Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

1e keer vliegen, help!

+18
Sarah1985
Lion87
Filoria
Toet
Rapunzel
Ella
M_as
BJA
Ploen
Mscene
tralala
Zwoesj
Arwyn
Zora
Pien
SoGood
TukTuk
Caroow
22 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty 1e keer vliegen, help!

Bericht  Caroow zo 16 jan 2011 - 0:13

Deze zomer gaat het dan toch echt gebeuren, ik moet vliegen.. En ik ben er nu al bang voor!

Wie heeft er tips/ervaringen voor mij, zodat ik mezelf wat gerust kan stellen?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  TukTuk zo 16 jan 2011 - 0:15

Hoelang moet je vliegen? En wáár ben je precies bang voor? Het opstijgen, het landen?

Ik zou gewoon zorgen voor voldoende afleiding, en eventueel bij de stewardessen aangeven dat je angstig bent, dan kunnen ze je eventueel helpen. Je zou ook een slaappilletje kunnen innemen van te voren?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  SoGood zo 16 jan 2011 - 0:23

Het lijkt eigenlijk gewoon net alsof je in een bus zit met af en toe een hobbel in de weg. Ik vind het zelfs eigenlijk een beetje saai.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Caroow zo 16 jan 2011 - 0:25

Het is echt niet lang, we gaan naar Turkije.

Ik ben vooral bang dat ik luchtziek word, of iemand bij mij in de buurt.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Pien zo 16 jan 2011 - 0:26

ik ben zelf doodsbang voor hoogtes, zowel in een vliegtuig als gewoon in een draaimolentje op de kermis. ik heb inmiddels al een keer of 6 gevlogen en doe het omdat het moet! zonder vliegen kom ik nergens aangezien voor ons autovakanties niet zijn weg gelegd en als ik ergens komen wil moet ik wat....

ik bereid me van te voren goed op de vliegreis, ik zoek uit hoe we vliegen, hoe lang de reis duurt, bekijk goed waar ik zit in het vliegtuig, zorg dat ik niet bij het raam zit want dan word ik echt gek en zorg dat ik een ipod ofzo bij me heb met "mijn" muziek. verder let ik de hele reis op mijn ademhaling, zorg dat ik goed inadem en uitadem en merk dat ik daarmee mijn gevoel goed kan onderdrukken. en ik neem altijd pepermunt mee... vind het heerlijk om tijdens een vlucht een hele zak pepermunt leeg te eten.... Laughing

ga het voor jezelf niet moeilijker maken als het is, dat is de enige tip die ik je kan meegeven!


Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Zora zo 16 jan 2011 - 0:27

Probeer het anders te bekijken: wat is het ergste dat kan gebeuren als je luchtziek wordt? Of als iemand naast je dat wordt? In het allerergste geval, wat me niet eens meer redelijk lijkt, ben je 3u aan het overgeven, en dan mag je er alweer uit Very Happy

Maar goed, kan me voorstellen dat zo denken niet voor iedereen werkt...


Laatst aangepast door Zora op zo 16 jan 2011 - 0:29; in totaal 1 keer bewerkt
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 0:27

Sogood schreef:Het lijkt eigenlijk gewoon net alsof je in een bus zit met af en toe een hobbel in de weg. Ik vind het zelfs eigenlijk een beetje saai.

Hahaha goed omschreven Very Happy

Klopt wel overigens. Er is op zich niets engs aan. Gewoon zorgen dat je genoeg afleiding mee hebt, tijdschriftjes, muziek (die moet je tijdens het opstijgen en dalen wel even uitzetten) enzo. Dan gaat de tijd snel en vergeet je wel dat je in 't vliegtuig zit. Ik weet niet hoe lang je vliegt, maar bij lange vluchten krijg je vaak ook wat in flight entertainment, dus een film.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 0:30

Caroow schreef:Het is echt niet lang, we gaan naar Turkije.

Ik ben vooral bang dat ik luchtziek word, of iemand bij mij in de buurt.

Ik ben totaal niet bang voor vliegen (val meestal al in slaap voor we opstijgen), maar overgeven vind ik gewoon heel erg naar. niet voor mezelf, maar dat anderen het doen. Dat vind ik dus echt heel erg onprettig wanneer dat gebeurd. Maar dat gebeurt gewoon bijna niet hoor, ik maak het iig amper mee tijdens vluchten.
Ik heb zelf 1 keer gehad dat ik flauwviel in het vliegtuig en dat vond ik wel echt heel erg onprettig, omdat je dan nergens frisse lucht hebt en hoog boven de grond, maar in een helder moment dacht ik nog net even 'nu niet in paniek schieten'.

Maar het is echt niet zo alsof het halve vliegtuig de hele tijd zit te kotsen. Ik heb het misschien maar 2 keer meegemaakt dat iemand in de buurt kotste.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Arwyn zo 16 jan 2011 - 0:38

Ik heb dat een keer meegemaakt, maar dat was ook behoorlijk heftige vlucht qua luchtzakken en turbulentie.

Bij mij wordt het elke keer dat ik vlieg erger, heb echt vliegangst :S Vreselijk is dat, hoop dat ik er ooit overheen kom, maar vind het nu echt dood eng! Mijn angst gaat alleen dan niet over overgeven, daar kan ik me niet zo druk om maken, haha.
Qua tips kom ik ook niet echt verder dan afleiding! Muziek, goed boek en een fijne gesprekspartner wil ook wel helpen, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 0:42

Je kunt ook valeriaan meenemen, dat kan je gewoon bij de drogist kopen en geeft je rust. Een slaappil lukt niet, daar is je vlucht te kort voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Zwoesj zo 16 jan 2011 - 1:39

Ik heb zelf ook een schurfthekel aan vliegen, vind het doodeng. Vind de landing altijd heerlijk, omdat ik dan weet dat we weer naar de grond gaan smile

Bij mij helpt heel weinig, ik heb bij het opstijgen altijd m'n ogen dicht (word naar van het beeld dat de wereld schuin is) en eenmaal boven de wolken zet ik een muziekje op.

Zie het zo, je kunt qua veiligheid beter in een vliegtuig stappen dan in een auto of op de fiets, daar is de kans op ongelukken e.d. vele malen groter namelijk.

En anders knijp je de hand van de buurman fijn :P
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Caroow zo 16 jan 2011 - 2:09

Ja ik vind het zo stom van mezelf. Heb ooit 24 uur achterelkaar in de bus naar Tsjechië zitten kokhalzen/overgeven maar ik stap zo weer in een bus. Maar het idee dat ik moet overgeven en dat anderen daar last van hebben, of dat anderen gaan overgeven met veel lawaai en ik daar misselijk van word.. Dat lijkt me zo vervelend. Terwijl ik gewoon naast mijn vriend (met een glaasje water) zit als hij ziek is, dus normaal vind ik het helemaal niet zo verschrikkelijk.

En straks raak ik nog in paniek in dat vliegtuig.. Dan schaam ik me helemaal dood.
Marin, het stelt me wel gerust dat jij nog bijna nooit hebt meegemaakt dat mensen luchtziek werden, want volgend mij heb jij echt heeeel vaak gevlogen, of niet?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 2:16

Ja vorig jaar vloog ik op een gegeven moment bijna wekelijks. Dus nee, het is echt zeldzaam dat men ziek wordt hoor. Ik bedoel, het kan gebeuren en niet iedereen kan even goed tegen vliegen, en vooral bij hele heftige turbulentie kan je gewoon wat makkelijker misselijk worden. Maar ik heb dat echt zo zelden meegemaakt, dat je je daar niet druk over hoeft te maken. Oh en voor je bang wordt: Heftige turbulentie komt ook echt zo zelden voor, en is ook eigenlijk niet echt eng, hoogstens onplezierig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 2:28

Ik heb nog nooit gezien dat iemand ziek werd in het vliegtuig. Dus dat zal best wel meevallen joh!

Ik heb inmiddels 3 keer gevlogen (eigenlijk dus 6 keer, nee, 7 keer, want: tussenlanding) en ik vind het nog steeds niet leuk. Maar ik zet me er overheen.

Alleen het opstijgen vind ik niet fijn, want dan word ik duizelig. Ik kijk dan absoluut NIET uit het raam, want dan wordt het 1000 keer erger.. Pas als we boven de wolken zijn, kijkt Youandi uit het raampje. En heeeeel soms als ik het lef heb tijdens het laatste stukje van de stijging of met het landen, maar dat wordt dan vaak afgestraft met een duizel-aanval Neutral

Gewoon doen en vooraf niet over in zitten. Je hebt nog nooit gevlogen, dus je weet niet wat het met je doet. Ik zou zeggen: deal er mee, zodra het je overkomt, zodra je daadwerkelijk in dat vliegtuig zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Caroow zo 16 jan 2011 - 2:30

Ik zal er wel mee moeten dealen, we hebben al geboekt, dus ik kan er niet meer onderuit. Het komt ook vast wel goed, en het is nog erg ver weg, dus ik moet nu echt even stoppen met stressen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  tralala zo 16 jan 2011 - 2:52

Je kan ook anders nog langs de huisarts/apotheek gaan voor kalmeringstabletten of iets dergelijks.. dan heb je het in ieder geval..
tralala
tralala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 101
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Mscene zo 16 jan 2011 - 2:56

Lieve schatten,

Ik heb zelf gevlogen als stewardess en ben nu aan het studeren voor piloot. Maak je niet druk, je bent in goede handen. De kans dát er iets gebeurt is zo vreselijk klein.. Dat er onderweg naar de luchthaven iets gebeurt is vele malen groter!

Qua luchtziekte heb ik weinig meegemaakt. Hooguit 2 á 3 passagiers in een zomer bijvoorbeeld. Ik snap dat je dat vervelend kan vinden, maar vaak is het snel over en merk je er vrij weinig van bij anderen door het omgevingsgeluid. Zolang iedereen het netjes in het zakje doet is er weinig aan de hand lijkt mij. Mocht je echt bang zijn dat je zelf ziek wordt, neem dan een reisziekte pilletje in van te voren en neem een plastic tas mee (dat is waarschijnlijk prettiger dan die kleine zakjes) of vraag er eentje aan een stewardess.

Kortom, doe rustig aan en probeer je zo min mogelijk druk te maken Wink
Mscene
Mscene
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 84
Registratiedatum : 21-12-10
Woonplaats : Omgeving Schiphol

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Ploen zo 16 jan 2011 - 3:22

Ik heb ook enorme vliegangst. En dat terwijl ik vroeger wel al een keer naar Amerika en terug ben gevlogen (maar als kind).
Ik moet er niet aan denken om te gaan vliegen, ik heb hoogtevrees en claustrofobie.
Ook ik zal er dit jaar aan moeten geloven om te vliegen, zie er nu al tegenop.

Het is denk ik het belangrijkste om goed op je ademhaling te blijven letten zodat je niet in paniek raakt.
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 3:40

Ik ben ook weer de sjaak dit jaar.. Drama! En het rare is, ik heb 6x gevlogen maar de eerste 4x vond ik het wel meevallen! Het is echt de laatste 2x dat ik bang ben geworden, ook erg duizelig Sad Vooral met opstijgen ook.. Ik ga deze keer absoluut aan de oxazepam of alprazolam. Mn vlucht duurt maar 2 uur, de kortste tot nu toe van al mn vakanties, maar toch! Word al gek als ik eraan denk Embarassed Ik heb ook behoorlijke hoogtevrees trouwens..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 3:48

Angst is zo'n raar iets, het zit echt helemaal in jezelf. Ik ben ook angsten (gehad) en weet dus precies hoe het voelt, maar kan me echt totaal niet voorstellen hoe vliegen nou eng kan zijn. Maar ik begrijp het wel hoe eng je zoiets kunt vinden. Stom he.

Maar vliegen is echt niet eng.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 3:49

Mscene schreef:Lieve schatten,

Ik heb zelf gevlogen als stewardess en ben nu aan het studeren voor piloot.

Wat stoer!! Cool Lijkt me echt fantastisch om zo'n enorm apparaat te mogen besturen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 3:52

Caroow schreef:Ik zal er wel mee moeten dealen, we hebben al geboekt, dus ik kan er niet meer onderuit. Het komt ook vast wel goed, en het is nog erg ver weg, dus ik moet nu echt even stoppen met stressen.

Precies. Ik kon de nacht voordat ik voor het eerst vloog echt niet slapen.. Zo zenuwachtig!

En dat is zo raar... Want ik had nog nooit gevlogen, dus waarom bang zijn? Je weet niet wat er gaat gebeuren. Dus eigenlijk zijn we bang voor het onbekende en misschien niet eens zozeer voor het vliegen zelf.

Dus vandaar mijn opmerking dat je je pas druk zou moeten maken op het moment dat je daadwerkelijk in het vliegtuig zit, dan daarvóór. Maar dat is moeilijk. I know!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 4:29

Een trein hobbelt en schudt meer dan een vliegtuig. Verder kan ik je niet helpen wat ik vind vliegen eng :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  BJA zo 16 jan 2011 - 4:31

Als ik jou was zal ik een doosje Primatour kopen.
Dit is tegen wagenziekte (en natuurlijk ook voor op de boot en in het vliegtuig) en werkt perfect! Het voordeel voor in het vliegtuig is, dat je er ook een beetje slaperig van wordt.
Handig als je wat wilt slapen.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Arwyn zo 16 jan 2011 - 4:33

Wat bij mij dan het vreemde is: voor de eerste keer dat ik ging vliegen was ik absoluut niet bang, het leek me juist erg leuk! Op de een of andere manier wordt het bij mij bij elke vlucht die ik maak erger in plaats van minder erg.. Vind het best vreemd eigenlijk, want je zou toch denken dat het minder wordt als je het een paar keer gedaan hebt!
Ach, ik hou het eerst maar bij auto vakanties. Maak hier al steeds de grap dat als ze ooit het middeltje kunnen vinden dat B.A. (van The A-Team) altijd krijgt voor hij gaat vliegen, ik dan wel naar Australië wil, mits ik dus de hele vlucht knock-out ben, haha Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1e keer vliegen, help! Empty Re: 1e keer vliegen, help!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum