Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
+46
Susanne84
Filoria
boekenwurm83
vlinder-2011
Weegschaal
Le Chat Noir
Paper Crown
Lindsya
slaatje
Snoes
Samantha
Annie24
Twellie
Triesje1983
Lousanne
ExpressoB
Diese
MiKa
Caresses
Alex
sharky
Jazzlyn
Limburg85
Flower_L
Travelgurly
Jella
koNijntje
Happydobby
Muis
bolus26
liesje
Jade
Puzzle
Clapperdie
Lavendel
Puggle
Jasmine
Didi
Amber-
holaagirl
L!ND@
Lejow
Creabea_28
Muppetje
_Lana_
Luthien
50 plaatsers
Pagina 16 van 40
Pagina 16 van 40 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40
Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
.
Laatst aangepast door Ecrits op ma 27 aug 2012 - 8:32; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
@ LCN: he bah, logisch dat je er nu wel klaar mee bent... Goed dat je gaat vragen om een gesprek.
@ Filoria: hahahaha, geweldig ;-) @ Snoes: hoe is het nu met jou? Lekker he dat gevoel in je buik?
@ Luthien: Wauw! Wat goed dat er toch een eitje aan het groeien was/is!!! Whoehoe!!! Oeeeeh, spannend meid! Ik duim dat het raak mag zijn!
@ Mika: hoelang ben je ook écht daadwerkelijk bezig voor een kindje? En heb je al ovulatietesten of temperaturen geprobeerd om inzicht in je cyclus te krijgen? Ik zou hoe dan ook nu zeker wel een afspraak bij de huisarts gaan maken...
@ Ecrits: spannend meid!
@ de rest: hoe is het met jullie?
Hier Provera gehad om mijn menstruatie te stoppen. Ik ben in totaal afgelopen cyclus 21 dagen ongesteld geweest! Door de Provera is deze gestopt en sinds afgelopen week écht ongesteld geworden. Wel al wat dagen spotting gehad, maar het duurde even voordat het écht doorzette... Nu is het dus afwachten wanneer het weer stopt en of 't (zoals de huisarts zei) dan ook meer regelmatig zal gaan worden...
Qua afvallen zit ik nu even op een plateau... Maar ik ga gewoon door waar ik mee bezig ben. Ik loop nu 2x in de week hard (en bouw het zeeeer langzaam op met Evy) en doe daarnaast 2x in de week Zumba op de WII (20 minuten). En daarnaast heb ik ook nog een app gedownload op mijn telefoon voor buikspieroefeningen. Deze wil ik elke dag gaan doen voor ik ga slapen...
@ Filoria: hahahaha, geweldig ;-) @ Snoes: hoe is het nu met jou? Lekker he dat gevoel in je buik?
@ Luthien: Wauw! Wat goed dat er toch een eitje aan het groeien was/is!!! Whoehoe!!! Oeeeeh, spannend meid! Ik duim dat het raak mag zijn!
@ Mika: hoelang ben je ook écht daadwerkelijk bezig voor een kindje? En heb je al ovulatietesten of temperaturen geprobeerd om inzicht in je cyclus te krijgen? Ik zou hoe dan ook nu zeker wel een afspraak bij de huisarts gaan maken...
@ Ecrits: spannend meid!
@ de rest: hoe is het met jullie?
Hier Provera gehad om mijn menstruatie te stoppen. Ik ben in totaal afgelopen cyclus 21 dagen ongesteld geweest! Door de Provera is deze gestopt en sinds afgelopen week écht ongesteld geworden. Wel al wat dagen spotting gehad, maar het duurde even voordat het écht doorzette... Nu is het dus afwachten wanneer het weer stopt en of 't (zoals de huisarts zei) dan ook meer regelmatig zal gaan worden...
Qua afvallen zit ik nu even op een plateau... Maar ik ga gewoon door waar ik mee bezig ben. Ik loop nu 2x in de week hard (en bouw het zeeeer langzaam op met Evy) en doe daarnaast 2x in de week Zumba op de WII (20 minuten). En daarnaast heb ik ook nog een app gedownload op mijn telefoon voor buikspieroefeningen. Deze wil ik elke dag gaan doen voor ik ga slapen...
Triesje1983- Prater
- Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10
@ecrits: Jammer dat je het alweer hebt weggehaald... Maar zo te lezen gaat het goed? Een punctie kan trouwens elke keer anders uitvallen, dus zou me niet teveel vastpinnen op 1 ervaring. De 1e punctie had ik na 2 dagen wel weer kunnen werken, na de 2e punctie heb ik een week plat gelegen.....
@triesje: Goed dat je al bijna 20 kg bent afgevallen hoor!
@triesje: Goed dat je al bijna 20 kg bent afgevallen hoor!
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Triesje, met mij gaat het goed hoor! Goed dat je al 20 kg afgevallen bent.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Jeeetje Triesje, dat doe ik je niet na hoor! Wat knap dat je zo hard sport!Triesje1983 schreef:Ik loop nu 2x in de week hard (en bouw het zeeeer langzaam op met Evy) en doe daarnaast 2x in de week Zumba op de WII (20 minuten). En daarnaast heb ik ook nog een app gedownload op mijn telefoon voor buikspieroefeningen. Deze wil ik elke dag gaan doen voor ik ga slapen...
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Dank voor jullie antwoorden. Ik ben al zeker 3 jaar van de pil af, daarmee vrijen we dus ook al 3 jaar onbeschermd. Tuurlijk rekening houdend met 'vruchtbare dagen' , dus de sex dan laten zeg maar. Nu alweer een 3 maand bezig in de vruchtbare periode maar geen resultaat, ook eerder al wel bewust in de vruchtbare dagen bezig geweest maar geen resultaat. Ik voel ook totaal nix van een sprong dus ik heb ook geen idee wanneer die officieel is. Ik wacht deze maand even af en ga dan wel een afspraak maken bij de dokter.
Wat gaan ze dan doen als ze gaan kijken of ik vruchtbaar ben of niet?
MiKa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 315
Punten : 467
Als ik het goed begrijp zijn jullie nu 3 maand 'voor het echt' bezig zeg maar? Ik zou dan zelf nog even wachten met naar de huisarts gaan omdat het gemiddeld toch wel 6 maanden tot 1 jaar duurt voor een vrouw zwanger word.
Ik ben niet bij de huisdokter geweest maar gelijk bij de gynaecoloog en hij heeft bij mij een inwendige echo gemaakt, bloed geprikt en mijn vriend moest zijn sperma binnenbrengen.
Ik ben niet bij de huisdokter geweest maar gelijk bij de gynaecoloog en hij heeft bij mij een inwendige echo gemaakt, bloed geprikt en mijn vriend moest zijn sperma binnenbrengen.
Snoes- Lady Post-a-lot
MiKa schreef:Dank voor jullie antwoorden. Ik ben al zeker 3 jaar van de pil af, daarmee vrijen we dus ook al 3 jaar onbeschermd. Tuurlijk rekening houdend met 'vruchtbare dagen' , dus de sex dan laten zeg maar. Nu alweer een 3 maand bezig in de vruchtbare periode maar geen resultaat, ook eerder al wel bewust in de vruchtbare dagen bezig geweest maar geen resultaat. Ik voel ook totaal nix van een sprong dus ik heb ook geen idee wanneer die officieel is. Ik wacht deze maand even af en ga dan wel een afspraak maken bij de dokter.
3 maanden is niets. Eerst een jaar achtereenvolgens proberen en als het dan niet lukt naar de dokter. Grote kans dat je binnen dat jaar zwanger bent. En nu vooral wel veel sex hebben, bij voorkeur om de dag zeker in de twee vruchtbare weken. Als het na een half jaar nog niet raak is, ovulatietesten erbij en dan na een jaar pas naar de dokter.
Ik bedoel natuurlijk niet dat je twee weken vruchtbaar ben, maar als je de middelste twee weken van je cyclus om de dag sex hebt, dan heb je je eisprong er wel bij zitten. Dus zeg maar week 2 en 3 van je cyclus.
Gast- Gast
Heb je enig idee hoe lang de andere meiden die in dit topic schrijven al bezig zijn? Bedoel het niet vervelend hoor, maar 3 maanden is inderdaad niks. Sluit me bij Snoes en Ecrits aan. Van de huisarts hoef je pas een verwijzing te verwachten als je óf al een jaar probeert óf als je een extreem lange en/of onregelmatige cyclus hebt. Maar een cyclus van 28/29 dagen zou ik heel wat voor over hebben...MiKa schreef:Nu alweer een 3 maand bezig
Filoria- Ratel
Mika heeft natuurlijk ook alle recht hier te posten Filoria. Ookal is
ze pas 3 maanden bezig ze geeft aan dat ze al 3 jaar pilvrij is en eerder ookal periodes geprobeerd hebben.
Mika - de meiden hier hebben wel gelijk een huisarts stuurt je niet door als je daar
komt na 3 maanden soort van proberen. Hij zal je naar huis sturen en zeggen kom maar over een half jaar/jaar terug. Als jij elke 28/29 dagen ongesteld bent heb je
gewoon een ovulatie. Je bent namelijk vrij regelmatig ongesteld. Je komt wel een beetje over als een vis op 't droge want je hóéft niets te voelen van een ovulatie. Mocht je doorgestuurd worden zullen ze in de eerste instantie je
man onderzoeken. Spermaonderzoek is vaak makkelijker, vooral als jij zegt dat je cyclus regelmatig is. Als zijn sperma goed blijkt en jij bent regelmatig ongesteld, zullen ze je huiswaarts sturen dat je 't echt nog even moet proberen.
ze pas 3 maanden bezig ze geeft aan dat ze al 3 jaar pilvrij is en eerder ookal periodes geprobeerd hebben.
Mika - de meiden hier hebben wel gelijk een huisarts stuurt je niet door als je daar
komt na 3 maanden soort van proberen. Hij zal je naar huis sturen en zeggen kom maar over een half jaar/jaar terug. Als jij elke 28/29 dagen ongesteld bent heb je
gewoon een ovulatie. Je bent namelijk vrij regelmatig ongesteld. Je komt wel een beetje over als een vis op 't droge want je hóéft niets te voelen van een ovulatie. Mocht je doorgestuurd worden zullen ze in de eerste instantie je
man onderzoeken. Spermaonderzoek is vaak makkelijker, vooral als jij zegt dat je cyclus regelmatig is. Als zijn sperma goed blijkt en jij bent regelmatig ongesteld, zullen ze je huiswaarts sturen dat je 't echt nog even moet proberen.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Tuurlijk, ik zeg toch ook niet dat ze hier niet mag schrijven? Maar dat woord 'alweer' uit haar post schoot me even in het verkeerde keelgat.Paper Crown schreef:Mika heeft natuurlijk ook alle recht hier te posten Filoria. Ookal is
ze pas 3 maanden bezig ze geeft aan dat ze al 3 jaar pilvrij is en eerder ookal periodes geprobeerd hebben..
Filoria- Ratel
Je zegt dat jullie het nu weer 3 maand geprobeerd hebben, maar het is meer van belang hoeveel maanden in totaal? En toen je de vruchtbare dagen vermeed, was er dan geen enkel risico? Eerlijk gezegd vind ik het knap als een normaal vruchtbaar stel na 3 jaar nog niet 'per ongeluk' zwanger is geraakt, of je moet echt alleen sex hebben vlak voor je menstruatie ofzo en dan 1 of 2 keer in een maand...
Maar als je naar de huisarts gaat en zegt: we hebben het nu 3 maand geprobeerd, dan zegt de huisarts inderdaad: ik zie je zomer 2013 wel weer terug als het nog niet gelukt is. Dus zou dat iets nauwkeuriger omschrijven als het in totaal toch wel op 12 maanden uitkomt.
Dan zou je event. doorgestuurd worden en wordt jouw cyclus gevolgd en je man zijn sperma onderzocht. De huisarts laat dit laatste trouwens ook wel eens doen. Misschien zou je daar ten eerste om kunnen vragen? Om alvast wat uit te sluiten? Want door mijn eigen ervaringen denk ik bij een uitblijvende zwangerschap en normale cyclus al gauw aan een probleem met zaad.
En inderdaad 3 maand is niks, ik mag er 2 JAAR bij optellen sinds gister
Heb trouwens een afspraak gemaakt in het ziekenhuis om eens een keer weer wat te bespreken, 13 september...
Maar als je naar de huisarts gaat en zegt: we hebben het nu 3 maand geprobeerd, dan zegt de huisarts inderdaad: ik zie je zomer 2013 wel weer terug als het nog niet gelukt is. Dus zou dat iets nauwkeuriger omschrijven als het in totaal toch wel op 12 maanden uitkomt.
Dan zou je event. doorgestuurd worden en wordt jouw cyclus gevolgd en je man zijn sperma onderzocht. De huisarts laat dit laatste trouwens ook wel eens doen. Misschien zou je daar ten eerste om kunnen vragen? Om alvast wat uit te sluiten? Want door mijn eigen ervaringen denk ik bij een uitblijvende zwangerschap en normale cyclus al gauw aan een probleem met zaad.
En inderdaad 3 maand is niks, ik mag er 2 JAAR bij optellen sinds gister
Heb trouwens een afspraak gemaakt in het ziekenhuis om eens een keer weer wat te bespreken, 13 september...
Le Chat Noir- Prater
Filoria schreef:Tuurlijk, ik zeg toch ook niet dat ze hier niet mag schrijven? Maar dat woord 'alweer' uit haar post schoot me even in het verkeerde keelgat.Paper Crown schreef:Mika heeft natuurlijk ook alle recht hier te posten Filoria. Ookal is
ze pas 3 maanden bezig ze geeft aan dat ze al 3 jaar pilvrij is en eerder ookal periodes geprobeerd hebben..
O,ja! Dat 'alweer' klinkt inderdaad een beetje
stom. Want ik vind 3 maanden niet alweer maar pas.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik had haar bericht verder niet goed gelezen denk ik, kreeg niet helemaal mee dat ze al wel eerder heeft gevreeën zonder anticonceptie. Ach het is al laat zullen we maar zeggen
LCN: dus jullie gaan toch weer verder? Heftig hoor. Hoe kijk je er naar uit? Zie je er tegenop?
LCN: dus jullie gaan toch weer verder? Heftig hoor. Hoe kijk je er naar uit? Zie je er tegenop?
Filoria- Ratel
Ja we zouden sowieso wel verder hoor. Maar even pauze i.v.m. vakantie en om even tot mezelf te komen lichamelijk en geestelijk. We hebben nog 3 cryo's, dus hoop heel erg dat we überhaupt nog 1 terugplaatsing kunnen hebben..
Een nieuwe icsi poging weet ik niet of dat dit jaar nog wat zou worden...wel misschien als we het nog een keer bij dit ziekenhuis doen.
Een nieuwe icsi poging weet ik niet of dat dit jaar nog wat zou worden...wel misschien als we het nog een keer bij dit ziekenhuis doen.
Le Chat Noir- Prater
Ben heel benieuwd hoe het verder gaat LCN. Is het tot jezelf komen een beetje gelukt tot nu toe?
Filoria- Ratel
@ LCN: Thanks meid . Alleen vind ik het heel vervelend dat ik nu blijf hangen, maar dat is normaal zeggen ze hahahaha.
Ik ga heel hard duimen voor jou lieverd, dat het straks eindelijk wel eens goed mag gaan...
@ Snoes: dankjewel meid! Fijn te lezen dat het goed met je gaat .
@ Filoria: dankjewel . Ik sta ook van mezelf te kijken hoor! Vandaag niet gesport, want ben de hele dag niet lekker geweest. Begon vanmorgen al met diarree en heb hele dag rommelende darmen gehad, dus leek me niet verstandig om te gaan dansen of hardlopen hahahaha. De buikspieroefeningen zal ik straks voor ik ga slapen nog wel even doen. Das maar 5 minuten werk ;-).
@ MiKa: 3 maanden is nog niets hoor. Dus dan zou ik zeker nog even wachten tot jullie écht een jaar bezig zijn. Gemiddeld duurt het een half jaar tot een jaar voordat iemand zwanger word... Ik ben het eens met de andere meiden en ook met wat Filoria al zei. Er zijn hier meiden (waaronder ik) die al veeeeeeeeeeeeeeeeeel langer bezig zijn...
Hier vandaag dus niet gesport, maar morgen ga ik weer Zumba doen. Straks nog ff de buikspieroefeningen. En vrijdag weer op de weegschaal. Ben zeer benieuwd... of ik nu eindelijk van het plateau af ben...
Ik ga heel hard duimen voor jou lieverd, dat het straks eindelijk wel eens goed mag gaan...
@ Snoes: dankjewel meid! Fijn te lezen dat het goed met je gaat .
@ Filoria: dankjewel . Ik sta ook van mezelf te kijken hoor! Vandaag niet gesport, want ben de hele dag niet lekker geweest. Begon vanmorgen al met diarree en heb hele dag rommelende darmen gehad, dus leek me niet verstandig om te gaan dansen of hardlopen hahahaha. De buikspieroefeningen zal ik straks voor ik ga slapen nog wel even doen. Das maar 5 minuten werk ;-).
@ MiKa: 3 maanden is nog niets hoor. Dus dan zou ik zeker nog even wachten tot jullie écht een jaar bezig zijn. Gemiddeld duurt het een half jaar tot een jaar voordat iemand zwanger word... Ik ben het eens met de andere meiden en ook met wat Filoria al zei. Er zijn hier meiden (waaronder ik) die al veeeeeeeeeeeeeeeeeel langer bezig zijn...
Hier vandaag dus niet gesport, maar morgen ga ik weer Zumba doen. Straks nog ff de buikspieroefeningen. En vrijdag weer op de weegschaal. Ben zeer benieuwd... of ik nu eindelijk van het plateau af ben...
Triesje1983- Prater
LCN, 2 jaar alweer, wat lang zeg . Hopelijk brengt het gesprek op 13 september wat meer duidelijkheid.
Snoes- Lady Post-a-lot
@snoes: Twee jaar en drie maanden zelfs... Ja ben benieuwd naar t gesprek.
@filoria: Ik voel me verder nu wel weer goed en weer mezelf. Niet dat het eerst heel slecht met me ging, maar voelde me niet echt happy ofzo vlak voor de vakantie, vaak verdrietig. Maar ik heb wel wat meer afstand genomen vd situatie en kunnen relativeren... De laatste mislukkingen verwerkt..dus straks maar weer met 'frisse' moed verder. Nu nog genieten van de pauze.
@filoria: Ik voel me verder nu wel weer goed en weer mezelf. Niet dat het eerst heel slecht met me ging, maar voelde me niet echt happy ofzo vlak voor de vakantie, vaak verdrietig. Maar ik heb wel wat meer afstand genomen vd situatie en kunnen relativeren... De laatste mislukkingen verwerkt..dus straks maar weer met 'frisse' moed verder. Nu nog genieten van de pauze.
Le Chat Noir- Prater
Doe rustig aan meid
Filoria- Ratel
Triesje1983- Prater
Even een dikke knuffel voor jullie allemaal!! Denk nog steeds aan jullie en duim/hoop voor jullie dat jullie grote wens ook eindelijk mag uitkomen, jullie verdienen het zo!
Creabea_28- Prater
- Aantal berichten : 585
Punten : 616
Creabea_28 schreef:Even een dikke knuffel voor jullie allemaal!! Denk nog steeds aan jullie en duim/hoop voor jullie dat jullie grote wens ook eindelijk mag uitkomen, jullie verdienen het zo!
Helemaal hartstikke mee eens!
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Aaaaaaah, wat lief meiden!!!
Triesje1983- Prater
Ik hoop voor Luthien ook dat zij ons over een week positief nieuws komt brengen.
Snoes- Lady Post-a-lot
Pagina 16 van 40 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
» Meiden die zwanger willen worden !
» Als zwanger worden niet lukt....