Vliegen met gips?
+3
ellibre
_Lacey_
JD
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vliegen met gips?
Ik heb gips om mijn duim en ga over 2 weken vliegen.
Nu heb ik de vliegtuigmaatschappij gemaild, en volgens hun is dit geen probleem en heb ik geen speciaal gips / doktersverklaring nodig.
Ook volgens de artsen is dit niet nodig.
Toch ben ik evengoed bang dat ik geweigerd wordt bij het inchecken, want ik hoor ook veel verhalen om me heen dat vliegen met gips niet mag?....
iemand enig idee hoe het zit?
Heb in het engels mailcontact gehad met de vliegtuigmaatschappij, dus ben bang dat ik het verkeerde woord voor gips (caster?) heb gebruikt, en zij denken dat er gewoon een verbandje om zit ofzo?
Voor ik aankom op schiphol en geweigerd wordt
Nu heb ik de vliegtuigmaatschappij gemaild, en volgens hun is dit geen probleem en heb ik geen speciaal gips / doktersverklaring nodig.
Ook volgens de artsen is dit niet nodig.
Toch ben ik evengoed bang dat ik geweigerd wordt bij het inchecken, want ik hoor ook veel verhalen om me heen dat vliegen met gips niet mag?....
iemand enig idee hoe het zit?
Heb in het engels mailcontact gehad met de vliegtuigmaatschappij, dus ben bang dat ik het verkeerde woord voor gips (caster?) heb gebruikt, en zij denken dat er gewoon een verbandje om zit ofzo?
Voor ik aankom op schiphol en geweigerd wordt
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: Vliegen met gips?
Lijkt mij dat het wel mag. Waarom zouden er anders gipsvluchten voor ongelukkige wintersporters bestaan?
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10
dat mag gewoon hoor. zonder problemen.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
waarom zou t een probleem zijn? en dan ook nog zoiets kleins als je duim in t gips
Gast- Gast
Volgens mij kan het ook gewoon hoor.
Leuk dat je op vakantie gaat trouwens, even lekker ontspannen en alle zorgen aan de kant schuiven.
Leuk dat je op vakantie gaat trouwens, even lekker ontspannen en alle zorgen aan de kant schuiven.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Gips is niet caster, maar cast. En ja je mag gewoon vliegen. Volgens mij hoef je alleen een doktersverklaring te hebben bij "grote" gipsen dus een been of een arm ofzo.... en niet bij een hand.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Volgens mij ligt het ook aan de tijd dat je het gips hebt, want ik geloof dat als je met zwellingen in combinatie met de hoogtedruk zit, dat er weleens nadelige effecten kunnen ontstaan. Maar als de luchtvaartmaatschappij en de artsen (inclusief verklaring) je de 'all clear' geven, zou ik me echt geen zorgen maken, mw. stresskip
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Smikkell schreef:Je ging toch niet weg in je vakantie?
Ik heb 2 weken vak,en ga inderdaad niet tijdens de dagen waarop ik normaal gesproken werk weg. Ik ga alleen 2 dagen (weekend) naar Dublin.
JD- Ratel
wij adviseren klanten hier de doktersverklaring mee te nemen en vlieggips te hebben. Het scheeld per airline en wie je tref of ze wel of niet moeilijk doen. Maar met een verklaring en vlieggips kunnen ze je zoiezo niet weigeren.
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
Travelgurly schreef:wij adviseren klanten hier de doktersverklaring mee te nemen en vlieggips te hebben. Het scheeld per airline en wie je tref of ze wel of niet moeilijk doen. Maar met een verklaring en vlieggips kunnen ze je zoiezo niet weigeren.
Oke dankjewel!
JD- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: