Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

+20
-Ieniemienie-
Roodkapje
Filoria
Mamsie
PrimaBella
M@niek
Bruintje Beer
Monnie
Lindsya
Viva
Annemie
Jazzlyn
SarahKey
Liadan
Flower_L
loesje
Pussycat
Tania
Bloem86
Wennes
24 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen - Pagina 2 Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  -Ieniemienie- do 7 jun 2012 - 1:26

Ik had in mn hoofd dat mn ouders M op zouden halen. En mn zusje backup zou zijn om bij de bevalling te zijn, als mijn man niet op tijd zou zijn. (werkt snachts en kan pas om 8u smorgens thuis zijn op zn vroegst) Toen ik zwanger bleek, en precies uitgerekend was als mn ouders een maand op vakantie waren vielen hun af. DUs had ik mn zusje om M op te halen. En evt mn man zn oom en tante als back up voor M. Als mn man niet optijd was en mn zusje met mij mee moest.

Uiteindelijk mn zusje om half7 s'morgens gebeld om hier in huis te komen voor M. Daarna de Vk. Die was er om 7.15u. Moets meteen door naar t ziekenhuis omdat k 6cm ontsluiting had. Om 8.10 was mn man er in t ziekenhuis, en om 8.13 is T geboren. Man was echt net optijd!
Een evt ooit derde keer, wil ik mn ouders voor M en T. En mn zusje zoizo bij me blijft tot mn man er is. De kans dat t weer zo snel gaat, en hij t misschien niet red is aanwezig. En wil niet alleen bevallen haha.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen - Pagina 2 Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 2:55

Roodkapje schreef:dan red je de taxi ook niet denk ik als je op een ongunstig tijdstip bevalt.... misschien is langsbrengen dan handiger of iemand anders in de buurt?
Nouja, met een half uur zou ze dan denk ik toch wel hier voor de deur moeten kunnen staan. Het is zonder file een kwartier rijden. Langsbrengen is geen optie, als ik weer zó snel zóveel pijn heb, wil ik echt niet een uur alleen zijn. Misschien dat we tegen die tijd iets met onze achterburen kunnen regelen als noodoplossing, die kennen we nog niet heel goed, maar zijn wel heel aardig en hebben twee lieve kids.smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen - Pagina 2 Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 3:23

Ik was al opgenomen en mijn oudste sliep bij mijn ouders. Hij is dus ook bij hen gebleven tijdens de bevalling. Voor als het midden in de nacht ineens zou beginnen hadden we mijn broer gevraagd, die woont hier om de hoek. Hij zou dan hierheen komen en mijn kind naar mijn ouders brengen de volgende ochtend. Maar dat is dus niet nodig geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen - Pagina 2 Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 3:24

Ligt er aan op welk tijdstip ik beval, maar ik denk of de buren ('s nachts) of mijn broer en schoonzusje of mijn schoonouders. Mijn moeder wil ik bij de bevalling hebben, dus zij kan niet op B. passen. Mijn vader werkt veel, dus die zal ook niet veel beschikbaar zijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen - Pagina 2 Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 4:00

Bij de 2e zou mijn zus de oudste ophalen. Alleen ging het op het laatst zo snel, dat ze net de deur uit was en de kleine geboren was. Mijn zus kon meteen weer terug komen. Wilde de oudste erg graag bij me hebben toen.

We hadden daarvoor afgesproken dat ze op het laatste moment gehaald zou worden, ze is er dus vrijwel de hele bevalling bij geweest, tot het persen. Ik heb haar om 17.10 uitgezwaaid, ben naar boven gegaan, vliezen werden daar gebroken om 17.15, en om 17.28 was hij er. Dat ging echt heel erg snel, was in ieder geval blij dat ik nog boven ben gekomen.nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen - Pagina 2 394967

Bij de tweeling werd ik ingeleid en kwam mijn schoonmoeder oppassen hier in huis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen - Pagina 2 Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Flip Fluitketel do 7 jun 2012 - 4:07

Waarschijnlijk zullen mijn schoonzus (die in dezelfde straat woont) of mijn schoonouders ongeacht welk tijdstip onze dochter opvangen mocht de bevalling beginnen of naar het zkh moeten.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen - Pagina 2 Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Parisienne do 7 jun 2012 - 5:47

Ik heb nog geen idee hoe wij het hier gaan doen als er ooit een tweede komt, maar er zal ongetwijfeld iemand gelijk hierheen komen om N. op te halen of hier op te passen. Wij kunnen dan gelijk naar het ziekenhuis.

Ik weet ook nog heel goed dat mijn jongste zusje geboren werd. Op een gegeven moment 'moesten' mijn andere zusje en ik met opa, oma en de honden naar het strand. Daar aangekomen werd mijn opa gebeld (op zo'n 'ouderwetse' autotelefoon). We konden gelijk weer terug naar huis, want zusje was al geboren.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen - Pagina 2 Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  sheila123 do 7 jun 2012 - 6:25

Ik ben s'nachts bevallen dus mijn moeder was opgetrommeld voor als we evt. Naar het zh moesten. Dochter is wel wakker geworden en heeft met oma beneden gezeten tot haar kleine zusje geboren werd. Als het overdag was gebeurd stond mijn moeder ook standby dus helemaal goed! smile
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen - Pagina 2 Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  kwak do 7 jun 2012 - 6:39

Rejoy staat paraat als ik moet bevallen.
Ik heb liever dat zij hier is of dat D. naar haar toe gaat dan dat ze naar familie gaat omdat ik niet wil dat ze weten dat ik aan het bevallen ben.
En daar komt bij dat als D. bij Rejoy is geweest, Rejoy D. tot de deur brengt en later de baby komt bekijken.
mijn familie zou direct ook de baby willen zien en ik wil graag eerst met z'n 4'en genieten en D. kennis laten maken met de baby.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen - Pagina 2 Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 6:52

Ieniemienie: ik vind het nog steeds zo'n bijzonder verhaal dat je man echt maar net op tijd was...

Ik heb er nog niet echt over nagedacht. Ik heb sowieso een medische indicatie dus ik moet in het ziekenhuis bevallen.

Overdag gaat ons ventje waarschijnlijk naar de achterburen, daar is hij kind aan huis en ik kan ze dag en nacht bellen.

Als het 's nachts gebeurt, hoop ik dat een van mijn schoonouders hier wil zitten zodat ons zoontje gewoon door kan slapen. Als hij eenmaal wakker is, is hij ook wakker. Of dat nou om 4 uur 's ochtends of om 8 uur 's ochtends is...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen - Pagina 2 Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 6:58

Ik heb trouwens de bevallingen van 1 van mijn zusjes en broertje ook meegemaakt. Ik was er dan wel niet direct bij, maar bij mijn zusje was ik 15 en lagen wij als oudere kinderen in bed, en lag mijn moeder te bevallen. Dat was 's morgens vroeg. Wij werden natuurlijk wakker van al het gestommel, mijn gespannen vader, want de baby kwam er al uit en de verloskundige was er nog niet.

En bij broertje had ik proefwerk-week op school en was ik dus thuis. De school stond in dezelfde straat en ik kon de auto van de huisarts zien, die deed de bevalling. Erg spannend natuurlijk. Toen ik klaar was meteen naar huis gerend, en daar mocht ik in de huiskamer wachten, en ik kon mijn vader gewoon horen schreeuwen van blijdschap dat het een jongetje was, haha! We waren toen al met 4 meiden. Na mijn broertje kwamen er nog 2 meiden, en ik heb dus veel bevallingen en kraamperiodes enz heel bewust meegemaakt. Bij de jongste was ik bijna 18.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen - Pagina 2 Empty Re: nav kind bij bevalling, waar laat je de kinderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum