Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

groenten voor eiwittendieet

Ga naar beneden

groenten voor eiwittendieet Empty groenten voor eiwittendieet

Bericht  schuddebuikje wo 6 jun 2012 - 2:38

ik wil mischein binnenkort beginnen aan eiwittenshakes.hiernaast eet je groenten. groep A onbepert en groep B 200 gram per dag. welke lekkere gerechten zouden jullie maken met deze ingredienten ??

Groep A groente (onbeperkt)
Andijvie , asperges, aubergine, augurken zuur, bleekselderij, bloemkool, broccoli, cantharellen,
champignons, chinese kool ,groene paprika , groene sla, ijsbergsla, komkommer, koolraap, kropsla,
paksoi, pompoen, postelein, raapstelen, rabarber, rode sla, rucola, snijbonen, spinazie, tuinkers, venkel,
witlof, zuurkool.

Groep B groente (maximaal 200 gram per dag)
Aubergine, prei, tomaten, knolselderij, linzen, paprika, raap, zilveruitjes, venkel , wortelen,
sojascheuten, cherrytomaatjes.

Groep C groente (niet toegestaan)
Aardappels, alle soorten fruit, erwten, kikkererwten, maïs, olijven, pastinaak, pijnboompitten, rode biet,
spruiten, ui, witte bonen.

Je mag zelf kiezen welke groente. Groente uit groep A mag je onbeperkt eten. Groente uit Groep B tot
200 gram per dag. Een zelf gemaakte of kant en klare dressing is toegestaan als er weinig tot geen
koolhydraten/suikers inzit. Een kant en klant dressing met 2gr koolhydraten per eetlepel is toegestaan.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

groenten voor eiwittendieet Empty Re: groenten voor eiwittendieet

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 2:43

Hoe zit het met de groentes die onder A én B vallen? Zoals venkel, aubergine en paprika? Mogen tomaten en courgette helemaal niet?

Gast
Gast

Bericht  schuddebuikje wo 6 jun 2012 - 3:12

aubergine en venkel weet ik nu dus niet in welke groep het hoort. die hou ik dan wel op max 200 gram per dan. en ze hebben het bij groep a over groene paprika. en bij groep B over paprika

tomaten staan bij groep B. dus dat mag max. 200 gram per dag.

courgette staat er helemaal niet bij
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 3:25

Als courgette niet mag een lasagne van aubergine met wat andere groentes en zelfgemaakte tomatensaus en verse kruiden (neem aan dat alle tomaten dan mogen).

Venkel grill ik of ik stoom hem en dan nog even in de koekepan met knoflook, kerrie en verse kruiden. Dat eet ik zo of door een salade.

Verder stoom ik sowieso veel groente. Bijvoorbeeld broccoli stomen, in een andere pan een UI fruiten met knoflook er kerrie en daar halve cherrytomaatjes bij en de broccoli

Courgettesoep, courgette/broccolie soep, pompoensoep met verse kruiden. Of een groente- of tomatensoep (zelf maken), wortelsoep

Gevulde aubergine (of courgette of paprika)

Rauwkost

Salade van komkommer, tomaat, UI

Kort gewokte spinazie of spinaziesalade

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 3:28

Ow, UI mag niet laughcry prei dan!

Kool salade en gebakken kool kun je ook veel mee..

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: