Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

+12
Puggle
ekiaam87
SarahKey
tweeling
Evalynn
Kqip
Atelier Madame
Paper Crown
Silver
Snoes
Rush
Dennenappel
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? - Pagina 2 Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Rush do 7 jun 2012 - 20:45

Wij hebben perfect en snel Internet, maar daarentegen geen kabelTV haha. Schotel op het dak dus laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? - Pagina 2 Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 21:49

Ik woon redelijk landelijk en afgelegen, met de auto sta je in 10 minuten in het dorp maar aangezien ik geen rijbewijs heb is het een half uurtje fietsen of een kwartiertje op de scooter. In het dorp zitten 4 supermarkten, verschillende huisartsen, 2 apotheken, 2 tandartsen, wat leuke winkeltjes en ze zijn een Hema aan het bouwen. Het ziekenhuis is met de auto ongeveer een half uurtje.
Ik woon hier heerlijk, huisje staat in het bos en aan een kant hebben we een weiland vol met koeien, super uitzicht dus!

Internet gaat hier via online (t-mobile is dat geloof ik) en gaat best snel. Tv hebben we via digitenne. We hebben niet idioot veel zenders, maar ik kijk dan ook haast geen tv!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? - Pagina 2 Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Dennenappel do 7 jun 2012 - 22:41

Rush schreef:Wij hebben perfect en snel Internet, maar daarentegen geen kabelTV haha. Schotel op het dak dus laughcry

Waar en hoe hebben jullie internet? Ben ik dan wel benieuwd naar! Wij zullen ook een schotel op het dak moeten haha.

@Jackie Wat klinkt dat geweldig, ene kant bos, andere kant weiland met koeien. Prachtig! Zou je niet je rijbewijs willen halen zodat je wat mobieler bent of is met de scooter voldoende? T-mobile hebben ze hier helaas niet (meteen gekeken, wist niet dat ze naast mobiel ook voor vast dingen hadden).

@SarahKey; wat naar dat het voor je vader te ver weg was! Qua kinderen kijken we wel of er een dorp dicht in de buurt is en we nemen de consequentie, dat als er kinderen komen, we ze ook brengen en halen. Ik vind het wel belangrijk dat ze kunnen spelen met anderen. 20/25 minuten fietsen valt nog mee, dat heb je in een grotere stad ook al snel (alleen wel minder wind).
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? - Pagina 2 Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Puggle do 7 jun 2012 - 23:09

Lissa schreef:Wij wonen redelijk 'afgelegen'.

Hebben hier wel tandartsen, dokters etc. Ziekenhuis op 25 minuten met de auto, maar wel een poli hierzo. Het is overigens wel een offici"le stad, maar niet groter dan een flink dorp. Meer dan genoeg supermarkten en kappers. Eigenlijk hoef je voor niets echt de stad uit, alleen het ziekenhuis dan. Oh en we hebben bijna geen uitgaansgelegenheden, wel een paar kleine tentjes, maar daar houdt het bij op. Geen disco etc.

Écht shoppen doen we in Breda of Antwerpen, of Sint-Niklaas (daar heb je een heel mooi shoppingcenter).

Als ik nu naar buiten kijk zie ik de stadswallen waar schapen op staan te grazen op het moment. Dus lekker rustig kan je wel stellen. Het is alleen wel goed verlicht en je hoeft dus niet 'bang' te zijn om in de donker naar huis te rijden. Bovendien gebeurt hier toch
nooit iets.

Ben wel benieuwd waar jij woont dan? Klinkt alsof het aardig bij mij in de buurt is Wink
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? - Pagina 2 Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 23:49

Dennenappel schreef:
Rush schreef:Wij hebben perfect en snel Internet, maar daarentegen geen kabelTV haha. Schotel op het dak dus laughcry

Waar en hoe hebben jullie internet? Ben ik dan wel benieuwd naar! Wij zullen ook een schotel op het dak moeten haha.

@Jackie Wat klinkt dat geweldig, ene kant bos, andere kant weiland met koeien. Prachtig! Zou je niet je rijbewijs willen halen zodat je wat mobieler bent of is met de scooter voldoende? T-mobile hebben ze hier helaas niet (meteen gekeken, wist niet dat ze naast mobiel ook voor vast dingen hadden).

@SarahKey; wat naar dat het voor je vader te ver weg was! Qua kinderen kijken we wel of er een dorp dicht in de buurt is en we nemen de consequentie, dat als er kinderen komen, we ze ook brengen en halen. Ik vind het wel belangrijk dat ze kunnen spelen met anderen. 20/25 minuten fietsen valt nog mee, dat heb je in een grotere stad ook al snel (alleen wel minder wind).
Ja wij wonen hier echt prachtig! Wat ik trouwens wel een klein nadeel vind is dat m'n brievenbus voor aambeeld de weg staat, dus zodra ik iets verwacht van post loop ik de hele dag heen en weer haha!

Opzich zou ik wel mijn autorijbewijs willen hebben, maar normaal gesproken doe ik alles op de motor maar dat kan nu niet door m'n schouderblessure.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? - Pagina 2 Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Rush vr 8 jun 2012 - 0:15

Dennenappel wij hebben Internet van KPN, maar hoe dat precies zit weet ik niet, want er is dus geen kabel. Mijn vriend heeft dat geregeld en aangesloten. Er zit een ontvanger in de meterkast, maar hoe precies??? Binnenkort gaan we bij Canal+ wel een uitgebreider zenderpakket voor de TV kiezen haha, we hebben nu geen eens RTL8, maar dat is onze eigen schuld dus. We hebben de schotel op een plat dak, niet te hoog, maar wel een best grote. Daardoor hebben we eigenlijk altijd TV, op 2x na het afgelopen jaar, valt mee dus.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? - Pagina 2 Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 0:20

Wij hebben wel internet via de kabel, maar dat verliep niet helemaal zoals wij dachten; de aanbieding was 24,95 per maand en het eerste half jaar maar 9,95 per maand.
Totdat we ons adres invoerde, omdat wij een beetje afgelegen wonen moeten ze het laatste stuk kabel via KPN huren en betalen wij dus ook het eerste half jaar 24,95.

Nu scheelde dit voor ons zo weinig dat we het gewoon via Online hebben gedaan en niet helemaal via KPN, maar ik zou dit soort dingen wel even goed vergelijken doordat je iets afsluit smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? - Pagina 2 Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Happinaz vr 8 jun 2012 - 0:56

SarahKey schreef:Ik ben landelijk opgegroeid en vond het als kind vreselijk. Ik kon nooit zomaar even naar vriendinnetjes fietsen of lopen want dat was te ver. En mijn moeder was niet van plan om me elke dag weg te brengen en op te halen.
Alles was minstens een kwartier fietsen. Oh wat heb ik wat afgemopperd toen ik op de middelbare school zat (20-25 minuten fietsen) , voor mij gevoel waaide en regende het heel vaak. Ook naar de dokter/supermarkt was het 15 minuten fietsen. Ziekenhuis op flinke afstand en dat het ziekenhuis ver was kwam ik achter toen mijn vader met een hartstilstand naar het ziekenhuis moest. Heeft hij niet gered.

Maar aan de andere kant heb ik als kind vreselijk veel buiten gespeeld. Vond ik het prachtig om elk jaar opnieuw de kleine veulentjes van de buurman te zien.

Maar nu woon ik in het 'centrum' en ik wil niet meer anders. Straks hoeft mijn kind niet eerst 15-30 minuten te fietsen voor hij ergens is. Dokter 5 min loopafstand, zwembad, basischool, middelbare school kan hij naar toe kruipen. Winkels om de hoek. ziekenhuis is hup de snelweg op, en met 15 minuten staan we voor het ziekenhuis.
Straks kan mijn kind lopend/fietsend naar vriendjes. Ja ik vind dit veel en veel fijner.

Wat een naar bericht dat het ziekenhuis voor je vader te ver weg was. Ik kan mij voorstellen dat dit jou heeft afgeschrikt. Dit moet een hele verdrietige ervaring geweest zijn.

Ten aanzien van het dikgedrukte gedeelte, zie ik niet zoveel verschil met een stad.
Ik woon in A.msterdam en ik heb al die jaren 30 tot 35 minuten elke dag gefietst naar mijn middelbare school. Mijn vrienden wonen niet om de hoek, voor de meeste heb ik zelfs een auto nodig. Ook mijn huisarts heb ik aangehouden in mijn oude wijkje en dat is ook 15 minuten fietsen. Dat is natuurlijk een keuze, dat begrijp ik, maar dat soort afstanden heb je niet alleen in een dorp of in afgelegen gebieden.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? - Pagina 2 Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Pompoen vr 8 jun 2012 - 1:47

Ja ik ben ook in Amsterdam opgegroeid, middelbare school was 30 minuten fietsen, huisarts ook 30 minuten fietsen. Tandarts was nog verder, gingen we altijd met de auto heen. Op de basisschool woonden mijn vriendjes en vriendinnetjes overigens wel in de buurt hoor, gewoon in de omgeving van school dus eigenlijk, maar later niet meer, uiteindelijk woonde iedereen verspreid door de stad.
Ik was laatst op koninginnedag in Amsterdam en heb me toen helemaal suf gefietst omdat ik van mijn ouders in Oost naar een vriendin in West ging.

Maar ik heb ook in S.teenwijk gewoond, een klein stadje...en ik vond dat wel écht een héél groot verschil! Qua mentaliteit maar ook qua faciliteiten! In Amsterdam is weliswaar niet alles om de hoek, maar dat komt omdat de keuze veel ruimer is. Ik kon kiezen uit een heleboel middelbare scholen, die op 10 minuten fietsen wilde ik niet naartoe. En we hadden heus wel een huisarts dichterbij kunnen krijgen maar we zaten nu eenmaal al bij deze en de tandarts, tja er zat zelfs bij ons om de hoek een tandarts, maar deze kwam mijn moeder al van jongs af aan.

Kortom, ik denk toch niet dat je het met een stad kunt vergelijken hoor!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? - Pagina 2 Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Happinaz vr 8 jun 2012 - 2:05

[quote="тыквашка"]Ja ik ben ook in Amsterdam opgegroeid, middelbare school was 30 minuten fietsen, huisarts ook 30 minuten fietsen. Tandarts was nog verder, gingen we altijd met de auto heen. Op de basisschool woonden mijn vriendjes en vriendinnetjes overigens wel in de buurt hoor, gewoon in de omgeving van school dus eigenlijk, maar later niet meer, uiteindelijk woonde iedereen verspreid door de stad.
Ik was laatst op koninginnedag in Amsterdam en heb me toen helemaal suf gefietst omdat ik van mijn ouders in Oost naar een vriendin in West ging.

Maar ik heb ook in S.teenwijk gewoond, een klein stadje...en ik vond dat wel écht een héél groot verschil! Qua mentaliteit maar ook qua faciliteiten! In Amsterdam is weliswaar niet alles om de hoek, maar dat komt omdat de keuze veel ruimer is. Ik kon kiezen uit een heleboel middelbare scholen, die op 10 minuten fietsen wilde ik niet naartoe. En we hadden heus wel een huisarts dichterbij kunnen krijgen maar we zaten nu eenmaal al bij deze en de tandarts, tja er zat zelfs bij ons om de hoek een tandarts, maar deze kwam mijn moeder al van jongs af aan.

Kortom, ik denk toch niet dat je het met een stad kunt vergelijken hoor![/quote]

Helemaal eens hoor! Ik wil het zeker niet vergelijken. Dat zeg ik, die huisarts van mij dat is een keuze. Ik heb er ook één om de hoek.
Ik wilde alleen kwijt dat zulke afstanden tot scholen, medische diensten of bijvoorbeeld vrienden niet alleen iets is van een dorp.
Overigens deel ik met je dat ik ook een middelbare school dichterbij had kunnen kiezen, maar die school pastte niet bij mij. In een dorp heb je wellicht geen andere keuze inderdaad.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? - Pagina 2 Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Dennenappel za 9 jun 2012 - 1:51

Rush, dan ben ik benieuwd hoe hij het heeft geregeld. Wij kunnen ADSL via KPN krijgen, maar maximaal 8MB en waarschijnlijk is dat daadwerkelijk 2MB.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? - Pagina 2 Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Susan za 9 jun 2012 - 6:21

Ik dacht altijd dat ik het wel leuk zou vinden om afgelegen te wonen, maar we zijn net een week op vakantie geweest in een erg landelijke streek in Frankrijk, met allemaal kleine dorpjes waar haast niks was, en ik ben er wel van teruggekomen, ik had daar echt niet willen wonen. Een dorp lijkt me nog steeds wel leuk, voor ooit, maar dan een iets groter dorp en/of in de buurt van een stad.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? - Pagina 2 Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Bacio za 9 jun 2012 - 6:35

Toen ik klein was woonden we erg afgelegen (van 4 tot 17 jaar). Ik vond t toen ik onder de 10 was wel leuk, behalve dat je nooit zomaar met vriendjes kon spelen. Daarna vond ik t echt verschrikkelijk!! Alles was ver weg, naar school fietsen in de regen 40 min lang, er kwamen nooit vrienden langs omdat niemand zin had om zo'n eind te fietsen.

Sinds mn 18e woon ik dan ook midden in een grote stad en zou niet meer terug willen.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? - Pagina 2 Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  SarahKey za 9 jun 2012 - 8:35

Bacio: ook een punt, vrienden kwamen ook niet gauw naar mij toe omdat ik te ver weg woonde. Vond ik soms echt niet leuk! En het is voor een moeder echt niet altijd haalbaar om je kind overal naar toe te brengen. Mijn moeder was ook gewoon druk met werken/huishouden/broer/moestuin etc.

Vind de stad wel anders hoor, vooral als je de keuze hebt om alles in je wijk te doen. Als je achteraf woont heb je geen keus en als kind helemaal niet.
al is hetzelfde aantal minuten fietsen wel soms gelijk. En als puber kun je dat ook niet leuk vinden Laughing

Voordat we dit huis woonden hadden we een huisje gezien, vrijstaand en stukken goedkoper als waar we nu zitten. Maar we zouden dan in een dorp wonen waar echt niets is. Zag weer mijn jeugd voor me en dat wil ik echt niet voor mijn kinderen. Ondanks de vele ruimte voor buiten spelen en een vrijstaand huis.

Maar vind je dat allemaal niet erg en zie je vooral voordelen, er voor gaan als je de kans krijgt!
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? - Pagina 2 Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Rush zo 10 jun 2012 - 0:52

Dennenappel schreef:Rush, dan ben ik benieuwd hoe hij het heeft geregeld. Wij kunnen ADSL via KPN krijgen, maar maximaal 8MB en waarschijnlijk is dat daadwerkelijk 2MB.
Ik zal het eens even voor je vragen! Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? - Pagina 2 Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum