Groot pakket in kleine auto
+4
Melis_je
Kaat
Monte
Rovine
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Groot pakket in kleine auto
Ik wil wat kasten kopen voor in mijn nieuwe huis bij de Ikea. Nu had ik me er al bij neergelegd dat ik dikke bezorgkosten moest gaan betalen omdat pakketten van 2 meter me niet in een Suzuki Swift zouden lijken passen. Maar nu had ik net een discussie met mijn vader dat dat heus wel zou moeten lukken met de achterklep open.
Maar ik ben al vaker gestrand bij de poort van de Ikea, nog voordat ik een auto had. Dacht wel even een tafel mee te slepen in de bus, maar zo'n halte is toch behoorlijk ver lopen met een lomp ding van 30 kg. Dus voordat ik een kast koop om erachter te komen dat hij niet in mijn auto past zoek ik even ervaringen en vraag me af hoe realistisch het allemaal is.
Dus, wie heeft er ervaring in het vervoeren van groot Ikea-spul in de auto? Aan- of afrader?
Maar ik ben al vaker gestrand bij de poort van de Ikea, nog voordat ik een auto had. Dacht wel even een tafel mee te slepen in de bus, maar zo'n halte is toch behoorlijk ver lopen met een lomp ding van 30 kg. Dus voordat ik een kast koop om erachter te komen dat hij niet in mijn auto past zoek ik even ervaringen en vraag me af hoe realistisch het allemaal is.
Dus, wie heeft er ervaring in het vervoeren van groot Ikea-spul in de auto? Aan- of afrader?
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Groot pakket in kleine auto
Kun je de banken niet plat doen?
Mijn vader en ik gaan zaterdag een salontafel halen van Ikea. Hij zegt dat als de banken plat gaan het wel moet lukken?
Mijn vader en ik gaan zaterdag een salontafel halen van Ikea. Hij zegt dat als de banken plat gaan het wel moet lukken?
Gast- Gast
Ik kan mijn achterbankstoelen naar voren klappen. Maar dan red ik het qua ruimte nog niet. De kofferbak mag open en het mag ook een beetje uitsteken. Maar alles moet stevig vastzitten en er moet een driehoekje aangehangen worden. Persoonlijk ben ik er geen fan van.
Gast- Gast
Banken kunnen sowieso wel plat, maar dan nog zal het een stuk uitsteken. Salontafel zou gemakkelijk passen, maar een pakket van 100 kg en 2 meter lang is een stukje vervelender. Eigenlijk wil ik er 3, maar dat is te ambitieus denk ik, eerst met eentje beginnen. Pakket zal sowieso een stukje uitsteken waarschijnlijk en dan zie ik hem al het wegdek opglijden.
Rovine- Ratel
Een swiftje heeft toch een trekhaak? Kun je geen kleine aanhanger huren/lenen? Je mag tot 750 kg vervoeren met enkel een B-rijbewijs toch?
Gast- Gast
Als hij een trekhaak had was er geen probleem en zou ik een aanhanger huren.
Rovine- Ratel
Wij hebben deze in de achterbak van een Fabia vervoerd terwijl die in elkaar zat! Vraag niet hoe, want hij hing er een meter uit, en mijn vriend moest hem vasthouden terwijl ik naar huis reed (was maar kort stuk) Maar... ik raad het niet aan om (hele) grote dingen te vervoeren in een te kleine auto, echt niet.
Gast- Gast
Rovine schreef:Als hij een trekhaak had was er geen probleem en zou ik een aanhanger huren.
Stom!
Gast- Gast
Ik zou het niet doen, ik heb met mijn vader mijn kledingkast gehaald(2.37 m) in een stationwagen en daar stak hij al een stuk uit. Met een kleinere auto had ik dat echt niet gedaan(had ook niet gepast denk ik). Is er niemand met een grotere auto waarmee je naar de ikea kunt?
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Hup, met de meetlat de auto in!
In onze kleine Atos past ook best veel, meer dan verwacht in elk geval.
In onze kleine Atos past ook best veel, meer dan verwacht in elk geval.
Gast- Gast
Heb al rondgevraagd, maar kan niemand in de buurt bedenken met een echt grotere auto. Wel middenformaatjes, maar dan ben ik er nog niet.
Twijfel of ik niet alsnog voor bezorgen ga dan. Anders moet ik 3x rijden en de pakken opensnijden, aangezien ik ze qua gewicht zelf ook niet uit de auto kan halen. Geeft best veel kans op beschadigen. Jammer dat het zo duur is.
Als ik vrijdagmiddag bestel, zouden ze zaterdag al bezorgd worden?
Meten ga ik sowieso morgen even doen.
Twijfel of ik niet alsnog voor bezorgen ga dan. Anders moet ik 3x rijden en de pakken opensnijden, aangezien ik ze qua gewicht zelf ook niet uit de auto kan halen. Geeft best veel kans op beschadigen. Jammer dat het zo duur is.
Als ik vrijdagmiddag bestel, zouden ze zaterdag al bezorgd worden?
Meten ga ik sowieso morgen even doen.
Rovine- Ratel
Het is Plundra vanaf morgen, houd je rekening met de drukte?
Wij hadden laatst kasten op donderdag besteld, konden op zaterdag bezorgd worden.
Wij hadden laatst kasten op donderdag besteld, konden op zaterdag bezorgd worden.
Gast- Gast
En als je de rechter voorstoel ook helemaal plat naar achter draait? Ik heb in de fiat panda een boekenkast die in elkaar zat (2m lang) er in gekregen en de achterklep kon nog dicht.
Kaat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10
Rovine schreef:
Twijfel of ik niet alsnog voor bezorgen ga dan. Anders moet ik 3x rijden en de pakken opensnijden, aangezien ik ze qua gewicht zelf ook niet uit de auto kan halen.
Ik zou hier te lui voor zijn. Als je een auto kunt lenen waar een aanhangwagen achter kan, zou ik dat doen en anders zou ik mezelf een paar uur werk besparen en laten bezorgen.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Moderne variant van 'grote mond, klein hartje'?
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Zo duur zijn die bezorgkosten van Ikea toch niet? Ik ben er echt tevreden over. Dus als je niets anders kunt regelen, zou ik dat gewoon doen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Door de kilo's loopt de prijs vrij snel op en als ik de boel naar de 3e verdieping wil kost dat me 100 euro. Maar als de borrel op mijn werk niet tevee uitloopt vanavond ga ik even informeren, auto opmeten en een plan trekken.
Voel me helemaal niet lekker, al paar dagen niet. Denk dus dat het toch bezorgen wordt... vanuit mijn bed op die mannetjes wachten klinkt zeer aantrekkelijk.
Voel me helemaal niet lekker, al paar dagen niet. Denk dus dat het toch bezorgen wordt... vanuit mijn bed op die mannetjes wachten klinkt zeer aantrekkelijk.
Rovine- Ratel
Update: ik heb het erop gewaagd. Was gisteren even gaan kijken en heb een kast gevonden die niet zo groot en zwaar is. Nu zocht ik die ook, ik heb al 2 inbouwkasten, waardoor ik geen volledige kast hoefde. Op de kinderafdeling hadden ze een mooie. Het waren 11 pakketten waarvan de zwaarste 12 kg was, daarom durfde ik het wel aan. Het paste allemaal, klep kon nog dicht. Het langste pakket was 2 meter, dat paste net.
Rovine- Ratel
Jeeej super fijn!
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Fijn! Nu nog in elkaar.. succes!
Leine- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11
Hij staat nu nog in stukken beneden in de berging. Heb het eventjes gehad voor vandaag en zondag heb ik hulp.
Nu twijfel ik of ik kast 2 ook ga proberen. Die is alleen stukken zwaarder(55 kg), dus minder goed hanteerbaar en als die pakketten dikker zijn past dat niet. Maar die kast heeft ook even minder prioriteit, blij dat ik straks in elk geval mijn kleren op kan bergen.
Nu twijfel ik of ik kast 2 ook ga proberen. Die is alleen stukken zwaarder(55 kg), dus minder goed hanteerbaar en als die pakketten dikker zijn past dat niet. Maar die kast heeft ook even minder prioriteit, blij dat ik straks in elk geval mijn kleren op kan bergen.
Rovine- Ratel
Wat goed dat het gelukt is!! Hoe krijg je die pakketten mee naar boven?
Edit: ik lees weer half
Edit: ik lees weer half
Gast- Gast
12 kg is goed te doen, het laminaat woog 14 kg per stuk, dus ik kan het eventueel alleen. Maar nu ga ik even uitrusten van een drukke week.
Rovine- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» cadeau pakket wat moet erin?
» Pakket besteld, wanneer bezorgd?
» Onbekend pakket
» Van 2 auto's naar 1 auto
» Klachten over pakket bezorging
» Pakket besteld, wanneer bezorgd?
» Onbekend pakket