en droger dus er kan veel in.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453

Bericht  Roxi3 vr 21 jan 2011 - 5:33

Ik doe meestal 3 wasjes per week.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Effie_O vr 21 jan 2011 - 6:06

Eens tellen, nooit op gelet eigenlijk. Als de wasmand vol is, moet het gewoon schoon Wink
Twee keer handdoeken wassen, een keer een ondergoed/sokken was, twee keer een kleding was (wit en zwart/kleur, want ik heb niet zoveel kleurtjes die apart moeten). Ik draag dan ook niet elke dag andere kleding, draag veel jasjes en gilets, die was ik niet na een keer dragen. De t-shirts er onder wel, maar die nemen niet zoveel ruimte in in de wasmachine. Mijn vriend net zo.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Flinder vr 21 jan 2011 - 6:14

Ongeveer 3 wasjes per week.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676

Bericht  Snoes vr 21 jan 2011 - 22:46

Wij hebben geen strak schema, maar ik denk dat we gemiddeld 2 wassen per week doen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  MissD za 22 jan 2011 - 22:08

Ik vind 3 of 4 wassen per week eigenlijk niet zo heel veel.

Wij (manlief en ik) wassen per week;
1x Dekbedovertrek + hoeslaken was
1x Witte handdoeken + vaatdoeken +handdoeken/theedoeken + evt sokken/ondergoed
1x Bruin/groene handdoeken + handdoeken/theedoeken + evt sokken/ondergoed
1x zwarte kleding
1x gekleurde kleding
1x witte kleding (deze wil soms ook wel eens 1x in de 2 weken gewassen worden ivm hoeveelheid)
1x zwart/donker ondergoed + sokken
1x werkkleding van manlief
1x per 2 weken, de dekentjes + handdoeken van de hond

Als ik het nu zo bekijk is dat eigenlijk best veel denk ik in een 2persoonshuishouden, maar ik hou er gewoon niet van om volle wasmanden te hebben staan.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: