Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)?

+2
Thunder
Nana
6 plaatsers

Ga naar beneden

Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)? Empty Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 3:47


Thije heeft al 18 dagen niet gepoept. Ik maakte me daar een beetje zorgen om, maar heb nu begrepen dat dit bij BV-baby's normaal is. Op zich is het wel ideaal; geen poepluiers verschonen haha. Maar ik ben wel benieuwd of het bij anderen inderdaad ook weleens zo lang duurt.

Normaal gesproken laat Thije er tussen de 10-14 dagen ongeveer tussen trouwens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)? Empty Re: Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)?

Bericht  Nana di 4 jan 2011 - 3:50

Mijn zoontje deed het met BV eerst iedere dag, toen om de 3 dagen en liet er soms 14 dagen tussen. Ik had niet het idee dat hij er last van had. Ze zeggen dat kindjes die BV krijgen weinig afvalstoffen hebben. Heeft Thije er last van heb je het idee?
Ik deed met mijn zoontje babymassage en vaak moest hij na de massage (of al tijdens) enorm poepen.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)? Empty Re: Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)?

Bericht  Thunder di 4 jan 2011 - 3:52

Het klopt idd dat bv-kinderen wat minder kunnen poepen als fv-kinderen. Het schijnt dat dan alle voedingsstoffen goed worden opgenomen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik 18 dagen weer érg lang vind hoor. Het scheelt gelukkig dat je zoon er verder geen last van heeft. Mijn jongste poepte in de bv-periode ook weinig, maar toch zeker wel eens in de week. Ook had hij er veel last van, krampjes en harde ontlasting.

Ik zou in jouw geval de huisarts even bellen denk ik.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)? Empty Re: Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 3:55

Nana schreef:Mijn zoontje deed het met BV eerst iedere dag, toen om de 3 dagen en liet er soms 14 dagen tussen. Ik had niet het idee dat hij er last van had. Ze zeggen dat kindjes die BV krijgen weinig afvalstoffen hebben. Heeft Thije er last van heb je het idee?
Ik deed met mijn zoontje babymassage en vaak moest hij na de massage (of al tijdens) enorm poepen.

Ik heb gelukkig niet het idee dat hij er last van heeft. Alleen op de Grote Poepdag zelf heeft hij wat last om alles eruit te krijgen haha. Wel laat hij verschrikkelijk stinkende windjes (maar dan ook echt aan een stuk door!), ik heb het idee dat ik daar meer last van heb dan hij :shock: , hij heeft in ieder geval geen krampjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)? Empty Re: Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)?

Bericht  Flip Fluitketel di 4 jan 2011 - 5:44

18dgn....vind ik toch wel erg lang duren dan. Ik geef Bv en hier hebben we meestal elke dag wel een poepluier.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)? Empty Re: Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)?

Bericht  Mamsie di 4 jan 2011 - 6:35

Hier meestal 2x per dag. Soms zelfs 3x.
Ik vind 18 dagen ook te lang.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)? Empty Re: Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)?

Bericht  Coccinelle di 4 jan 2011 - 7:54

18 dagen is wel lang, dat moet een flinke poepluier zijn straks. Hier poept ze om de 3 a 4 dagen en dan zit soms alles al onder Laughing .

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)? Empty Re: Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 8:08

Coccinelle schreef:18 dagen is wel lang, dat moet een flinke poepluier zijn straks. Hier poept ze om de 3 a 4 dagen en dan zit soms alles al onder Laughing .

Nou, dat valt dus eigenlijk ook wel mee normaal gesproken. Blijkbaar zijn mijn melk en productie zo goed afgestemd, dat alle voedingsstoffen worden opgenomen (doordat BV een lichaamseigen product is). Volgens de lactatiekundige (die ik dus heb geraadpleegd) zie je dat vaker bij baby's die heel goed groeien. Tot 21 dagen hoeft zeker geen probleem te zijn. Ik ben dus benieuwd hoe lang het nog gaat duren hier!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)? Empty Re: Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)?

Bericht  sheila123 di 4 jan 2011 - 8:30

Ik vind het ook wel erg lang. Hier werd er soms een kleine week niet gepoept en dan had ik al zoiets van...huh? Waar blijft dat allemaal joh! Maar als er gezegd word dat het tot 21 dagen geen probleem is....Ben benieuwd wanneer je zoontje weer gaat poepen dan. Gelukkig heeft ie er geen last van in ieder geval.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)? Empty Re: Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 9:55

Mijn dochter poepte ook erg weinig toen ze nog puur borstvoeding kreeg. Dat was op een gegeven moment inderdaad iets van eens in de twee weken. Het mag zelfs nog wel wat minder, zolang de baby maar geen krampjes lijkt te hebben. Ideale tijden waren dat! Vandaag drie keer een volle poepluier....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)? Empty Re: Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum