Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

+12
Puggle
ekiaam87
SarahKey
tweeling
Evalynn
Kqip
Atelier Madame
Paper Crown
Silver
Snoes
Rush
Dennenappel
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Dennenappel wo 6 jun 2012 - 0:45

Ik vraag mij af wie van hier landelijk/afgelegen woont en hoe dat bevalt.

Waar woonde je daarvoor? Hoe vind je het verschil?

I.p.v. volle parkeerplaatsen, winkels om de hoek, kinderen die buiten spelen, nu rennende paarden door de weide, koeien die loeien, lammetjes die mekkeren, tulpen die groeien en bloeien.

Hoe ervaren jullie het? Wat zijn de voor en nadelen ervan?

Wij willen namelijk landelijk/afgelegen gaan wonen, waardoor ik benieuwd ben hoe anderen het ervaren.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Rush wo 6 jun 2012 - 0:51

Ik woon buiten een groot dorp, dus inderdaad paarden in de wei, lammetjes die mekkeren en prachtige natuur en uitzicht. Ik vind het fijn dat we geen (last van) buren hebben en als we muziek willen draaien tot 3 uur `s nachts of om 1 uur nog willen beginnen aan een IKEA kastje, dat dat gewoon kan. 2km. fietsen, lopen of rijden en dan ben ik in hartje centrum van het dorp, wat alle faciliteiten heeft die je nodig hebt. Ik denk dat ik er niet tegen zou kunnen dat het dichtsbijzijnde dorp alleen een buurtsuper heeft en dat je 15km. moet rijden voor een fatsoenlijke drogist ofzo.

Het enige nadeel vind ik dat het in de winter kaal en verdord is. Dan is het echt letterlijk dood omdat je geen leven van buren of het centrum hebt. En als het donker is wil ik niet alleen naar huis fietsen, dus pak je al snel altijd de auto en dat is ook niet echt gezond. Omdat afgelegen ook altijd een mooi doelwit voor inbrekers is, heb ik altijd de deuren op slot als ik alleen thuis ben in het donker.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Snoes wo 6 jun 2012 - 0:52

Ik heb tot 2,5 jaar gelegen altijd landelijk/afgelegen gewoond. Ik vond dat héérlijk. Wij woonden in een doodlopende straat waar alleen wij en mijn oma woonden en zo konden mijn zus en ik gewoon op straat spelen. Nu woon ik nog helemaal niet druk, en ik vind het nu ook prima, maar dat rustige, afgelegen, vind ik ook heel erg leuk!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Silver wo 6 jun 2012 - 0:55

Ik woonde bij mijn ouders 3 km van het dorp af, op een woonboederij, in mijn studententijd heb ik een tijdje in de stad (L.eeuwarden) gewoond, ik werd letterlijk knettergek! Je moet er van houden in de stad, maar je moet er ook aan gewend zijn buitenaf.
We wonen nu op zo'n 8km afstand van een groot dorp, in dit dorp waar we wonen is alleen een busmuseum laughcry , soms mis ik het "even snel een boodschapje doen" wel. Maar verder het uitzicht, de rust, en alles heeeeeeeeeerlijk! I love you
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Dennenappel wo 6 jun 2012 - 0:56

Ah Rush, jij woont inderdaad nog redelijk dichtbij een dorp die van alles heeft. Dat lijkt mij ideaal!

Het huis wat wij nu op het oog hebben ligt 3/4 km van wat kleine dorpjes af, die inderdaad alleen een buurtsuper hebben. Voor een dorp met faciliteiten zou ik toch 16 km moeten rijden. Waardoor ik inderdaad snel de auto zal pakken, helemaal in de winter.

Het uitzicht, de rust, doen en laten wat je wilt, de ruimte lijken mij heerlijk!


Een andere woning die wij op het oog hebben ligt 12km van wat grotere dorpen af.
Door de afstanden denk ik dat ik geneigd ben om alles vanuit mijn werk te doen, omdat ik dan wel alles om mij heen hebt.

{edit}

Wat een snelle reacties, leuk!
Vooral positieve ervaringen dus. Wij zijn 1.5 jaar geleden verhuisd naar een andere provincie, waardoor al mijn vrienden al verspreid wonen door het land en ik hier niet echt een netwerk heb. Dit zal ik daar dan ook minder hebben, waardoor ik dan wel op een sport wil om mensen te leren kennen.


Laatst aangepast door Dennenappel op wo 6 jun 2012 - 0:58; in totaal 1 keer bewerkt
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Rush wo 6 jun 2012 - 0:57

Hahahaha FryskeFlinter, ik rij er iedere dag langs, dat prachtige museum van jullie! Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Silver wo 6 jun 2012 - 0:59

Rush schreef:Hahahaha FryskeFlinter, ik rij er iedere dag langs, dat prachtige museum van jullie! Laughing

Mooi hea! Very Happy Ik rijd er ook iedere dag langs, en daarbij ben er nog nooit in geweest... Embarassed En ik rijd nu tegenwoordig ook iedere dag langs jou huis.. Razz
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Rush wo 6 jun 2012 - 1:00

FryskeFlinter schreef:
Rush schreef:Hahahaha FryskeFlinter, ik rij er iedere dag langs, dat prachtige museum van jullie! Laughing

Mooi hea! Very Happy Ik rijd er ook iedere dag langs, en daarbij ben er nog nooit in geweest... Embarassed
Ik ook niet, maar m`n vader wil eens gaan met m`n neefjes haha, misschien is het best leuk! Yes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Silver wo 6 jun 2012 - 1:07

Denneappel, ik had niet de keus in waar ik zou willen wonen, mijn vriend was al bezig een huis hier te bouwen toen ik in the picture kwam. Dus kwam er naar verloop van tijd automatisch bij in Yes
Als ik jou was zou ik kijken naar de huizen opzich welke is net wat mooier leuker, leukere buren (voor zover je ze gezien hebt) en wat aantrekkelijker lijkt, dan te kijken naar de afstand. Een afstand is altijd wel te overbruggen, en het moet natuurlijk leuk blijven. En idd zoals je al zegt een sportvereniging, buurtvereniging, dingen wat je leuk lijkt bij aanmelden. En dan komt het contact vanzelf wel. smile Spannend!
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Dennenappel wo 6 jun 2012 - 1:26

Dank je voor het advies Fryskeflinter. Ik kijk inderdaad naar de huizen, de straat, de uitstraling e.d. Of er een bos dicht in de buurt zit, eventueel voor de toekomst een basisschool e.d.
Het huis wat wij het mooist vinden ligt verder weg van familie en werk, alleen vind ik het veel mooier, ligt qua omgeving mooier, leuke straat, sfeervol qua uitstraling e.d.! Ik wil hem gewoon Wink
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Paper Crown wo 6 jun 2012 - 1:35

Misschien ook kijken naar een ziekenhuis/tandarts/huisarts etc in de buurt?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Dennenappel wo 6 jun 2012 - 2:25

Dat is een slimme, CKC. Ik ga er altijd vanuit dat elk dorp zijn eigen tandarts en huisarts heeft. Wellicht handig om even na te gaan.
Qua ziekenhuizen is het redelijk te doen, mits je voor simpele dingen komt. Anders is het ook wel te doen, beter dan waar we nu zitten (rond de 180km elke keer Rolling Eyes En ik kom daar vaak, té vaak.. )
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 2:28

Lijkt me heel mooi om zo landelijk te wonen. Maar het lijkt me ook echt heel eng. Dat als het donker is en je kijkt naar buiten het helemaal zwart is. Dat niemand je hoort gillen als er iets gebeurt :P

Ik zou altijd mijn huis op slot doen en achter deuren kijken haha. Ik zou ook niet alleen naar huis durven gaan zo alleen.

Maar het uitzicht! Dat zou ik wel willen.


(Misschien moet ik maar in een heel hoog penthouse ergens in de stad gaan wonen. Heb ik wel de rust en het uitzicht, maar zit ik toch midden in een stad :cheering: )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Rush wo 6 jun 2012 - 2:31

Dennenappel schreef:Dat is een slimme, CKC. Ik ga er altijd vanuit dat elk dorp zijn eigen tandarts en huisarts heeft. Wellicht handig om even na te gaan.
Qua ziekenhuizen is het redelijk te doen, mits je voor simpele dingen komt. Anders is het ook wel te doen, beter dan waar we nu zitten (rond de 180km elke keer Rolling Eyes En ik kom daar vaak, té vaak.. )
Als het goed is zitten ziekenhuizen zo verspreid dat een ambulance binnen 10 (of was het 12) minuten ergens kan zijn. In de praktijk is dit wellicht iets langer door het verkeer, maar dat zou het moeten zijn qua afstand.

En de meeste kleine dorpen hebben echt geen eigen huisarts, laat staan een tandarts, dus dat is zeker wel iets om even na te gaan. Volgens mij zit in het dorp waar FryskeFlinter woont ook geen huisarts.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Rush wo 6 jun 2012 - 2:32

Haha, in het dorp waar ik woon ook niet geloof ik. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Atelier Madame wo 6 jun 2012 - 2:56

Ik schrijf m'n scriptie over wonen in kleine dorpen en voorzieningen :d
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Dennenappel wo 6 jun 2012 - 3:05

Wat onderzoek je daarbij Atelier Madame?

Ik heb even gekeken voor het huis wat wij op het oog hebben en huisarts en tandarts zitten in drie van de vier dorpjes in de buurt!

Dat is natuurlijk zo Rush met de ziekenhuizen. Hier in de buurt heb je er wel een aantal, maar daar kan je maar beperkte dingen doen, dan moet je door naar het hoofdziekenhuis.


Laatst aangepast door Dennenappel op zo 10 jun 2012 - 3:50; in totaal 1 keer bewerkt
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Silver wo 6 jun 2012 - 3:34

Rush schreef:Volgens mij zit in het dorp waar FryskeFlinter woont ook geen huisarts.
Nope, de huisarts zit 3-4km verderop. En het ziekenhuis 12-14km.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Kqip wo 6 jun 2012 - 4:16

Wij wonen niet afgelegen maar wel landelijk. Op de rand van het dorp. Aan de ene kant kijken we uit op de woonwijk en de andere kant hebben we kilometers uitzicht op landerijen, een meer etc.. De schapen staan op 3 meter van ons huis, aan de andere kant van de sloot waar onze tuin aan grenst. Het is heerlijk! Veel beesten, rust etc.. enige nadeel is dat er in het dorp niet echt iets is aan winkels, enkel een dure supermarkt, snackbar en chinees. Wel een dokter en tandarts. Voor boodschappen, een drogist en hema moeten we 5 km rijden en dat vind ik geen probleem! Echt shoppen doen we meestel toch niet in de dichtsbijzijnde grote plaats maar bijv. in Amsterdam of Breda of anders via een webshop.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Evalynn wo 6 jun 2012 - 4:25

Wij wonen redelijk 'afgelegen'.

Hebben hier wel tandartsen, dokters etc. Ziekenhuis op 25 minuten met de auto, maar wel een poli hierzo. Het is overigens wel een offici"le stad, maar niet groter dan een flink dorp. Meer dan genoeg supermarkten en kappers. Eigenlijk hoef je voor niets echt de stad uit, alleen het ziekenhuis dan. Oh en we hebben bijna geen uitgaansgelegenheden, wel een paar kleine tentjes, maar daar houdt het bij op. Geen disco etc.

Écht shoppen doen we in Breda of Antwerpen, of Sint-Niklaas (daar heb je een heel mooi shoppingcenter).

Als ik nu naar buiten kijk zie ik de stadswallen waar schapen op staan te grazen op het moment. Dus lekker rustig kan je wel stellen. Het is alleen wel goed verlicht en je hoeft dus niet 'bang' te zijn om in de donker naar huis te rijden. Bovendien gebeurt hier toch nooit iets.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 7:04

Ik heb 17 jaar lang erg afgelegen gewoond en over een half jaar gaan we daar weer naartoe verhuizen. Het huis staat 3 km buiten het dorp met 2000 inwoners. Het dorp heeft één basisschool, een kleine buurtsuper, een huisarts en verder niks. Geen tandarts, geen ziekenhuis, geen poli, geen huisartsenpost, geen middelbare school, geen openbaar vervoer en geen winkelcentrum. Het dorp heeft zelfs geen stoplichten en geen flats. Je bent er zo aan gewend hoor, het is niet anders, je kunt geen dingen toveren die er niet zijn nerd Je houdt er rekening mee, als je iets wil waarvoor je verder moet rijden hou je daar in je planning gewoon rekening mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  tweeling wo 6 jun 2012 - 8:09

Wij wonen nu aan een drukke straat, maar we willen in de toekomst graag afgelegen/vrijstaand wonen. Lijkt me echt heerlijk!
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Dennenappel do 7 jun 2012 - 7:30

Leuk om alle ervaringen te lezen!

Nog een vraag; hoe zit het met jullie internet?
Bij het ene huis kunnen wij 8MB krijgen en volgens Telfort (kan je kijken wat je daadwerkelijk hebt) is 2MB :nopompom: Mijn telefoon is nog sneller. Voor mijn vriend is dit wel belangrijk voor zijn werk, dat is wel een domper. Anderzijds zal hij minder achter de pc zitten en meer buiten in de tuin :cheering:

Over twee weken kunnen we eindelijk gaan kijken! Ik ben zo benieuwd.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  SarahKey do 7 jun 2012 - 18:14

Ik ben landelijk opgegroeid en vond het als kind vreselijk. Ik kon nooit zomaar even naar vriendinnetjes fietsen of lopen want dat was te ver. En mijn moeder was niet van plan om me elke dag weg te brengen en op te halen.
Alles was minstens een kwartier fietsen. Oh wat heb ik wat afgemopperd toen ik op de middelbare school zat (20-25 minuten fietsen) , voor mij gevoel waaide en regende het heel vaak. Ook naar de dokter/supermarkt was het 15 minuten fietsen. Ziekenhuis op flinke afstand en dat het ziekenhuis ver was kwam ik achter toen mijn vader met een hartstilstand naar het ziekenhuis moest. Heeft hij niet gered.

Maar aan de andere kant heb ik als kind vreselijk veel buiten gespeeld. Vond ik het prachtig om elk jaar opnieuw de kleine veulentjes van de buurman te zien.

Maar nu woon ik in het 'centrum' en ik wil niet meer anders. Straks hoeft mijn kind niet eerst 15-30 minuten te fietsen voor hij ergens is. Dokter 5 min loopafstand, zwembad, basischool, middelbare school kan hij naar toe kruipen. Winkels om de hoek. ziekenhuis is hup de snelweg op, en met 15 minuten staan we voor het ziekenhuis.
Straks kan mijn kind lopend/fietsend naar vriendjes. Ja ik vind dit veel en veel fijner.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  ekiaam87 do 7 jun 2012 - 19:01

FryskeFlinter schreef:Ik woonde bij mijn ouders 3 km van het dorp af, op een woonboederij, in mijn studententijd heb ik een tijdje in de stad (L.eeuwarden) gewoond, ik werd letterlijk knettergek! Je moet er van houden in de stad, maar je moet er ook aan gewend zijn buitenaf.
We wonen nu op zo'n 8km afstand van een groot dorp, in dit dorp waar we wonen is alleen een busmuseum laughcry , soms mis ik het "even snel een boodschapje doen" wel. Maar verder het uitzicht, de rust, en alles heeeeeeeeeerlijk! I love you

Maar dat busmuseum is wel super gedaan!! *dochter van buschauffeur*
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het? Empty Re: Wie woont er hier landelijk/afgelegen, hoe bevalt het?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum